• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko przejścia bezkolizyjne (2)

    • 23 14

    • Jestem za. Przejście ze światłami jest bezkolizyjne oczywiście jeżeli korzysta się z nich we właściwy sposób.

      • 0 0

    • Drogi

      Bezkolizyjne

      • 1 0

  • i bardzo dobrze (1)

    i piszę to jako kierowca i pieszy mieszkaniec Gdańska

    • 16 57

    • kierowca to jestes hulajnogi!

      • 1 0

  • PO doszło do władzy, wymieniło wojewodę, więc teraz rusza utrudniać życie mieszkańcom Gdańska i walczyć z kierowcami (1)

    tak jak każe Unia Europejska i lewicowi aktywiści walczący z samochodami. Przez to ludzie będą chcieli wydać miliony, byleby mieszkać jak najbliżej pracy i nie marnować życia na stanie w korkach. Z popytu skorzystają deweloperzy którzy zabudują każdy skwer, robiąc z miasta betonową pustynię, a jak zabraknie skwerów to wyczyszczą kamienice i zgentryfikują miasto. Ogólnie stracą na tym wszyscy oprócz deweloperów i ewentualnie turystów.

    • 52 12

    • a ja mam dziwne przekonanie, że przejście naziemne to rozwiązanie ułatwiające życie wielu mieszkańcom

      tak jak ułatwiło życie wielu mieszkańcom naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej. Kierowcy sami sobie najbardziej utrudniają życie wybierając samochód nawet na krótkie odległości.

      • 8 12

  • wreszcie

    drobnymi krokami dochodzimy do Cywilizacji rozwiniętej.

    • 16 50

  • Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie. Co by tu jeszcze... (2)

    Zaoranie Grunwaldzkiej i zasianie buraków, na jesieni?

    • 68 17

    • (1)

      Buraki to się pchają do Gdańska drzwiami i oknami to jest największy problem.

      • 0 3

      • Wszyscy jesteśmy w Gdańsku imigrantami...

        ... zależy tylko w którym pokoleniu.

        • 0 0

  • Gdański standard, wyremontujemy tunel za grube miliony a potem nad nim zrobimy przejście naziemne

    Koniaczek? Stać nas.
    I tylko to nieszczęście lamentuje że na nic nie ma piniendzy gdy chodzi o potrzeby mieszkańców.

    • 64 11

  • lwìątko (6)

    Potrzebne jest to przejście dla pieszych ponieważ alternatywą jest tunel podziemny który wychodzi do "studni" krewetki gdzie są bardzo strome schody i brak windy.

    • 31 77

    • (5)

      No tak, społeczeństwo już jest tak otyłe, że ledwo się poruszają i trzeba coś z tym zrobić

      • 17 6

      • (3)

        są jeszcze ludzie niepełnosprawni, o których jak widzę się zapomniało.. to nie jest łatwe zejście

        • 4 11

        • (2)

          Winda jest 10 i pół metra od schodów. Oderwij głowę od telefonu spójrz przed siebie to ja zobaczysz. No tak, ale trzeba wiedzieć jak ją obsługiwać

          • 11 1

          • A jak do windy chcesz zjechać z przystanku tramwajowego? Platformy dawno zdewastowane i nigdy w sumie nie działały

            • 2 4

          • Lwiątko

            Mówię o braku windy gdy się wychodzi od Krewtki na Karmelicką są tylko schody, osoby niepełnosprawne i rodziny z małymi dziećmi mają problem.

            • 0 0

      • Ludzie są otyli bo od dzieciństwa są wożeni wszędzie samochodem.

        • 5 5

  • Wybudujcie tam tunel dla aut (4)

    A u góry zróbcie deptak + miejsca parkingowe..

    I co?
    Nie przejdzie bo kasy zostało już tylko na farbę...

    • 56 7

    • (3)

      To niech kierowcy się zrzuca. Po 100000 od samochodzika

      • 4 19

      • (2)

        Ile się dorzuciłeś do setek kilometrów dróg rowerowych w mieście?
        Odpowiem za ciebie, gdyż cykliści absolutnie nie chcą by ktokolwiek miał taką wiedzę. Tak więc... okrągłe zero.
        Rowerzyści mają mnóstwo przywilejów i udogodnień kompletnie za darmo. I jeszcze mają czelność narzekać. Gdybyśmy wystawili rachuneczek za wszystkie te udogodnienia, podzielony na każdego cyklistę, to liczba bankrutów wzrosła by niemiłosiernie.

        • 14 2

        • Wszystkie inwestycje rowerowe w Gdańsku razem wzięte to mniej niż jeden tunel pod Wisłą. (1)

          Ba, sam koszt darmowych parkingów to większa kwota, a co dopiero dróg.

          Tymczasem rowerzyści zrzucają się dokładnie tyle samo, co kierowcy.

          • 2 9

          • Patrząc pod względem ekonomicznym, tunel pod Wisłą przyniósł mnóstwo korzyści, chociażby szybszy dojazd towarów z i do Terminalu Kontenerowego.
            Jakie korzyści ekonomiczne przyniosły setki kilometrów DDRów, fundowanych z naszych podatków dla wąskiego grona hobbystów, nieużywane przez właściwie pół roku? Otóż to, żadne. DDRy nie dość, że są drogie w konstrukcji i utrzymaniu to jeszcze nie generują nawet złotówki przychodu. I nigdy nie będą. Jest to dosłowne wyrzucenie milionów złotych w błoto.

            • 9 1

  • Super!

    Zaraz się za to marudy zleca!

    • 9 34

  • (2)

    Tragedia.

    • 60 14

    • tragedią jest uzależnienie mentalne od samochodu (1)

      nazywa się to autoholizmem lub samochodozą ale daje się leczyć

      • 4 9

      • nie rozumiesz, że tramwaje też będą teraz dłużej jechać?

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane