- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (102 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (315 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Tunel czy przejście naziemne? Policzyliśmy pieszych w obu miejscach
Policzyliśmy pieszych korzystających z przejścia naziemnego i tunelu pod Wałami Jagiellońskimi przy Bramie Wyżynnej.
Tuż przed rozpoczęciem budowy naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie, które znajdzie się kilkadziesiąt metrów od istniejącego tunelu, sprawdziliśmy jak ruch pieszych rozkłada się na wysokości Bramy Wyżynnej, gdzie piesi także mają do wyboru pasy i tunel.
Podobnie było, gdy kilka lat temu na wysokości ul. Łąkowej powstało naziemne przejście przez Podwale Przedmiejskie. Nie inaczej, gdy dwa lata temu otwierano zebrę przy Bramie Wyżynnej.
Tak samo jest i teraz.
Ostra krytyka i obawy kierowców
Pod artykułem zapowiadającym rozpoczęcie budowy naziemnego przejścia pojawiło się ponad 300 komentarzy. W większości - krytycznych wobec pomysłu budowy naziemnego przejścia w odległości kilkudziesięciu metrów od istniejącego tunelu.
Argumenty zwolenników przejścia naziemnego
Zwolenników budowy przejścia naziemnego te argumenty nie przekonują. Zwracają uwagę, że:
- społeczeństwo się starzeje i przybywa osób, którym trzeba ułatwiać poruszanie się po mieście, a nie zmuszać do schodzenia i wchodzenia po schodach.
- przy odpowiedniej koordynacji sygnalizacji świetlnej nowe przejście nie generuje korków (bo korki tworzy nadmierna liczba aut, a nie maszty z sygnalizacją).
- przejścia są bezpieczne, że generują ruch pieszych, co cieszy i napędza okoliczne biznesy, że mniej aut w mieście to czystsze powietrze i mniejszy hałas.
- że chodzenie po ziemi jest najbardziej naturalnym sposobem poruszania się, a tunel jest abberacją i niepotrzebnym utrudnieniem, a nie ułatwieniem.
Po raz drugi policzyliśmy pieszych na Wałach Jagiellońskich
Gdy przed dwoma laty otwierano przejście między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sprawdziliśmy, ile osób korzysta z tunelu, a ile z nowego przejścia. W ciągu pół godziny tunelem przeszło 379 osób, a na przejściu naliczyliśmy 212 pieszych.
Tamten test przeprowadziliśmy tuż po uruchomieniu przejścia. Teraz postanowiliśmy go powtórzyć, by zobaczyć, czy proporcje pieszych w obu miejscach się zmieniły.
Miejsce filmowaliśmy przez 25 minut.
W tym czasie przejście naziemne wybrały 943 osoby. Równocześnie tunelem przeszło 836 osób.
Początek prac przy dworcu w poniedziałek, 29 lipca
Budowa przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca PKP rozpocznie się w poniedziałek 29 lipca. W pierwszym etapie prac drogowcy zwężą jezdnię z trzech do dwóch pasów w kierunku Zieleniaka. Budowa przejścia wraz z wydłużeniem peronów tramwajowych i budową nowych wiat ma kosztować 12 mln zł i potrwa ok. 4 miesięcy.
Poza nowymi przejściami dla pieszych przez Podwale Przedmiejskie i Wały Jagiellońskie przy Bramie Wyżynnej, w ostatnim czasie naziemna zebra powstała też na al. Zwycięstwa, na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilkunastu dni trwa też budowa przejścia na granicy Wrzeszcza Dolnego i Zaspy, przy Galerii Zaspa.
3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza
Miejsca
Opinie wybrane
-
1 godz.
Super pomysł (11)
Też narzekaliście na przejście przy Bramie Wyżynnej. Dziś tlumy ludzi korzystają z tego przejścia. Świetny pomysł.
- 62 110
-
46 min
Korek i spaliny (1)
M.in na Trakcie od strony Pruszcza, potem na Wiadukcie, Toruńska, Podwale Przedmiejskie
A z drugiego kierunku non stop korek na Błędniku od strony Wrzeszcza
Itp, itd tych ulic zakorkowanych z powodu tego przejścia jest więcej
Po Trakcie nie jeździ tramwaj ani skm więc darujmy sobie teksty o komunikacji miejskiej - autobusy,M.in na Trakcie od strony Pruszcza, potem na Wiadukcie, Toruńska, Podwale Przedmiejskie
A z drugiego kierunku non stop korek na Błędniku od strony Wrzeszcza
Itp, itd tych ulic zakorkowanych z powodu tego przejścia jest więcej
Po Trakcie nie jeździ tramwaj ani skm więc darujmy sobie teksty o komunikacji miejskiej - autobusy, które też stoją w tym korku.
Smród i spaliny na przejściu.
Zresztą przejście na nogach od Dworca Głównego do np. Forum to jedno wdychanie spalin.
Teraz przejście przy Dworcu spotęguje korki np. na Trakcie od Pruszcza- 5 1
-
15 min
Co korki potęguje to coraz większa liczba samochodów
- 0 0
-
59 min
Chodzę ci, którzy mają trudności z wejściem po schodach (2)
Wystarczą ruchome schody w tunelach i po problemie.
- 5 4
-
15 min
Wózkiem inwalidzkim nie skorzystasz z ruchomych
- 0 0
-
33 min
Jak pokazuje życie schody ruchome sa wiecej nieruchome niż ruchome
Na przykład, ile lat nie działały schody,,ruchome " do dworca PKSu w Gdańsku???
- 4 0
-
1 godz.
(5)
Moim zdaniem lepsza lokalizacja byłaby na wysokości KFC, gdzie więcej ludzi udaje się na SKM. A tak ludzie z autobusów zatrzymujących się przy krewetce (większość) albo będą musieli się sporo cofać albo iść tunelem. Także lekko chybiona lokalizacja nowego przejścia. Przy forum się sprawdziło ale przy dworcu już nie sądzę.
- 9 3
-
30 min
zróbmy woonerf od zieleniaka do huciska, co tam samochody
to nieważne że podwale to istotna tranzytówka (tylko dlatego że nie ma za bardzo alternatywy).
Niech zrobią rozsądną alternatywą dla przejazdu przez centrum Gdańska a potem mogą zabudować przejściamia ale niestety, tu jest odwrotne myślenie. Zrobimy przejścia a samochodów i tak się nie przegoni bo one po porstu musza tędy przejechać. Ok, jak ktoś ię uprze to moze zrobić objazd np. przez tunel ale nadrabianie kilkunastu kilometrów przez kjażdy pojazd to chyba też nie jest zbyt eko.- 3 0
-
58 min
Z liczb wynika że naziemne wcale nie ma jakiegoś wybitnego brania 53% naziemne vs 47% Tunel (3)
- 8 2
-
14 min
Z liczb wynika że więcej z niego korzysta (1)
- 0 1
-
6 sekund
a kto kwestionuje?
nic nie zrozumiałeś
- 0 0
-
47 min
Ale jest więcej? Jest. Więc bądź cicho, nie zadawaj głupich pytań i głosuj dalej na te same osoby u władzy
- 3 3
-
1 godz.
przejścia podziemne wcale nie muszą mieć schodów (5)
można wydłużyć wyjścia i zrobić delikatny spad bez schodów, będzie bezpiecznie i dostępnie, a na perony można zrobić windy lub schody ruchome
- 73 22
-
30 min
nie kombinuj
zabijasz jedyna sluszna inetpretacje usmiechnietej pani prezydent
- 3 4
-
33 min
chodzenie po schodach jest dobre dla zdrowia (2)
jestem przekonany, że sporo tych co złorzeczy na konieczność pokonania tunelu i schodów lata potem na siłki żeby tracić czas na bieżniach czy nawet na schodach (jeśli są takie w danej siłce) Tymczasem część ruchu niezbędnego dla zdrowi można wykonać w codziennym życiu bez dodatkowych starań. Ale czasem trzeb się poświecić żeby nie wejć na drugie pietro tylko łąpać windę albo stać na światłąch zamiast przejśc tunelem
- 1 3
-
16 min
Tak, napisał gość przyspawany do auta...
- 1 0
-
16 min
Jak ci wyjaśnić że istnieją też niepełnosprawni
Na wózkach i o kulach.
- 2 0
-
56 min
Jak chcesz zrobić windy na perony przy LOT? Od razu widać, że masz perspektywę wyłącznie samochodziarza
- 3 7
-
2 godz.
(2)
Przejścia tunelem są spoko ale tylko takie które są krótkie a nie okrężne jak ten przy dworcu głównym.
A ich plusy kończą się po dużym deszczu.- 46 50
-
48 min
Policzcie ludzi w brzydką pogodę lub zimą.
Pamiętajcie że lato nie trwa cały rok. Zobaczycie ilu ludzi stoi w deszcz czy śnieg w tunelu czekajac na tramwaj jak nie mieszczą się pod wiatą. Przy brzydkiej pogodzie 85 procent osób wybiera tunel.
- 7 2
-
1 godz.
W sensie zalewa?
Bo partactwo zrobiono to niby jest jakiś element oceny?
- 10 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.