• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetargi na lotnisku opóźniają się

mb
3 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Tak prezentował się będzie nowy terminal. Tak prezentował się będzie nowy terminal.

Opóźnia się rozstrzygniecie przetargu na budowę nowego terminalu w Rębiechowie. Zwycięzcę mieliśmy poznać jeszcze w czerwcu, tymczasem okazuje się, że nie wysłano nawet jeszcze zaproszeń do firm, które przeszły prekwalifikacje.



Zaproszenia miały dotrzeć do 20 wybranych firm do końca kwietnia. Ten termin nie został jednak dotrzymany. - Pracujemy wciąż nad dokumentacją dotyczącą inwestycji - przyznaje Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej.

Niestety nie jest ona w stanie podać dokładnej daty, kiedy zaproszenia zostaną wysłane. Warto pamiętać, że firmy będą miały minimum 40 dni na przedstawienie swojej oferty.

W drugim przetargu na budowę drogi kołowania wstępne kwalifikacje przeszło 12 firm, czyli wszystkie, które złożyły swoje oferty. Te również czekają wciąż na zaproszenie do drugiego etapu.

Wśród firm i konsorcjów zgłaszających chęć wykonania tej inwestycji znajdziemy w większości te same nazwy, co w przypadku przetargu na terminal. W szranki stanęły takie marki jak Skanska, NDI, Budimex- Dromex czy MTM z Gdyni.

Cały czas trwa prekwalifikacja do przetargu na rozbudowę płyty postojowej. Wnioski złożyło 13 firm. Na razie nie wiadomo ile z nich przejdzie dalej.

Koszt modernizacji trójmiejskiego portu lotniczego szacuje się na ponad 500 mln zł. 130 mln zł władze lotniska otrzymają z Regionalnego Programu Operacyjnego, reszta pochodzić będzie z kredytów bankowych i środków własnych.

Nowy terminal będzie obsługiwał 5 mln pasażerów rocznie. To zwiększy przepustowość całego lotniska do 7 mln.
mb

Miejsca

Opinie (119) 1 zablokowana

  • (4)

    dajcie od razu zlecenie budimexowi dropsowi,
    on wie jak budować, i drogi i budynki
    tak aby były koleiny i spadające tynki :)

    • 38 10

    • znamy sie na wszystkim (2)

      oj widze ze nie tylko na zabiankowych moherach kolega sie zna najlepiej, rownierz trudne problemy budownictwa nie sa mu obce....

      • 7 5

      • pisze się "również" a nie "rownierz" (1)

        niby starszy, a pisać nie umie...

        • 8 0

        • kierowca z bombowca

          po prostu znalazł inny sposób aby napisać

          'PIERWSZY!!'

          ale sens wypowiedzi dokładnie taki sam.

          • 2 3

    • pominę formę wypowiedzi...

      ...ale co do treści wypowiedzi to zgodzę się z przedmówcą

      • 2 1

  • no w polsce to wy lotnisk nie macie (10)

    przyjedźcie do stanow zobaczyc jak wyglada lotnisko
    ale za to dziewczyny macie bardzo ladne. Jak bylem w zeszlym roku mialem nawet pare fajnych

    • 9 50

    • widać, że bardzo się już upodobniłeś to "plastikożerców".
      Siedź sobie w tej Ameryce i nie pisz takich "inteligentnych" tekstów ...

      • 17 3

    • hahaha, a co wkręciłeś im że jesteś z hameryki :D?

      • 9 1

    • kolejny

      raz to samo piszesz. zmien płyte:p

      • 6 2

    • Fakt, dziewczyny mamy ładne i naturalne

      Nie to co w usa, 100kg nadwagi. Swoją drogą fajnie, że miałeś kilka. To pozytywne zjawisko, że przyjeżdżasz do kraju i zostawiasz kasę w miejscowych burdelach.

      • 22 0

    • Andrzej USA to zwykły troll - nie karmcie TROLLA !

      • 0 2

    • ta...pare fajnych fiusiaków w mordzie miałeś

      • 3 0

    • hahaha

      ty miales pare fajnych dziewczyn a kilku fajnych panow mialo ciebie

      • 2 0

    • Skąd się takie oszołomy biorą?!

      Taki sam debil jak antek emigrant, kulawy maniek, czuły wojtek i inne onetowe oszołomy. Nie spodziewałem się, że Trójmiasto też społodziło takiego idiotę.

      • 1 0

    • Przyjedż i pocałuj nas wszystkich w d...

      • 1 0

    • Trollu z kUSAkowa

      próbujesz tu pokazac wyzszosc "TWOJEJ" Ameryki?

      nigdy jej nie widziles i nawet nie wiesz jak tam sie dostac. Zreszta, lepiej siedz tutaj dalej i plac naszym panienkom za chwile zapomnienia...

      • 0 0

  • hmm? (5)

    "Nowy terminal będzie obsługiwał 5 mln pasażerów rocznie. To zwiększy przepustowość całego lotniska do 7 mln." czegoś tu nie rozumiem.

    • 6 11

    • oj jest wczesnie to Ci wyjasnie - istnieje juz jeden terminal obsługujący pozostałe 2mln.

      PS. no nie najlepiej świadczy to o Twoim intelekcie jak nie rozumiesz takich prostych spraw - może zostań w domu akurat Ty - na wybory nie idź...

      • 6 1

    • wraz z rozwojem internetu zaobserwować można pogłębienie się zjawiska wtórnego analfabetyzmu

      smutne

      • 5 0

    • Myślimy

      Na lotnisku będzie również obecny tam teraz terminal, więc sumując przepustowość tych dwóch terminali otrzymamy liczbę 7mln pasażerów.

      • 3 0

    • 2 + 5 = 7

      • 1 1

    • nowy 5 stary 2 razem 7
      (++=)

      • 0 0

  • To kara za nazwanie terminalu imieniem Mędrca Europejskiego Bolesława (4)

    • 33 31

    • (3)

      już szykujesz opony i zapałki na jutro ?

      • 8 3

      • szykujesz się do świętowania tzw. "obalenia komuny" ? (2)

        • 2 1

        • (1)

          ja sie szykuje do odebrania obuwia od szewca

          • 2 1

          • Marian Koniuszko ładny z ciebie kiep!

            • 0 0

  • (1)

    Przed wybudowanie terminala, powinno się wybudować lądowisko dla helikopterów, którymi będzie się transportować pasażerów z wrzeszcza, bo dojazd innym środkiem lokomocji jest, delikatnie mówiąc, utrudniony.

    • 39 4

    • Hehe. Tak jak intensywnie trwa rozbudowa ul. Slowackiego

      Ja mam propozycje. Mniej mowic a wiecej robic, bo 2012 coraz blizej.
      Na Slowackiego nawet dziur nie lataja, to gdzie tu mowa o nowej drodze za 3 lata.

      • 1 0

  • (4)

    pan prezes zaraz i tak odpowie: "spokojnie i tak nie mozemy rozpoczac prac bo nie mozna narazie zamknac ul. Słowackiego, bo remontowana droga po drugiej stronie lotniska jeszcze nie jest gotowa" i tym sposobem na kolejny rok poprawi sobie humor....

    • 13 5

    • Nie tylko sobie (3)

      Jak nie zamkną Słowackiego, to tysiące ludzi się ucieszy, że nie musi jechać naokoło lotniska i stać w korku od Kokoszek do Matarni.

      • 0 0

      • Naokoło (2)

        z tym naokoło to zkolei Baninianie i okoliczni przesadzają chyba trochę... Lepiej nadłożyć ok 2km i jechać nową drogą niż zaliczać codzień te dziury obecne... Pozatym będzie Trasa Lęborska podobno to sobie do Gdańska kaszubi będą mogli nią jechać.

        • 0 0

        • 7-8 km w jedną stronę dalej to nie jest na około?

          wszyscy, którzy pracują w okolicach lotniska a mieszkają za Rębiechowem będą mieli dalej o 7 - 8 km...
          Droga Kaszubska jak powstanie w tym wieku to będzie C.U.D.

          • 0 0

        • Nadkładać będą też mieszkańcy Gdańska pracujący w wielu firmach ulokowanych na trasie Żukowo - Gdynia. A uwierzcie jest ich sporo. A co z Gdańszczanami dojeżdżającymi na weekendy na Kaszuby? Kaszubi wcale nie tak bardzo nie ciągną do gdańska (specjalnie napisałam nazwę małą literą!), bo denerwuje mnie takie negowanie Kaszubów.
          Aha - nie jestem Kaszubką, mieszkam w Gdańsku i dojeżdżam do pracy na wieś do Tuchomia

          • 0 0

  • Czy potrzebne jest nam drugie lotnisko w regionie? (9)

    Gdzie są Ci analitycy którzy lansowali koniecznośc wybudowania drugiego lotniska w Trojmiescie?

    • 13 13

    • (8)

      wyjaśnię - jestem jeszcze w domu (nie wiem po co Ci informacja gdzie są analitycy)

      odpowiem - TAK potrzebne nam drugie lotnisko - najlepiej w Gdyni

      • 3 5

      • Dlaczego np w okolicach Krakowa, Wrocławia czy Łodzi nie mowi sie o drugim lotnisku? (7)

        Czy w Trójmieście mamy jakiś zakompleksionych fanatyków lotnictwa, którzy lubią wmawiać że w aglomeracji gdańskiej potrzebny jest drugi port lotniczy?

        • 4 1

        • mamy lotnisko o przepustowosci 2 mln rocznie.
          byłeś tam ostatnio? (ostatnie 2-3 lata powiedzmy)

          • 0 0

        • (2)

          Drogi Panie - czy lotnisko otwiera się w parę miesięcy? Otóż nie. To dość długo trwa zwłaszcza w Polsce. W Gdańsku możliwości rozbudowy są bardzo ograniczone bo nawet, gdy się lotnisko rozbuduje o nową płytę postojową przed nowym terminalem - to ile samolotów pomieści to lotnisko? 40 - 50?? Trochę to mało jeśli według pewnych wyliczeń UEFA na Euro2012 10 godzin przed meczem ma przylecieć ok 100 samolotów z kibicami...(i tyle samo po meczu). A co w tym czasie zrobić z małymi prywatnymi awionetkami? Może na siłę w trawie je wtedy upychać??
          Właśnie po to lotnisko w Gdyni by się przydało, żeby odciążyć Gdańsk.

          • 1 1

          • (1)

            Tiaaaaa, bo Euro, trwające ile? 2 tygodnie?, to temat którym się żyje już na 15 lat wcześniej i 20 lat później się będzie wspominac... Chleba i igrzysk! Twój stary widac zbyt dużo czasu spędza z ludźmi którzy lepszych tematów nie znają... Aż dziw, że masz dostęp do internetu...

            • 0 0

            • Twoja Stara

              Ok Euro to tylko 2 tygodnie - fakt

              A prognozy rozwoju ruchu na lotnisku w Gdańsku? Nawet skorygowane przez "kryzys", który wiecznie trwać nie będzie... Więc prognozy są takie, że w okolicy 2020r. przydałoby się już drugie lotnisko dla małych samolotów - a tak jak pisałem Oksywia, Pruszcza, Malborka czy jakiegokolwiek innego lotniska dla cywilnych lotów nie otworzysz w rok.

              • 0 0

        • (1)

          "Dlaczego np w okolicach Krakowa, Wrocławia czy Łodzi nie mowi sie o drugim lotnisku?"

          1)Bo z Krakowa blisko do Katowic (połączenie autosradą, odległość też nie duża - w godzinę z Balic do Pyrzowic dojedziesz) - więc JUŻ są dwa lotniska

          2)Koło Łodzi historia podobna - blisko do Warszawy

          3)Wrocławia do Gdańska nie ma co porównywać bo: ruch lotniczy tam jest mniejszy

          • 0 0

          • Twój stary podajesz słabe argumenty:

            ad 1. Ile mieszkańców liczy sobie Kraków oraz GOP i okolice? tyle co aglomeracja trójmiejska i okolice czyli łącznie około miliona mieszkańców?

            ad 2.Ile mieszkańców liczy sobie Łódź i okolice - ponad milion a więc tyle co Trojmiasto i okolice a im jakoś nie przeszkadza jedno lotnisko.

            ad 3. Uważasz że Wrocław jest bardziej zaściankowy niż Trójmiasto?

            Dlaczego nie postulują oni nad sensownością wybudowania kolejnego lotniska?

            • 1 1

        • fanatycy lotnictwa są przeciw lotnisku w gdyni

          tępy ciulu

          • 0 0

  • Piękny projekt,tylko żeby jeszcze można było rozbudować lotnisko... (3)

    ...a jest to prawie niemożliwe z powodu powsałych nowych osiedli naokoło niego.Czy nie lepszą inwestycją nie jest jednak Gdynia Kosakowo?

    • 12 14

    • a właśnie jest, mądrze prawisz, tylko mamy take słabe władze w regionie, że jest jak jest (2)

      Już przedwojenna Gdynia miała swoje lotnisko w Rumi. Tam na rozległych łąkach znajdowało się na ówczesne czasy świetne lądowisko i niezbędne zabudowania. Tam mieścił się Aeroklub Gdański, szkolono pilotów i skoczków spadochronowych, a nawet montowano samoloty sprowadzane w elementach z USA.

      Dlatego tak bardzo Gdańsk przeszkadza w rozbudowie Babich Dołów.

      • 0 0

      • (1)

        A co było pierwsze Lotnisko czy Chełm Morena Brętowo teraz Zakoniczyn itd, itd, należy podziękować kolejnym rządzącym tym miastem za budowę osiedli na podejściu Lotniska

        • 0 0

        • LOTNISKO

          miało zostać na Zaspie ?

          • 0 0

  • do twojego starego (3)

    Gdynia może i by chciała swoje lotnisko, ale nie będzie miała hi hi!!!

    • 12 11

    • (2)

      na szczęście nie Ty o tym decydujesz...

      • 3 3

      • na szczescie Ty takze... (1)

        • 2 1

        • Eeeee proboszcz

          się nie zdziw...

          • 0 2

  • Gdynia Babie Doły (26)

    W Trójmieście potrzebne jest drugie lotnisko pisałem o tym nie raz.

    Rębiechowo(przeciw):
    1. złe warunki nawigacyjne - położone jest w niecce. - często zbierają się mgły
    2. peryferyjne położenie w stosunku do środka ciężkości trójmiasta.
    3. dojazd jednopasmówką, która już teraz jest zakorkowana do granic możliwości- słynna słowackiego

    Babie Doły(za):
    1. b.dobre warunki nawigacyjne - położenie na zboczu pradoliny, samoloty startują NAD zatoką - tam przyspieszają, tam się wznoszą
    2. dojazd - obwodnica, TK (trasa Kwiatkowskiego)
    3. Brak mgieł (większe bezpieczeństwo)
    4. obok jest port, baza kontenerowa, kargo. Nie trzeba wozić kontenerów po całym mieście uliczkami (jak w Gdańśku)

    Doprawdy można zachodzić o głowę, dlaczego Gdańśk blokuje tę inwestycję 'nogami i rękami' - przecież to leży w interesie nas wszystkich....

    • 42 50

    • Dobre...

      Jeżeli pisałeś to na serio, to mi Cię doprawdy żal...

      • 7 7

    • skąd się biora tacy "fachowcy" jak bombardier? (2)

      • 13 7

      • a skąd się biorą (1)

        takie głupie odpowiedzi?

        • 8 11

        • Może z niezbyt mądrych wypowiedzi?

          • 6 5

    • Bez sensu...

      ... a co ma Gdańsk do inwestycji w Gdyni??? A niech se Gdynia buduje co chce, nawet i dwa lotniska... i następny port... i trzy skwery... Przecież Gdańsk nie jest w stanie blokować gdyńskich inwestycji. Coś mieszasz bombardier!

      • 13 1

    • Babie Doły (1)

      tak 2gie lotnisko jest potrzebne. chocby po to by obnizyc opłaty lotniskowe w Rebiechowie. PRECZ Z MONOPOLAMI

      • 7 5

      • Precz z monopolami ?

        a gdzie mam kupować gorzałkę ? hik

        • 4 1

    • ''pisałem o tym nie raz...''

      A myslisz, ze to kogos tutaj obchodzi ? :-)

      • 6 2

    • (2)

      Bombardier i bywalec przytoczyli przynajmniej jakieś argumenty w tej dyskusji - tymczasem krzykacze na nie - tylko "nie bo nie" i coś o kompleksach... Się pytam jakie są argumenty przeciw drugiemu lotnisku gdziekolwiek miałoby ono być???
      Tylko konkrety proszę

      • 4 7

      • powtórzę...

        to co już ktoś wspomniał powyżej.
        Co ma Gdańsk do blokowania lotniska w Gdyni??
        to że Gdańszaczanie się tu wypowiadają na temat konmpleksów Śledzi, to nie wpływa na niczyje decyzje przecież.
        poza tym w Babich Dołach lotnisko przeciez jest. Co za problem uruchomić tam już TERAZ ruch np. awionetek??. już by chodziło i można by sprawdzićw działaniu, ale jakoś władze GDYNI się ni speszą z decyzjami.
        Dlaczego? bo lotnisko to przede wszystkim OGROMNY KOSZT dla miasta. takie małe lotnisko się po prostu może nie opłacać.
        apropos mgieł. teraz juz ląduje na automacie i Rębiechowo m już ten stystem zamontowany (Okęcie nie ma)

        • 7 2

      • a ja przytoczę taki argument, że aglomeracja trójmiejska to nie Berlin albo Londyn, które mają 3 lotniska cywilne. Trójmiasto jest znacznie mniejsze, a i w Polsce ruch lotniczy nie jest tak rozwinięty jak na zachodzie. Budowanie nowego lotniska w sytuacji, gdy drugie od dawna istniejące lotnisko się rozwija i istnieje niedaleko, jest co najmniej zbędne. Kiedy Gdyńskie lotnisko osiągnie 500 000 pasażerów rocznie? W 2040?

        • 1 2

    • Co za .... (1)

      ... dureń!!

      Odpowiem Ci na punkty za Babie Doły:
      Ad. 2 - zjeżdzając z trasy kwiatkowskiego wjeżdza się na kiepawa drogę prowadzącą do lotniska, tego nie dodałeś
      Ad. 3 - mgły są na Babich Dołach i to mniej wiecej tyle samo dni co w Rebiechowie
      Ad. 4 - o jakich Ty kontenerach piszesz?? Gdzie wozić, po co?? Kontenery które widzisz w porcie mają się nijak do tego co przewożą samoloty cargo. Głupiś i tyle.

      • 12 3

      • Ad3 Banialuki opowiadasz.

        Mgły są bardzo rzadko w stosunku do Rębiechowa. Kilka razy musiałem już lądować w Poznaniu, Warszawie, odwoływano mi loty z Gdańska. Rębiechowo to kompletna pomyłka lokalizacyjna wiosną czy jesienią lepiej żadnego lotu z Gdańska nie planować.

        • 5 0

    • Something poj...łos' (1)

      TW Bolek Airport:
      ad1. Dziwna to niecka, skoro to już wzgórza Kaszubskie
      ad2. Akurat położone jest idealnie przy głównej aorcie drogowej, poza tym trudno, żeby lotnisko było w centrum miasta.
      ad3. a Słowackiego jednopasmowa to ledwie 2km

      Babie Doły:
      ad2. TK dojeżdża tylko do Unruga, dalej to wąska ścieżynka
      ad4. Od kiedy to kontenery latają samochodami, Panie Myślicielu?

      Lepiej mieć jedno duże lotnisko z porządnym terminalem, hotelem i parkingiem.
      Lotnisko, które może stać się lokalnym bałtyckim Hubem (czyli węzłem przesiadkowym) i realizować połączenia z Królewcem, Rygą, Petersburgiem.

      A koło Lotniska zbudować duże tereny targowe i konferencyjne, żeby naprawdę zarabiać na turystyce biznesowej...

      A dwa lotniska w Trójmieście oznaczają po prostu dwa mikre kurniki...

      • 6 11

      • Osskaa

        a co "Bałtyckiemu hubowi" przeszkadza funkcjonowanie małego zapasowego lotniska do obslugi general aviation - obok??

        Lepiej chyba mieć jedno porządne lotnisko jak piszesz, ale drugie w niczym nie przeszkadza...

        • 3 2

    • Babie Doły

      dobre lądowanie od strony zatoki , gorzej od Kosakowa.

      • 4 0

    • Masz człkowitą rację (3)

      Te 500 mln. należy włożyć w Gdynia-Kosakowo!!!
      To ma jakiś sens dla regionu a nie w rokujące nadziei Rebiechowo.

      Gdynia ma plany imponujące rozwoju nie tylko Trójmiasta, tylko niech marszałek Kozłowski nie kluczy i szykuje sobie klaki przed wyborami a zacznie prawidłowo działać dla regionu.

      Łącznik ze skrzyżowania OPAT i Trasy Kwiatkowskiego, Kolej Metropolitalna, na dole lądowisko dla hydroplanów.

      • 7 3

      • a nie w rokujące nadziei

        winno być >nierokujące rozwój, Rębiechowo!!!!

        • 2 1

      • i lądowisko dla balonów (1)

        z bezpośrednim wejściem do portu
        bzdura goni bzdurę
        pomysłodawcy Szczurodromu nie dają za wygraną

        • 1 6

        • Piszesz Szczurodromu, a już nie kosmodromu

          Pana gen. M.Hermaszewskiego, b.dowódcy na Babich Dołach:))

          • 5 1

    • argumenty słabe. niestety.ale widzę, żę się starasz. (4)

      1. "środek ciężkości" ruchu Trójmiasta leży właśnie w okolicy lotniska. Gdańsk ma 0,5 miliona ludzi. Gdynia 0,25 miliona i leży dużo bardziej peryferyjnie. Za Gdynią leży Puck. Rumia-Reda-Wejherowo są równoważone transportowo przez Pruszcz-Starogard-Tczew. zapleczem dla Rębiechiwa jest też Malbork, Kwidzyn, Elbląg, Olsztyn na wschodzie i Bydgoszcz z Toruniem na południu. Za Gdynią nie ma takiego zrównoważenia, bo jest tylko Lębork i Słupsk, dużo ,mniejsze ośrodki. Z Bydgoszczy i Torunia jedzie się wprost autostradą do Rębiechowa. To tyle w tej sprawie.
      2. Słowackiego ma 2 jezdnie po 2 pasy. od obwodnicy do Brętowa. rozbudować trzeba górny i dolny odcinek. W Gdyni obwodnica kończy się w porcie. do Babich Dołów zostaje 4-5 kilometrów. trzeba by wybudować co najmniej dwujezdniową drogę, prawdopodobnie po 3 pasy rychu w każdym kierunku, z powodu peryferyjności położenia B.D. patrz p. 1. Obwodnica ma 2 pasy więc to nie ma prawa działać bez przebudowy całej obwodnicy.
      3. baza kontererowa. a nawet dwie niewiele mają wspólnego z ruchem lotniczym. może tak będzie za 20 lat, ale nie teraz. nie ma korelacji pomiedzy towarami w konterenerach a przewozami lotniczymi kargo. nie w Polsce. niestety.
      4. Rębiechowo nie leży w żadnej niecce. nie wypowiaam się na temat ilości mgieł. być może B.D. są nieco korzystniej położone. są za to wyeksponowane na wiatry w rejonie brzegowym. nnie słychać, żeby R. było co raz zamykane z powodu mgieł.
      5. Gmina Kossakowo jest przeznaczona na niską, ekstensywną, ekologiczną zabudowę i wykorzystanie turystyczne. Samoloty wojskowe latają tuż nad głowami ludzi w gminie. samoloty pasażerskie będą latać tak samo nisko, a wzrost ruchu lotniczego tylko pogorszy sytuację.
      6. drobny ruch mini samolotów może sobie być w Gdyni. jeśli mowa o poważnym ruchu lotniczym, to nic nie zastąpi Rębiechowa.

      • 6 9

      • Bydgoszcz ma swoje lotnisko

        gówniane bo gówniane ale ma xD

        • 2 1

      • Taaaaa (1)

        Taaaaa,. rozbudować trzeba górny i dolny odcinek. Ile czasu trzeba ,zeby wybudowac gorny i dolny odcinek? Rok 2 3 4 5~10 lat.

        • 1 0

        • Tyle, ile lat ma lotnisko.
          Wtedy już planowali przepustową drogę.

          • 0 0

      • a ty się niestarasz

        Rębiechowo i jego samoloty są zagrożone także zderzeniami z ptakami i do tego mogą mieć bardzo poważne konsekwencje a Szadułki b.blisko. Pzekonała się o tym załoga i pasażerowie Airbusa US Airways startującego z lotniska La Guardia w Nowym Jorku, który na swej drodze napotkał stado dzikich ptaków wysypiskowych

        • 1 1

    • i jeszcze coś w tej samej sprawie.

      w zasadzie Gdańsk z Gdynią nie muszą koordynować i uzgadniać swoich inwestycji. Mądrzejsi od nas jednak to robią. powód jest banalny: ograniczone zasoby terenu, kasy i organizacji, czyli tzw. potencjału. niepotrzebne dublowanie to strata a nie zysk. To jest PUBLICZNA infrastruktura. i same lotniska i drogi i tereny pod to wszystko zajęte. żeby to wybudować to trzeba dostać forsę z UE, jeśli się nie ma własnej. takie projekty ubiegają się o kasę z takich samych linii finansowania. więc albo jedno, albo drugie. Nie stać nas na 2 potężne nowe hale widowiskowe, na gigantyczne nowe stadiony i ogromne nowe, zdyblowane drogi. wszystko to zżera kasę na budowę, wszystko to kosztuje masę forsy na utrzymanie Każdy kto tego nie rozumie żyje w obłokach. i jest miłośnikiem tracenia WŁASNEJ forsy. tak, tak. forsa z naszych kieszeni idzie na taki chrzaniony chaos inwestycyjny! nie marudżcie potem że nie ma na co innego.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane