- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg
Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk Główny. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.
W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.
PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.
- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
Niebezpieczne przejścia w Trójmieście
Miejsca
Opinie (607) ponad 10 zablokowanych
-
2024-02-06 11:31
a środowisko? (1)
gdzie obrońcy środowiska?
spaliny stojących aut- 7 3
-
2024-02-06 14:09
Jak to, to uważasz że samochody trują? Ojej, no to nałożymy na ciebie opłaty za trucie środowiska.
Ile? 5 kzł na miesiąc?
- 0 0
-
2024-02-06 11:31
Przejścia podziemne. (1)
Każde podziemne przejście, jeżeli będzie wyposażone w odpowiednią ilość ruchomych schodów czy wind, które będą pracowały bez awaryjnie, na pewno będzie bezpieczniejsze od przejść naziemnych. Byle galeria handlowa, dysponuje większą ilością takich środków transportu, niż całe miasto i o dziwo, są tam zawsze sprawne.
- 11 1
-
2024-02-06 12:39
Galerie z reguły mają zamknięte przestrzenie z ruchomymi schodami
Przy wejściach do tuneli ciężko zadbać o to, żeby nie były narażone na warunki atmosferyczne
- 0 2
-
2024-02-06 11:34
Zróbcie
Zróbcie pasy LBGt żeby było widać że są pasy
- 5 2
-
2024-02-06 11:35
Krok w tył to budowa tego przejścia
- 6 1
-
2024-02-06 11:35
i tak to nie ożywi miasta
miasto wymiera śmiercią naturalną, zakupy w necie praca z domu itp itd tylko ludzie pracujący fizycznie czyli jeżdżący autami ucierpią
- 4 1
-
2024-02-06 11:37
Po co się rozdrabniać,zrobić deptak do Gdyni i to będzie zwieńczenie rządów wschodnich w Trójmieście.
- 9 0
-
2024-02-06 11:37
Czy powstanie artykuł o ... (1)
... tym, dlaczego przejście nie może być dokładnie na środku peronów tramwajowych ? Jeśli wymiana pasażerów w tramwajach odbywałaby się po obu stronach przejścia, to znacznie by skróciło to jej czas. Tramwaje szybciej by opuściły perony, a ludzie mieli by bliżej do samego przejścia lub do tunelu, jeśli by się ktoś bardzo spieszył. Bliżej do przystanków autobusowych, i bliżej w kierunku Starego Miasta.
- 7 1
-
2024-02-06 11:39
Bo to by było za mądre i do nich nie pasowało.
- 4 0
-
2024-02-06 11:37
Mam nadzieję ,że to będzie kładka ?!!
- 3 2
-
2024-02-06 11:39
Co za głupota um gdańsk
- 6 2
-
2024-02-06 11:41
Ciekawe czy przebiją cenowo namalowanie białej linii na Wita Stwosza i przejścia przy tunelu. (1)
- 7 2
-
2024-02-06 12:24
Razem to było chyba ok.900tys.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.