• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Forum Gdańsk będzie gotowe wiosną

Maciej Korolczuk
13 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przesuń aby
porównać

Przejście dla pieszych przez Wały JagiellońskieMapka między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk ma być gotowe na przełomie marca i kwietnia. W miejscu, gdzie pojawi się nowa zebra, ułożono już gumowe podkłady przez torowisko tramwajowe. W trakcie przebudowy są perony, a po nowej nawierzchni jeżdżą już kierowcy w kierunku Chełmu.



Przejść dla pieszych w Trójmieście jest:

Pierwotnie przejście przy Bramie Wyżynnej miało być gotowe do końca 2021 r. Jesienią, w trakcie prac odkryto jednak pozostałości po dawnych fortyfikacjach (w miejscu, gdzie obecnie przebiega jezdnia znajdowała się fosa). Roboty trzeba było wstrzymać i przeprowadzić badania archeologiczne.

- Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to konieczność zmiany technologii robót, a co za tym idzie, opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami. Wspomniane okoliczności wpłynęły na zakładany w umowie harmonogram robót i uniemożliwiły działanie wykonawcy w obszarach odkrytych reliktów, które zgodnie z zaleceniami konserwatora zostały zinwentaryzowane i zasypane - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Inwestycja na Wałach Jagiellońskich zakończy się na przełomie marca i kwietnia 2022 r.
  • Przejście pozwoli osobom niepełnosprawnym w łatwiejszy sposób pokonać Wały Jagiellońskie. Nie będą już one musiały korzystać z tunelu podziemnego.
  • Tym chodnikiem będą poruszać się piesi korzystający z przejścia idący w kierunku przystanków tramwajowych.
  • Niemal gotowy jest już łącznik między powstającym przejściem a peronem przystankowym.
  • Na przejeździe tramwajowym pojawiły się już gumowe podkłady.
  • Piesi na peron przystankowy będą mogli wejść zarówno z tunelu, jak i nowego chodnika poprowadzonego wzdłuż jezdni.

Nowy termin zakończenia prac wyznaczono na przełom marca i kwietnia.

Jak plac budowy wygląda na dwa i pół miesiąca przed zakończeniem inwestycji?

Pierwsze zmiany odczuli już kierowcy, którzy jadąc od strony Huciska w kierunku Chełmu poruszają się po nowej nawierzchni. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej na odczuwalne skutki przebudowy Wałów Jagiellońskich między Okopową a Huciskiem muszą jeszcze poczekać.

Tak będzie wyglądać nowe przejście. Tak będzie wyglądać nowe przejście.
Pasażerowie autobusów nadal są zmuszeni do korzystania z tymczasowych przystanków zlokalizowanych wzdłuż murku z nasadzeniami przy Forum Gdańsk.

Z kolei pasażerowie korzystający z pary przystanków tramwajowych mogą śledzić postępy prac przy poszerzeniu peronów i budowie chodników prowadzących z nowego przejścia na przystanek (docelowo piesi będą poruszać się po nowym chodniku przebiegającym wzdłuż jezdni).

Budowę przejścia współfinansują kierowcy



Zmiany widać też na przejeździe przez torowisko tramwajowe, gdzie pojawiły się już gumowe podkłady. Nową nawierzchnię wkrótce ma zyskać też lewoskręt służący kierowcom do zawracania w kierunku Okopowej. Na razie jest wyłączony z ruchu.

Wykonawcą prac jest spółka Eurovia. Inwestycja pochłonie niespełna 6 mln zł.

Co ciekawe, część tej kwoty pokryją... sami kierowcy. Środki na sfinansowanie budowy przejścia pochodzą bowiem z wpływów za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Opłaty za parkowanie (łącznie 7,2 mln zł) pokryją też część kosztów budowy przejścia przy Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa i nowej zebry w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów.

  • Przejście ułatwi poruszanie się między Targiem Węglowym a Forum Gdańsk.
  • Obecnie pogoda pozwala na prowadzenie prac ziemnych.
  • Budowa przejścia pochłonie niespełna 6 mln zł.
  • Kierowcy jadący w kierunku Chełmu mogą korzystać już z nowej nawierzchni jezdni.
  • Na 10 tygodni przed końcem prac widać już zarys nowego przejścia dla pieszych.
  • Nowa zebra będzie prowadzić wprost na kładkę dla pieszych przy Forum Gdańsk.

Miejsca

Opinie (540) ponad 10 zablokowanych

  • Wytyczne zarządzania prędkością na drogach samorządowych mówią coś zupełnie innego i ciekawego (3)

    Wytyczne zarządzania prędkością na drogach samorządowych (pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Stanisław Gacy) wynika, że najbardziej ekonomiczna jazda występuje przy większych prędkościach zawierających się w przedziale od 60-100 km/godz. Wielkość zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy do atmosfery skorelowana jest z zużyciem paliwa. Zarządzanie prędkością, pozwalające na uzyskanie bardziej jednorodnych prędkości pojazdów, może być efektywną metodą ograniczenia problemu zanieczyszczenia środowiska powodowanego przez emisję szkodliwych związków przez pojazdy (CO, CxHx, CO2, NOx i PM10). Jak widać, prędkość 30 km/godz. nie sprzyja ograniczeniu zanieczyszczeń pochodzących ze spalin.

    • 7 3

    • A co dopiero ślamazarna jazda w korkach, start/stop które nam właśnie fundują?

      • 2 0

    • (1)

      W większości dotyczy to dróg pozamiejskich ale można wyczytać coś co dot. prędkości 30 km/h odnośnie spalania paliwa przez pojazdy. Dylemat zapewne polega na wyborze między bezpieczeństwem pieszych a ekonomiką i ekologią transportu. Zawsze należy wybrać bezpieczeństwo co nie znaczy, że będzie ekologicznie...

      • 0 1

      • Bezpieczeństwo, czyli separacja samochodów i pieszych, którą gwarantuje tunel, a której zdecydowanie NIE zapewnia przejście naziemne

        • 1 0

  • Do Pani Prezydent Dulkiewicz

    Naprawdę nie rozumiem, czemu Pani tak uporczywie strzela sobie w stopy i kolana. Przecież trzeba nie mieć za grosz wyobraźni, żeby wiedzieć, że to najprostsza droga do zrażenia do siebie nawet własnego elektoratu, nie mówiąc już o elektoracie pisowskim.
    Pacyfikacja głównej osi komunikacyjnej Gdańska, kiedy praktycznie brak jakiejkolwiek alternatywy (bo przeciążona obwodnica już nią nie jest od kilku lat) jest praktycznie samobójstwem.
    I po prostu nie wyobrażam sobie jak fatalnie będzie za 2-3 lata, włącznie z komunikacją publiczną, która też będzie stała w tych korkach, bo żadne buspasy na wielkie zatory też nie pomogą.

    • 13 1

  • Inwestycja kpina

    Moja noga na tym przejściu nie stanie. Jest bezpieczny tunel i tylko z niego korzystam. Niech sobie przechodzą tym przejściem radni, którzy na to zagłosowali. Jeden plus z tego, że nawierzchnia wymieniona. Nic poza tym.

    • 9 2

  • mam nadzieje, ze przy okazji otworzą zamknięty przejazd przez torowisko

    odciążyłby hucisko, umozlwiajac zawracanie, jak i umożliwił dojazd na ogarną od strony dworca

    • 0 2

  • glupota

    Szkoda komentować.

    • 7 1

  • Kierowcy głosują "Przejść dla pieszych jest za dużo" bo prawie wszędzie przechodzą przez jezdnię bezpośrednio od lub do swojego samochodu, nawet gdy przejście jest 20 metrów dalej.

    • 2 4

  • Od kiedy przejście przy LOcie to niby przejście przy Forum??

    • 2 0

  • Te przejście dla pieszych jest największą bzdura jaka powstała przez ostatnie lata w Gdańsku

    • 5 1

  • Genialny pomysl trzeba być czubem że zlasowanym mózgiem żeby takie coś zrobić w reprezentacyjnym środku miasta

    • 7 1

  • To przejście jest takie mądre że sam zagłosują za tym aby nosiło imię Jarosława. Ten sam poziom umyslowy

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane