- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Przejście przy SKM Wyścigi. Potrzebne, czy nie?
Praktycznie wszyscy, którzy wysiadają z kolejki na Wyścigach i kierują się w stronę al. Niepodległości łamią przepisy przechodząc przez ul. Jana z Kolna przy torze gokartowym w niedozwolonym miejscu.
Wiosna to najlepszy okres na zmianę oznakowania. Odświeżane są wtedy znaki poziome na ulicach. Może przy okazji takich prac uda się wymalować przejście.
Ze sprawą udaliśmy się do sopockiego magistratu. Urzędnicy obiecali nam, że sprawę rozpatrzą podczas posiedzenia komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego. To organ doradczy prezydenta Sopotu, w skład którego wchodzi zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni, Komendant Straży Miejskiej, przedstawiciele policji, a także przedstawiciel Wydziału Inżynierii i Ochrony Środowiska oraz przewodniczący Komisji Sportu, Turystyki, Młodzieży i Uzdrowiska.
Komisja zebrała się w czwartek, ale negatywnie zaopiniowała pomysł utworzenia nowego przejścia.
- Uznano, że na ten moment nie ma potrzeby wyznaczania przejścia dla pieszych na ul. Jana z Kolna, choć plany zagospodarowania przestrzennego miasta przewidują takie rozwiązanie - mówi Justyna Mazur z sopockiego magistratu.
To o tyle dziwne, że nie chodziło o budowę przejścia ze światłami, ale zwykłe wymalowanie pasów i ustawienie dwóch znaków.
- To prawda, niemniej mieszkańcy muszą pamiętać, że wytyczenie takiego przejścia dla pieszych wpłynie znacząco na ruch samochodów, który odbywa się wspomnianej ulicy. Stąd komisja odstąpiła od wykonania tej prośby - mówi Justyna Mazur.
Opinie (53) 2 zablokowane
-
2014-04-18 13:10
Redakcja zastanawia się czy potrzebne przejście ? (3)
No potrzebne ale żeby z tego robić temat, co za czasy
w normalnym kraju takie decyzje są podejmowane przez władze dbające o dobro mieszkańców i nikt durnych pytań nie zadaje tylko realizuje cele.
Bareizm- 19 3
-
2014-04-18 13:15
w normalnym kraju ludzi mających inne poglądy się nie obraża (2)
ani nie nienawidzi. Po prostu wyważa się argumenty. Konsultanci się nie popisali: myśleli głównie o ruchu samochodów, a nie po prostu o wygodzie ruchu ludzi.
- 2 2
-
2014-04-18 21:26
święte słowa i klasyczna mentalność Kalego
Właśnie pięknie przy każdej takiej okazji czystą nienawiść do kierowców i ich samochodów. Wystarczy poczytać takie komentarze.
- 0 0
-
2014-04-19 07:40
kasa za mandaty
Tu nie chodzi ani o pieszych ani o kierowców. Chodzi o kasę. Im więcej nałożonych mandatów tym jej więcej na dochodach urzędu. Ot i cala prawda.
- 0 0
-
2014-04-18 13:11
i teraz rada przy odwiecznym przywódcy będzie rozpatrywać i myśleć i dumać
a chodzi o litr farby i pędzel...- 9 0
-
2014-04-18 13:17
Ciekawe, czy zlecono zbadanie ruchu samochodów na tej ulicy?
Przypuszczalnie wprowadzenie prędkości 30 km/h i likwidacja linii na środku uspokoiła by ruch i zwiększyła przepustowość, powodując nieznaczne spowolnienie ruchu, z korzyścią dla redukcji hałasu oraz bezpieczeństwa i wygody ludzi.
- 12 0
-
2014-04-18 15:44
Jest potrzebne. Ale na zakręcie jest bardzo niebezpiecznie. Poza tym chodnik jest tam szerokości paska w stringach.
- 12 0
-
2014-04-18 15:49
Dlaczego przechodzenie przez ulicę w tym miejscu jest niedozwolone ? (3)
To jest jakaś paranoja co się dzieje w tym kraju ... przechodzenie przez ulice jest zabronione.Idąc o 3 w nocy jak nic nie nadjeżdża a pali się czerwone światło dla pieszych też przejść nie można.Wszędzie pełno przejść dla pieszych a i tak samochody się nie zatrzymują wiec po jaką cholerę te wszystkie przejścia skoro ani piesi ani kierowcy nie przestrzegają przepisów ? np w Uk jest bardzo mało przejść w porównaniu z Polską a jeżeli już są to kierowca zawsze Ci ustąpi a jeśli chodzi o te z sygnalizacją świetlna to jak najbardziej można przejść na czerwonym i nikt za to mandatów nie wystawia.Najlepiej będzie jak po całości jezdnia będzie malowana w tzw zebrę !
- 18 2
-
2014-04-18 16:05
a tramwaje ?
hehe jeszcze lepsze jest to, że całą noc działa sygnalizacja świetlna dla tramwaju.Raz na jakiś czas przejedzie tramwaj techniczny wyposażony w pomarańczowe światło ale co tam sygnalizacją musi być bo Gdańsk już niedługo będzie jak Las Vegas :D Brak wydatków ? Palmy światło całą noc !
- 4 1
-
2014-04-19 11:13
Gdzie mieszkasz w UK? (1)
Zależy gdzie w UK. Są miejsca gdzie przejść dla pieszych jest sporo, nawet więcej niż u nas. W dużych miastach przejść nie brakuje, a mniejszych i na wsi jest ich mniej. Kierowcy się zatrzymują w wielu krajach, tylko u nas nie, bo u nas ludzie jak siadają za kółko, to chamieją.
- 0 0
-
2014-04-19 12:03
ale przejście na czerwonym to Twoja świadoma decyzja
a policja nie będzie bawić się w wystawianie mandatu za coś takiego, bo zajmuje się poważnymi sprawami
- 1 0
-
2014-04-18 16:12
polecam przejście za halą targową w Gdyni!
Tzn. wszyscy tam przechodzą, ale przejścia jako takiego nie ma. Jest ono dalej koło sądu, ale nikt z niego nie korzysta i jest niebezpieczne, bo kierowcy mijając halę i po ustąpieniu przebiegającym pieszym przyspieszają, nie spodziewając się nikogo na przejściu...
- 9 0
-
2014-04-18 16:24
(1)
kierowcy i piesi powinni współpracować ... nadjeżdżający kierowca widząc pieszego stojącego przy przejściu powinien zasygnalizować światłami drogowymi iż widzi pieszego i w razie czego zatrzyma się przed przejściem.Natomiast pieszy widząc znak świetlny kierującego powinien unieść rękę w górę dając znać kierowcy iż wchodzi na przejście.Wszystko przebiegało by płynniej i bezpieczniej.Szkoda bo tak to i spalanie większe i sygnalizacje powstają i piesi nie wiedzą kiedy mogą wejść na jezdnię.
- 1 6
-
2014-04-18 16:27
Myślę że trzeba powołać odpowiednią komisję doradczą
która doradzi czy można coś takiego wprowadzić. Następnie trzeba powołać biegłych i przygotować tony dokumentacji, włącznie z oddziaływaniem na środowisko w tym bytujące w regionie wiewiórki, koty i paciorkowce. Na dokumentację koniecznie pozyskać dofinansowanie z programu 5.7.1.2.5 i pół oraz z JESSIKI i JEREMIEGO. Wówczas mielibyśmy pełny i jasny obraz sytuacji, który pozwoliłby nam jednoznacznie wydać decyzję odmowną, do której będziecie mogli wnieść sprzeciw.
- 7 0
-
2014-04-18 16:41
Najpierw piesi, potem samochody. (1)
Takie zachowanie miasta jest niedopuszczalne. Pierwszeństwo dla ludzi, potem dla ludzi na rowerach, a na samym końcu dla ludzi w samochodach. Taka jest właściwa kolejność i ułatwienie pieszym jest priorytetem. Tu i wszędzie indziej w mieście. Hung!
- 10 6
-
2014-04-19 17:48
I w tym miejscu się mylisz . Tu jest Polska. Tu pierwszeństwo mają urzędnicy i obywatele z pieniędzmi i plecami. My szaraki nic nie znaczymy, jesteśmy tylko po to żeby z podatków utrzymywać darmozjadów...
- 2 0
-
2014-04-18 17:31
"wytyczenie takiego przejścia dla pieszych wpłynie znacząco na ruch samochodów"
co oczywiście poparto wieloaspektową analizą, która stwierdza, że koszt wymalowania pasów i postawienia 2-4 znaków + koszt zatrzymywania się samochodów (o ile kierowca będzie tak łaskaw oczywiście) jest wielokrotnie wyższy niż zyski w postaci bezpieczeństwa i mniej straconego czasu ludzi, którzy jednak pójdą na około.
Pani Justynie już podziękujemy.- 11 0
-
2014-04-18 18:40
remont Jana z Kolna
widzieliśce dzieło geniuszy na Jana z Kolna ? Jakiś debil zrobił parkingi po obu stronach ulicy tak, ze samochody parkują na chodniku a ludzie łamią nogi na płytach. To trzeba zobaczyć. Jakbym myślał rok to bym większej głupoty nie wymyślił. Mam wrażenie , że wszyscy mądrzy ludzie w tym kraju umarli albo wyjechali.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.