• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • A dlaczego przed dworcem jest glowna droga miasta?

    Od 20 lat powinna być wyprowadzona z centrum .

    • 3 0

  • A może by tak zamiast pasów zrobić tam strefę zamieszkania i wtedy ludzie w każdym miejscu będą mogli przechodzić przez ulicę? Strefa zamieszkania to 20km/h i pieszy będzie miał zawsze
    i wszędzie pierwszeństwo..

    • 0 1

  • Samochody do tuneli

    Może przenieśmy samochody do tuneli a ludzi na drogi

    • 2 2

  • Sarkazm

    dla poprawy jakości i płynności ruchu na drogach, przejścia powinny być co 100 m a tak na poważnie, dlaczego naziemne a nie podziemne lub nadziemne? Za mało ofiar wypadków?

    • 4 0

  • Zdecydowanie zakopać tunel!!! (1)

    Będzie super i postępowo, tak nowocześnie!

    • 0 0

    • Nowocześnie???

      Raczej wieki wstecz.

      • 0 0

  • Dziesiatki (2)

    Lat ludzie chodzili tunelem. Jest to fajne i bezpieczne przejście i nagle teraz ciezko przejść przez te kilka schodów ? Zatrzymywać ruch bo ludzie już są tak leniwi? Tyle się mówi też o ekologii a tymczasem hamujące i rozpędzające się auta spalają więcej paliwa. Na prawdę nie ma na co innego w tym mieście wydawać pieniedzy ? Większość ludzi z tego co widzę nie chce tego przejścia ale władza jak zwykle wie lepiej. Powinno być w tej sprawie referendum. Porażka

    • 7 0

    • Nie tu chodzi o wykluczenie samochodów uczynić drogi w mieście kompletnie nieprzejezdnymi kompletnie niedroznymi żeby potem bredzić że jest za dużo samochodów ze trzeba wprowadzić ograniczenia jakieś strefy wykluczenia itd gadka o pieszych inwalidach to bardzo wygodne usprawiedliwienie które trafia do ułomnych ludzi

      • 3 0

    • "Fajne". Może dla ciebie fajne, oponiarzu. Normalni ludzie nie chcą chodzić tunelem pod jezdnią jak szczury.

      • 0 0

  • Lepiej byłoby

    Postawić ruchome schody do przejścia podziemnego, by ludzie z bagażami mieli lżej i nie robiłoby to dodatkowego zakłócenia ruchu dla pojazdów. Może nawet okazało by się, że takie rozwiązanie byłoby tańsze w budowie i nie mielibyśmy takich kosztów wtórnych, spowodowanych zakłóceniem ruchu. Inną sprawą jest to czy to skrzyżowanie będzie zintegrowane z systemem zielonej fali.

    • 5 1

  • (1)

    Ja myślę że bardziej przydał by się remont Dworca Autobusowego Dworce są wizytówką miasta a władze miasta od 40 lat nic nie robią w tym temacie.

    • 2 0

    • Gdańsk nie ma dworca autobusowego

      To prywatny plac z przystankami. Relikt po komunie i pks

      • 0 0

  • Gdańsk jest nie przyjazny dla kierowcow (1)

    zabierane są pasy drogowe na ścieżki moim zdaniem (i nie tylko moim) ścieżki są ok ale nie kosztem pasów drogowych. Jakim absurdem i niedorzecznością jest Al. Hallera czy ul. Marynarki polskiej. Ale to tylko 2 przykłady. Szkoda.

    • 7 2

    • A droga rowerowa wymalowana na 3go maja? Przecież to jakiś absurd, gdy za torami jest piękna i bezpieczna droga rowerowa pod drzewami.

      • 2 0

  • Obojętnie

    Mam to w pompie. Po skończeniu szkoły byłem tam może kilka razy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane