- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (260 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (95 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (272 opinie)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (182 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (93 opinie)
Przerwana budowa Trasy Słowackiego szkodzi firmom i mieszkańcom Wrzeszcza
4 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gołębie uszkodziły estakadę przy Galerii Bałtyckiej
Część przedsiębiorców i mieszkańców z Wrzeszcza skarży się, że przez zastój na budowie nie otwarto na czas połączenia ul. Nowej Słowackiego z ul. Reymonta. GIK przekonuje, że drogi otworzyć nie może. Powód? Jest tam duży spadek nawierzchni, który zagraża bezpieczeństwu w ruchu.
Zastój na budowie Trasy Słowackiego po finansowych tarapatach Hydrobudowy Polska nastręcza problemów nie tylko miastu, podwykonawcom, ale także mieszkańcom i przedsiębiorcom z Wrzeszcza. Przekonuje nas o tym rodzina Bieleckich, prowadząca sklep wędkarski na rogu ul. Reymonta i ul. Nowej Słowackiego.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Klienci i dostawcy nie mogą do nas dotrzeć, bo Hydrobudowa, miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a także Zarząd Dróg i Zieleni nie mogą dojść do porozumienia w sprawie otwarcia zaledwie dwóch metrów ul. Reymonta. Nie wiadomo, jak długo zastój na budowie potrwa, prosimy o odrobinę dobrej woli - mówi syn właścicielki sklepu wędkarskiego, Marcin Bielecki.
- Dodatkowo nie ma tu miejsc do parkowania, które mieliśmy jeszcze przed i w trakcie prac budowlanych. Chodniki i zieleńcie są rozkopane, okolica wygląda okropnie - dodaje.
Sprawę przedstawiliśmy władzom miejskiej spółki GIK, które są inwestorem budowy ul. Nowej Słowackiego.
- Ulica Reymonta nie jest dopuszczona do ruchu ze względu na niedokończoną nawierzchnię na połączeniu ze starą nawierzchnią ul. Reymonta. ZDiZ Gdańsk w obecnym stanie nawierzchni nie dopuści do ruchu, co ponadto podkreślono podczas obejścia budowy przez inspektor z zarządu w minioną środę - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Głównym powodem braku zgody na otwarcie dwóch metrów jest znaczący spadek nawierzchni między ul. Reymonta a ul. Nowej Słowackiego. Z tego powodu część samochodów mogłaby ulec uszkodzeniu.
Przedsiębiorcy nie chcą słuchać takiego tłumaczenia. - Przecież VIP-y i kibice podczas Euro 2012 jeździły przy Garnizonie po zdecydowanie gorszej nawierzchni niż na zamkniętym odcinku ul. Reymonta - mówi Marcin Bielecki.
Kłopot także mają ci, którzy wokół placu budowy poruszają się piechotą. Wiele chodników i ulic nie doczekało się przyzwoitej nawierzchni, z tego powodu pokonanie nieukończonej budowy to po prostu pieszo-miejski off-road.
Przypomnijmy: z początkiem czerwca stanęły prace budowlane przy budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Nieco ponad dwa tygodnie temu poznański sąd ogłosił upadłość układową lidera konsorcjum firm, budujących drogę we Wrzeszczu - Hydrobudowy Polska. Ponadto budowlany gigant ma zapłacić, według ostatnich wyliczeń, nieco ponad 48 mln zł podwykonawcom budującym Trasę Słowackiego. Aktualnie trwają rozmowy w konsorcjum dotyczące zamiany jego lidera. Ma nim zostać firma OHL.
Kłopoty na drodze, a urzędnicy nie reagują? Napisz do nas e-mail. Spróbujemy zaradzić problemom.
Miejsca
Opinie (151) 6 zablokowanych
-
2012-07-24 21:49
Same straty a co zima?
Wladze od jutra Rzad,Sejm Poslowie,Radni na urlop a obywatele niech sie morduja na razie sa niepotrzebni,przeciez do nowych wyborow czas.Co jedna bedzie jak przyjdzie surowa,sniezna zima to sie porozbijamy.Niegotowe ,obiecane drogi jakie to straty dla Miasta.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.