- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (72 opinie)
Przetargi na lotnisku opóźniają się
Opóźnia się rozstrzygniecie przetargu na budowę nowego terminalu w Rębiechowie. Zwycięzcę mieliśmy poznać jeszcze w czerwcu, tymczasem okazuje się, że nie wysłano nawet jeszcze zaproszeń do firm, które przeszły prekwalifikacje.
Zaproszenia miały dotrzeć do 20 wybranych firm do końca kwietnia. Ten termin nie został jednak dotrzymany. - Pracujemy wciąż nad dokumentacją dotyczącą inwestycji - przyznaje Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej.
Niestety nie jest ona w stanie podać dokładnej daty, kiedy zaproszenia zostaną wysłane. Warto pamiętać, że firmy będą miały minimum 40 dni na przedstawienie swojej oferty.
W drugim przetargu na budowę drogi kołowania wstępne kwalifikacje przeszło 12 firm, czyli wszystkie, które złożyły swoje oferty. Te również czekają wciąż na zaproszenie do drugiego etapu.
Wśród firm i konsorcjów zgłaszających chęć wykonania tej inwestycji znajdziemy w większości te same nazwy, co w przypadku przetargu na terminal. W szranki stanęły takie marki jak Skanska, NDI, Budimex- Dromex czy MTM z Gdyni.
Cały czas trwa prekwalifikacja do przetargu na rozbudowę płyty postojowej. Wnioski złożyło 13 firm. Na razie nie wiadomo ile z nich przejdzie dalej.
Koszt modernizacji trójmiejskiego portu lotniczego szacuje się na ponad 500 mln zł. 130 mln zł władze lotniska otrzymają z Regionalnego Programu Operacyjnego, reszta pochodzić będzie z kredytów bankowych i środków własnych.
Nowy terminal będzie obsługiwał 5 mln pasażerów rocznie. To zwiększy przepustowość całego lotniska do 7 mln.
Miejsca
Opinie (119) 1 zablokowana
-
2009-06-03 11:12
Opoznienia , specjalnosc UM. (1)
Jak zwykle nieporadni urzedasy zle pracuja . Tylko dlaczego Adamowicz nie wyleje ich z roboty , tak jak tego orla od komunikacji miejskiej za brak rozkladow jazdy na poczatku roku.
- 5 1
-
2009-06-03 11:19
to rozkłady już są??? np. linia C (o nowym numerze) rozkład już ma?
- 0 0
-
2009-06-03 11:17
Precz z lotniskami (1)
Precz z lotniskami tylko parki i zieleńce. Precz z autostradami i drogami. Polska największym skansenem świata i wszyscy sa szczęśliwi. Jak budowac to tylko lepianki i kościoły i chwatit.
- 5 1
-
2009-06-03 12:52
jakie parki?
rozwój Gdańska mierzy sie w wysokości pięter.
- 0 0
-
2009-06-03 12:51
jak dróg nie ma to budować drugie lotnisko!
- 1 1
-
2009-06-03 13:35
my w gdyni bedziem wozić z Norwegi mrorzone łososie (1)
hydroplanami z torpedowni prosto do Popradu.
Tak mówi nasz kochany dr W. Szczurek.- 3 1
-
2009-06-03 13:40
a z Popradu schłodzone piwo
balonem na Szczurodrom
aleluja i do przodu- 1 7
-
2009-06-03 13:37
NALEŻY ZDYNAMIZOWAĆ GDYNIE-KOSAKOWO, (3)
bo tylko to lotnisko w dalszej perspektywie ma szanse rozwoju nie tylko dla naszego regionu. Może nawet jako pomorski HUB logistyczny. To że Rębiechowo sobie nie radzi to normalne zresztą Pan prezes jest w kilku radach nadzorczych z nadania PO i musi się czasami roztrajać:))
Do tego liczba Pomorzan, chcących korzystać z połączeń lotniczych Rębiechowa, nie rośnie tak szybko, jak przewidywał.
Natomiast władze Gdyni mają ciekawe nowe niebanalne pomysły, jak wykorzystać niewykorzystane lotnisko w Babich Dołach po zdawałoby się ucywilnieniu tego obiektu, ale platforma, która szła do wyborów z niby przedsiębiorczością na ustach w praktyce tylko utrudnia działania.
W sytuacji gdy Rębiechowo może nie skorzystać z 130 mln zł otrzymanych z Regionalnego Programu Operacyjnego środków unijnych należałoby pilnie zastosować wariant z wykorzystaniem ich przez Gdynie, ponieważ ona wraz z partnerami z Skandynawii i Dalekiego Wschodu przystępuje właśnie przystąpienie tak czy owak do międzynarodowego projektu, którego celem będzie wypracowanie sieci połączeń handlowych pomiędzy Skandynawią a polskimi portami lotniczymi w korelacji z dalekim wschodem i innymi. Zwłaszcza w lotniczym ruchu towarowym Cargo, charterach a nie regularnych przelotach pasażerskich, które mogą zostać w Rębiechowie. Przyszła potęga Portu Lotniczego Gdynia Kosakowo to bliskie powiązanie z Centrum Logistycznym (kolejami, drogami, transportem wodnym) jak i wymianą turystów z Cruises Ships.
Nowy projekt został przegłosowany w czasie ostatniego posiedzenia Rady Miasta Gdyni pod nazwą "IntAirBaltic". Będzie to większe przecięwzięcie i rozwinięcie połączeń lotniczych z Europą Wschodnią i Środkową, a także rejonem Dalekiego Wschodu tak aby drogą lotniczą można było transportować szybko psującą się żywność i nie tylko.
Partnerem w Polsce będzie jedno z większych lotnisk ze Śląska, tak aby Rębiechowo nie protestowało i nie zrzucało odpowiedzialności za swoje niepowodzenia. Gdy symulacja i opracowania wypadną pozytywnie, a wszystko za tym przemawia, a PO nie będzie przeszkadzało tylko w jakimś sensie pomoże to testowy plan przewozów może zaistnieć w ciągu nawet dwóch lat.
Gdyni do projektu potrzebne jest ponad 600 tys. to akurat tyle na ile przewidziany jest przetargu na budowę nowego terminalu w Rębiechowie.
Tylko w Gdyni są to środki wydatkowane w ogromny rozwój regionu natomiast w Gdańsku w najlepszym wypadku konserwacje niepewnej zaszłości.
I jeszcze jedno.
- Gratulacje dla Pana prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka za najwyższe odznaczenia państwowe w ostatnie dni maja w Dniu Samorządu Terytorialnego za wybitne zasługi dla samorządu terytorialnego i przemian demokratycznych w Polsce, a także za działalność państwową i publiczną.- 6 6
-
2009-06-03 14:20
Tylko kiedy to wielkie i najnowocześniejsze w Gdyni??
Nauczony smutnym doświadczeniem Rębiechowa.
Już nie mogę się doczekać.- 2 1
-
2009-06-03 14:39
bezstronnt skay matole (1)
Um w gdyni rządzą ludzie twojego pokroju- zakompleksieni, mało inteligentni, ale "wszystkowiedzący", z wysokim mniemaniem o sobie. Tym wyższym, im są głupsi. Składnia twojego tekstu przyprawia o zawrót głowy, bezsens i brak logiki również.Tragedią Polski są takie patałachy pracujące w urzędach i tragedią są tacy ludzie jak ty, delikatnie mówiąc idioci, którzy zamiast milczeć klepią swoje "bezstronne" przemyślenia po forach
- 3 3
-
2009-06-03 15:24
Wzorcowy i piękny przykład głupoty. Twoi rodzice muszą być b.nieszczęśliwi :))
Tyle tu zawarłeś merytorycznych uwarunkowań, mUndrości i logiki w nowoczxesnym Zarządzaniu, ... świadczy faktycznie już nie tylko o "wysokim" tWOIM iQ.
Natomiast faktycznie największym yWOIM atutem są bezstronne PRZEMYŚLENIA:))) czy oby także n.t. "Przetargi na lotnisku"??
A może tak jeszcze wykorzystałbyś dla niepokornych nowe techniki radykalnego karania np. wykorzystując niezwykły postęp technologii informatycznej? Z nowym mechanizm "psychologicznej śmierci".
Fakty będą takie,
czy tOBIE się to podoba czy też nie w Gdyni będzie i tak NAJWIĘKSZE lotnisko - bo po prostu już ono jest, i nie stać miasta, aby nie było odpowiednio wykorzystywane.
Tak się składa mUndralo, że dopiero w tym roku ruszają jakieś tam przyspieszone procedury odnośnie budowy lotnisk publicznych. Do przygotowania inwestycji będzie potrzebna tylko jedna specjalna decyzja – zezwolenie na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.
Wracając do mojej pisowni. Dlaczego czytasz człowieka mocno zakompleksionego mało inteligentnego, piszącego bez jakiejkolwiek składni. Najlepiej czytaj tylko raporty swojego prezia a na pewno zawrotu głowy nie dostaniesz. Tylko dla kogo będą one wybawieniem a dla kogo tragedią to już inna sprawa.- 3 3
-
2009-06-03 14:40
Lotnisko im. TW Bolka (1)
cyrk na kółkach
- 6 6
-
2009-06-03 17:11
Jaki patron, taki obiekt
- oba na miarę poprzedniej epoki.
- 1 1
-
2009-06-03 15:18
A po co drugie lotnisko? (4)
Skoro z tego jednego to właściwie lata codziennie zaledwie kilka linii. LOT, Ryanair, WIZZ AIR, Jet Air + pojedyńcze loty SAS, Norwegian, Lufthansa.
- 4 5
-
2009-06-03 15:37
(3)
trzeba siem podpisac....konkurencja
- 2 0
-
2009-06-03 16:13
(2)
Pytam się zwyczajnie po co 2 lotniska pasażerskie skoro z Gdańska dziennie wykonywanych jest zaledwie kilka lotów - najczęściej widuje właściwie tylko Wizz Air i Ryanair + jeszcze LOTy z Warszawy. Jeden port lotniczy na te kilka połączeń nie wystarczy? O to mi chodzi.
Ja już to sens miałoby całkowite przeniesienie lotniska do Gdyni skoro to w Gdańsku jest tak mgliste, że utrudnia komunikację.- 2 1
-
2009-06-03 17:18
(1)
Dzięki temu ceny będą bardziej konkurencyjne, a lotniska łącznie bardziej przepustowe. Porty morskie też mamy dwa - jest zdrowa konkurencja i armatorzy wybierają korzystniejszą ofertę, dzięki czemu zyskują oba miasta.
- 2 0
-
2009-06-03 18:59
Hmmmmmmmm, tylko czy my jesteśmy Londynem, gdzie tych lotnisk jest kilka, przy czym wszystkie poza Heathrow wykorzystują Low-Costy. Kwestia opłat lotniskowych i inne takie wynikają z kiepskiego zarządzania Rębiechowem - tutaj należy to wszystko korygować. Aczkolwiek argument z tymi mgłami jest w stanie mnie przekonać.
- 0 0
-
2009-06-03 16:01
KIEDY bEDA loty do paryża !!!!!!
bo to masakra jakaś
- 6 0
-
2009-06-03 16:24
Pan Adamowicz wstrzymuje wszystko specjalnie!
Jak odejdzie , to wszystko wróci do starego dobrego porządku. Wiem na pewno.
- 3 0
-
2009-06-03 16:35
sami mogą się nie wyrobić...
ale niech tylko któraś firma się spóźni, to jej podziękują
taka to sprawiedliwość- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.