- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (136 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (333 opinie)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (68 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (422 opinie)
Przejście przy Forum Gdańsk będzie gotowe wiosną
porównać
Przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk ma być gotowe na przełomie marca i kwietnia. W miejscu, gdzie pojawi się nowa zebra, ułożono już gumowe podkłady przez torowisko tramwajowe. W trakcie przebudowy są perony, a po nowej nawierzchni jeżdżą już kierowcy w kierunku Chełmu.
- Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to konieczność zmiany technologii robót, a co za tym idzie, opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami. Wspomniane okoliczności wpłynęły na zakładany w umowie harmonogram robót i uniemożliwiły działanie wykonawcy w obszarach odkrytych reliktów, które zgodnie z zaleceniami konserwatora zostały zinwentaryzowane i zasypane - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowy termin zakończenia prac wyznaczono na przełom marca i kwietnia.
Jak plac budowy wygląda na dwa i pół miesiąca przed zakończeniem inwestycji?
Pierwsze zmiany odczuli już kierowcy, którzy jadąc od strony Huciska w kierunku Chełmu poruszają się po nowej nawierzchni. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej na odczuwalne skutki przebudowy Wałów Jagiellońskich między Okopową a Huciskiem muszą jeszcze poczekać.
Pasażerowie autobusów nadal są zmuszeni do korzystania z tymczasowych przystanków zlokalizowanych wzdłuż murku z nasadzeniami przy Forum Gdańsk.
Z kolei pasażerowie korzystający z pary przystanków tramwajowych mogą śledzić postępy prac przy poszerzeniu peronów i budowie chodników prowadzących z nowego przejścia na przystanek (docelowo piesi będą poruszać się po nowym chodniku przebiegającym wzdłuż jezdni).
Budowę przejścia współfinansują kierowcy
Zmiany widać też na przejeździe przez torowisko tramwajowe, gdzie pojawiły się już gumowe podkłady. Nową nawierzchnię wkrótce ma zyskać też lewoskręt służący kierowcom do zawracania w kierunku Okopowej. Na razie jest wyłączony z ruchu.
Wykonawcą prac jest spółka Eurovia. Inwestycja pochłonie niespełna 6 mln zł.
Co ciekawe, część tej kwoty pokryją... sami kierowcy. Środki na sfinansowanie budowy przejścia pochodzą bowiem z wpływów za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Opłaty za parkowanie (łącznie 7,2 mln zł) pokryją też część kosztów budowy przejścia przy Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa i nowej zebry w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów.
Miejsca
Opinie (540) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-14 03:14
Rządy nieudaczników
Dewastacja miasta trwa
- 9 4
-
2022-01-14 03:44
Ciekawe,tutaj w centrum sparaliżowano ruch aut, bo przejscia (2)
podziemne im przeszkadzaly. Bo złe, bez wind, bo komunistyczne. I zamiast zmodernizować, unowoczesnić z windami, woleli odstawic szopkę z pocieciem jezdni. Co ciekawe kilka lat temu unowoczesniono i dorobiono windy w przejsciach podziemnych na Wykletych przy Zieleni i przy Skarzynskiego przed ETC. Tam nie potrzebna byla szopka z naziemnymi pasami, tam się dalo dostosować stare przejscia podziemne do nowych warunkow i dla ludzi z problemem chodzenia po schodach...
- 8 6
-
2022-01-14 06:03
Zaskoczę ciebie dzbanku
Przy ETC będzie przejście naziemne jeszcze w tym rok.
A na ŻW jest już w planach.
Dlatego kulą w płot.- 0 1
-
2022-01-14 08:24
Sam się pakuj dwukrotnie w windę ze swoim wrakiem, żeby przemieścić się o 50m.
Czy utrudnienie niepełnosprawnym i tak niełatwego życia jest dla jaśniepaństwa poświęceniem na jakie jesteście gotowi?
- 1 2
-
2022-01-14 05:27
Cudowne inwestycje
Pani prezydenta jest wierną kontynuatorką pomysłów z czasów świętego Pawła od TBSow. Poronionych pomysłów i wywalonych pieniędzy ciąg dalszy
- 3 4
-
2022-01-14 06:16
Po co te przejscia i tych chodza gdzie popodnie no i na czerwinym
- 2 2
-
2022-01-14 06:31
Po co remontowano tunel, nad którym zrobiono teraz przejście dla pieszych?
To nie pierwszy raz marnotrawstwa pieniędzy, kiedy to remontuje się drogę po to aby wyremontować ją ponownie. Pamiętam jak Doki przy bramie historycznej wyasfaltowano, aby za miesiąc zerwać nawierzchnię, aby inna firma ułożyła bruk. Na Zaroślaku natomiast wyremontowano przy głównej jezdni zaraz za nowym wiaduktem na wysokości stacji paliw, mur ceglany, który za chwile i tak rozebrano, takich przykładów pewnie są setki w Gdańsku
- 7 2
-
2022-01-14 06:44
Po co remontowano tunel, nad którym teraz zrobiono przejście dla pieszych?
Celowo dokonuje się takich bezsensownych inwestycji?
Ktoś Jest na prowizji od kwot przetargów?- 6 2
-
2022-01-14 06:44
Ludzie będą stali w korku w pobliskim tunelu
Urzędnicy nie zważają na tych którzy ich utrzymują czyli na mieszkańców Wszystko pod turystów i deweloperów
- 4 3
-
2022-01-14 06:48
Komedia
To przejście dla pieszych, 50 km/h na Al.Zwycięstwa, jednokierunkowa Piramowicza to idealna reklama władz miasta. Pięknie oddaje poziom zarządzania Gdańskiem.
- 7 2
-
2022-01-14 06:51
Komedia...
Zaorajcie tam jezdnię i posiejcie trawnik! Po co się ograniczać??
- 6 2
-
2022-01-14 08:24
Kto to wymyślił
Nie dość, że korków będzie jeszcze więcej to pewnie i wypadki z udziałem pieszych będą częstsze. Kto to wymyślił?! Nie można było pomyśleć o ulepszeniu przejścia przy projektowaniu tunelu do forum i do przystanków tramwajowych?
Budowanie przejścia naziemnego przy bramie wyżynnej to czysta głupota.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.