• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • a środowisko? (1)

    gdzie obrońcy środowiska?
    spaliny stojących aut

    • 7 3

    • Jak to, to uważasz że samochody trują? Ojej, no to nałożymy na ciebie opłaty za trucie środowiska.

      Ile? 5 kzł na miesiąc?

      • 0 0

  • Przejścia podziemne. (1)

    Każde podziemne przejście, jeżeli będzie wyposażone w odpowiednią ilość ruchomych schodów czy wind, które będą pracowały bez awaryjnie, na pewno będzie bezpieczniejsze od przejść naziemnych. Byle galeria handlowa, dysponuje większą ilością takich środków transportu, niż całe miasto i o dziwo, są tam zawsze sprawne.

    • 11 1

    • Galerie z reguły mają zamknięte przestrzenie z ruchomymi schodami

      Przy wejściach do tuneli ciężko zadbać o to, żeby nie były narażone na warunki atmosferyczne

      • 0 2

  • Zróbcie

    Zróbcie pasy LBGt żeby było widać że są pasy

    • 5 2

  • Krok w tył to budowa tego przejścia

    • 6 1

  • i tak to nie ożywi miasta

    miasto wymiera śmiercią naturalną, zakupy w necie praca z domu itp itd tylko ludzie pracujący fizycznie czyli jeżdżący autami ucierpią

    • 4 1

  • Po co się rozdrabniać,zrobić deptak do Gdyni i to będzie zwieńczenie rządów wschodnich w Trójmieście.

    • 9 0

  • Czy powstanie artykuł o ... (1)

    ... tym, dlaczego przejście nie może być dokładnie na środku peronów tramwajowych ? Jeśli wymiana pasażerów w tramwajach odbywałaby się po obu stronach przejścia, to znacznie by skróciło to jej czas. Tramwaje szybciej by opuściły perony, a ludzie mieli by bliżej do samego przejścia lub do tunelu, jeśli by się ktoś bardzo spieszył. Bliżej do przystanków autobusowych, i bliżej w kierunku Starego Miasta.

    • 7 1

    • Bo to by było za mądre i do nich nie pasowało.

      • 4 0

  • Mam nadzieję ,że to będzie kładka ?!!

    • 3 2

  • Co za głupota um gdańsk

    • 6 2

  • Ciekawe czy przebiją cenowo namalowanie białej linii na Wita Stwosza i przejścia przy tunelu. (1)

    • 7 2

    • Razem to było chyba ok.900tys.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane