• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • i dobrze, starsze osoby i osoby niepełnosprawne z pewnością będą miały łatwiej niż przez tunel (19)

    • 91 150

    • (2)

      Nie tylko starsze, choć to słuszny punkt. Również m.in. matki z dziećmi i po prostu każde osoby które chcą wybrać najkrótszą i najprzyjemniejszą drogę, bez schodzenia, włażenia schodami i schodzenia mentalnie do podziemi

      • 26 22

      • (1)

        sportowcy, rowerzyści, przecież trudno na rowerze przejechać 50m do przejścia naziemnego. A rower trzeba targać po schodach, to duża uciążliwość dla młodego człowieka. Rowerzyści mają problem ze znalezieniem ścieżki rowerowej, która jest 20m od nich.

        • 4 5

        • Rowerzyści nie potrzebują żadnych ścieżek ani przejść.

          Mogę spokojnie jechać środkiem pasa, tak jak nakazuje kodeks drogowy. To kierowczyki mają ból d**y, że ktoś im przeszkadza łamać prawo.

          • 4 5

    • Karetki (5)

      tez beda mialy "lepiej".
      Ale kogo to obchodzi?

      • 24 27

      • Dla nich jest tam buspas.....mówi ci to coś? (2)

        • 20 17

        • mówisz o tym skrajnym pasie z prawej (1)

          który szybko przelatuję?

          • 6 12

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • będą mieli lepiej z po wprowadzeniu zakazu jazdy prywatnym samochodem po mieście.

        • 6 10

      • jak złamiesz nogę albo uszkodzisz Achilesy docenisz :)

        • 7 0

    • Ale przecież PO (2)

      Mówi, że POlska dla młodych POlaków a nie zgorzkniałych emerytów.

      Jeszcze mi powiedzcie, że PO robi to dla elektoratu PIS :D

      • 8 6

      • (1)

        kacper zajmij się sprzątaniem kuwety

        • 8 6

        • To już nie Kacper a Kacperkowa.

          To ona chce zasmakować porazki w wyborach w Gdańsku. Obstawiam, że wiecej niż 10% nie dostanie.

          • 8 3

    • wszyscy będą mieli łatwiej!

      • 2 10

    • Ja wole isc z wozkiem tunelem niz (1)

      Przejściem naziemnym gdzie mnie jakis uber czy bolt moze trzepnac nacpany

      • 21 13

      • Spokojnie, to dworzec.

        Tutaj mamy naćpane złotówy blokujące kiss and ride.

        • 13 2

    • Cały Gdańsk jest niepełnosprawny.

      • 8 1

    • Jestem starszy i niepełnosprawny wolę przejście podziemne, bezpieczniejsze.

      • 5 2

    • Na pewno szybciej na cmentarz.

      ZUS się ucieszy i podatnikom będzie lżej.

      • 0 2

    • nie wiem czy łatwiej jak przystanek dłuższy o 25m, znowu będzie bieganie do swojego tramwaju

      • 2 1

  • Będziemy liczyć każde potrącenie (10)

    Każdy wypadek

    • 89 58

    • Proszę, podaj ile potrąceń było do dnia dzisiejszego na przejściu przy Bramie Wyżynnej. (3)

      Twardy argument, przyda się w dyskusji nad zasadnością budowy przejścia.

      • 37 7

      • Nie mam zielonego pojęcia (1)

        Będę liczył tylko tutaj na nowym przejściu

        • 11 19

        • no to licz

          centrum miasta nie jest miejscem na tranzyt samochodowy i tzw trasy przelotowe.Koniec ,kropka.

          • 15 5

      • przy chmielnej czy łąkowej też trup miał się ścielić gęsto i co? i nic

        • 15 7

    • To jak tam, ile tych potrąceń naliczony na przejściu przy Forum/ Bramie Wyżynnej?

      • 21 7

    • Jak tam te codzienne trupy przy gumedzie, chmielnej i lakowej??

      • 13 6

    • Barany sobie licz

      • 13 5

    • Nic nieda to liczenie bo on potrafi tylko do 5 liczyc a i ak niebyło ani jednego na tych co juz sa

      • 3 1

    • Tak

      Teraz jak autobus nie przyjeżdża a tramwaj odjeżdża to myślisz że ktoś biegnie przez ulicę czy naokoło pod tunel i schody..? Także samochody zwolnią..tyle się zmieni nic po za tym..

      • 0 1

    • To sobie licz, kto ci broni?

      • 0 0

  • To przedłużcie jeszcze przez tory. (6)

    Jak autobus czy tramwaj staje na światłach to pociąg też może. Ludzie z klaustrofobią, którzy boją się tuneli nie bedą mieli problemów.

    • 87 57

    • Tjam....propozycja z (****) wzieta. Co ma piernik do wiatraka. (2)

      • 11 16

      • Wiatrak możesz rozpierniczyć,...

        ... ale piernika nie rozwiatraczysz.

        • 9 3

      • wiatrak > ziarna > mąka > piernik...masz jeszcze jakieś durne powiedzonka do wytłumaczenia?

        • 2 4

    • Ha, ha (1)

      Pociągi też stają na światłach, tylko kolejarze zwą je semaforami.

      • 5 2

      • tylko światla na kolei nei zapalają sie cyklicznie i nei są po to, aby przepuszczac pieszych a tylko reguluja ruch pociągów

        • 3 3

    • Typowy brak argumentów

      I tylko wymyślanie przesadzonych, absurdalnych sytuacji

      • 0 0

  • Najbardziej bezsensowna inwestycja jaką można tylko wymyśleć (14)

    • 288 85

    • Zostaw na jeden dzień swojego grata na parkingu i zacznij jeździć tramwajem to zmienisz zdanie (10)

      a jak jeszcze weźmiesz ciężkie bagaże lub wózek ze sobą to będziesz pierwszym popierającym przejście. Windy w tym kraju nie istnieją bo nawet jak je ktoś w końcu zbuduje to nie działają.

      • 34 34

      • I co przed kolejnym przejściem dla pieszych tramwaj będzie musiał stanąć i czekać na "zielone" (6)

        ??

        • 19 15

        • niekoniecznie. nie ma takiego wymogu

          • 5 14

        • Na razie to tramwaj jest tam wstrzymywany przez nowe skrzyżowanie dla samochodzikow, którego kiedyś nie było

          • 25 8

        • (3)

          Jakbyś częściej korzystał z własnych nóg i komunikacji, to byś zauważył, że na przejściach przez tory coraz częściej jest jedynie sygnalizacja ostrzegawcza.

          • 16 8

          • Na nowym przejściu przy locie też jest sygnalizacja ostrzegawcza (2)

            Ale jak piesi mają zielone światło, to tramwaj ma zawsze czerwone.

            • 14 2

            • (1)

              Tramwaj ma znak stoj, ponieważ kawałek dalej jest skrzyżowanie dla samochodzikow - nawrotka, która blokuje tramwaje. W normalnym mieście dawno byłaby zlikwidowana, ale w Gdańsku samochodziarze dyktują tempo przejazdu tramwajów, a nie odwrotnie

              • 18 11

              • Szczególnie że kawałek dalej można bez problemu zawrócić na Hucisku

                • 3 3

      • Na te tramwaje nie można liczyć (2)

        Nie ma dnia aby jakiś się nie zkichał. Potem dzień pieszego pasażera. Polegać na tej miejskiej komunikacji to niczym czekać na pendolino puszczy amazońskiej

        • 5 3

        • Nie ma tygodnia (1)

          aby ktoś autem nie spowodował kolizji z tramwajem.

          • 8 3

          • Tygodnia???? Dnia i to parokrotnie!

            • 5 3

    • dla takich jak ty dojście do każdego miejsca postojowego powinno być przez tunel co 500m!

      moze wtedy byś zrozumiał.

      • 9 7

    • Powinien byc całkowity zakaz wjazdu do centrum miasta i tak bedzie juz nedługo!!

      • 4 8

    • Bardziej bezsensowne jest twoje życie

      i inwestycje dla twojego auta.

      • 1 4

  • i cyk, biegający piesi na czerwonym, bo tramwaj ucieka (10)

    Władza zawsze zrobi nam dobrze, nawet jak większość nie będzie chciała, to zrobi nam dobrze na siłę.

    Najsmieszniejsze jest to, że osoba, która doprowadza miasto do ruiny zostanie wybrana na następną kadencję :)

    • 224 63

    • Zajmij się swoimi kierowcami przejeżdżającymi na żółtym i czerwonym (1)

      Jak zrobisz z nimi porządek to wtedy możesz zająć się pieszymi.

      • 27 34

      • Już sam się nimi zająłeś.

        • 1 2

    • Jest na to rada...cytuję (2)

      "Coraz więcej europejskich samorządów obejmuje ograniczeniem prędkości do 30 km/h teren całego miasta. Niedawno stało się tak w Bilbao, od 2021 r. taki limit będzie obowiązywał na większości ulic Brukseli, podobne rozwiązanie planowane jest też w Paryżu"

      • 10 22

      • od dawna strefa 30 jest w dolnym Sopocie, i co? i nic, mentalu Polaka jeden znak nie zmieni

        przeciez jak mawiaja kierowcy, 30 - to zabojstwo dla silnika, poza tym on przeciez jedzie bardzo wolno...50

        • 9 2

      • lewackie zj..by zawsze ubierają spodnie przez głowę u tych czubów niedługo wrócimy do człowieka z chorągiewką który ostrzega że jedzie samochód

        • 5 2

    • I cyk, kolejny kierowca, który nie zna zasad zielonej strzałki. Powinni wszystkie zdjąć, bo dla kierowców to zbyt skomplikowane

      • 10 18

    • Teraz

      Bez świateł przebiegają i jakoś nikomu to nie przeszkadza..ale jak auto ma zwolnić..to . już wszędzie widać problemy..

      • 1 2

    • Bo w obecnych

      Czasach ludzie mają krótką pamięć i nie uczą się na błędach a jak się pluje w twarz to potrafią uwierzyć że deszcz pada. Ot całe postepowe społeczeństwo a na końcu płacz i roszczenia do wszystkiego tylko nie do siebie

      • 0 2

    • Otwórz oczy i zobacz ilu ludzi przebiega tam na tramwaj bez przejścia! Ale oczywiście takie sceny trudniej zauważyć siedząc za kierownicą auta, jakbyś pojeździł trochę autobusami, to może zaobserwowałbyś trochę więcej ludzkich zachowań stojąc na tym przystanku.

      • 1 2

    • takie cyrki zdarzają się takze teraz

      Teraz nie ma przejścia dla pieszych a także zdarza się, że piesi biegną przez jezdnię bo tramwaj nadjeżdza, albo w drugą stronę bo autobus.

      • 0 0

  • Ale co ma do tego Konserwator? (6)

    Co jest zabytkowego w tej ulicy (remontowanej kilka lat temu) i przystankach? W jaki sposób nowe przejście narusza "historyczną tkankę" tego miejsca? To jakiś absurd, żeby Konserwator mógł takie rzeczy blokować...

    • 93 26

    • Szczególnie, że jeśli miałby interweniować, to w sprawie istnienia tej autostrady przez historyczną tkanką

      A w sprawie jej utrzymania.

      • 14 3

    • Konserwator może sie wtrącać gdy jakies prace prowadzone sa w obrębie (1)

      Starego i Głównego Miasta. Poprzednia "konserwa" z dzika radością sie wtrącała, zwłaszcza wówczas gdy mogła być w kontrze do władz miasta, zresztą w tym celu została tu przysłana. Teraz ten problem zniknął i budowa przejścia nareszcie ruszy! Chciałbym jeszcze przypomnieć, że na Podwalu Przedmiejskim czekamy na budowę przejścia na wys. Żabiego Kruka....

      • 10 6

      • jest tunel

        • 3 6

    • (1)

      Teren wpisany do rejestru zabytków i budynek wpisany do rejestru zabytków. Zgłaszane wcześniej projekty uzyskiwały negatywne opinie, bo wg. Strzoka znaki, latarnie, sygnalizatory itp. zasłoniłyby zabytek. XD Było jeszcze coś, że kolor płytek chodnikowych nie taki. Myślał i wymyślił. XDDD

      • 3 2

      • xd nawet nie wiesz o czym piszesz i jakie uwagi on wskazywał więc nie kompromituj się

        ale teraz masz na etacie tego co nadskakiwał deweloperom i pozwolił na budowę np forum albo tego co przy Wałowej stoi obecnie, więc nie trzeba chyba komentować więcej tego

        • 6 8

    • Blokował dla samego blokowania tak samo jak Duda. Resztę sobie odpowiedź.

      • 5 1

  • (3)

    Hurra. Przejazd jeszcze krócej... Nie chodzi tylko o auto. Przecież tramwaj traci masę czasu od zieleniaka do Grodecka... Teraz to...

    • 120 24

    • No więc tak....Proponuję likwidację świateł i lewoskrętu na wysokości Bastionu Elżbiety.

      Te światła, nam pieszym, nie są do niczego potrzebne, a nawrotkę możecie sobie robić na Hucisku. Ulicę "w tunelu" zrobić tylko dla ruchu w kierunku Oruni. No i ilość świateł będzie bez zmian!

      • 14 4

    • Dlatego należy zlikwidować skrzyżowanie z tunelem pod forum gdańsk, a tutaj dać wyłącznie sygnalizator ostrzegawczy. Dość tego dyktatury samochodziarzy

      • 7 9

    • Piesi dostaną sygnalizator ostrzegawczy, a hamulcem jest skrzyżowanie z Nowym Podwalem Grodzkim.

      • 5 0

  • Uprzedzając komentarze naiwnych... (18)

    To nie przejścia dla pieszych powodują korki tylko nadmiar samochodów.
    Wyburzcie te wsie ościenne / sypialnie za Gdańskiem i problem korków momentalnie się rozwiąże :)

    • 91 143

    • (1)

      Poproś o wyburzenia pana putina

      • 12 7

      • Jeszcze tylko pare lat i się doczekasz

        • 5 2

    • ...no i codzienne wielokrotne karambole na obwodnicy.

      Nauczcie sie jeździć szoferzy i szoferki i odwalcie sie od pieszych, przejść naziemnych i rowerzystów.

      • 16 14

    • Nie nadmiar samochodów (4)

      A zapuszczenie miasta.

      • 26 20

      • Obawiam się, że się mylisz :) (3)

        Wieczorami samochodów jest mniej i korków brak :)
        A w nocy to już w ogóle high life! ;)

        • 17 13

        • Brak korków (1)

          W nocy nie ma korków bo nie ma co chwilę zielonego dla pieszych i światła inaczej działają w sobotę w nocy ruch jest dosyć spory

          • 2 11

          • Hehe, ale mylisz przyczynę ze skutkiem :P

            Światła nie działają inaczej dlatego "że jest noc".
            Tylko dlatego, że jest mniej samochodów ;)

            • 6 3

        • Jestem pewien, ze się mylisz

          Nocą ludzie śpią to i przejścia i tunele mogliby zlikwidować... i tak co noc.
          Czyli to nie nadmiar samochodów a nadmiar ludzi...

          A skoro nadmiar ludzi w jednym miejscu to znaczy, że miasto zbyt mało zrobiło by ten problem rozwiązać.

          • 3 0

    • Powiem więcej (5)

      Potrzebę tworzenia przejść dla pieszych kreują piesi, a nie kierowcy. Łącząc oba argumenty dochodzimy do prostego wniosku potrzeby ograniczenia liczby ludzi, co przełożyłoby się na mniej korków i mniej przejść dla pieszych. Sposób osiągnięcia już pozostawiam władzy

      • 8 8

      • No to już trochę zbyt radykalne posunięcie ;] (3)

        Ja tylko pragnę zauważyć, że 10-15 lat temu korków aż takich nie było...
        Budowały się wtedy te osiedla schfót i inne Zakoniczyny... no i klops....

        Piękny cyrk był, jak przed świętami wszyscy ci ludzie jechali do Forum ;)
        W Forum brama zamknięta bo parking pełny i wszyscy stali - korek kończył się na Chełmie na wysokości os. Mickiewicza :D

        • 7 3

        • Dodam tylko...

          Całe szczęście, jechałem w drugą stronę :D

          • 3 0

        • Podobnie jak wiele innych problemów, które nie istniały dziesiątki lat temu (1)

          Przed erą samochodów nie było wypadków komunikacyjnych, przed istnieniem internetu nie istniały cyberprzestępstwa, zanim powszechne były telefony nie było ich kradzieży, bez samolotów nie było katastrof, bez portalu trojmiasto nie było głupich komentarzy. To nie jest argument. Jako ludzkosc powinnismy isc do przodu, a nie cofac sie, bo cos stwarza nowe problemy. Powinnismy skupic sie na rozwiazaniu ich, a nie unikaniu.

          • 1 1

          • Wypadki komunikacyjne istniały odkąd człowiek wynalazł pierwszy kołowy pojazd. Myślisz, że kilkaset lat temu ludzie nie wpadali pod konne wozy na ulicy?

            • 2 0

      • często kreują urzędnicy wodząc palcem po mapie jak u Barei. Np. przejścia na Al. Zwycięstwa na nitce w stronę Wrzeszcza. Przy Gumedzie czy Chrzanowskiego nikt z nic nie korzysta, bo i po co, prowadzą donikąd. Albo trzy przejścia na odcinku 50m przy rondzie Jabłoniowa - Leszczynowa.

        • 5 4

    • To nie zbyt mało taboru powoduje tłok w tramwaju

      Tylko zbyt duża ilość przybyszów ze słoikowa... Czemu temu nie zaradzą?

      • 6 4

    • (1)

      To najpierw zajmij się odzyskaniem mieszkań z rąk rentierów żeby gdańszczanie i ludzie pracujący w Gdańsku mogli mieszkać w Gdańsku.

      • 0 2

      • Kup od nich, odzyskasz

        Stara socjalistko

        • 0 0

    • Słusznie, wszyscy do bloków jakie powstaną w miejsce ROD w mieście

      • 0 0

  • skoro przy forum dziła i ludzie sobie chwalą (7)

    to tutaj też się sprawdzi.

    • 78 170

    • oj tam, kierowców bolą cztery literuy na samą myśl o przejściu (6)

      a że korki ani trochę się nie zwiększyły tylko stoją w innym miejscu to już do nich nie dociera, no ale czego oczekiwać od niedotlenionych, otyłych ludzi zamkniętych godzinami w puszkach, ewidentnie nie myślenia

      • 23 38

      • (5)

        Jakbyś ważył 180 kg, czyli srednia polskiego kierowcy, to też byś miał problem z logicznym myśleniem i parkował przy drzwiach sklepu czu biura, bo 10 metrów pieszo to zawał na miejscu

        • 14 24

        • Przejście co 50m (4)

          Powiedział to leniwy typ, który chce przejścia co 50m bo następne za daleko albo się iść nie chce po schodach

          • 17 9

          • Próbowałeś się dostać lub wydostać na przystanek tramwajowy (2)

            przy dworcu w godzinach szczytu? Próbowałeś przemieszczać sie po samym przystanku gdy przyjechały dwie linie tramwajowe i tłum ludzi przemieszcza się w przeciwnych kierunkach?. Te przystanki w godzinach szczytu są niedrożne, jak i również schody prowadzące do tunelu. Potrzebne jest opcjonalne wyjście "do miasta". No ale ty tego nie wiesz, przyjeżdżasz do pracy do miasta ze swojego Pierdziszewa, tam płacisz lokalne podatki, a tutaj zostawiasz tylko smród ze swojego zdezelowanego diesla.

            • 13 9

            • Tak. Codziennie

              • 2 0

            • no i dlatego trzeba przede wszystkim poszerzyć wysepki i schody do nich. Poszerzyć a nie wydłużyć. Jak jeszcze to i**otyczne przejście zrobią to w niczym to nie poprawi sytuacji. A poza tym jak będzie przejście w tym miejscu to zaraz jakiś mądrala wymyśli że trzeba zrobić z drugiej strony bo to bliżej miasta. Poszerzyć wysepki i schody i dać sobie spokój z kolejnym hamulcowym ruchu

              • 1 1

          • tylko że pieszy cały czas śmiga na tych nogach, a kierowca "wielce pokrzywdzony" bardzo męczy się wciskając pedały

            wiecznie pokrzywdzeni kierowcy, ciągle kłody pod nogi.. znaczy się koła im rzucają ;]

            • 6 0

  • A drogi dziurawe (20)

    Nowa Swietokrzyska to pieśn przyszłości, ale na takie buble zawsze znajdzie się kasa, bo to poprawne politycznie. Rozliczymy Was przy wyborach

    • 200 41

    • A dzieki komu sa dziurawe? (1)

      Dzieki przeładowanym ponad miare samochodom cięzarowym, a nie przez pieszych

      • 24 18

      • nie dziury w drogach są przyczyną kilknastoletniego zaniedbania dbania o nawierzchnię . Samochody ciężarowe prawie w ogóle po miescie nie jeżdża . Sa wyrzuceni na obwodnice miasta

        • 8 5

    • Zdajesz sobie sprawę, że nie tylko kierowcy są wyborcami? (1)

      • 21 14

      • A oprócz tego, że istnieją kierowcy rozumiejący, że miasto nie jest z gumy?

        • 6 7

    • za pieniądze z tego przejścia byś mógł zbudować ile nowej drogi? 10 metrów? (5)

      • 17 12

      • Pewnie tak, może niewiele wiecej (3)

        Chodzi o całokształt priorytetów wydatków w Gdańsku. To samo tyczy się elektrycznych autobusów, czy pseudosystemu Fala. Wydatki pozbawione są logiki i nie są uzasadnione ekonomicznie. Nie wiem jakie lobby działa w UM, ale robi to całkiem sprawnie. Na niekorzyść nas wszystkich.

        • 14 5

        • Budyńlandia

          W wydziale inżynierii ruchu zatrudniają samych d**ilów,którzy zamiast usprawniać ruch w mieście to tylko go utrudniają.Ale co tu wymagać od bezmózgowców księżnej Dulczynei

          • 13 5

        • Niech zgadnę. Ty byś te pieniądze przeznaczył na dodatkowe pasy dróg i parkingi? (1)

          • 6 4

          • Niekoniecznie

            Wdrożyłbym chociaż alternatywę, która sprawiłaby, że do Centrum zjedzie mniej samochodów. Marzy mi się np. tramwaj wzdłuż całej A.K. z węzłem przesiadkowym na Kokoszkach. Sama budowa przejścia nie jest złym pomysłem, ale na ten moment nie jest to żaden priorytet. Trzeba dążyć do zmniejszenia ilości pojazdów przejeżdżających przez Centrum, ale nie na zasadzie zakazów i utrudnień, tylko alternatywy. Większość ludzi wybierze transport publiczny, jeśli będzie on szybszy i bardziej dostępny. Utrudnianie życia kierowcom, bez udzielenia jakiejkolwiek sensownej alternatywy w moim subiektywnym odczuciu jest po prostu nie fair.

            • 5 0

      • przyznajmniej mozna byłoby załatac ogromne dziury jakie pojawiły sie w Gdańsku właśnie za pani Dulkiewicz

        • 7 2

    • (1)

      Większość kierowców rozjeżdzających nasze drogi nie mieszka w mieście. Rozlicz swojego sołtysa!

      • 9 6

      • Prowadzisz jakieś badania? Na moje oko większość tablic jest gdańska. Ale może masz jakieś statystyki, to dawaj ;)

        • 1 1

    • Kierowca (4)

      Jest trochę użytkowników samochodów ,będzie można wypowiedzieć swoją opinię przy wyborach co sądzimy o takich pomysłach władzy jak ten czy sct spp slupkoza która blokuje przelot karetki mimo naszych starań Wszystko to finansowane z naszych podatków zawartych w paliwi

      • 10 8

      • To całe społeczeństwo dorzuca do dróg i ich użytkowania wielokrotnie więcej niż kierowcy z wszystkich opłat i podatków.
        Proszę zrozumieć, że to nie kierowcy finansują drogi i infrastrukturę, kierowcy pokrywają ledwie część tych kosztów.

        • 8 11

      • Zobacz najpierw co się stało w Łodzi, gdzie kierowczyki (nie mylić z kierowcami) dorwali się do władzy.

        Robią wszystko dokładnie tak, jak sobie marzy każdy Janusz. Efekt? Najbardziej zakorkowane miasto w kraju.

        • 8 10

      • Z podatków paliwowych na drogi miejskie idzie okrągłe zero

        • 5 2

      • Za takie działania, jak to przejscie,

        mają mój głos. Dość już terroryzmu samochodowego w mieście.

        • 5 4

    • to zapłać za naprawy i będziesz miał nowy asfalt.

      roszczeniowe kierowczyki.

      • 4 1

    • Przejście dla pieszych poprawne politycznie xDD Odstaw te piguły, które łykasz.

      • 0 0

    • Nowa Świętokrzyska, w związku z równoległym przebiegiem do trasy PKM, powstanie w czasie budowy PKM. To się nazywa planowanie i gospodarność. Budowanie drogi, którą trzeba byłoby przebudowywać w czasie budowy linii kolejowej, to byłoby marnotrawienie środków.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane