• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

  • Super inwestycje! (6)

    Pani Dulkiewicz, proponuje zrobić przejścia dla pieszych najlepiej co 10 m, aaa i jeszcze pozwężac pasy a najlepiej je pozamykać, niech Gdansk nie spadnie z honorowego pierwszego miejsca najbardziej zakorkowanych miast w Polsce, a przy okazji warto dać zarobić kolejnej firmie kolejne miliony na super inwestycje pozwalające przy okazji na zanieczyszczanie powietrza spalinami samochodów stojących codziennie w coraz większych korkach, dzięki tym super inwestycjom ️

    • 65 15

    • (2)

      Ekipa doradcza też wie co robić :)

      • 0 1

      • przypuszczalnie trollu pracujesz za darmo (1)

        warto byś się zastanowił czy dodajesz wartość do tej dyskusji na tym portalu

        • 0 1

        • Ja przypuszczam, że Twoja praca nie wnosi nic pożytecznego ani dla Twojego życia ani życia innych ️ Więc jeszcze gorzej bo marnujesz i tak już swój bezużyteczny czas, żeby wypowiedzieć się w tej bezwartościowej dyskusji ️

          • 0 0

    • kolejny wpis trolla nie rozumiejącego, że nadmiar samochodów jest ważniejszym źródłem (2)

      udręki kierowców niż przejścia dla pieszych, które przecież nie są zbyt gęste w naszym mieście.

      • 1 4

      • Na drogach ruchu przyspieszonego przejścia dla pieszych są zbyt gęste w naszym mieście

        Na takiej Rajskiej czy Szerokiej to przejście może być i co 5 metrów, ale nie na głównych arteriach Trójmiasta w ogóle nie powinno być przejść kolizyjnych.

        • 2 1

      • Nie są zbyt gęste? Dwa kroki dalej jest przejście podziemne, które za niezbyt zamierzchłych czasów były uważane za najbezpieczniejsze, wiec logika pomysłodawcy tego projektu jest zadziwiająca ️ A logiczne chyba jest ze w tak szybko rozwijającym się mieście samochodów będzie więcej, a nie mniej i chyba każdy troll taki jak Ty również, rozumie, ze jest to głównym źródłem udręki kierowców, jednakże chyba nie jest konieczne dokładanie kolejnych źródeł jeszcze większych korków w postaci nowych przejść dla pieszych w tak nieprzemyślanych miejscach albo zamykania albo zwężenia kolejnych pasów ruchu, co ma miejsce w Gdańsku ️ I nie każdy tak jak najwyraźniej Ty jest fanem podróży busem czy tramwajem z plecaczkiem i gazetka w ręku, pozdrawiam ️

        • 1 0

  • (4)

    Przejścia co 200m. A potem się dziwimy, że dorośli otyli a za nimi ich roszczeniowe dzieci. Najbardziej newralgiczny i trudny dla kierowców odcinek drogi i dodatkowy "bonus" . Należało zbudować porządne windy przy remoncie tunelu i budowie Forum.

    • 46 16

    • Dorosli ootyli bo przyspawani do foteli w samochodach. (3)

      A ty tutaj zarządzasz marszobiegi dla pieszych. To pokazuje stan umysłu prawdziwego kierowcy.

      • 10 7

      • O nie! (2)

        Waszej królewskiej mości korona z głowy spadnie bo trzeba po paru schodkach zejść.

        • 3 4

        • pomyslales o matkach z wózkami lub niepełnosprawnych czy to za trudne na twój mozg? (1)

          • 3 3

          • Jaki mózg?

            • 0 1

  • No to teraz czas na kładkę nad przejściem

    A turyści będą tu przyjeżdżać aby zdjęcia robić.

    • 45 3

  • bez sensu kolejne przejście (10)

    jest jedno kawałek dalej, a po tej stronie mamy dużo lepszy tunel... nie ma to jak cofać się w rozwoju

    • 59 10

    • Za to ci, którzy mają trzy auta na dwuosobową rodzinę są megapostępowi. Tak? (8)

      • 6 5

      • (6)

        mają to mają, po co zaglądać komuś do kieszeni. Ich sprawa. Zresztą część osób ma auta (a to wydatki) nie dlatego że lubi, tylko musi.

        • 7 5

        • NIe zaglądam do kieszeni, tylo na zakorkowane jezdnie, gdzie w 80% aut jeden człowiek. Ot, taka optymalizacja transportu... (5)

          • 5 4

          • (4)

            Popatrz, na rowerze tez tylko jeden godny człowiek, a jak by tak pomyśleć to...

            • 3 3

            • w dobrze zarządzanych miastach na wielu rowerach jedzie rodzic i dziecko lub dwoje dzieci (3)

              rower jest kilkanaście razy mniej terenochłonny niż samochód, ale wielu deklarujących się jako kierowcy lub rzecznicy interesów pseudowiększości nie potrafi tego zrozumieć i wyciągnąć wniosków.

              • 2 3

              • powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjnie bo ktoś zamiast wyremontować linie kolejową wolał ją rozebrać i zrobić ścieżkę rowerową. Garstka z niej korzysta a w zamian jest więcej aut w miastach Rower jest mniej terenochłonny bo potrafią go wciskać tam gdzie spacerują piesi

                • 4 1

              • Dwoje dzieci, phi (1)

                W dobrze zarządzanych chińskich miastach to się jeszcze nie tak dawno na ramie lodówkę, kanapę albo kredens przewoziło. Hipsterka w modnych rowerach cargo może się schować ze wstydu.

                • 1 1

              • No, Chiny jeszcze nie tak dawno, przed reformami Denga Xiaopinga, to były bardzo dobrze zarządzane

                Tak dobrze, że ludzie z głodu jedli wróble, a szarańcza (której nie miał kto jeść bo nie było wróbli) wyjadała zboże, którego i tak było za mało. Ech piękne czasy... Chociaż jednak wydaje mi się, że jak wtedy nie było ludzi stać na samochody, a teraz ich stać i je kupują, to chyba jednak teraz są lepiej zarządzane.

                • 2 0

      • A jeżdżą trzema jednocześnie?

        • 0 2

    • Kawałek dalej masz 3 Maja i tunel pod Forum, po co jeździsz Okopową?

      • 1 2

  • (1)

    I cyk. Przejście dla właściciela forum z budżetu miasta.

    • 43 6

    • Forum musi zarabiać teraz bo wcześniej mieli ogromne straty finansowe (w pandemii) i brakowało im na płacenie podatków do miasta i czynszów najmu. Dzięki miastu teraz to sobie odbiją.

      • 4 3

  • Wreszcie coś dla ludzi. (4)

    Wreszcie jakieś ułatwienie dla ludzi. Bo większość inwestycji to dla samochodów.

    • 13 57

    • (2)

      Które? Bo nie zauważyłem. To przejście i skrzyżowanie przy Łąkowej? Czy przy hotelu Cubus?

      • 5 4

      • jak zostanie otwarte przy bramie Wyżynnej to zauważysz?

        samochodozę się leczy

        • 1 2

      • dalej tam jest 8 pasów dla kierowców

        dla reszty współdzielony chodniczek... także kto ma lepiej?

        • 0 1

    • ciekawe czy więcej ludzi przejeżdża czy tam w poprzek przechodzi.

      • 0 0

  • (3)

    Ograniczyć prędkość w centrum i wszyscy dadzą radę.

    • 7 30

    • Przede wszystkim ograniczyć do 0 prędkość pieszego na przejściu gdy ma czerwone a auta zielone i właśnie się do tego przejścia (2)

      ... zbliżają.

      • 6 1

      • (1)

        oraz aktywnych biegaczy i rowerzystów z klapkami na oczach i uszach!

        • 2 1

        • Oraz samochodów skręcających "warunkowo" na zielonych strzałkach, bez względu na to czy ktoś idzie po przejściu czy nie.

          • 1 2

  • Przecięcie wstęgi 1 maja (2)

    • 16 3

    • Gdzie flagi? (1)

      A pochód pieszych dla których to zrobiono tez będzie?

      • 0 1

      • Będą dumnie POwiewać kolorowe flagi :)

        • 0 1

  • Jaka piękna tragedia (6)

    Cofamy się o jakieś 50 lat w rozwoju.

    • 39 14

    • Myślę że dalej. (2)

      Ogólny zachwyt motoryzacją i traktowanie samochodu jako wyznacznika statusu to początek XX wieku

      • 4 2

      • Zachwyt na rowerzystami to wiek XVIII, zachwyt nad pieszymi Antkami to 3000 lat wstecz!

        • 3 5

      • Dlaczego jajościski tak fetyszyzują samochody? Samochód to nie wyznacznik statusu tylko narzędzie przemieszczania się z miejsca na miejsce.

        • 1 2

    • (2)

      Pseudo ekologia musi mieć swoją okrutną cenę..

      • 3 3

      • samochodozę i cyklofobię się leczy (1)

        • 1 4

        • niestety motofobia jest nieuleczalna

          • 1 1

  • po co to przejscie jak niedaleko jest tunel (4)

    Super przykład i**otyzmu gdańskiej władzy.

    • 53 11

    • równolegle jest tunel dla samochodów (1)

      jazda samochodem po mieście to źródło wielu chorób: w tym krótkowzroczności i zawężania wyobraźni

      • 2 3

      • rozumiem że kierujący autobusami mają zawężoną wyobraźnie i słabszy wzrok? to może lepiej nie korzystać z komunikacji miejskiej?

        • 4 0

    • po co jezdnia jak jest obwodnica (1)

      • 2 1

      • Po co ścieżka rowerowa skoro rowerzyści i tak korzystają z chodnika?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane