• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • Obejście Bramy nizinnej wydaję się być ważniejszą inwestycją (1)

    Zabytek niszczeje

    • 17 3

    • nieprawda, jak tylko zamkną tam ruch to zalęgną się tam bezdomni i strach będzie tamtędy pieszo chodzić. już teraz, gdy jest ciemno strach tam samemu iść, bo brama w środku w ogóle nie jest oświetlona.

      • 1 2

  • Nie. Nie zgadzam sie na rzeczy niezgodne z opinia wiekszosci (4)

    Do jasnej, chwalimy sie demokracja, a tu jasno widac, ze raptem mala grupa jest za, zdecydowana wiekszosc jest przeciw. Ale realizujemy na sile. Przez takie zagrania oddamy gdansk w rece innych wlodarzy, co wcale mi sie nie podoba, ale skoro nikt nie widzi ze dulkiewicz jest do bani to innej opcji nie widze. Kolebka KO niby a takie rzadzenie...

    • 32 13

    • (1)

      Większość osób jest jednak przede wszystkim pieszymi i nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, by dalej utrzymywać węzeł przy dworcu w stanie całkowitej niedostępności dla osób z niepełnosprawnościami, bo kierowcy chcą szybciej dojechać do czerwonego światła kilkaset metrów dalej.

      • 7 10

      • Czy niepełnosprawni to większość społeczeństwa czy mniejszość?

        Liczą się tylko mniejszości?

        • 5 1

    • pytanie kto jest przeciw?

      tranzytowcy w starych dieslach z Pruszcza głosu nie mają!

      Każdy kto tam czasem bywa pieszo będzie ZA

      • 3 10

    • Większość, czyli samochodziarze z Pruszcza, Tczewa czy Zukowa niech zajmą się swoimi wsiami

      • 2 10

  • Naprawdę się cieszę z ucywiliziwania tego miejsca (2)

    • 9 27

    • Uwstecznienie, to bardziej trafne określenie tej bzdury drogowej. (1)

      • 4 1

      • Tak, autostrada przez historyczne centrum miasta to bzdura drogowa jakich mało.

        • 1 1

  • Kolejne korki. (1)

    Kolejny sposób na korkowanie i tak już zakorkowanego przejazdu przez główny. Albo ktoś nie myśli, albo jest tak naiwny że przez to ludzie przesiadą się na komunikację miejską.

    • 28 8

    • Nie przesiądą, ale ci, którzy z niej korzystają, będą mieli łatwiej w życiu. Mieszkańcy Pruszcza jeżdżący przez Wały Jagiellońskie tranzytem nie powinni mieć tu decydującego głosu.

      • 3 7

  • Kładka. Nie przejście. Tego tam trzeba.

    • 19 8

  • W jakim celu ?? Przejście podziemne od dworca do City Forum jest naprawdę fajne! (2)

    • 30 10

    • Tak fajne, że kierowczyki blokują wejście do dworca, zamiast stanąć po drugiej stronie, byle tylko nim nie przejść. (1)

      • 3 8

      • Nie mogą. Tłuszcz im nie pozwala pokonać takiego dystansu

        • 1 6

  • Będzie luźniej w tunelu. (1)

    Sukces przy Forum Radunia mówi sam za siebie.

    • 6 15

    • Bzdura

      nie ma żadnego sukcesu przy Forum, to tylko propaganda

      • 2 1

  • Gdańsk się zmienia. A najszybciej tuż przed wyborami.

    Ola będzie osobiście nadzorować tę budowę!

    • 17 1

  • Czemu tam a nie na przeciwko wejscia do dworca? (1)

    Efektem będzie upadek i tak już upadłej ulicy Karmelickiej i Heweliusza.

    • 10 7

    • czemu? żeby hotelarzom było wygodniej, ot czemu

      • 6 1

  • kopali pod dworcem 4 lata - szkoda ze, nikt nie wpadl na to co dalej za ddrzwiami wejsciowymi.

    Trojmiasto - prosze podac Imie Kierownika zajezdni w Gdansku - chce glosowac na niego i jego team w wyborach samorzadowych. On wie co to sa pojecia - na czas, bezpiecznie, przekazanie majatku nastepnej kompetentnej osobie, planowaie, team work, wspolpraca z kontraktorami z zewnatrz. Nie chce widziec juz zadnej geby z Po czy Pisu - dobitnie mam ich dosyc po ostatniego zeba.

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane