- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
- 6 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
Przerażający brak pracowników
Region ma szanse na szybki rozwój, a EURO 2012 może w tym tylko pomóc. Największe wyzwanie to spójny rozwój całej aglomeracji. Największy problem - brak wykwalifikowanych pracowników. To opinie trójmiejskich przedsiębiorców zawarte w raporcie pt. "Trójmiasto - dlaczego warto?", opracowanego przez firmę doradczą KPMG.
Mimo ogólnego zadowolenia, obraz Trójmiasta ma również ciemne strony. Firmy narzekają na infrastrukturę drogową i kolejową, na niedobór zaplecza biurowo-konferencyjnego w sezonie letnim, a przede wszystkim na brak wykwalifikowanej siły roboczej.
Jak wynika z publikacji, prawie 80 proc. pracodawców poszukuje przede wszystkim robotników z wykształceniem zawodowym, inżynierów, informatyków i techników. Okazuje się, że najmniej pożądani są ekonomiści, prawnicy i absolwenci nauk społecznych.
Nie wszystkie problemy Trójmiasta można rozwiązać na miejscu. Według Wiesława Byczkowskiego, członka zarządu województwa pomorskiego, kwestia ulg, zwolnień i wysokich kosztów pracy wymaga zmiany ustawy o finansach publicznych. Również problemy infrastruktury mają źródła ponadlokalne.
- Warszawa na szczęście jest bardzo przyjazna Trójmiastu - mówi Piotr Karczewski, wicewojewoda pomorski. - Ułatwi nam to realizację takich priorytetowych inwestycji, jak autostrada A1, droga E-65 i S-7, Trasa Sucharskiego, Obwodnica Południowa, rozbudowa lotniska w Rębiechowie i w Babich Dołach, rozbudowa portów morskich w Gdyni i Gdansku.
Wicewojewoda nie wspomina jednak o tym, że odbierając koncesję firmie budującej autostradę A1, minister transportu postawił pod znakiem zapytania przyszłość tej najważniejszej na Pomorzu inwestycji drogowej.
Celem raportów przygotowywanych przez KPMG jest ocena atrakcyjności i specjalizacji poszczególnych regionów Polski.
- Trójmiasto to nie tylko stocznie, porty czy rafineria - przekonuje Mirosław Proppe, dyrektor KPMG i m.in. autor polskiej aplikacji o Euro 2012. - To również doskonały rynek dla rozwoju nowych technologii, dla firm informatycznych i biotechnologicznych. Żeby jednak rozwijać te inwestycje, trzeba wspierać szkolnictwo. Żeby marzyć i być kreatywnym, trzeba myśleć.
Według Jacka Karnowskiego, prezydenta Sopotu i Marcina Szpaka, z-cy prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, Trójmiasto powinno skonsolidować siły i wspólnie poprawiać swoją atrakcyjność w oczach inwestorów. Dlatego między innymi Gdańsk wraz z Sopotem już w maju zorganizują w Londynie tzw. roadshow, czyli objazdową promocję skierowaną do największych inwestorów. Gdynia nie weźmie udziału w tej kampanii.
Pierwszym miastem zbadanym przez KPMG był Wrocław. Na jego tle Trójmiasto wypada jako mniej dynamiczne, mniej nowoczesne i mniej innowacyjne. Po Trójmieście firma przyjrzy się Poznaniowi, Łodzi i Warszawie.
Opinie (95) 2 zablokowane
-
2007-04-26 21:39
G_rabasz takie pierdoły mozesz opowiadać iwalidom umysłowym
Prawda jest taka np. 15000 km miesięcznie w 168 godzinach. (90 km/h) nieosiągalne.
Rzeczywistość wygląda tak dwa tygodnie w delegacji wypracowanych godzin (min 220 h )poza domem.
Wówczas otrzymam 1500zł + delegacja- 0 0
-
2007-04-26 21:41
niewolnictwo
w Polsce to nawet Białorusini, Chinczycy, i inni nie pomoga zlikwidowac zapotrzebowania na ludzi bo nawet oni nie zechca pracowac za tak niskie pieniadze
- 0 0
-
2007-04-26 22:07
skończyłem WSTiH szukam pracy. już 2 miesiące szukam. Skoro tak brakuje ludzi do pracy dlaczego słyszę same odmowy? Chętnie podejmę pracę nawet za 1000 zł netto...
- 0 0
-
2007-04-26 22:09
do kierocy TIRa
fakt, ze nie spedzam 8 godzin dziennie za kolkiem, bo zajmuje sie takze uzgadnianiem dokumentacji, a moje dzienne przebiegi nie przekraczaja 150-200km...
p.s. takze posiadam uprawnienia do kierowania ciezarowkami, wiec uwierz mi ze z dobra znajomoscia jezykow oraz doswiadczeniem mozna zarabiac duuzo wiecej na Twoim stanowisku.
Jesli masz 20 lat, dopiero co zrobiles c+e i brak ci doswiadczenia oraz wyksztalcenia to nie dziw sie ze dostajesz 1500zl na reke. Jesli juz masz jakis starszych kolegow to popytaj sie o kontyngent w POLFERRIES np, a wtedy dowiesz sie ile doswiadczony kierowca TIRa moze zarabiac..- 0 0
-
2007-04-26 22:13
dodam ze mam tytuł magistra prawo jazdy, praktyke w prowadzeniu samochodów po całej Europie, znam sie na komputerze. Naprawde chętnie podejmę prace za 1000 zł NETTO!!!!!!! Nie rozumiem dlaczego jestem odrzucany pokolei z kazdej rozmowy o prace? Nie jestem kurduplem, wyglądam normalnie mam dwie ręce dwie nogi
- 0 0
-
2007-04-26 22:41
Mechanik samochodowy
SZUKAM PRACY. moje wymagania:
1) 3.500 tysia na raczke
2) autko sluzbowe oczywiscie tankowane przez firme
3) komorka
4) robota 5 godzin dziennie bez sobot
5) godzinna przerwa
prosze tylko o powazne oferty.- 0 0
-
2007-04-26 22:48
robotnicy napedem gospodarki
Ludzie i co z tegoze studenci sa bezrobotni bo studiowali psychologie albo marketing i zarzadzanie, studentami nie zbodojemy trojmiasta - tylko wykwalifikowanym robotnikami - to oni sa napedem gospodarki - i to oni zawsze lepeij zarabiali, i co du sie dziwic ze jest ich brak. Przedtem sie ich nie doceniało a teraz zarobki w roznych branzach w ktorych praoja robotnict o minimum 2,5tys - 8tys
- 0 0
-
2007-04-26 23:32
jj
Wymieniłeś ręce i nogi, a nie wspomniałeś o plecach. Wygląda na to, że nie masz pleców i/lub za sztywny kark ;)
- 0 0
-
2007-04-26 23:49
przerazajacy brak wyobrazni
wielkich sterownikow.
prywatne szkoly sa w stanie dostosowac sie do rynku - panstwowe maja z tym problemy.
hej moze ktos w koncu zaglosuje na JKM z UPR- 0 0
-
2007-04-27 00:33
DRODZY PRACODAWCY
jeżeli zysk firmy będzie dzielony w proporcjii 100 tyś mies.dyrektor-1,5tyś pracownik który tworzy tą firmę zasuwa zostawia swoje zdrowie to niestety ale tak się nie da.dajcie zarobić ludziom cholerni dorobkiewiczowie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.