• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

  • co to za prowizorka? to wygląda jak jedna wielka prowizorka! (2)

    i tyle kasy i czasu to kosztowało?

    kiedy mieszkańcy Gdańska przegonią to " towarzystwo"?

    • 70 13

    • to nie jest rozwiązanie prowizoryczne (1)

      To jest rozwiązanie, które trwale poprawi warunki ruchu wielu mieszkańców i przyjezdnych

      • 2 7

      • yyy...przecież obok jest tunel??

        • 5 2

  • Dramat.

    Zmarnowane pienądze. Za sam pomysł powinien być areszt. Oby ktoś rozliczył winnych tego i innych gdańskich drogowych absurdów.

    • 73 21

  • Uhuhu będzie zabawa (2)

    Jeżeli nie będzie synchronizacji świateł na odcinku od CENtral Hotelu do świateł na węźle okopowa, to ludzie będą się delikatnie mówiąc gotować...

    • 55 10

    • hu hu, poczekaj aż na rondzie Hucisko powstanie mini ZOO,

      a na ul. Wały Jagiellońskie tor do biegu w workach, pasy do gry w klasy i piaskownica.

      • 1 2

    • i tak się zablokuje - od wjazdu przy ABW

      tam cały czas jadą samochody, niezależnie od świateł.

      • 0 1

  • (5)

    To mógł opracować i wdrożyć tylko jakiś zaciekły aktywista, którego jedynym celem w życiu jest walka z kierowcami. Szkoda że zaślepiony walką, stracił zdrowy rozsądek.

    • 86 20

    • To (1)

      Kolejna ekipa wykonuje zadanie;jak zrobić dobrze-dla Forum

      • 2 3

      • Bo inwestycja miejska za wszelką cenę musi się zwrócić.

        • 1 2

    • taki wpis mógł sporządzić jedynie człowiek cierpiący na samochodozę: (2)

      nie potrafiący zrozumieć, że głównym źródłem problemów kierowców w mieście jest nadmiar niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości.

      • 6 3

      • (1)

        Typie śmieszny, nie ty decydujesz, co komu potrzebne...

        • 2 1

        • Ależ decyzja czy jechać 500m po bułki wciąż jest twoja, nikt ci nie zabrania, najwyżej postoisz chwilę w korku.

          • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    I bardzo dobrze:) (88)

    Miasto jest dla wszystkich, nie tylko dla wiecznie niezadowolonych kierowców, którym nigdy się nie dogodzi. Nie podoba się? To samemu zachęcam to niekorzystania z samochodów i wtrącania do tuneli, niczym do
    lochów. Korki były, są i będą. A miasta mają być przyjazne dla wszystkich a nie wyłącznie dla kierowców. Ale nie, po co pomyśleć chwilę, najlepiej od razu lament, jacy to oni biedni bo w koreczku postoją. Poprzewracało się w główkach w tych autach na kredyty, poprzewracało...

    • 304 670

    • (21)

      Nie podoba Ci się miasto? Zapraszam na wieś!

      • 60 38

      • Właśnie. tam będziesz mógł spobie pojździć i poparkować dzie tylko zechcesz. (3)

        • 57 25

        • (2)

          a Ty bedziesz mógł chodzić gdzie chcesz, na piechotę do sklepu 5km :)

          • 24 17

          • A do jego stodoły 5 min.

            • 8 5

          • I właśnie dlatego, w przeciwieństwie do miasta, gdzie do sklepu masz 100m

            Na wsi wszyscy jeżdżą samochodami.

            Pytanie tylko, czemu chcesz przenosić wiejskie zwyczaje do miasta, jak nie ma takiej potrzeby?

            • 31 8

      • Kolejny przejaw ograniczonej wyobraźni: można kochać miasto ale sceptycznie zapatrywać się na rolę samochodów w mieście (14)

        W dobrze zarządzanych miastach stosuje się politykę dbania o stopniowe uwalnianie kolejnych ulic i placów w centrum miasta od niepotrzebnie tam jeżdżących i parkujących samochodów, poprawiając warunki ruchu pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych.

        • 42 27

        • tylko że to jest główna arteria Trójmiasta (11)

          i w dodatku droga krajowa. Nie ma niestety innej alternatywy. Zamykajcie sobie całe Główne i Stare Miasto. Ale blokowanie krajówki to już przesada. Zapewniam, że nikt niepotrzebnie nie jeździ !!!

          • 40 24

          • Należy zadać sobie pytanie: (2)

            Skąd się tam w ogóle wzięła krajówka?

            Gdańsk nie jest 500 osobową wioską, żeby droga tranzytowa leciała przez środek.

            • 14 13

            • no życie pokazuje, że jednak jest.

              • 2 1

            • no własnie czemu przez 30 lat nikt tego nie zmienił.

              Każde pierdziszewo wyprowadza ruch z miasta. A Gdańsk jedynie sprzedaje grunty.

              • 1 1

          • nie przesadzaj

            ja czasem niepotrzebnie jeździłem, bo żona się upiera, że trzeba ją zawieźć z centrum do wrzeszcza samochodem. Ostatnio jednak pojechaliśmy tramwajem i jakoś to zniosła.

            • 8 6

          • jak nie ma alternatywy? (6)

            obwodnica trójmiasta, Trasa Sucharskiego.
            Rower? Komunikacji publiczna?

            • 7 11

            • (5)

              Komunikacja miejska właśnie stoi w kilometrowych korkach spowodowanych naćkaniem wszędzie, gdzie było to zbędne świateł i przejść naziemnych, o co walczą wstecznicy i oszołomy. Czas jazdy się wydłuża, co czyni komunikację miejską nieatrakcyjną, zwłaszcza w połączeniu z niską częstotliwością i małą pojemnością pozjazdów. Jeżeli mam stać w tramwaju/autobusie w ścisku, to wolę siedzieć w samochodzie. Wygodniej i zdrowiej dla mojego kręgosłupa.

              • 22 11

              • Od kiedy siedzenie jest zdrowsze dla kręgosłupa od stania? (1)

                Weź może uaktualnij wiedzę u pierwszego lepszego ortopedy albo fizjo.

                • 6 11

              • NIe każ mu aktualizować wiedzy. Przecież jego to boli.

                • 3 8

              • tramwaje w Gdańsku w większości funkcjonują na wydzielonych torowiskach (2)

                pisanie o tym, że stoją w korkach jest nieprawdą. W wielu relacjach obsługiwanych przez kilka linii tramwajowych połączenia są realizowane z częstotliwością od 2 do 5 minut, proponuję nie podejmować prób mnożenia wymówek i wykazywanie się uzależnieniem mentalnym od samochodu.

                • 4 1

              • Problem w tym, że w kilku najbardziej newralgicznych punktach torowiska nie są wydzielone - zapraszam na trasę Hallera-Opera Bałtycka. Częstotliwość kursów co 2-5 minut? W krainie fantazji - być może. Pokaż mi taką częstotliwośc na liniach 8, 9, 10, 12. Mało tego, skasowano jednen z wczesnoporannych kursów linii 8 ze Stogów, co dodatkowo utrudnia dojazd do pracy. Tramwaje są źle zaprojektowane, brak w nich miejsca dla pasażerów stojących, źle rozmieszczono uchwyty. Przez naćkanie świateł czas jazdy się wydłużył, wagony są zatłoczone. Brak jest linni bezpośrednich a ZTM nie potrafi zaprojektować siatki połączeń ani rozkładów jazdy tak by zapewnić wygodne przesiadki. Osiem linii tramwajowych całodziennych i dwie szczytowe w 440 tysięcznym mieście to kpina. Autobusy nie sprawdzają się już w ogóle. Częstotliwość kursów żałosna, bez sensu zlikwidowano lilnie obsługujące Dolne Miasto i Stare Przedmieście, wydłużając w zamian trasąę i czas jazdy linii 111, co pogorszyło ofertę dla mieszkańców Górek Zachodnich oraz Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta. Przebudowa skrzyżowana Podwala z Łąkową spowodowała powstanie korków tam, gdze nigdy ich nie było, na ulicy Łąkowej.

                • 8 1

              • Ale na światłach przed przejściami naziemnymi stoją, tak samo jak samochody.

                • 1 0

        • W ogole to genialny pomysl (1)

          Przejście nad podziemnym przejściem. Proponuję na obwodnicy też robić przejścia bo po co chodzić wiaduktem? Może ktoś ma ochotę przejąć przez ulicę!!

          • 30 12

          • Dopiero co słyszałem, że nad naziemnym przejazdem na Armii Krajowej trzeba wybudować wiadukt.

            • 10 1

      • dokładnie, po co tam jeździć i stać w korkach na przejściach, a w ogóle to po co tam ci ludzie chcą chodzić, przecież tam nic nie ma. i do tego jeszcze parking za drogi. bez sensu to miasto

        • 14 3

      • to nie ja narzekam na korki

        jw

        • 1 0

    • bardzo słuszna opinia

      • 5 3

    • Te wszystkie argumenty kierowców naprawdę mnie nie przekonują (2)

      W stronę Pruszcza i tak były światła na zawrotce, nic się nie zmieni. W stronę dworca są światła na Hucisku, pod estakadą i przy Toruńskiej, jeśli tylko te nowe będą zsynchronizowane to też nic się nie zmieni, czego dowodzą światła między Huciskiem a dworcem - też był straszny krzyk że korki, a jeszcze chyba nigdy tam nie stałem. Potrącenia pieszych? No bez przesady, przy Manhattanie i Galerii Bałtyckiej są większe skrzyżowania i jakoś nic się nie dzieje. Stłuczki? Problemy ze zmianą pasa? No sorry, trzeba umieć jeździć. Naprawdę logicznie patrząc nie widzę powodu dla którego te światła miałyby jakoś znacząco utrudnić ruch samochodów.

      • 24 25

      • zobacz na wjazd przy ABW

        tam ruch jest ciągły, niezależnie od świateł z jakiegoś kierunku auta tam wjeżdżają zawsze i one utkną na tym przejściu a potem nie będą miały jak zmienić pasa i będą blokować taką zmianę autobusom spod tunelu

        • 16 4

      • Bardzo ładnie napisałeś: "jeśli będą zsynchronizowane"

        Zapewne będzie tak samo jak na Okopowej, między Armii Krajowej a Toruńską. Masakra!

        • 18 2

    • A mam auto na kredyt! I co z tego? Za swoja spłacam! (1)

      A tobie zazdrość 4 litery ściska!

      • 20 11

      • Zazdrość z powodu średniopółkowego blaszaka?

        Nie dzięki. Wolę wyjechać kilka razy do roku na fajne wakacje niż spłącać zbędny mi sprzęt.

        • 1 5

    • jesteś w błędzie

      • 3 8

    • Proponuję podejście pragmatyczne zamiast ideologicznego (11)

      Bo skoro miasto jest dla wszystkich to piesi mieli tunel i nie jest to loch bo ma wejście i wyjście które jest cały czas otwarte. Jak się nie podoba tunel to mogą nim jeździć samochody, pech chciał że jest w poprzek jezdni więc skoro już jest to piesi mogą z niego korzystać. Przejście w tym miejscu to głupie utrudnianie życia. Dodatkowo więcej spalin.

      • 27 10

      • Dalej możemy postawić po windzie na dwóch końcach tunelu i puścić nim samochody. (4)

        W końcu jak piesi i rowerzyści popylają windami i zygzakami, to nie jest problem według kierowców, więc im chyba też różnicy nie zrobi, prawda?

        • 5 14

        • Kolejny komentarz ad absurdum (2)

          Powiedz jeszcze że jak kierowca będzie chciał tamtędy przejechać to powinien wcisnąć guzik, poczekać na zielone i przepchnąć auto, i to w miejscu w którym samochód powinien mieć priorytet. Zupełna głupota celowo zaniedbująca różnice w specyfice transportu pieszego i samochodowego.

          • 14 3

          • Tyle, że to Twoje ad absurdum jest rzeczywistością dla pieszych i rowerzystów. (1)

            Tak samo fajnie się pcha 600kg Smarta, jak 200kg rower cargo.

            • 4 11

            • to jak ty wchodzisz do domu po schodach?

              jeśli z głupiego tunelu wyjść nie możesz? Może siedź w domu.

              • 10 6

        • zrobi, jako pieszemu wygodnie byłoby mi jechać windą

          jako kierowcy już nie. A więc jednak robi różnicę.

          • 3 3

      • Tunel dla samochodów też jest obok. (1)

        Możesz nim jechać.

        • 4 6

        • ja mogę, ale całego miasta tamtędy nie puścisz

          bo za wąski

          • 4 1

      • Może inaczej (3)

        Niech kierowcy sobie ten tunel wezmą dla siebie. Jakiś parking urządzą.
        Ludzie to nie szczury, żeby kanałami chodzić.

        • 3 12

        • (2)

          obróć go prostopadle to ci nawet przyklasnę. Mi wszystko jedno czy będę nim jeździł czy chodził. Skoro jednak jest tak usytuowany by to piesi nim chodzili to może niech tak zostanie. Będzie taniej.

          • 7 2

          • Taniej to lepiej? Jak przy takim myśleniu ma być lepiej w tym kraju?

            • 1 2

          • tunel zostanie. Przez przejście naziemne będzie chodziło wielu pieszych, ruch rowerów także będzie znaczący

            obecnie tamtędy nie jest możliwy z powodu schodów.

            • 0 2

    • zgadzam się. Dla kierowczyków udających się gruchotami do centrum - szlabany i 50 zł za prawo wjazdu. (10)

      Dośc tej hegemonii agresywnych kierowczyków.
      I przy okazji -wypad z trawników, chodników, dróg rowerowych, zostawcie swój złom pod swoją oborą.

      • 9 21

      • prawie wszyscy dorośli ludzie to kierowcy, a równocześnie piesi (9)

        dlatego nie interesuje nas zdanie człowieka o zawężonych, tylko do bycia pieszym, horyzontach

        • 22 5

        • Normalny człowiek częściej jest pieszym, niż kierowcą. (7)

          Tymczasem miasto latami rozbudowywało się z myślą tylko i wyłącznie o samochodach.

          A potem jeszcze ludzie o zawężonych do samochodu horyzontach marudzą, że pieszym jest za łatwo i powinni przesiąść się do samochodu i powiększyć korek.

          • 7 12

          • To czemu wyrzucono samochody z Długiego Targu? (4)

            Jeśli miasto rozbudowywano z myślą tylko i wyłącznie o samochodach, to samochody powinny mieć prawo jeździć i parkować na Długim Targu, jak przed wojną.

            • 10 3

            • Czemu nie wyrzucono z reszty Głównego Miasta?

              Setki turystów, a na wszystkich ulicach poza jedną, śmigają samochody...

              • 1 4

            • bo Długi Targ jest chodnikiem (2)

              1500 za jazdę po chodniku:)

              • 3 1

              • (1)

                ale nim nie był to póki nie wyrzucono z niego ruchu kołowego. To obala argument o tym jakoby miasto było tylko dla samochodów.

                • 4 1

              • miasto może nie było tylko dla samochodów (piesi w nim byli od zawsze)

                ale jego infrastruktura była kształtowana głównie z myślą o potrzebach ludzi poruszających się samochodami. Warto rozwijać zdolność do analitycznego myślenia i wyciągać wnioski. Teraz nadchodzi czas zmiany kierunku przesuwania granicy niezbędnego kompromisu: w świetle dokumentów strategicznych miasta trzeba potrzeby pieszych i rowerzystów oraz pasażerów komunikacji miejskiej traktować priorytetowo i to ma właśnie miejsce w postaci tej inwestycji.

                • 1 1

          • ale my kierowcy mamy właśnie szersze horyzonty bo jesteśmy również pieszymi (1)

            to u pieszych którzy nie korzystają z samochodów ich postrzeganie jest upośledzone. Nie mówimy wam nic o zmianie sposobu poruszania, nie bądźcie jednocześnie paranoikami.

            • 7 1

            • piszesz nieprawdę: nie dopuszczasz do swojej świadomości faktu, że mówisz o zmianie sposobu poruszania się pieszych

              zmuszasz ich do schodzenia po schodach i wchodzenia po schodach po drugiej stronie tunelu.

              • 1 3

        • Oj nie

          Jest multum badań na to, jak się mylisz. Ale spoko, jesteś facetem, masz totalnie zawężone postrzeganie tej kwestii. To typowe, co badania również pokazują. Absolutna większość kobiet to osoby poruszające sie pieszo i komunikacją miejską. Dodaj do tego seniorów i przestań stawiać głupie tezy bez poparcia, że "prawie wszysct dorośli..."

          • 3 4

    • nie o to chodzi ... (1)

      jak najbardziej miasto jest dla ludzi ALE w tym jak i wielu innych przypadkach takie rozwiązania to głupota bez planowania. Można było przedłużyć i pogłębić tunel pod wiaduktem przedłużyć go do Huciska i schować samochody w tunelu. To miało by sens ... ale niestety robimy prowizorki wieczne prowizorki które później niestety stają się kością niezgody i partactwa. Szkoda.

      • 6 4

      • przypuszczam że nie masz zielonego pojęcia o innym paradygmacie planowania transportu w mieście

        Twoje rozumowanie oparte jest o założenie potrzeby priorytetowego traktowania potrzeby zapewniania możliwości poruszania się pojazdem, podczas gdy od wielu lat w planowaniu miasta myśli się o sposobach poprawiania możliwości poruszania się ludzi: ludzi korzystających z różnych sposobów poruszania się po mieście. Miasto planowane dla "samochodów" jest miastem zakorkowanym, o niskiej jakości życia. Miasto planowane z myślą o ludziach (większość z nich po centrum porusza się pieszo) jest miastem o wysokiej jakości życia.

        • 1 2

    • Bardzo źle (7)

      Niekompetentni projektanci bazują na takich poglądach i tworzą całkowicie nielogiczne rozwiązania. Jak można uzasadnić tworzenia przejścia nad już istniejącym przejściem podziemnym? Równie dobrze można budować drogi pod wiaduktami i nad tunelami. Spowoduje to gigantyczne korki, ale oczywiście hasło "możecie jeździć rowerem" jest zawsze dobre.

      • 7 5

      • Jak można zbudować drogę, jak 150m obok już jest droga? (2)

        Zdaje się, że mamy jakieś 2/3 dróg w mieście do oddania pod parki.

        • 1 5

        • (1)

          tak samo jak można zbudować chodnik kiedy 100 metrów obok jest inny. To chyba normalne że w mieście mamy chodniki i drogi.

          • 3 1

          • w dobrze zarządzanych miastach wdraża się program stopniowego uwalniania ulic i placów

            w centrum miasta od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów. W Gdańsku taki program nieśmiało zaczyna być realizowany i bardzo dobrze.

            • 1 2

      • Rower (3)

        I już masz odpowiedź, dlaczego potrzebne są przejścia naziemne. Kierowcy to nie pępek świata, serio.

        • 1 3

        • rower można wepchać po rampie dla wózków (2)

          przecież nie potrzebne jest przejście

          • 3 1

          • przejazd rowerowy na poziomie jezdni jest dużo bardziej wygodny dla rowerzystów (i pieszych także) (1)

            • 2 0

            • Okolo 100 m dalej jest przejazd rowerowy.

              • 0 0

    • Po co (2)

      Nie rozumiem po co przejście jak ejst tunel

      • 2 2

      • bez poszerzenia wyobraźni ani rusz (1)

        przejście naziemne jest bardziej komfortowe i z wielu punktów widzenia bezpieczniejsze niż tunel

        • 0 1

        • Taa

          Bo więcej wypadków jest w tunelach, a nie na przejściach dla pieszych.

          • 0 0

    • Ciekawe

      Zagłosowałam z poparciem dla posta (centrum miasta powinno być przede wszystkim dla pieszych, nie kierowców), a zaliczyło mi głos na minus. Ciekawe...

      • 1 1

    • No nie wiem (1)

      Moze powiem cos zaskakujacego ale w tamtym miejscu znajduje sie tunel dzieki ktoremu mozemy przejsc swobodnie na druga strone

      • 2 1

      • ty może możesz, ale osoba mająca trudności z poruszaniem się nie może tamtędy przejść swobodnie

        niedługo będzie taka możliwość

        • 0 2

    • Po co? (1)

      Przecież obok jest przejście podziemne, po grzyba więc to cudo za jedyne 6 milionów? (sic!)

      • 7 2

      • Poczytaj sobie co to (sic!)

        • 1 1

    • Po jakiego ... wydawano kasę na przejścia podziemne, windy i inne elementy

      infrastruktury w Forum Gdańsk, żeby teraz były bezużyteczne?? Czy decyzja dotycząca przejścia naziemnego nie mogła być podjęta wcześniej, w czasie budowy Forum? Tak zafundowano nam 2 lata problemów w centrum tylko dlatego, żeby zbudować to przejście. ja tegonie rozumiem

      • 6 1

    • XD

      Brzmisz jak polak

      • 0 1

    • Strach ma wielkie oczy

      Kierowcy zawsze straszą, że będą korki i nikt nie będzie korzystał z przejść. Tak samo było na Podwalu, a tu czas przejazdu Podwalem nie zmienił się bo zamiast stać w jednym długim korku na końcu to stoi się w kilku mniejszych. A piesi z przejść jednak korzystają.

      • 1 5

    • (2)

      Nie mam samochodu a uważam ten pomysł z przejściem dla pieszych za bezsensowny!! Jest tunel i mi wystarcza

      • 4 2

      • jeśli ktoś uważa, że jest pępkiem świata i ma 100% racji (1)

        to znaczy, że ma niski poziom empatii i rozumienia ludzi znajdujących się w nietypowych sytuacjach życiowych. Pomyśl o swojej wnuczce gdy będzie miała samodzielnie dotrzeć do centrum miasta tramwajem i załatwić sprawę na mieście w listopadowy wieczór. Pomyśl o rodzicach odprowadzających swoje dzieci do żłobka wioząc je na wózku.

        • 1 2

        • Aha

          Jest dojście do przejścia przy Hucisku, w czym problem?

          • 1 0

    • (2)

      Właśnie, miasto dla wszystkich! Wyobraź sobie że część mieszkańców centrów też ma samochody. Nie chcemy stać w korkach, dość że latem przejazd po śródmieściu to istny koszmar. Teraz dzięki propagandzie będzie dużo gorzej.... za to galerianie będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych instagramowo lokacji... miasto powinno być dla ludzi, nie dla awatarów z mediów społecznościowych

      • 1 2

      • jeśli mieszkasz w centrum i nie chcesz stać w korkach, nie wsiadaj do samochodu (1)

        to jest dużo tańsze i korzystniejsze rozwiązanie dla Ciebie i innych mieszkańców

        • 0 2

        • Tak?

          To jak mam dojechać na drugi koniec miasta, nie chcąc stać w rąb*ącym tramwaju przez 1.5h nie posiadając roweru bo może ktoś ma chore kości?

          • 1 0

    • racja!

      to jest niesamowite ile ludzi uważa, że powinno przejechać tuż obok starego miasta samochodem, ilu ludzi kompletnie nie czuje, że szczególnie tam piesi są najważniejsi, ze względu na miejscowych i tłumy turystów. Gdziekolwiek nie pojedziesz gdzie jest stare miasto, czy do Barcelony czy do Tallina przejścia dla pieszych w pobliżu zabytków są co krok... a u nas większość leczy kompleksy samochodami... Jadę moim samochodem... mój mąż jest z zawodu dyrektorem...

      • 1 0

    • Śmieszne

      A spaliny z samochodów stojących na światłach co 20 metrów już nie przeszkadzają?

      • 1 0

    • Jam jest kierowca...

      Cieszę się z Twojego optymizmu "niekierowco", zobaczymy jak będziesz ganiał do swojego ulubionego 'forumka", jak będziesz marudził, że musisz stać na światełkach i czekać aż my kierowczyki przejadą... Pozdrawiam:-)

      • 1 0

    • Przecież jest tunel po co to przejście ??? No chyba tylko po to żeby dochodziło do potrąceń

      • 2 0

    • Jakiś porąbany jesteś. Pewnie biedak w rurkach.

      • 2 0

    • co za bzdurna wypowiedź, w dużych miastach powinny być tunele,dla pieszych a nie wszędzie przejścia naziemne co powoduje gigantyczne korki, smród spalin i nerwy.

      • 1 0

    • Odstaw lowelek i wydoroślej

      • 1 0

    • "Miasta mają być przyjazne dla wszystkich"? To kiedy jakaś inwestycja ułatwiająca coś kierowcom?

      • 1 0

    • To przejście powstało w sprzeczności z obowiązującymi przepisami. Mam nadzieję, że dojdzie do pozwu przeciw miastu za przekroczenie uprawnień, świadome naruszenie przepisu i wydanie pozwolenia na przejście dla pieszych w odległości mniejszej niż 400m od następnego, biorąc pod uwagę świetnie wykonane przejście podziemne.

      • 1 1

  • samochody/kierowcy: (13)

    smrodzą
    trują
    hałasują
    niszczą zielen i chodniki
    terroryzują
    utrudniają poruszanie się wszystkim innym
    paraliżują komunikacje publiczną
    powodują wypadki na masową skalę
    zajmują prawie 90% przestrzeni miejskiej
    są głównymi beneficjentami budżetu..
    a żadnych podatków nie płacą.
    Nie lepiej pozbyć się tej szarańczy niszczącej miasto? zakazać jazdy prywatnym samochodem po mieście i wszystkie problemy miasta znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki!

    • 25 73

    • (1)

      No tak, podatek drogowy w paliwie to nic! A ty ile płacisz podatku za chodzienie po chodniku?

      • 13 7

      • no no

        w 2022 to będzie jakieś 15mld zł
        same wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie
        a gdzie budować i utrzymywać infrastrukturę?
        gdzie koszta społeczne? zdrowotne ? środowiskowe?

        • 2 3

    • Dowożą ci warzywa, leki, podpaski, chleb, mleko... buraki... (6)

      Wożą ci doopsko autobusami, wożą twoich dziadków/rodziców gdy potrzebna jest karetka itp itd

      • 12 6

      • 90% samochodów w mieście to prywatne bryki, które tych towarów nie wożą (1)

        jeśli ktoś nie odróżnia autobusu od samochodu osobowego, to znaczy że ma problem. Wielu takich nie potrafi się do tego przyznać.

        • 5 5

        • Pozostałe 10% to dostawcy? A jak ludzie prowadzą firmy? Janusz jedziemy na montaż a mówionej konstrukcji, pakuj ją do

          tramwaju

          • 5 3

      • prywatne samochody coś mi dowożą? (3)

        nie sądze

        • 2 2

        • ci co jadą samochodem nie obciazają miasta kosztami komunikacji (2)

          w przeciwieństwie do darmozjadów 3/4 ceny biletu +

          • 3 3

          • 200m jezdni dla kierofczykow na ujescisku (1)

            to koszt 7mln zl. jedno miejsce postojowe to kilkadziesiąt tys. odśnieżanie jezdni ponad 100mln.... nie w ogóle nie obciążają.

            • 2 2

            • komunikacja 300 milionów rocznie.

              w tym roku pewnie z 400

              • 1 1

    • jak tylko przestaną rozbierać linie kolejowe po to by rowerzyści mogli sobie pojeździć to jest na to szansa. Działania dla rowerzystów powodują iż powstają miejsca wykluczone komunikacyjnie. Dodatkowo generują koszty bo trzeba dla nich organizować transport bo nie dają rady korzystać ze ścieżki rowerowej.

      • 2 2

    • Siostro!

      Pacjent majaczy

      • 3 0

    • Wiocha się zjechała

      Chamy ze wsi tęskną za smrodem. Mieszkają blisko Szadólek bo im przypomina rodzinne strony. Samochody im śmierdzą z miasta chcą zrobić wiochę.

      • 3 2

    • A ty nie zastanowiłeś się,że może nadmiernie tlen marnuje są?

      • 0 0

  • Gdanszczanin

    mega glupota rzadzacych naszym miastem wyrzucone pieniadze w bloto

    • 64 11

  • (2)

    No to czas odtrąbić sukces, to nic że kilka miesięcy później, że nikt nie poniósł żadnych konsekwencji służbowych czy finansowych itd. Ale hola hola, kiedy zasypią te wredne przejście podziemne skoro głównym celem i hasłem było że ludzie nie szczury i nie powinny chodzić pod ziemią.

    • 83 34

    • miejmy nadzieję, że wkrótce

      • 0 1

    • dokladnie tak jest

      • 0 0

  • (6)

    Kiedy wprowadzenie 30km/h na Grunwaldzkiej?

    • 34 3

    • Nie trzeba wprowadzać. Tak zakorkowana, że chyba tylko w nocy jedzie się szybciej

      • 3 1

    • (1)

      Już niedługo bo rowerzyści na ulicach muszą czuć się bezpiecznie chociaż OC sami nie płacą...

      • 3 3

      • wielu rowerzystów ma OC wykupione w pakiecie ubezpieczenia mieszkania

        wielu kierowców jeździ bez wykupionego OC. Warto, byś się tym zajął nie tylko na tym forum.

        • 1 3

    • Bez przesady. Na Zwycięstwa, Grunwaldzkiej itd powinno być 50 przez całe Trójmiasto. (2)

      • 1 3

      • (1)

        Przesadziłeś z tym 50 - 5 to jest w opinii różnej maści specjalistów najbezpieczniejsza prędkość :)

        • 1 0

        • prędkość 30-40 km/h zapewnia największą przepustowość pasa jazdy dla samochodów

          • 2 4

  • Pozdrowienia dla dziewczyny która kilka dni temu wbiegła mi pod koła na czerwonym (7)

    na krzyżówce Kartuska-Adamowicza. Spieszyłaś się na tramwaj tak bardzo, że jeszcze metr i by była tragedia.

    • 45 8

    • Ma szczęście że nie wylądowała pod autem.

      • 5 0

    • A ten minus to za co? Za to, że jej nie przejechałem? (3)

      Pomimo jej usilnych starań...

      • 9 2

      • za to, że nie pochwaliłeś siebie za przestrzeganie limitów prędkości (2)

        przypuszczalnie traktujesz to jako uciążliwość, ale warto byś wiedział, że lekceważenie limitów prędkości ma dużo większe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu niż zachowania pieszych na przejściach z sygnalizacją świetlną. Wielokrotnie przechodzę mając czerwone światło gdy po horyzont nie widać żadnego nadjeżdżającego samochodu.

        • 3 8

        • Co ty bredzisz o limitach prędkości jak pieszy wbiega na czerwonym pod koła tuż przed autem?

          Moje auto miało w tym czasie prędkość ok 10kmh - prędkość światła

          • 7 3

        • "Wielokrotnie przechodzę mając czerwone światło" - kwintesencja pieszego

          ale to kierofczyki w blachomrodach są piratami drogowymi

          • 5 1

    • pozdrowienia dla kierowców którzy kilka razy dziennie dokonują wtargnięć na przejście dla pieszych (1)

      nieustępując mi pierwszeństwa!
      przyganiał kocioł garnkowi

      • 2 4

      • Lubisz bawić się w ping ponga zamiast przyznać rację, że ta piesza nawaliła?

        Jakie to żenujące że aż tak bardzo nienawidzisz kierowców, że nawet w przypadku ewidentnej winy pieszego odwrwcasz kota ogonem.

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane