• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

  • Kto bogatemu zabroni. (1)

    • 21 1

    • Gdańsk ma długi...

      • 0 1

  • Ścieżka rowerowa (1)

    Idziesz przejściem w stronę Forum i wpierniczasz się pod rower na ścieżce rowerowej....

    • 24 4

    • Rowery tak ważniejsze od godnego człowieka i nie szczura ;)

      • 1 2

  • bez sensu, po co to przejście skoro obok jest tunel dla pieszych (2)

    • 42 7

    • a jezdnia tam po co ?

      • 1 1

    • Logika PO Gdańsku!

      • 1 1

  • Po co to było? Przejscie jest

    No comment. Może remonty dróg na dzielnicach bo się sypią. Niech pani prezydent w ramach wycieczek dzielnicowych pochodzi sama o kulach po trasach innych niż ustalone

    • 31 4

  • ulice Gdańska (6)

    Wszystkie prace drogowe w Gdańsku to jakaś porażka.
    Przejścia naziemne takim kosztem finansowym i problemami przy jego realizacji przez tak długi okres.
    Stara Słowackiego remontowana 2 lata. Teraz wymiana nawierzchni na Hallera - ciekawe ile to potrwa. Kto za to płaci ? wszystko to odbywa się kosztem mieszkańców. Nikt nie liczy się z naszym zdaniem. Liczy się tylko zdanie prezydent Dulkiewicz. To nic , że 70% gdańszczan jest przeciw pewnym decyzjom. Nigdy drugi raz nie oddam głosu na tę osobę. A głosuję na tę formację od zawsze. Jestem za liberalizacją życia w Gdańsku i szanowaniu opinii innych i ich pieniędzy.

    • 33 5

    • Oni gdzieś się wszyscy zagubili w tym urzędzie.

      • 3 1

    • (2)

      Ty wiesz jaka droga jest ta biała farba?! 6 baniek - wszystko dla pieszych i Forum :)

      • 1 1

      • (1)

        Zawrotka przez tory i nowy asfalt od Huciska też są zrobione z białej farby?

        • 0 2

        • Zawrotka przez tory to nikomu niepotrzebny objazd, który powstał podczas remontu Okopowej i nie został rozebrany tylko po to, żeby oswoić kierowców ze światłami w tym miejscu (koncepcja powolnego gotowania żaby). Dzisiaj ta zawrotka nie jest potrzebna, bo już działają inne lewoskręty, a zawrócić można na Hucisku. Dlatego należy zlikwidować i zawrotkę, i przejście naziemne, i światła.

          • 0 0

    • jeśli jesteś za liberalizacją, to powinieneś dążyć do tego, by ci, którzy generują koszty je ponosili (1)

      Dlatego powinieneś popierać działania na rzecz wprowadzania opłat za parkowanie samochodów i likwidację prawa kierowców do darmowego parkowania na chodnikach. Takie działania doprowadziłyby do zmniejszenia skłonności wielu mieszkańców do realizacji niepotrzebnych przejazdów samochodem i korki w mieście uległy by redukcji. Podejrzewam, że Twój liberalizm to niezła ściema.

      • 0 3

      • Tyle że kasa z parkowania nie idzie na drogi, poprawę przepustowości i ułatwianie życia kierowcom, tylko na bezsensowne przejścia obok istniejących tuneli, zmniejszanie przepustowości i utrudnianie życia kierowcom za ich własne pieniądze.

        • 1 0

  • Wybudować przejście tuż obok tunelu (2)

    Nie ma to jak potęgować korki w mieście.

    • 38 5

    • Przecież to jest nowa ekologia PO Gdańsku ;)

      • 0 1

    • Korki Kubusiu bywają w tym rejonie miasta od kilkudziesięciu lat

      Tylko zmiana zachowań komunikacyjnych mieszkańców może temu zaradzić: dlatego warto wspierać działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w pobliżu centrum miasta.

      • 2 1

  • "będzie z niego korzystać garstka osób i zwiększy korki w centrum" powiedziała większość. (6)

    Zobaczycie jak większość tu komentujących jest odklejona od rzeczywistości, po otwarciu przejścia.

    • 8 24

    • Nie zwiększy korków? (3)

      Bo może i piesi będą z tego korzystać, ale korki też będą dużo większe niż przed rozpoczęciem budowy. Najlepiej popatrz na przejście na Łąkowej i Chmielnej, nawet tramwaje rozkładowo jadą tam dłużej mimo tych wszystkich swoich priorytetów na światłach, a korki dla samochodów są coraz dłuższe.

      • 5 3

      • sznury samochodów bywają dłuższe, bo zbyt mało kierowców rozumie potrzebę rozważenia zmiany zachowań komunikacyjnych (2)

        miasto zbyt mało radykalnie działa na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. System rowerów miejskich MEVO powinien w Gdańsku funkcjonować od ponad 10 lat, działania wyjaśniające potrzebę zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu nie są prowadzone wystarczająco energicznie. Wszystko przed nami.

        • 0 9

        • Radykałom mówimy stanowcze NIE!

          Nie ma zgody na dyktaturę mniejszości i narzucanie swojej woli mieszkańcom Gdańska.

          • 1 0

        • Korki mamy dłuższe bo zbyt wielu rowerzystów woli ścieżkę rowerową zamiast linii kolejowej.

          • 2 0

    • jak dla mnie to bardziej odklejeni są aktywiści (1)

      wystarczy że pada deszcz czy wieje wiatr i nagle 90% rowerzystów i pieszych znika z naszych ulic. A taka pogoda u nas to jest przez pół roku.

      • 8 4

      • Sugerujesz że jak pada deszcz i idę od strony lotu to teleportuję się na 3ciego maja? aha ok...

        • 0 0

  • tylko czekać na kolizje i wypadki (1)

    już widzę towarzystwo ze smartfonem w ręku lub przy uchu zmierzające do galerii handlowej i myślące tylko o shopingu.

    • 28 8

    • Nie oceniaj innych swoją miarą

      • 2 3

  • ja jestem rowerzystą i pieszym i też uażam, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto jak jest (2)

    już od dziesięcioleci tunel

    • 44 9

    • przypuszczalnie ściemniasz i nie dodajesz wartości do dyskusji (1)

      Pieszym bywa każdy, kto rozumie rzeczywistość, więc to nie jest nic nadzwyczajnego. Po prostu nieświadomie potwierdzasz istnienie tzw. syndromu sztokholmskiego: ofiara porwania staje się prześladowcą innych nie przyznając się do tego.

      • 2 4

      • haha - jaki syndrom sztokholmski !?

        lepiej się dowiedz co to jest a nie udajesz mądrego. XXI staje się wiekiem internetowych ignorantów.

        • 0 0

  • Zwolnić urzędników wymyślających takie na siłę inwestycje. (3)

    Idzie duży kryzys, po co nam urzędnicy którzy szkodzą i jeszcze dostają uposażenie. Nie zdziwiłbym się gdyby jeszcze za taki projekt dostali premię.

    • 34 4

    • Nie bój się, konferencja na otwarcie będzie. Zobaczysz. (1)

      Urząd to tragedia.

      • 1 1

      • tragedią jest ograniczenie Twojej wyobraźni

        • 0 1

    • ta inwestycja nie jest realizowana na siłę

      jest wynikiem wyciągania praktycznych wniosków z wielomiesięcznych konsultacji Strategii Gdańska 2030+. W tym dokumencie mieszkańcy uznali, że najważniejsze w polityce komunikacyjnej miasta jest przyznanie priorytetowego traktowania potrzeb pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu miejskiego - na takiej polityce zyskują także kierowcy. Jak na razie widać, że wielu z nich jeszcze nie rozumie tej prostej rzeczy.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane