- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (191 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (372 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (132 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (433 opinie)
Przejście przy Forum Gdańsk będzie gotowe wiosną
porównać
Przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk ma być gotowe na przełomie marca i kwietnia. W miejscu, gdzie pojawi się nowa zebra, ułożono już gumowe podkłady przez torowisko tramwajowe. W trakcie przebudowy są perony, a po nowej nawierzchni jeżdżą już kierowcy w kierunku Chełmu.
- Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to konieczność zmiany technologii robót, a co za tym idzie, opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami. Wspomniane okoliczności wpłynęły na zakładany w umowie harmonogram robót i uniemożliwiły działanie wykonawcy w obszarach odkrytych reliktów, które zgodnie z zaleceniami konserwatora zostały zinwentaryzowane i zasypane - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowy termin zakończenia prac wyznaczono na przełom marca i kwietnia.
Jak plac budowy wygląda na dwa i pół miesiąca przed zakończeniem inwestycji?
Pierwsze zmiany odczuli już kierowcy, którzy jadąc od strony Huciska w kierunku Chełmu poruszają się po nowej nawierzchni. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej na odczuwalne skutki przebudowy Wałów Jagiellońskich między Okopową a Huciskiem muszą jeszcze poczekać.
Pasażerowie autobusów nadal są zmuszeni do korzystania z tymczasowych przystanków zlokalizowanych wzdłuż murku z nasadzeniami przy Forum Gdańsk.
Z kolei pasażerowie korzystający z pary przystanków tramwajowych mogą śledzić postępy prac przy poszerzeniu peronów i budowie chodników prowadzących z nowego przejścia na przystanek (docelowo piesi będą poruszać się po nowym chodniku przebiegającym wzdłuż jezdni).
Budowę przejścia współfinansują kierowcy
Zmiany widać też na przejeździe przez torowisko tramwajowe, gdzie pojawiły się już gumowe podkłady. Nową nawierzchnię wkrótce ma zyskać też lewoskręt służący kierowcom do zawracania w kierunku Okopowej. Na razie jest wyłączony z ruchu.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia. Inwestycja pochłonie niespełna 6 mln zł.
Co ciekawe, część tej kwoty pokryją... sami kierowcy. Środki na sfinansowanie budowy przejścia pochodzą bowiem z wpływów za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Opłaty za parkowanie (łącznie 7,2 mln zł) pokryją też część kosztów budowy przejścia przy Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa i nowej zebry w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów.
Miejsca
Opinie (540) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-13 21:48
Wytyczne zarządzania prędkością na drogach samorządowych mówią coś zupełnie innego i ciekawego (3)
Wytyczne zarządzania prędkością na drogach samorządowych (pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Stanisław Gacy) wynika, że najbardziej ekonomiczna jazda występuje przy większych prędkościach zawierających się w przedziale od 60-100 km/godz. Wielkość zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy do atmosfery skorelowana jest z zużyciem paliwa. Zarządzanie prędkością, pozwalające na uzyskanie bardziej jednorodnych prędkości pojazdów, może być efektywną metodą ograniczenia problemu zanieczyszczenia środowiska powodowanego przez emisję szkodliwych związków przez pojazdy (CO, CxHx, CO2, NOx i PM10). Jak widać, prędkość 30 km/godz. nie sprzyja ograniczeniu zanieczyszczeń pochodzących ze spalin.
- 7 3
-
2022-01-13 21:53
A co dopiero ślamazarna jazda w korkach, start/stop które nam właśnie fundują?
- 2 0
-
2022-01-13 21:56
(1)
W większości dotyczy to dróg pozamiejskich ale można wyczytać coś co dot. prędkości 30 km/h odnośnie spalania paliwa przez pojazdy. Dylemat zapewne polega na wyborze między bezpieczeństwem pieszych a ekonomiką i ekologią transportu. Zawsze należy wybrać bezpieczeństwo co nie znaczy, że będzie ekologicznie...
- 0 1
-
2022-01-13 22:40
Bezpieczeństwo, czyli separacja samochodów i pieszych, którą gwarantuje tunel, a której zdecydowanie NIE zapewnia przejście naziemne
- 1 0
-
2022-01-13 21:59
Do Pani Prezydent Dulkiewicz
Naprawdę nie rozumiem, czemu Pani tak uporczywie strzela sobie w stopy i kolana. Przecież trzeba nie mieć za grosz wyobraźni, żeby wiedzieć, że to najprostsza droga do zrażenia do siebie nawet własnego elektoratu, nie mówiąc już o elektoracie pisowskim.
Pacyfikacja głównej osi komunikacyjnej Gdańska, kiedy praktycznie brak jakiejkolwiek alternatywy (bo przeciążona obwodnica już nią nie jest od kilku lat) jest praktycznie samobójstwem.
I po prostu nie wyobrażam sobie jak fatalnie będzie za 2-3 lata, włącznie z komunikacją publiczną, która też będzie stała w tych korkach, bo żadne buspasy na wielkie zatory też nie pomogą.- 13 1
-
2022-01-13 22:06
Inwestycja kpina
Moja noga na tym przejściu nie stanie. Jest bezpieczny tunel i tylko z niego korzystam. Niech sobie przechodzą tym przejściem radni, którzy na to zagłosowali. Jeden plus z tego, że nawierzchnia wymieniona. Nic poza tym.
- 9 2
-
2022-01-13 22:06
mam nadzieje, ze przy okazji otworzą zamknięty przejazd przez torowisko
odciążyłby hucisko, umozlwiajac zawracanie, jak i umożliwił dojazd na ogarną od strony dworca
- 0 2
-
2022-01-13 22:06
glupota
Szkoda komentować.
- 7 1
-
2022-01-13 22:19
Kierowcy głosują "Przejść dla pieszych jest za dużo" bo prawie wszędzie przechodzą przez jezdnię bezpośrednio od lub do swojego samochodu, nawet gdy przejście jest 20 metrów dalej.
- 2 4
-
2022-01-13 22:42
Od kiedy przejście przy LOcie to niby przejście przy Forum??
- 2 0
-
2022-01-13 22:50
Te przejście dla pieszych jest największą bzdura jaka powstała przez ostatnie lata w Gdańsku
- 5 1
-
2022-01-13 23:16
Genialny pomysl trzeba być czubem że zlasowanym mózgiem żeby takie coś zrobić w reprezentacyjnym środku miasta
- 7 1
-
2022-01-13 23:23
To przejście jest takie mądre że sam zagłosują za tym aby nosiło imię Jarosława. Ten sam poziom umyslowy
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.