• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetarg na bilet elektroniczny unieważniony

8 listopada 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Plany wprowadzenia biletu elektronicznego w Trójmieście były znane już od dłuższego czasu i z niecierpliwością wypatrywano daty realizacji tego przedsięwzięcia. Bilet elektroniczny miał być formą płatności za przejazdy na terenie całej aglomeracji trójmiejskiej. Miał pozwolić na płatność jedną kartą za przejazd kolejką SKM, trolejbusem, autobusem czy tramwajem.

Wprowadzeniem systemu zajmowały się urzędy miejskie Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz Zakład Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Niestety przetarg, który miał wyłonić operatora systemu, został unieważniony. Okazało się, że najtańsza oferta była ponad dwa razy droższa od kwoty, którą przygotowano na tę inwestycję. W drugim etapie przetargu brały udział trzy firmy: Computerland, Rączka&Gąsior oraz firm Emax i Talbros wspólnie.

Według założeń, za obsługę całego systemu gminy i SKM będą mogłyby wspólnie płacić operatorowi do 4 milionów złotych rocznie (umowa na 10 lat). Okazało się jednak, że firmy zażądały za taką usługę od 9,5 do 11,5 milionów złotych. - co było bezpośrednim powodem unieważnienia przetargu.

Jak zapewniają przedstawiciele urzędów miast przetarg zostanie ogłoszony raz jeszcze. Zmieniony zostanie miedzy innymi zakres prac np. ograniczenie mogą zostać wydatki na promocję, wydruk ulotek.
Głos Wybrzeża

Opinie (23)

  • chora komunikacja

    Heh, przeprowadzilem sie do Trojmiasta kilka dni temu, konkretnie do Gdyni. Zupelnie nie wiem o co chodzi z tymi biletami, jak chce jechac do kina do Gdanska to musze kupowac inny bilet, mimo iz mam miesieczny w Gdyni. Porazka :-(

    • 0 0

  • bilet elektroniczny

    Wariatów, którzy uwarzają, że wprowadzenie biletu elektronicznego, to zły pomysl, proponuje zatrudnić na etacie "kasowniczego" karnetów:)
    Coby nie było za różowo- mamobawę.
    Kto i w jaki sposób wytłumaczy osobom starszym system funkcjonowania takiego nowego biletu. Przecież tacy ludzie znacznie słabiej przyswajają sobie nowinki techniczne.
    Ale poza tym pomysł jest SUPER!
    realizacja gorzej

    • 0 0

  • XXI wiek?

    Jak miałby się elegancki bilet elektroniczny do zasyfionych kolejek SKM, śmierdzących i wiecznie psujących się tramwajów ZKM? Jak przysłowiowy kawiatek do kożucha. Nie jest tajemnicą, że nakłady na publiczne środki transportu w tym mieście są śmiesznie małe.
    Dla podróżujących własnymi samochodami ciągle remontuje się ulice, a nie ma pieniędzy, by uruchomić bezpośrednią linię tramwajową z Wrzeszcza do Nowego Portu (chociaż od lat na węźle Kliniczna istnieje torowisko i rdzewieje). Za to na pewno w najbliższym czasie możemy spodziewać się podwyżki biletów. WSTYD!

    • 0 0

  • W Berlinie...

    ...funkcjonuje jedno przedsiębiorstwo zarzšdzajšce autobusami, tramwajami, metrem, statkami pasżerskimi na Szprewie i jej kanałach i na S-Bahn (S-Bahn porównałbym do naszego SKM, gdyby było co porównywać). Bilety od jednorazowych poczšwszy na całorocznych skończywszy sš do nabycia w automatach na wszystkich przystankach metra i S-Bahn, na częœci przystanków tramwajowych i autobusowych, a także w centrach obsługi klientów przy S-Bahn i metrze. Jednakowe bilety na wszystkie œrodki transportu, chciałem dodac.

    • 0 0

  • kiedy u nas będzie normalnie?

    podobnie jak u zachodnich sąsiadów, czy jak w Paryżu - Carte Orange na wszystko razem - metro autobusy tramwaj + bliska strefa koleji podmiejskiej
    No i gdzie ci mili kierowcy auobusów, ktorzy powinni zastąpić WSZYSTKICH BURAKÓW (nie chcą wydawać reszty, nie chcą przyjmować drobnych, nie udzielą informacji, zatrzasną drzwi przed nosem, itd. Rzadkim wyjątkom chwała!!)

    • 0 0

  • Mam wrazenie ze to mysmy mieli placiec te grube miliony... A tak poza tym to co to za dwie pozostale firmy ?? Raczka i Gasior ? A moze Lysy i Duzy ? :-))) Smierdzi mi to z daleka (te firmy).
    Panowie dyrektorzy we wlasnym gronie stworzyli spolke na pare3 przed przetargiem.... ??? Mysle ze powinno sie nformowac spoleczenstwo o firmach stajacych do przetargu skad toto i co to za firmy.... Nie bylo by tyle zamieszania.

    • 0 0

  • No, nie...

    A nie za bardzo Wy do przodu chcecie byc wsteczniaki ? Moze lepiej byloby wyremontowac tabor lub zakupic nowy ??
    Starsi ludzie i tak by sobie nie poradzili, mieliby chodzic na piechote czy jak ?? Tak do Ciebie to tez pisze - pomysl tylko o swojej starej Matce i Ojcu ktory nie dowidzi i jest przygluchy...

    • 0 0

  • Raczka i Gasior

    Jak przystalo na duza firme, mozna ich znalezc w internecie (... ale jeszcze nie dzis :-) ).
    Ta dziwna kombinacja Nazwisk przypomina mi raczej pisoenki warszawskich cwaniakow : siekera, motyka, bimber ...
    Taki bilet cieszylby szerokie rzesze rodakow, nareszcie mozna by bylo go w domu zaladowac prosto z komputera...

    • 0 0

  • o jeden kłopot mniej

    bo, przypominam, Sopot nie ma swojego ZKM, tylko korzysta z gdynskiego i gdańskiego po części. Co BTW zwiększa bałagan (szczególnie wśród nowicjuszy i/lub turystów) i prowadzi do przykrych sytuacji. Czyli - jak w tytule - powinno byc o 1 kłopot mniej, czyli o 1 stronę do dogadywania się mniej (ZKM Gdynia, ZKM Gdńsk, SKM); ale jak widać nie jest, a doatkowo smrodki narastają wokół przetargów etc. etc. Porównania do Paryża, Berlina i Pragi czeskiej są imponujące, ale wystarczy przeczytać opinię o Warszawie, żeby się oczy otworzyły i człowiek sobie przypomniał, gdzie żyje. A swoja drogą w 3mieście mimo wszystko jest chyba prosciej, niż w stolicy... liczył ktoś, czy mamy w sumie 72 rodzaje biletów, czy mniej ?

    • 0 0

  • najpierw uproscic

    niech najpierw nasi kochani "analitycy" z zkm zrobia cos z ujednoliceniem taryf biletow. to jest chore gdy w gdyni bilet na pospieszne i nocne autobusy kosztuje 2,8 a na normalne 1,8 . mam 3 bilety po 0,9 i brakuje mi 10 gr na pospieszny a jak bym skasowal 4 bilety (czyli razem za 3.6) to kanary by tego nie objely swoimi malymi mozgami i wlepily "bilet kredytowy" . moze to sa niuanse, ale jak ulepszajace zycie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane