• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przejście przy Bramie Wyżynnej prawie gotowe

    nie dobrze sie robi (1)

    • 22 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przejście przy Bramie Wyżynnej prawie gotowe

      Slownik sobie kup

      • 1 2

  • Żenada (40)

    Dulkiewicz prześladuje kierowców

    • 245 60

    • (11)

      Czas na wymianę przy wyborach całej tej ekipy z UM.

      • 29 12

      • pozdrów parkingowego Kacpra (9)

        • 12 19

        • Kacper chce budować przejścia ludziom na złość? (7)

          • 12 5

          • Czyli wg Ciebie pieszy to nie człowiek? (6)

            Jeżeli pamięć mnie nie myli, to przejście przy locie było jednym z najbardziej pożądanych w Gdańsku przez pieszych, szczególnie osób z niepełnosprawnością ruchową czy rodziców z wózkami.

            • 9 17

            • Niech pieszy się przejdzie dla zdrowia tak szeroko reklamowanego (5)

              Tak i wystarczyło to przejście dla wszystkich całe dziesięciolecia. Nie robi się po złości przejść co 150m. Pieszy to nie święta krowa!

              • 14 10

              • Więc niech kierowca przejedzie sobie tunelem pod wisłą.

                Czy tu już nagle Twoja filozofia nie obowiązuje, bo to Ty musisz nadkładać?

                • 4 5

              • Trzeba być kompletnym chamem.z postawą roszczeniową by takie coś wymyślić (2)

                Miasto w pierwszej kolejności powinno być dla ludzi i pieszych, nie dla samochodów.
                Dla pieszego nieraz 150m to zbyt duża odległość, szczególnie dla osób np o kulach.
                Niestety, w Polsce się przyjęło, że to kierowca jest Panem, a samochód jest symbolem luksusu. Potem mamy zdziczenie na drogach jakie mamy: każdemu się śpieszy, każdy ma drugiego w d, zajeżdżanie drogi, łamanie przepisów z poganianie na obwodnicy. Ale to przejście jest złe... Ponieważ? Bo w korku pieszy będzie mógł bardziej komfortowo przejść? Bo kierowca będzie musiał się zatrzymać Marco wpuścić intruza na "jego" święta drogę?
                Problemem nie jest przejście, problemem jest roszczeniowa postawa społeczeństwa.

                • 5 8

              • (1)

                Trzeba być ślepcem umysłowym aby widzieć tylko jedną stronę medalu. W mieście są różne grupy mieszkańców i wszystko to należy z rozsądkiem brać pod uwagę, anie tylko pieszy i pieszy... Ps. Osoby naprawdę schorowane poruszają się m.in. właśnie autami dofinansowanymi przez PFRON.

                • 7 3

              • No, na razie to mamy tylko samochód i samochód.

                A tymczasem, na Warszawskiej chodnik ma miejscami 30cm szerokości...

                • 3 3

              • Ostatnio biegali po całym mieście w kółko, to i przejść się mogą!

                • 6 1

        • Spie...Bolcu z Ryżym do Putina

          • 1 1

      • Już dawno!

        • 1 1

    • Kierowcy prześladują wszystkich innych. (6)

      • 16 22

      • (4)

        Powiedz to kierowcy autobusu.

        • 21 6

        • Powiem. Zgodzi się ze mną, bo drogowa hołota jemyu też utrudnia życie i pracę. (3)

          • 9 18

          • (2)

            I kierowcom aut dostawczych co rozwożą towary dla tych "godnych ludzi" po sklepach. Nie zdziw się jak chlebek będzie 2-3 dniowy...

            • 14 10

            • Taaa, bo największe korki robią dostawcy z piekarni o 4 rano i autobusy.

              Pokonałeś mnie swoją argumentacją.

              • 10 11

            • tych jest ledwie promil.

              99% to prywatne smrodziarze samochodziarze

              • 4 2

      • kierowcy są źródłem udręki innych kierowców także

        • 4 3

    • (11)

      To jest ograniczanie swobód obywatelskich - prawa do swobodnego przemieszczania się osób zmotoryzowanych!

      • 9 13

      • (3)

        Właśnie! Mniejszość próbuje narzucać wolę większości!

        • 7 8

        • Miasto Gdańsk próbuje nieśmiało zmienić dotychczasowy kierunek przesuwania granicy kompromisu

          dbając wreszcie o poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych - czyli najczęściej stosowanego przez wszystkich mieszkańców sposobu poruszania się po mieście na krótkich odległościach w pobliżu historycznego centrum

          • 9 9

        • Większość ha ha ha ale idioci w większości są

          • 3 2

        • większość dorosłych ludzi jest zarówno pieszymi jak i kierowcami w jednym. Pieszych którzy nie są w ogóle zmotoryzowani jest margines populacji.

          • 3 0

      • (4)

        Jestem inwalidką i auto to mój jedyny środek poruszania się! Żądam swobody szybkiego dojazdu do sklepów i do lekarzy!

        • 17 9

        • (3)

          żądaj sobie na swoich Kowalach

          • 3 10

          • Hipokryzja (2)

            "Jestem inwalidą i chcę przedostać się na drugą stronę ulicy, a winda jest zepsuta" - "Tak, oczywiście, niepełnosprawni są dla nas najważniejsi, więc specjalnie dla Ciebie zablokujemy miasto i zbudujemy przejście naziemne, a windy rozbierzemy bo są wbrew naszej ideologii"

            "Jestem inwalidą i poruszam się samochodem" - "Spadaj na Kowale!"

            • 4 4

            • co to juz na Kowalach nie można mieszkać? (1)

              Ja mieszkam na Ujeścisku i jestem inwalidą

              • 6 0

              • Na kowalach na pewno nie można.

                To nie dzielnica. Najwyżej w Kowalach.

                • 1 1

      • (1)

        Osoba zmotoryzowana jest terrorystą a z terrorystami się nie negocjuje

        • 4 5

        • czyli większość społeczeństwa? W takim razie jest na odwrót.

          • 4 1

    • kierowcy sami najbardziej dbają o prześladowanie innych kierowców

      to przecież nadmiar niepotrzebnych przejazdów samochodem w mieście jest głównym źródłem udręki kierowców w centrum Gdańska.

      • 10 7

    • żenada prześladuje pieszych

      • 9 1

    • (1)

      Kierowcy prześladują Dulkiewicz

      • 3 3

      • Nieprawda, D. ma kierowczynię szoferkę ;)

        • 3 1

    • To kierowcy prześladują ludzi w mieście i wszędzie.
      Grożą rozjechaniem, trują, hałasują i tarasują przejście

      • 3 3

    • żenada. kierowcy prześladują mieszkańców!

      • 3 4

    • I za to ma mój głos. (1)

      • 1 5

      • Na szczęście nic nie znaczy.

        • 1 2

    • cepie!,dulkiewicz tego sama nie wymyslila!!!

      • 3 0

  • (13)

    Przecież tam będą mega korki...ale ok kto tam będzie kierowców słuchać.Odtrąbią sukces,nagrody i premie pewnie pójdą w ruch.Ehhh.

    • 203 49

    • (6)

      Ty sam jesteś mega korki

      • 14 23

      • Coż za merytoryczna odpowiedź (5)

        • 11 4

        • odpowiedź jak odpowiedź, ale wpis trolla cierpiącego na samochodozę - mistrzostwo świata (4)

          tam już są korki od kilkudziesięciu lat, sposobem na ich redukcję jest poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu ludzi, a nie dbanie jedynie o warunki ruchu pojazdów.

          • 5 11

          • a wiec to nie poprawia komfortu ludzi bo autobusy też będą stały w większych korkach (3)

            tunel jest całkiem komfortowy. To całe przejście jest z d**y.

            • 3 3

            • Jak kierowcy będą jechać zgodnie z przepisami i zieloną falą, to żadnego korka nie będzie. (2)

              A jak już się zatka, to bez różnicy, czy stoisz na światłach 200m bliżej, czy dalej. I tak stoisz tyle samo, bo przejście nie zmniejsza przepustowości.

              • 2 1

              • (1)

                A gdzieś ty widział zieloną falę?

                • 1 1

              • W Kopenhadze. Dla rowerów.

                W Gdańsku też taka mogłaby być

                • 0 0

    • Kto tam będzie kierowców słuchać? (1)

      Wszyscy i zawsze. Lobby kierowców jest jednym z najsilniejszych obecnie. A gdy raz na jakiś czas ktoś postąpi niezgodnie z przykazaniami śiwętej Przepustowości, to kierowcy są zdziwieni, bo przecież zawsze wszystko było dla nich.

      • 12 13

      • chrzanisz, kierowcy też są pieszymi

        ale jako że korzystają zarówno z nóg jak i kół to mają szersze horyzonty

        • 3 3

    • Tam już są korki... (1)

      Wiesz co to zmieni? Że szlachta samochodowa bedsue musiała zrobić odstęp na szerokość pasów

      • 8 9

      • Wątpię będzie światło a blachosmrodzi będą stać w środku pasów

        • 2 3

    • Ehhh Puchatku.

      Ahahahaha

      • 0 2

    • Tam są i tak światła do zawracania wiec ze w tym samym momencie przejdą piesi co to zmieni

      • 1 1

  • po co ? (15)

    • 165 40

    • (6)

      Aby ekologicznie smog w mieście tworzyć w wiecznych korkach i spalinach.

      • 5 9

      • (5)

        To już nawet nie ma co taxi zamawiać bo wszędzie korki w tym mieście a ja się nie mogę spóźniać!

        • 1 6

        • Ja odstawiłem auto lata temu i jakoś się nie spóźniam. Wystarczy chcieć. (4)

          • 7 11

          • No popatrz, chcę za nic 100 baniek , to kiedy? ;)

            • 3 5

          • odstawienie auta jest dobre ale chyba tylko dla starego bezdzietnego kawalera (2)

            jak masz dzieci to bez auta się nie obędziesz, nawet jak mieszkasz w centrum

            • 2 4

            • Oczywiście.

              Twoi rodzice wozili Cię wszędzie autem? Mnie nie i jakoś nikt nie umarł.

              • 3 3

            • Jak zawsze kulą w płot, internetowi jasnowidze...

              Mam dzieci i jakoś sobie radzę. Wystarczy żyć a nie biegać wszędzie jak bezgłowy kurczak.

              • 2 2

    • po to, by większa liczba mieszkańców i przyjezdnych zastanowiła się nad sposobem poruszania się po Gdańsku (4)

      i zauważyła, że w wielu przypadkach sensowne jest zrezygnowanie z samochodu.

      • 7 9

      • Fakt (1)

        na miano miasta trzeba zasłużyć, a tutaj autem nie da się jeździć. Tutaj jak na wsi jest.

        • 7 5

        • Piesi, rowery i skutery już są, kiedy będą wozy drabiniaste?!

          • 0 2

      • w niewielu przypadkach (1)

        znajdą się takie oczywiście, ale jest ich niewiele. Normalna rodzina z dziećmi nie obędzie się bez samochodu.

        • 4 2

        • To co piszesz to dopiero nienormalność.

          Moi rodzice radzili sobie z dziećmi bez samochodu, podobnie jak ja.

          • 2 3

    • Żebyś się pytał

      • 3 1

    • (1)

      Ażeby wkur... mieszkańców.

      • 0 2

      • kierowcy - ich nadmiar - generują wku*w drogowy

        miasto przyjazne dla pieszych i rowerzystów to miasto lepszych relacji międzyludzkich

        • 0 0

  • Ciekawe ile czasu minie do pierwszego potrącenia (40)

    • 180 47

    • Ciekawe ile będzie siedział kierowca który spowoduje wypadek? (6)

      • 21 17

      • Raczej wina pieszego (2)

        Który wbiegnie na czerwonym żeby zdążyć na tramwaj

        • 28 20

        • (1)

          Jak sie spieszy na tramwaj to go przepuść
          Zwolnienie na chwilę spowoduje stratę 2 sekundy a niezdąźenie na tramwaj 15 minut.
          Ale nie najlepiej trąbić zamiast zmniejszyć prędkość

          • 1 13

          • wywalane mam na przepuszczanie pieszych na czerwonym. Będą ładować pod kołami.

            • 2 1

      • w polsce dostanie pouczenie

        polska to raj dla terrorystow drogowych

        • 15 11

      • będziesz mógł to sobie wygrawerować na nagrobku

        "miałem rację, dostał zawiasy"

        • 3 3

      • Jakie to ma znaczenie, jak pieszy kulasy połamie?

        • 0 1

    • Już zakładasz że kogoś zabijesz gapiąc się w telefon? (9)

      Miło.

      • 16 13

      • (5)

        Chyba pieszego gapiącego się w telefon i ze słuchawkami na uszach!

        • 12 12

        • i na przejściu. Problem? (4)

          • 6 7

          • (3)

            Jest misiu zakaz używania telefonów na przejściach dla pieszych.

            • 5 2

            • Jest zakaz patrzenia w ekran, nie używania.

              A o słuchawkach kompletnie nic w przepisach nie ma.

              • 5 0

            • Nie jestem twoim misiem, ciepluszku... (1)

              • 1 2

              • Ja mogę być.

                • 1 0

      • nie ale wypadków nie unikniesz (2)

        to przejście tylko zwiększy ich ilość

        • 3 4

        • Możemy wyłączyć tam ruch samochodów, jak Ci tak zależy na bezpieczeństwie. (1)

          Piesi nie powodują wypadków z pieszymi.

          • 3 2

          • kolizyjność przejścia była do tej pory wyłączona

            owszem zależy mi na bezpieczeństwie

            • 0 2

    • Już widzę tych biegnących (1)

      Zaslepieńcow wizją nadjezdzajacego tramwaju

      • 18 10

      • i tak przebiegali tamtędy jak tramwaj podjeżdżał

        • 2 1

    • Kilka dni temu jedna dziewczyna wbiegła na czerwonym i zatrzymała się jakiś metr od maski mojego auta - tak się spieszyła na (4)

      Tu będzie to samo

      • 15 10

      • ... spieszyła na tramwaj (1)

        • 8 5

        • A nie na cmentarz?

          • 4 5

      • (1)

        To jezdzij wolniej baraniee to nie autostrada a miasto

        • 1 10

        • 10kmh to było szybko? Jesteście tak zaślepieni nienawiścią do kierowców, że nawet

          w przypadku ewidentnej winy pieszego będziecie szukać winy u kierowców. Idź człowieku na jakąś terepiębto coś czuję, że da się z tego wyleczyć.

          • 8 2

    • Maks. 3 dni.

      • 8 6

    • (4)

      A dlaczego tam ma dochodzić do potrąceń ? Jest oznakowane przejście , jest sygnalizacja więc jeżeli wszyscy będą się stosować do przepisów to nie widzę powodów do potrąceń

      • 6 7

      • "A dlaczego dochodzi do wypadków, przecież są przepisy" - Jaś. Lat 5 (3)

        :D

        • 7 3

        • (2)

          Jasiu, rozumiem twoje zdziwienie że tak się dzieje na drogach ale powinieneś zrozumieć ze jeżeli ludzie nie będą przestrzegać zasad to ani przejście naziemne ani nadziemne ani podziemne nie uratuje niemądrych niefrasobliwych i nieprzestrzegających przepisów przed nieszczęściem . Ale na to ma żeby to zrozumieć musisz trochę podrosnąć , póki co daj rączkę rodzicom przy przekraczaniu jezdni. Długich lat życia bez nieszczęśliwych zdarzeń ci życzę

          • 2 3

          • moje zdziwienie? Jasiu ja ci właśnie dałem darmową lekcję (1)

            tego czego nie jesteś w stanie pojąć. Aż wstyd mi że muszę tak cię poniżać i tłumaczyć jak krowie. Żadne przepisy nie wyeliminują wypadków. Ludzie są omylni i tacy pozostaną nawet jeśli będą starali się przestrzegać zasad. Jak podrośniesz to to zrozumiesz. W świecie 5 latka wszystko jest idealne i "przecież są przepisy" :D

            • 3 0

            • To pomyśl Jasiu ile byłoby wypadków gdyby nie było regulacji które by nam mówiły jak mamy się zachować . Gdyby wypadki były tylko jak sugerujesz dlatego że człowiek popełnił błąd to mielibyśmy pewnie o połowę wypadków mniej .
              Problem jednak polega na tym że ta połowa wypadków które się zdarzają następuje na skutek świadomego łamania przepisów i procedur , na skutek lekceważenia przez uczestników życia na skutek naszej buty i przeświadczenia że mnie się uda .Sto razy się uda i wtedy Ty uwierzysz że jesteś nieśmiertelny ale nadejdzie ten 101 raz kiedy się nie uda i wtedy płacz i dramat. Pewnie że wszystkiego nie da się ubrać w regulacje prawne ale od tego mamy jeszcze rozum z którego dobrze jest korzystać i unikać walenia głową w mur bo chcę 10 minut szybciej dojechać ..Jestem spokojny bo skoro masz dopiero 5 lat a masz mądrych rodziców to parafrazując pewne przysłowie czego Jaś się nauczy to Jan będzie umiał i to jest rola rodziców i szkoły. Warto naprawdę szanować to co wymyślili inni którzy znają się na tym by komuś nie zrobić czegoś czego będziesz żałował całe życie i dotyczy to wszystkich bo Ty sam możesz być ofiarą takiego który wszystkie nakazy i zakazy maja za nic . Gdybyś przejrzał statystyki to widziałbyś że jesteśmy niechlubnym liderem w ilości wypadków na drogach i liderem w ilości ofiar tych wypadków .Oby tragiczne wydarzenia w naszym życiu były spowodowane tylko błędami bo tak jak napisałeś błędów nie da się wykluczyć a nie jak napisałem świadomym celowym lekceważeniem zasad bezpieczeństwa . Dużo zdrowia Jasiu!

              • 1 1

    • Kaleko umysłowy masz tak jechac by nikogo nie potracic to nie tor wyscigowy! (3)

      • 6 8

      • (1)

        Dokładnie niezależnie czy jest przejście albo czy jest światło
        To jest środek miasto i można spodziewać się ludzi

        • 5 5

        • Na czerwonym najczęściej ostatnimi czasy.

          • 5 2

      • półmózgu, i co z tego że ja będę jechał zgodnie z przepisami skoro kto inny już nie?

        • 7 2

    • Niech się kierowcy nauczą jeździć (4)

      • 5 10

      • nawet jak się nauczą to wypadków nie wyeliminują (2)

        bo człowiek jest omylny. Katastrofy lotnicze w 95% powoduje człowiek (sprzęt tylko 5%). A przecież pilot jest lepiej wyszkolony niż kierowca. Zwykły odczyt z czujnika zegarowego obarczony jest 3% błędem. Masz jeszcze jakieś mądre rady?

        • 8 3

        • (1)

          co chciałeś nam powiedzieć ?

          • 1 2

          • że stwierdzenie "niech kierowcy się nauczą jeździć" jest utopijnym życzeniem

            i takie ględzenie nie rozwiązuje problemu. Rozwiązywał je za to tunel.

            • 2 1

      • A piesi niech się nauczą przechodzić po pasach..

        • 6 2

    • dziś mało brakowało

      jakaś paniencja wpakowała mi się przed maskę nie bacząc, że przejście jeszcze nie jest czynne i ogrodzone.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Samochody w centrum do tuneli (72)

    Szkoda że nie ma odważnego który od Błędnika aż do Okopowej zadecydował o radykalnej ale skutecznej metodzie o ruchu samochodów na tym odcinku w tunelu.

    • 331 40

    • daj 5 miliardów zł to ci wybuduję ten tunel (42)

      • 46 11

      • Jak brakuje kasy to się ją zbiera, a nie wydaje na szkodliwe inwestycje (31)

        • 30 17

        • zamknąć kilka szpitali to kasa się znajdzie

          • 3 17

        • jakie kryteria oceny inwestycji proponujesz? (26)

          inwestycje w poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów są najbardziej efektywnymi ekonomicznie i ekologicznie inwestycjami w infrastrukturę miejską.

          • 11 13

          • du plikacja istniejącego przejścia bezkolizyjnego przejściem kolizyjnymi na pewno NIE jest efektywna ani ekonomocznie, ani (10)

            • 23 14

            • mam wrażenie, że pojęcie o efektywności ekonomicznej inwestycji masz ograniczone wyobraźnią (9)

              Z tego przejścia będzie korzystało więcej osób poruszających się pieszo, rowerami i komunikacją publiczną niż samochodami jadącymi ulicą Okopową.

              • 15 11

              • ty masz za to pojęcie o ekonomii ograniczone ideologią (8)

                przejście dla pieszych już jest - tunelem. I to wystarczy. Zatem wywalenie pieniędzy na to żeby było też na ulicy jest nieefektywne ekonomicznie. Poza tym komunikacją publiczną po przejściu nikt się nie będzie poruszał. To przejście to cofnięcie się cywilizacyjnie o ponad pół wieku.

                • 13 11

              • Czyli nie powinniśmy budować żadnej nowej drogi? (5)

                Do każdej działki w mieście da się już dojechać, więc nieekonomicznie by było poszerzać istniejące, lub budować nowe jezdnie za setki milionów.

                • 8 2

              • Dokładnie. (2)

                Taką przecież politykę prezentują władze miasta. Zakorkowane południe miasta, obiecanki od 20 lat o nowych drogach... i nic. 55 lat temu nie było linii autobusowej na ul. Małomiejskiej, więc do autobusu szło się do ul. Jedności Robotniczej (obecnie Trakt św. Wojciecha). Teraz też się idzie do Traktu, bo korek jest tak ogromny, że autobusy notorycznie się spóźniają, stoją w kilometrowym korku i do tego nie ma odważnego, żeby wprowadzić zakaz skrętu w lewo (w Zamiejską)

                • 3 4

              • Sandro droga, rozbudowa dróg w żadnym mieście nie doprowadziła do likwidacji korków (1)

                rozbudowa sieci komunikacji szynowej owszem. Ale do przystanków tej ostatniej trzeba jakoś dojść, warto o tym pamiętać.

                • 1 1

              • Tam było dojście

                Miasto zamiast budować dźwigi osobowe z przystanków do tunelu zainwestowało w farbę i lampki choinkowe...

                • 0 0

              • nikt nie postuluje przecież by budować drugą drogę pod Grunwaldzką

                po to by przecinała się z tunelem którym chodzą ludzie

                • 3 0

              • poszerzanie dróg w Gdańsku najczęściej nie ma sensu

                Co z tego, że dojedzie się szybciej do centrum, jak tam już nie ma jak poszerzyć dróg.

                Jakości życia w mieście nie mierzy się tylko szybkością przejazdu samochodem przez Śródmieście.

                • 2 0

              • kolejny wyraz braku wyobraźni, z całym szacunkiem (1)

                wielu pieszych będzie przechodziło tamtędy do przystanków tramwajowych. Tramwaj jest elementem komunikacji publicznej Gdańska. Przejście tunelem nie wystarczy dla wielu osób, przejście naziemne poprawi im komfort, a sygnalizacja świetlna zapewni bezpieczeństwo. Uznawanie prawa do nieograniczonego korzystania z samochodu w mieście jest przejawem cofnięcia się cywilizacyjnego o ponad stulecie.

                • 0 2

              • zwłaszcza, gdy będą wbiegać na czerwonym... pod tramwaj!

                • 2 0

          • (6)

            to widać szczególnie latem gdy trzeba organizować przyczepę dla podwózki rowerów - mimo że istnieje ścieżka rowerowa

            • 5 9

            • Przyczepa jest dlatego, że rowery nie mogą jeździć tunelem pod Wisłą. (3)

              A teraz wróć do lekcji dzieciaku

              • 11 10

              • To dlaczego nie zrobili (1)

                Tunelu dla rowerów? W Tunelu pod Wisłą

                • 4 0

              • ponieważ decydenci lekceważyli potrzeby rowerzystów

                wystarczyłoby lekkie przesunięcie granicy kompromisu między potrzebami kierowców a rowerzystów.

                • 2 0

              • ale nie mogą, bo...?

                zabrakło oddzielnego tunelu pieszo- rowerowego!

                • 1 0

            • mimo że istnieje ścieżka rowerowa (1)

              na około.

              • 5 7

              • jedynie 12 km objazdu

                spoko

                • 0 0

          • Jest ogromna sprzeczność w Twojej wypowiedzi (3)

            Jeżeli poprawia się warunki ruchu rowerzystów, to wiadomo, że dzieje się to kosztem pieszych.

            • 1 6

            • to zabrać kierowcom.

              i tak mają za dużo.

              • 2 0

            • nieprawda, Sandro (1)

              Uwalnianie kolejnych ulic i placów w centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów - a to jest najważniejszym elementem polityki rowerowej dobrze zarządzanego miasta - przyczynia się do poprawy warunków (komfortu i bezpieczeństwa) ruchu pieszych.

              • 1 0

              • ,,dzień pieszego pasażera,, ,,piechotą zdrowiej,,!

                • 0 0

          • (3)

            Może na wsi z pięcioma domami na krzyż. Ale nie w prawie półmilionowym mieście. Ile czasu będziesz jechał rowerem ze Stogów na Chełm, do tego pod górę? Do tego bez możliwości wzięcia prysznica po przybyciu do pracy, a gwarantuję ci, że byłbyć spocony jak szczur. Zimą nie da się w ogóle, komunikacja miejska jest zawodna - nieskorelowane przesiadki, niska częstotliwość i mała pojemnośc pojazdów.

            • 3 1

            • Kup sobie drona, pacanie, skoro zbiorkom ci nie w smak. (1)

              • 1 3

              • Zbiorkom co godzinę... oferta xxi wieku!

                • 0 0

            • koszty poprawy przepustowości komunikacji publicznej są dużo niższe niż koszty rozbudowy sieci ulic

              • 0 0

        • ale tutaj nie brakowało kasy (2)

          tunel był tyle że dla pieszych i nie było sensu tego zmieniać

          • 5 2

          • Dla pieszych owszem,

            ale androidy miały problem. A o nich też trzeba pamiętać. Podobnie jak o ludziach z OPCHP i astmą.

            • 1 0

          • jakie są kryteria stosowane przy ustalaniu sensu jakiegoś projektu?

            na pewno myślenie wyłącznie o potrzebach kierowców nie jest właściwe. Potrzebna jest analiza wielokryterialna Kubusiu. Tam będzie więcej ludzi poruszających się pieszo niż korzystających z samochodów.

            • 0 0

      • opodatkować roszczeniowych kierowców to będzie i 100 mld. (8)

        • 6 5

        • taaaa miliard miliardów (6)

          kierowcy płacą w podatkach od paliw 30 miliardów PLN rocznie, z czego na utrzymanie dróg wydawane jest 2,5 miliarda. Jak chcesz ograniczyć ruch kołowy to będziesz musiała sięgnąć głębiej do swojej kieszeni bo dziure z czegoś trzeba będzie załatać.

          • 7 5

          • taaa. płacą wszyscy na 5 set minus. (2)

            i na łapówy wyborcze, a nie na drogi.

            • 3 0

            • ale płacą (1)

              30 miliardów jak już wspomniałem

              • 2 2

              • ale swoimi zachowaniami komunikacyjnymi generują większe koszty

                Wpływy z tych podatków pokrywają jedynie ułamek kosztów budowy i utrzymania infrastruktury drogowej

                • 0 1

          • 2.5 miliarda jest wydawane na utrzymanie samych autostrad :) (1)

            Nieźle manipulujesz.

            • 3 3

            • bzdura na utrzymanie wszystkich dróg krajowych :)

              wydajemy 1,3 miliarda. Na budowę wydajemy 27,5, ale kiedyś one wreszcie już będą zbudowane.

              • 2 2

          • ile dokładnie w roku 2021 kierowcy wpłacili do budżetu miasta?

            Bo to z tych pieniędzy budowane i utrzymywane są drogi przelotowe przez miasto.

            • 2 0

        • Jakoś już płacą najwięcej

          do ciebie karetka piesza dotrze!

          • 0 0

      • 5... a może 50 miliardów to się jeszcze nie jeden przysłowiowy nowak czy kowalski nachapie!

        • 0 1

    • Tam są bunkry i schrony (1)

      Nie ma szans

      • 5 6

      • Ale stanowiska archeologiczne niezbadane napewno

        • 3 1

    • Przecież jest tam tunel dla samochodów. (3)

      Równolegle do tej ulicy.

      • 5 13

      • (1)

        Tunel, którym przejeżdżasz pod forum i wyjeżdżasz w miejscu od czapy? Jak ten tunel ma być wykorzystany przez kierowców chcąc jechać w stronę Armii Krajowej lub Podwala Przedmiejskiego?

        • 16 7

        • w stronę AK to jedź sobie 3 maja

          • 13 3

      • ten tunel to jeden pas w każdą stronę

        z czym do ludzi?

        • 3 1

    • tam są cieki wodne (5)

      pomijając, ze na to trzeba by miliardów zł

      • 7 2

      • To podaj jeszcze przykład cieku niewodnego (4)

        • 3 3

        • Rzeka która płynie za Huciskiem w stronę dworca. (3)

          • 1 5

          • Słoiki nie znajo, że tam Radunia płynie w poprzek Podwala. (2)

            Chcieliby tunel przez rzekę robić co by potem stać na światłach na Błędniku

            • 3 1

            • wieśniaki znajo, że ich dizle muszą wjeżdżać do centrów bo tak było jeszcze za ich dziadków.

              • 2 1

            • nie Radunia, a kanał Raduni

              • 2 0

    • (5)

      A radunie gdzie puścisz?? Widać nie jesteś z Gdańska i nie wiesz że pod huciskiem płynie radunia!!!

      • 13 3

      • (1)

        Można zasypać kanał od Pruszcza do Gdańska. Zyskamy nowy teren dla spacerowiczów i rowerzystów oraz na szczalnie dla piesków.

        • 1 4

        • A to ci wesołek!

          Rozumie się, że wody płynące kanałem przyjmiesz w swoją rzyć jako lewatywę?

          • 2 0

      • (2)

        To akurat słaby argument, pod Motławą wybudowano tunel i jeżdżą samochody więc pod Radunią też by można było.

        • 4 3

        • 30 metrów pod hahaha (1)

          • 1 2

          • hahaha

            • 0 3

    • podziemny kanał Raduni stoi na przeszkodzie

      wpuszczony w ziemię w forum i wychodzący za dawnym gmachem partii. Nie przetniesz tego odcinka tunelem.

      • 6 1

    • (1)

      tam już rzeka w tunelu idzie

      • 1 1

      • to pod rzeką , wierz mi da się

        • 2 4

    • (2)

      Taki tunel to kilka miliardów złotych. Przy zerowym wsparciu władz centralnych jest nierealny.

      • 1 1

      • unia da.

        bo jarek daje tylko na pcim i na kler.

        • 0 1

      • i dobrze, bo za te kilka miliardów można zbudować PKM Południe

        Samochód w standardzie 1:1 (1 pojazd na 1 czlowieka) nie ma fizycznie szans obsłużyć ruchu w mieście.

        Nie jest to ideologia. Nie jest to opinia. To czysta matematyka i ograniczenia fizyczne przestrzeni 3D. Ile jeszcze samochodów ma jeździć codziennie po Gdańsku, aby ludzie zrozumieli, że się nie da. Spróbujcie do pokoju o powierzchni 10m kw wpuścić 20 osób - no trochę ciasno. A teraz spróbujcie wpuścić 300. Wejdą?

        A samochody jeszcze gdzieś muszą zaparkować. Czy mają po prostu jeździć w kółko, albo stać w tym tunelu?

        • 1 1

    • rozumiem, że mieszkańcy miasta mają sfinansować to mieszkańcom okolicznych gmin?

      Którzy chętnie się wyprowadzili poza miasto - bo głośno - ale jakoś i tak codziennie do miasta przyjeżdżają głośnym samochodem.

      Policzmy ile kosztuje budowa i utrzymanie takiego tunelu. I wtedy wprowadźmy opłatę za przejazd przez centrum tak, aby się uzbierało w 5 lat.

      Niech zapłacą kierowcy. A nie, sorry. Na pewno nie będę chcieć tak.

      • 1 0

    • Wywalić tą trasę do tunelu zgadzam sie (1)

      A górę cała obsiać trawa, drzewami,zrobic z centrum park. Wtedy dopiero Gdańsk stałby się miastem Europejskim. Cały zachód to robi, a u Nas nadal 3 świat

      • 2 1

      • lobby samochodowe naciska. Korumpują urzędników, dlatego tak to działa.

        Tak samo działa deweloperka, handel, kopalnie, wycinka lasów. Kasa, przekupstwo, łapownictwo. A CBA nie ma już, ściga opozycję. Państwo stało się jedną wielką mafią.

        • 0 1

    • Pieniądze na drzewie nie rosną.

      • 0 0

    • Tunele

      Odważni pewnie by się znaleźli tylko kto to sfinansuje?

      • 0 0

  • Na Nową Świętokrzyską nie ma kasy, ale na blokowanie ruchu zawsze się znajdzie (18)

    Te bezsensowne przejścia dla pieszych obok istniejących tuneli oraz antyzatoki już na zawsze będą symbolami rządów Dulkiewicz. Kierowcy będą o nich pamiętać podczas następnych wyborów samorządowych.

    • 233 51

    • mnie tam usprawni ruch i to bardzo, a nie go utrudni (8)

      masz obwodnice to sobie tam jeździj

      • 15 23

      • Masz Długi Targ to tam sobie spaceruj (6)

        • 25 8

        • (5)

          Tak chce tam spacerować ale najpierw muszę dojść właśnie tym przejściem

          Co za półimbeflcyl

          • 4 10

          • Nie musisz (3)

            Masz tunel i przejście przy Hucisku, ćwierćgłówku.

            • 7 1

            • A Ty masz obwodnicę. Po co Ci świętokrzyska? (2)

              • 2 11

              • żebym mógł dojechać do obwodnicy (1)

                dalej nie kumasz

                • 6 2

              • nie wytłumaczysz jej tego to tępa dzida

                • 1 0

          • Skoro jest tunel to po co w tym samym miejscu przejście ??? Możesz sobie spacerować po targu dochodząc tam tunelem dostaniesz się tam szybciej bo nie będziesz musiał czekać na czerwonym świetle

            • 4 0

      • Masz ścieżkę rowerową to nie pchaj się do komunikacji miejskiej

        • 5 1

    • żadne miasto nie poprawiło warunków ruchu samochodów inwestując jedynie w poszerzanie ulic (7)

      Wiele miast skądinąd poprawiło jakość życia mieszkańców poprawiając warunki ruchu pieszych i rowerzystów.

      • 6 12

      • Np. Bogota (5)

        • 4 1

        • Moskwa ma 8 pasmowe drogi przecinające miasto we wszystkie strony. (4)

          Efekt? Najbardziej zakorkowane miasto na świecie.

          • 3 5

          • Nie porównuj nas z tą chołotą (1)

            • 2 2

            • oho! światowiec się wypowiedział

              • 2 1

          • W Moskwie żyje 12 milionów ludzi (1)

            więc wychodzi po półtora miliona na jeden pas zatem korki są efektem zbyt małej ilości pasów w porównaniu do liczby mieszkańców

            • 5 3

            • lepszego przykładu samochodozy trudno znaleźć

              • 1 0

      • Jaki jest sensu budowania kolejnego przejścia i świateł w miejscu gdzie jest tunel??? Czy to poprawi bezpieczeństwo ??? Zapewne nie!!! W tunelu nie dochodzi do potrąceń

        • 2 0

    • Przejście kosztowało 50 złotych reszta remont drogi i skrzyżowania

      • 0 0

  • W końcu! (9)

    Przejście godne Człowieka.

    • 64 184

    • Tego z 18 wieku.

      • 20 9

    • Wiesz, kiedyś PO Gdańsku to jeździły wozy konne i furmanki z woźnicą - też wtedy to było godne człowieka :)

      • 3 7

    • co ma godność do przejścia

      już widzę tych "godnie" chodzących w tym metrowym przesmyku przy schodach do tunelu.

      • 8 0

    • Będą godnie ginąć na pasach - rozumiemy już cały ten zamysł.

      • 6 4

    • Tak! (4)

      Będziesz mógł godnie moknąć na deszczu w oczekiwaniu na zielone światło.

      • 10 3

      • kłamiesz (3)

        tunel dla pieszych nie zostanie zasypany

        • 2 4

        • ale on nie powiedział że będziesz musiał (2)

          tylko że będziesz mógł

          • 3 1

          • (1)

            Jak na bosego Antka przystało ;)

            • 1 1

            • zatem będziesz mógł wejść w jego buty, godnie, na przejściu dla pieszych :D

              • 1 0

  • 5.8mln zł za zebrę? (13)

    W Gdyni inwestycje malarskie są tanie, co w tym Gdańsku się odwala?

    • 125 31

    • Nie za zebrę trollu ze Straszyna (8)

      Tylko za przebudowę jezdni dla kierowców

      • 11 18

      • Kierowcy nie chcieli przebudowy ani przejścia, to wszystko dla pieszych (7)

        a raczej dla właściciela Forum i turystów, bo w tamtej okolicy jest więcej turystów niż mieszkańców, którzy muszą tam dojechać stojąc w korkach spowodowanych przez to przejście.

        • 21 8

        • Nie chcieli?

          Woleli dziury jak po ataku moździerzowym?

          • 5 10

        • kierowcy stoją w korkach, które sami generują (5)

          to nadmiar samochodów wykorzystywanych do wielu niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości jest przyczyną korków, które tam były od kilkudziesięciu lat. Podobno budowa tunelu pod Martwą Wisłą (trasa Sucharskiego) zmniejszyła korki w tym rejonie na jakiś czas, tak jak i lockdowny i praca zdalna.

          • 5 9

          • skoro je generują to widocznie muszą gdzieś dojechać (4)

            miasto się rozrasta, nie możemy zaniedbywać dróg

            • 4 3

            • Pytanie, czy muszą dojechać tam samochodem? (3)

              Zazwyczaj nie.

              A dróg już fizycznie nie ma gdzie dodawać.

              • 2 7

              • W tym momencie nie dodajemy, ale zabieramy, mimo że samochodów jest coraz więcej, i będzie jeszcze więcej (1)

                Korki i spaliny już są nie tylko na drogach głównych, ale też na drogach osiedlowych, gdzie jeszcze kilka lat temu tych korków nie było. Przygotuj się na klaksony i spaliny pod swoimi oknami, nawet jeśli mieszkasz daleko od drogi głównej.

                • 4 1

              • niekoniecznie będzie więcej

                w wielu dobrze zarządzanych miastach liczba samochodów na 100 gospodarstw domowych jest dużo niższa niż w Gdańsku i spada.

                • 0 0

              • no właśnie muszą

                tak jak ty to może mówić ktoś kto nie ma jeszcze swoich dzieci, albo małżonka który pracuje w zupełnie innym miejscu. Jak poznałem swoją żonę to ona pracowała na akademii medycznej, a ja w biurowcu Neptun. Wszystko mogliśmy załątwić jeżdżąc tramwajem. Teraz ja pracuję na matarni, za lotniskiem. Bez samochodu to udręka. Większość ludzi ma jednak tak że pracują zupełnie gdzie indziej niż żona czy mąż.

                • 2 2

    • Nie, 0.8 mln za zebrę, 5 mln za przebudowę jezdni i budowę nawrotki (3)

      • 5 5

      • (2)

        To 4 wiadra farby kosztują aż 800 tys. zł?!!!

        • 3 4

        • Według trolli tak. (1)

          Oczywiście, nie dotyczy to wiader farby, których pilnuje cieć w CPK. Te są warte parę miliardów.

          • 2 3

          • Ach ten ból oderwanych od korytka

            Już 7 lat prawie... Coś pięknego :)

            • 3 4

  • Nareszcie!

    • 33 115

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane