• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

  • Za wąsko przy zejściu do tunelu. (6)

    Aby przejść z przystanku do przejścia dla pieszych trzeba się przecisnąć wąskim gardłem obok zejścia do tunelu.
    Naprawdę nie dało się tam poszerzyć chodnika kosztem jednego pasa ruchu? Za zwężeniem jezdni od razu autobusy włączałyby się w swój pas.

    • 33 102

    • "Naprawdę nie dało się tam poszerzyć chodnika kosztem jednego pasa ruchu?" (1)

      te dwa pasy ruchu już są zarezerwowane na kwietniki i pole do gry w palanta.

      • 16 6

      • trzeba było tunel zawęzić

        skoro zbędny.

        • 4 2

    • Fakt, powinno sie zasypać tunel i wyburzyć te zejścia plus zwęzić ulice do 2x2

      • 4 14

    • tam nastąpiło zwężenie jezdni przez zwężenie każdego pasa ruchu

      Poszerzono także platformy przystanków tramwajowych.

      • 3 1

    • tylko że te autobusy nie miałyby szansy tam dotrzeć bo by utknęły na Orunii

      • 5 0

    • Jak na nienawidzę ludzi którzy myślą tylko o swoich 4 literach. Sam jestem pieszym, rowerzystą i kierowcą. Za czasów Adamowicza były budowane ścieżki rowerowe/chodniki, czasem jakeś drogi. Teraz kierowców ma się kompletnie "gdzieś" i wszedzie zabiera się pasy ruchu, a jak się buduje ścieżki rowerowe to głównie fikcyjnie (zabranie pasa kierowcom, namalowanie pasów na chodniku). Kpina nie magistrat

      • 4 2

  • Brawo Gdańsk (1)

    Czekamy na kolejne przejścia dla pieszych.

    Szczególnie przy dworcu.

    • 24 91

    • A może z Górek Wschodnich do Osowy?

      • 0 0

  • (3)

    Aktywiści z hasłami o szczurach chyba zapominają, że to droga wojewódzka, jedna z głównych dróg w Gdańsku, i że wcale nie jest ona w centrum miasta, tylko poza jego dawnymi murami.

    • 77 22

    • A rozpatrujemy sytuację obecną czy z 19 wieku? (2)

      To ty jeździj autem tylko po drogach które istniały w 1890

      • 8 10

      • W XIX wieku tam była fosa

        • 11 0

      • Nawet obecnie centrum miasta to Długi Targ a nie Okopowa

        Jedyny powód przez który niektórzy uważają Okopową za centrum miasta jest taki, że jest ona dobrze skomunikowana, bo jest tam droga ruchu przyspieszonego dla samochodów. Jak usuniemy z niej samochody to nagle przestanie to być "centrum miasta".

        • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    To jest tragiczne miejsce na przejście, bo wszyscy dokładnie tutaj zmieniają pasy. (54)

    Już samo zwężenie powoduje czasem konsternację, a przejścia bardzo utrudnią i wydłużą przejazd w tym miejscu i sprawne zniknięce ze środka. Witajcie korki, stłuczki, a w sezonie jak przyjadą turyści to dopiero się będzie działo. Kierowcom autobusów współczuję. Im to dopiero to dogryzie. Będą mieć 15 metrów mniej na zmianę pasa z tunelu do zatoczki.

    • 696 172

    • W punkt (1)

      • 42 23

      • w sufit.

        • 9 9

    • (17)

      Zamiast biadolić i snuć kasandrycze wizje, po prostu może lepiej nie pchać się autem do centrum, bo dla wszystkich i tak nie starczy tam miejsca.

      • 38 66

      • problem jest taki ze to główna trasa (5)

        i jeszcze droga krajowa. Tylko progów zwalniających tam jeszcze brakuje. Jak by była alternatywa to by tam ludzie nie jechali. Ale 30 lat zastoju komunikacyjnego teraz wyłazi.

        • 62 20

        • no i co z tego? wkrótce nie będzie

          • 10 13

        • Droga krajowa? (3)

          • 4 4

          • (2)

            tak nr 91

            • 6 3

            • Już dawno nie (1)

              • 3 5

              • przyjrzyj się trzeciemu zdjęciu w artykule

                wyraźne czerwone 91 na tablicy !!!

                • 4 1

      • (4)

        to nie pchaj się do tramwaju jak widzisz tłok tylko wybierz się na autobus. drogi są po to by z nich korzystać

        • 10 13

        • Więc czemu płacz, że teraz piesi też skorzystają z kawałka tej drogi? (3)

          • 9 8

          • bo wcześniej było bezkolizyjnie a teraz już nie jest (2)

            • 7 7

            • Dla polskich "kierofczyków" nie ma czegoś takiego jak bezkolizyjne skrzyżowanie. (1)

              https://www.trojmiasto.pl/raport/Wypadek-przy-Bramie-Wyzynnej-rt220818.html

              • 6 7

              • ale brak skrzyżowania drogi z przejściem dla pieszych jest bezkolizyjny

                • 2 4

      • większość nie pcha się do centrum ale jest zmuszona aby przez nie przejechać (3)

        • 12 9

        • nieprawda. Jest obwodnica i wiele innych alternatyw (1)

          • 3 0

          • A do tej obwodnicy mam może przefrunąć? Nie, trzeba do niej dojechać.

            • 1 1

        • A kto ich zmusza?

          Mogą wybrać KM. Mogą wybrać rower. Mogą się przeprowadzić w ostateczności.

          • 2 0

      • Dlaczego ja mam cos przestac, a Ty masz sobie chodzic, gdzie zapragniesz? (1)

        • 0 4

        • ponieważ ty stwarzasz problem mając alternatywy

          sam tworzysz korek i utrudniania życia innym kierowcom i mieszkańcom. Zajmujesz przestrzeń niepotrzebnie marnując ją wioząc samochodem tylko siebie.

          • 2 0

    • Ciekawe czy w przypadku wypadków i kolizji urzędnicy poniosą odpowiedzialność? (2)

      • 24 18

      • tak, oczywiście. FBI już przygotowuje prowokację, a Interpol gromadzi dane

        • 9 6

      • dzban za kierownicą. co ma do tego urzędnik

        • 8 4

    • ciekawe, czy odwołasz swoją hipotezę po jej praktycznej weryfikacji za dziesięć miesięcy (14)

      • 11 18

      • Nie odwołam, bo tam codzienie jadę. Zmieniam pasy z duszą na ramieniu w powolnym ruchu. (10)

        Jak teraz to stanie na światłach to nie zmienię pasa wcale. Wszystko stanie.
        Do tego pojawi się dodatkowy element zabawy w postaci przebiegających ludzi.
        Przy zwęzonych teraz pasach trzeba uważać, żeby nie wpaść w platformę tira, bo jest zbyt wąsko.

        Nie mam innej alternetywy dojazdu i innego trasportu. Muszę tamtędy jechać.

        • 33 18

        • jedź sobie dalej (6)

          ale to, czy nastąpi wzrost liczby stłuczek da się zweryfikować: jeśli okaże się, że twoja prognoza się nie sprawdzi, powinieneś przyznać się do błędu. Jak na razie dałeś jedynie wyraz braku wyobraźni oraz mentalnego przyspawania się do fotela samochodu.

          • 12 28

          • Zgaduję, że prawo jazdy poza zasięgiem ? (5)

            • 20 18

            • Pudło, kochanieńki (4)

              Prawo jazdy od 1974 roku, samochód roku Toyota Yaris Hybrid od roku, jako już czwarty egzemplarz kolejnych samochodów używanych od kilkudziesięciu lat. Samochód niektórych uzależnia i ogranicza wyobraźnię, radzę zastanowić się, czy nie dotyczy to także Ciebie, kochanieńki.

              • 6 12

              • (1)

                Prawko od 74 roku i zmiana pasa z duszą na ramieniu?

                • 6 9

              • Umiejętność czytania od 2023? :P

                Zobacz, kto co pisał.

                • 11 2

              • Czyli stary dziad (1)

                • 3 9

              • stary, ale jary

                regularny cyklista cieszy się zdrowiem biologicznym przeciętnego mieszkańca młodszego o 10 lat.

                • 0 0

        • Tiry nie mogą wjeżdżać do centrum (2)

          Znaki ustawione na południu i wszędzie by kierować tranzyt na obwodnicę i tunel

          • 12 7

          • Popatrz na jezdnę tam i zobacz co tam stoi. Błagam.

            • 10 4

          • między nie mogą a nie wjeżdżają jest różnica

            zobacz zresztą ile tam jeździ wywrotek, autobusów i innych szerokich pojazdów na tereny postoczniowe. Mimo zakazu mają wjazdówki bo to jedyna droga.

            • 19 2

      • A jak się sprawdza to wrócisz tu i przeprosisz? (2)

        • 7 6

        • Ile masz lat? (1)

          • 6 3

          • Siekierka, pałka, gnat

            • 1 1

    • Nazwać ,,Dulcecros" (8)

      Jakaś menda w mieście za cel postawiła sobie uprzykrzy jazdę samochodem. Supki antyparkingower, opaty wygórowane, brak nowychy miejsc parkingowych, zwężenia ulic, zakazy powodujące korki. Ekologia na 100 %.

      • 13 17

      • kolejny wpis człowieka, który nie potrafi dostrzec głównego źródła udręk kierowców: nadmiaru samochodów (6)

        Warto promować zrozumienie prostego faktu istnienia wielu niepotrzebnych przejazdów samochodami w mieście.

        • 15 12

        • analogicznie problemem szkolnictwa jest człowiek, gdyby go nie było to nie byłoby problemu ze szkolnictwem (5)

          nie ma czegoś takiego jak niepotrzebne przejazdy

          • 6 9

          • Oczywiście, że jest. (3)

            Ludzie jeżdżą wzdłuż trasy PKM lub SKM.
            Niektórzy jadą samochodem 1km do sklepu po fajki.

            A już rekordem jest ładowanie się samochodem nad morze, chociaż wiadomo, że parkingu nie ma.

            • 7 5

            • spróbuj wejść do PKM rano na Jasieniu

              • 5 1

            • czyli przejazd był potrzebny

              skoro w pobliżu nie ma sklepu a na kolejkę trzeba czekać 2x10 minut

              • 1 1

            • No tak, bo pociąg PKM raz na pół godziny rozwiązuje wszystkie problemy komunikacyjne.

              • 2 0

          • W Malmoe konkurs na najbardziej niepotrzebny przejazd samochodem wygrała babka

            której wuj miał do parkingu dłuższą drogę niż do sklepu, w którym się zaopatrywał. Szedł pieszo na parking, wsiadał w samochód, dojeżdżał do sklepu, ładował zakupy do bagażnika i wracał na parking. Stamtąd zakupy niósł do domu pieszo. Takich przykładów można by mnożyć. W Gdańsku w takim konkursie wielu by mogło zgarnąć nagrody. Ty miałbyś także szansę.

            • 0 1

      • Nie ekologia, tylko walka za Januszami

        Którzy gdyby nie słupki, zwiężenia i zakazy, zastawiliby wszystko.

        • 9 4

    • Np piesi :D

      • 3 1

    • Tak, bo trzeba jechać do oporu lewym pasem, a potem na chama przeskakiwać w prawo

      • 6 5

    • Racja

      Trzeba postawić słupki, żeby nie zmieniali.

      • 1 0

    • tragiczne, że pozwalają takim jak ty wjeżdżać do miast.

      • 0 1

    • Przecież można zawczasu zająć dobry pas, albo najbliższy docelowemu

      Wtedy albo wcale nie zmieniasz pasa, albo zmieniasz tylko o jeden.

      • 2 3

    • wszyscy dokładnie tutaj zmieniają pasy. (1)

      może nie wszyscy, ale ci z prawego chcą wjechać na lewy i dalej na lewoskręt Hucisko, a z prawego autobusy na przystanek plus osobówki na stare miasto. Jedno wielkie bum.

      • 5 2

      • Jak to za trudne to niech jadą przez 3 maja

        • 0 0

  • Tymczasem przy teatrze Miniatura (8)

    A przy teatrze Miniatura "tymczasowo" zamknięte przejście dla pieszych jakoś nie może zostać ponownie otwarte.

    • 29 33

    • Kwestia czasu

      • 3 5

    • no wlaśnie. jest mega potrzebne. tak jak te przy dworcu (1)

      • 6 4

      • nie wiem czy znasz topografie miasta ale przy dworcu jest ogromne przejście podziemne, które łączy 3 maja, przystanki tramwajowe i przeprawę do samego City FORUM. nie dziękuj.

        • 3 1

    • (2)

      Otwórz sobie tymczasowo zamknięte szare komórki, jeśli to przejście działało 40 lat temu to ok ale wtedy było tysiące procent samochodów mniej niż teraz. I zapomniałeś dodać jeszcze że powinno się otworzyć przejście na wysokości ul. Sobótki czy De Gaulle. Tam też możesz zaistnieć ale skąd masz to wiedzieć skoro nawet nie byłeś w planach istnienia w tym mieście.

      • 0 4

      • To przejście zostało zamknięte w grudniu 2010 r (12 lat temu, nie 40), "tymczasowo na 10 m-cy"... (1)

        • 5 0

        • A wcześniej było zamknięte przez 30 lat ale skąd masz o tym wiedzieć skoro pamiętasz tylko 2010 rok? Tak jak napisałem wcześniej, rozpocznij kampanię przywrócenia przejścia dla pieszych na wysokości Sobótki czy De Gaulle. Czas start.

          • 0 1

    • Całe szczęście!

      • 1 3

    • to jest chyba jakiś słaby żart

      Człowieku, 220 metrów dalej jest ogromne przejście dla pieszych a Ty potrzebujesz co 200 metrów jakąś przeprawę uczyniać?

      • 1 2

  • (3)

    Święte krowy już od kilku dni wbiegają tam pod koła samochodów.

    • 64 16

    • Wybiegają z samochodów? (1)

      Święte krowy porzucają swe samochody? Nie uwierzę jak nie zobaczę.

      • 7 6

      • To kierowcy muszą wszystkim ustępować pierwszeństwa, więc z pewnością to nie oni są świętymi krowami

        za to piesi i rowerzyści myślą, że jak mają prawo to jest nieśmiertelni, więc to oni są świętymi krowami.

        • 1 3

    • Święty kierowca się znalazł...

      Żebyś się nie zdziwił kiedyś...

      • 2 5

  • Przejścia nie wywołują korków. (15)

    To nadmiar samochodów jest przyczyną.

    • 45 91

    • (12)

      W Japonii kiedyś zrobili taki eksperyment. Na okrągłymi zamkniętym torze puścili samochody żeby jeździły w kółko jeden za drugim, i po chwili pojawił się korek. Dlaczego? Bo jak jeden zahamował to zanim ruszył, to drugi musiał zahamować itd. To dowód na to, że to nie nadmiar samochodów powoduje korki, tylko konieczność zatrzymania się. Dzięki temu przejściu samochody będą musiały się zatrzymywać nawet jeśli nie będzie ich nadmiaru.

      • 12 8

      • nie bedzie nadmiaru samochodow nie bedzie korka (2)

        proste

        • 7 9

        • a jak południe Gdańska ma do pracy dojechać?

          nie bezie miasta nie będzie korka?

          • 6 2

        • Będzie, bo korek będzie do tych świateł

          nawet poza godzinami szczytu

          • 4 1

      • (5)

        Pomyliłeś Japończyków z Pogromcami Mitów. A problem pojawiał się, jak samochody jechały zbyt blisko siebie i było ich za dużo.

        • 5 8

        • (4)

          Bezpośrednią przyczyną korka jest brak płynności ruchu, czyli konieczność hamowania i opóźnienie przy ewentualnym dalszym przyspieszaniu.

          Powód hamowania nie jest ważny - może to pieszy wbiegł na jezdnię, może jest zwężenie z powodu budowy albo wypadku, może samochód z przodu za wolno jedzie, ale najczęstszą przyczyną są światła (albo raczej skrzyżowanie kolizyjne, a w tym kontekście przejście dla pieszych też jest skrzyżowaniem drogi dla samochodów i dla pieszych).

          Dlatego tak często mówi się o "korku do świateł".

          Jednak bezpośredni powód korka to konieczność hamowania, a nie nadmiar samochodów.

          • 6 3

          • ten wywód ma sens jedynie po przyjęciu ukrytego założenia, że samochód jest lub powinien być jedynym (3)

            sposobem poruszania się po mieście. Kolega po prostu nie wyobraża sobie, że w mieście może występować wiele niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości, które można skutecznie zastąpić spacerem pieszo lub przejazdem rowerem, komunikacją miejską lub kombinacjami tych środków transportu. W ten sposób potwierdza prostą prawdę: zbyt częste korzystanie z samochodu przyczynia się znacząco do ograniczenia wyobraźni i zaniku zdolności do rozważania alternatyw w codziennym życiu.

            • 6 7

            • ktoś chyba nie rozumie że skoro są drogi to po to by z nich korzystać a podwózka rowerów nie oznacza że ktoś jest rowerzystą.

              • 3 3

            • Nie, ukryte założenie jest takie, że przejścia przez główne arterie komunikacyjne Trójmiasta powinny być bezkolizyjne

              ale twój wpis potwierdza jakie wąskie spojrzenie mają motofoby. Widzą tylko drogę ruchu przyspieszonego, ale nie widzą że to dzięki niej cała strefa obok jest przeznaczona dla pieszych, i tylko dzięki tym drogom mogą sobie do woli beztrosko chodzić po Długim Targu (no dobra, muszą uważać na rowerzystów, bo oni są ponad prawem).

              Fajnie jest się pieszo przejść na krótki dystans, ale zdecydowana większość kierowców jadących Okopową nie jedzie z Biskupiej Górki do Głównego Miasta, tylko dużo dalej niż te zalecane 8000 kroków dziennie. Komunikacja miejska też nie jest rozwiązaniem, szczególnie dla osób pracujących hybrydowo. Rowery są niebezpieczne, można sobie nogę złamać, jak niejedna osoba w UMG.

              PS. Wbrew temu temu co mówisz osobiście dużo chodzę pieszo, ale wolę chodzić po górach czy parkach narodowych, a nie przez betonowe miasto do pracy.

              • 4 1

            • No nie wiem

              Mrugnij trzy razy, jeśli ktoś siłą zabrania ci spaceru pieszo lub przejazdu rowerem, komunikacją miejską lub kombinacjami tych środków transportu.

              • 4 0

      • Nie do końca zrozumiałeś wnioski z tego eksperymentu. Ten samochód musiał zahamować, bo dogonił poprzedzający pojazd. Czyli jechał zbyt szybko. Spowolnienie prędkości wszystkich samochodów, spowodowało, że wszyscy mogli jechać płynnie i korki nie tworzyły się.

        • 1 2

      • Nie konieczność zatrzymania tylko kierowcy gamonie . Stoję 20 na światłach i powinienenem ruszyć w momencie kiedy z daleka zobaczę zielone światło a ruszam po 20-30 sek bo kierowcy przede mną nie są przygotowani do ruszania i dopiero szukają biegów albo kończą pisać sms . Jest zielone to wszystkie samochody powinny ruszać w tym samym momencie

        • 1 0

      • Toś mądrze napisał, wniosek rewolucyjny !Wg ciebie jeżeli ktoś się zatrzymuje żeby przepuścić innych uczestników to reszta za nim też musi się zatrzymać ,skąd ty to wiesz?!. Kup sobie pilota którym będziesz przełączał sobie światła tak żebyś miał zawsze zielone

        • 0 1

    • Nie będzie pieszych, nie będzie przejść, nie będzie korków. Tski sam argument także goń się.

      • 6 1

    • zupełnie jak w komunikacji nadmiar pasażerów powoduje tłoki więc powinno się używać alternatywy w postaci auta

      • 2 1

  • to jest tragiczne miejsce na przjście, bo wszyscy zmieniają pasy. (13)

    Autobusy się zaklinują. Witajcie korki i stłuczki, a w sezonie jak przyjedzie warszawka na popisy to będzie rodeoz pieszymi. Krytyczny do przemieszczania w boki odcinek został zablokowany pasami. już ile jest problemów, bo wąsko.

    • 134 38

    • Uznaliśmy że twoje wpisy są zbyt podobne do siebie i otrzymasz wynagrodzenie tylko za jeden. (3)

      • 19 8

      • Ale w dolarach? (1)

        • 4 5

        • Nie mamy dolarów. W rublach

          • 10 0

      • Za długo edytowałam i mi znikł pierszy, a potem się pojawił znowu.

        • 5 4

    • No to chyba nigdy.... (3)

      ... nie byłeś w stolicy. Nie masz bladego pojęcia, jak tam się jeździ i ile jest przejść naziemnych.

      • 6 9

      • (2)

        to wyprowadź się do "stolycy" jak tak zachwalasz

        • 12 6

        • Nie :)

          • 2 1

        • Coż za dwumyślenie

          Jak ktoś narzeka że ciasno i korki, to piszecie mu że ma się wynosić na wieś bo tu jest miasto i tak ma być. Jak ktoś inny zwraca uwagę że w dużych miastach przejścia to normalność, to wtedy każecie mu się wynosić do dużego miasta, bo Gdańsk nie stolica ... Cóż za elastycznośc w doborze argumentów

          • 3 0

    • Tak, tylko kierowcy mają problemy.... (4)

      Spróbuj jako pieszy (z wózkiem) dostać się tędy na SKM Śródmieście. Wierz mi - bokiem Ci wyjdą te wszystkie schody.

      • 8 6

      • Kup samochód. Posiadanie dziecka sprawia, że życie jest łatwiejsze z samochodem. (2)

        Niektórzy próbują na rower, ale samochód lepszy. Wszyscy susi i ciepli. Kto by uprawiał sporty z wózkiem.....Do penych rzeczy trzeba dorosnąć, ale samochód nie jest aż tak straszny.

        • 6 6

        • samochód może nie jest straszny, ale nadmiar samochodów w mieście jest straszliwe

          i można temu zaradzić poprawiając warunki korzystana z miasta przez ludzi, którzy się do tego nadmiaru nie przyczyniają

          • 4 5

        • żeby dojeżdżać z wózkiem na SKM?

          nie dzięki. Niektórzy to już nie wyobrażają sobie życia bez fotela...

          • 4 2

      • tych "z wózkiem"

        jak mówisz, jest i będzie mniej niż 5 %. więc argument całkowicie słaby

        • 3 1

  • A wystarczyło zrobić tam (3)

    Porządna i działającą windę do tunelu.

    • 88 21

    • winda na przystanek tramwajowy? chyba Cię pogięło (2)

      • 4 3

      • A co w tym dziwnego?

        • 2 0

      • na cywilizowanych przystankach takie coś istnieje

        • 3 0

  • (3)

    Przejście dla pieszych w mieście, do tego w tak tłocznym miejscu? Nieee! Wyburzyć starówkę pod galerie, autostrady i darmowe parkingi na ratalne suvy i passaty!

    • 41 17

    • A czemu jest tłoczne? Bo jest dobrze skomunikowane. Bo jest tam droga wojewódzka.

      To dzięki drodze dla samochodów niektórzy mówią że to jest centrum, mimo że nie jest.

      • 5 3

    • Wszystko Ok ale Passata to ty szanuj!

      • 2 0

    • W Gdańsku nie ma starówki.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane