- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (71 opinii)
Przetargi na lotnisku opóźniają się
Opóźnia się rozstrzygniecie przetargu na budowę nowego terminalu w Rębiechowie. Zwycięzcę mieliśmy poznać jeszcze w czerwcu, tymczasem okazuje się, że nie wysłano nawet jeszcze zaproszeń do firm, które przeszły prekwalifikacje.
Zaproszenia miały dotrzeć do 20 wybranych firm do końca kwietnia. Ten termin nie został jednak dotrzymany. - Pracujemy wciąż nad dokumentacją dotyczącą inwestycji - przyznaje Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej.
Niestety nie jest ona w stanie podać dokładnej daty, kiedy zaproszenia zostaną wysłane. Warto pamiętać, że firmy będą miały minimum 40 dni na przedstawienie swojej oferty.
W drugim przetargu na budowę drogi kołowania wstępne kwalifikacje przeszło 12 firm, czyli wszystkie, które złożyły swoje oferty. Te również czekają wciąż na zaproszenie do drugiego etapu.
Wśród firm i konsorcjów zgłaszających chęć wykonania tej inwestycji znajdziemy w większości te same nazwy, co w przypadku przetargu na terminal. W szranki stanęły takie marki jak Skanska, NDI, Budimex- Dromex czy MTM z Gdyni.
Cały czas trwa prekwalifikacja do przetargu na rozbudowę płyty postojowej. Wnioski złożyło 13 firm. Na razie nie wiadomo ile z nich przejdzie dalej.
Koszt modernizacji trójmiejskiego portu lotniczego szacuje się na ponad 500 mln zł. 130 mln zł władze lotniska otrzymają z Regionalnego Programu Operacyjnego, reszta pochodzić będzie z kredytów bankowych i środków własnych.
Nowy terminal będzie obsługiwał 5 mln pasażerów rocznie. To zwiększy przepustowość całego lotniska do 7 mln.
Miejsca
Opinie (119) 1 zablokowana
-
2009-06-03 07:05
(4)
dajcie od razu zlecenie budimexowi dropsowi,
on wie jak budować, i drogi i budynki
tak aby były koleiny i spadające tynki :)- 38 10
-
2009-06-03 07:10
znamy sie na wszystkim (2)
oj widze ze nie tylko na zabiankowych moherach kolega sie zna najlepiej, rownierz trudne problemy budownictwa nie sa mu obce....
- 7 5
-
2009-06-03 09:42
pisze się "również" a nie "rownierz" (1)
niby starszy, a pisać nie umie...
- 8 0
-
2009-06-03 10:44
kierowca z bombowca
po prostu znalazł inny sposób aby napisać
'PIERWSZY!!'
ale sens wypowiedzi dokładnie taki sam.- 2 3
-
2009-06-03 12:06
pominę formę wypowiedzi...
...ale co do treści wypowiedzi to zgodzę się z przedmówcą
- 2 1
-
2009-06-03 07:09
no w polsce to wy lotnisk nie macie (10)
przyjedźcie do stanow zobaczyc jak wyglada lotnisko
ale za to dziewczyny macie bardzo ladne. Jak bylem w zeszlym roku mialem nawet pare fajnych- 9 50
-
2009-06-03 07:13
widać, że bardzo się już upodobniłeś to "plastikożerców".
Siedź sobie w tej Ameryce i nie pisz takich "inteligentnych" tekstów ...- 17 3
-
2009-06-03 07:55
hahaha, a co wkręciłeś im że jesteś z hameryki :D?
- 9 1
-
2009-06-03 08:18
kolejny
raz to samo piszesz. zmien płyte:p
- 6 2
-
2009-06-03 09:46
Fakt, dziewczyny mamy ładne i naturalne
Nie to co w usa, 100kg nadwagi. Swoją drogą fajnie, że miałeś kilka. To pozytywne zjawisko, że przyjeżdżasz do kraju i zostawiasz kasę w miejscowych burdelach.
- 22 0
-
2009-06-03 12:02
Andrzej USA to zwykły troll - nie karmcie TROLLA !
- 0 2
-
2009-06-03 12:08
ta...pare fajnych fiusiaków w mordzie miałeś
- 3 0
-
2009-06-03 14:54
hahaha
ty miales pare fajnych dziewczyn a kilku fajnych panow mialo ciebie
- 2 0
-
2009-06-03 15:58
Skąd się takie oszołomy biorą?!
Taki sam debil jak antek emigrant, kulawy maniek, czuły wojtek i inne onetowe oszołomy. Nie spodziewałem się, że Trójmiasto też społodziło takiego idiotę.
- 1 0
-
2009-06-03 16:02
Przyjedż i pocałuj nas wszystkich w d...
- 1 0
-
2009-06-04 09:40
Trollu z kUSAkowa
próbujesz tu pokazac wyzszosc "TWOJEJ" Ameryki?
nigdy jej nie widziles i nawet nie wiesz jak tam sie dostac. Zreszta, lepiej siedz tutaj dalej i plac naszym panienkom za chwile zapomnienia...- 0 0
-
2009-06-03 07:11
hmm? (5)
"Nowy terminal będzie obsługiwał 5 mln pasażerów rocznie. To zwiększy przepustowość całego lotniska do 7 mln." czegoś tu nie rozumiem.
- 6 11
-
2009-06-03 07:20
oj jest wczesnie to Ci wyjasnie - istnieje juz jeden terminal obsługujący pozostałe 2mln.
PS. no nie najlepiej świadczy to o Twoim intelekcie jak nie rozumiesz takich prostych spraw - może zostań w domu akurat Ty - na wybory nie idź...- 6 1
-
2009-06-03 09:49
wraz z rozwojem internetu zaobserwować można pogłębienie się zjawiska wtórnego analfabetyzmu
smutne
- 5 0
-
2009-06-03 13:46
Myślimy
Na lotnisku będzie również obecny tam teraz terminal, więc sumując przepustowość tych dwóch terminali otrzymamy liczbę 7mln pasażerów.
- 3 0
-
2009-06-03 16:28
2 + 5 = 7
- 1 1
-
2009-06-04 01:06
nowy 5 stary 2 razem 7
(++=)- 0 0
-
2009-06-03 07:17
To kara za nazwanie terminalu imieniem Mędrca Europejskiego Bolesława (4)
- 33 31
-
2009-06-03 07:21
(3)
już szykujesz opony i zapałki na jutro ?
- 8 3
-
2009-06-03 07:37
szykujesz się do świętowania tzw. "obalenia komuny" ? (2)
- 2 1
-
2009-06-03 08:22
(1)
ja sie szykuje do odebrania obuwia od szewca
- 2 1
-
2009-06-04 09:01
Marian Koniuszko ładny z ciebie kiep!
- 0 0
-
2009-06-03 07:17
(1)
Przed wybudowanie terminala, powinno się wybudować lądowisko dla helikopterów, którymi będzie się transportować pasażerów z wrzeszcza, bo dojazd innym środkiem lokomocji jest, delikatnie mówiąc, utrudniony.
- 39 4
-
2009-06-03 09:29
Hehe. Tak jak intensywnie trwa rozbudowa ul. Slowackiego
Ja mam propozycje. Mniej mowic a wiecej robic, bo 2012 coraz blizej.
Na Slowackiego nawet dziur nie lataja, to gdzie tu mowa o nowej drodze za 3 lata.- 1 0
-
2009-06-03 07:17
(4)
pan prezes zaraz i tak odpowie: "spokojnie i tak nie mozemy rozpoczac prac bo nie mozna narazie zamknac ul. Słowackiego, bo remontowana droga po drugiej stronie lotniska jeszcze nie jest gotowa" i tym sposobem na kolejny rok poprawi sobie humor....
- 13 5
-
2009-06-03 09:50
Nie tylko sobie (3)
Jak nie zamkną Słowackiego, to tysiące ludzi się ucieszy, że nie musi jechać naokoło lotniska i stać w korku od Kokoszek do Matarni.
- 0 0
-
2009-06-03 12:23
Naokoło (2)
z tym naokoło to zkolei Baninianie i okoliczni przesadzają chyba trochę... Lepiej nadłożyć ok 2km i jechać nową drogą niż zaliczać codzień te dziury obecne... Pozatym będzie Trasa Lęborska podobno to sobie do Gdańska kaszubi będą mogli nią jechać.
- 0 0
-
2009-06-03 20:24
7-8 km w jedną stronę dalej to nie jest na około?
wszyscy, którzy pracują w okolicach lotniska a mieszkają za Rębiechowem będą mieli dalej o 7 - 8 km...
Droga Kaszubska jak powstanie w tym wieku to będzie C.U.D.- 0 0
-
2009-06-03 21:38
Nadkładać będą też mieszkańcy Gdańska pracujący w wielu firmach ulokowanych na trasie Żukowo - Gdynia. A uwierzcie jest ich sporo. A co z Gdańszczanami dojeżdżającymi na weekendy na Kaszuby? Kaszubi wcale nie tak bardzo nie ciągną do gdańska (specjalnie napisałam nazwę małą literą!), bo denerwuje mnie takie negowanie Kaszubów.
Aha - nie jestem Kaszubką, mieszkam w Gdańsku i dojeżdżam do pracy na wieś do Tuchomia- 0 0
-
2009-06-03 07:17
Czy potrzebne jest nam drugie lotnisko w regionie? (9)
Gdzie są Ci analitycy którzy lansowali koniecznośc wybudowania drugiego lotniska w Trojmiescie?
- 13 13
-
2009-06-03 07:22
(8)
wyjaśnię - jestem jeszcze w domu (nie wiem po co Ci informacja gdzie są analitycy)
odpowiem - TAK potrzebne nam drugie lotnisko - najlepiej w Gdyni- 3 5
-
2009-06-03 07:43
Dlaczego np w okolicach Krakowa, Wrocławia czy Łodzi nie mowi sie o drugim lotnisku? (7)
Czy w Trójmieście mamy jakiś zakompleksionych fanatyków lotnictwa, którzy lubią wmawiać że w aglomeracji gdańskiej potrzebny jest drugi port lotniczy?
- 4 1
-
2009-06-03 08:23
mamy lotnisko o przepustowosci 2 mln rocznie.
byłeś tam ostatnio? (ostatnie 2-3 lata powiedzmy)- 0 0
-
2009-06-03 08:34
(2)
Drogi Panie - czy lotnisko otwiera się w parę miesięcy? Otóż nie. To dość długo trwa zwłaszcza w Polsce. W Gdańsku możliwości rozbudowy są bardzo ograniczone bo nawet, gdy się lotnisko rozbuduje o nową płytę postojową przed nowym terminalem - to ile samolotów pomieści to lotnisko? 40 - 50?? Trochę to mało jeśli według pewnych wyliczeń UEFA na Euro2012 10 godzin przed meczem ma przylecieć ok 100 samolotów z kibicami...(i tyle samo po meczu). A co w tym czasie zrobić z małymi prywatnymi awionetkami? Może na siłę w trawie je wtedy upychać??
Właśnie po to lotnisko w Gdyni by się przydało, żeby odciążyć Gdańsk.- 1 1
-
2009-06-03 09:39
(1)
Tiaaaaa, bo Euro, trwające ile? 2 tygodnie?, to temat którym się żyje już na 15 lat wcześniej i 20 lat później się będzie wspominac... Chleba i igrzysk! Twój stary widac zbyt dużo czasu spędza z ludźmi którzy lepszych tematów nie znają... Aż dziw, że masz dostęp do internetu...
- 0 0
-
2009-06-03 12:14
Twoja Stara
Ok Euro to tylko 2 tygodnie - fakt
A prognozy rozwoju ruchu na lotnisku w Gdańsku? Nawet skorygowane przez "kryzys", który wiecznie trwać nie będzie... Więc prognozy są takie, że w okolicy 2020r. przydałoby się już drugie lotnisko dla małych samolotów - a tak jak pisałem Oksywia, Pruszcza, Malborka czy jakiegokolwiek innego lotniska dla cywilnych lotów nie otworzysz w rok.- 0 0
-
2009-06-03 08:40
(1)
"Dlaczego np w okolicach Krakowa, Wrocławia czy Łodzi nie mowi sie o drugim lotnisku?"
1)Bo z Krakowa blisko do Katowic (połączenie autosradą, odległość też nie duża - w godzinę z Balic do Pyrzowic dojedziesz) - więc JUŻ są dwa lotniska
2)Koło Łodzi historia podobna - blisko do Warszawy
3)Wrocławia do Gdańska nie ma co porównywać bo: ruch lotniczy tam jest mniejszy- 0 0
-
2009-06-03 10:43
Twój stary podajesz słabe argumenty:
ad 1. Ile mieszkańców liczy sobie Kraków oraz GOP i okolice? tyle co aglomeracja trójmiejska i okolice czyli łącznie około miliona mieszkańców?
ad 2.Ile mieszkańców liczy sobie Łódź i okolice - ponad milion a więc tyle co Trojmiasto i okolice a im jakoś nie przeszkadza jedno lotnisko.
ad 3. Uważasz że Wrocław jest bardziej zaściankowy niż Trójmiasto?
Dlaczego nie postulują oni nad sensownością wybudowania kolejnego lotniska?- 1 1
-
2009-06-03 12:53
fanatycy lotnictwa są przeciw lotnisku w gdyni
tępy ciulu
- 0 0
-
2009-06-03 07:25
Piękny projekt,tylko żeby jeszcze można było rozbudować lotnisko... (3)
...a jest to prawie niemożliwe z powodu powsałych nowych osiedli naokoło niego.Czy nie lepszą inwestycją nie jest jednak Gdynia Kosakowo?
- 12 14
-
2009-06-03 14:42
a właśnie jest, mądrze prawisz, tylko mamy take słabe władze w regionie, że jest jak jest (2)
Już przedwojenna Gdynia miała swoje lotnisko w Rumi. Tam na rozległych łąkach znajdowało się na ówczesne czasy świetne lądowisko i niezbędne zabudowania. Tam mieścił się Aeroklub Gdański, szkolono pilotów i skoczków spadochronowych, a nawet montowano samoloty sprowadzane w elementach z USA.
Dlatego tak bardzo Gdańsk przeszkadza w rozbudowie Babich Dołów.- 0 0
-
2009-06-03 16:20
(1)
A co było pierwsze Lotnisko czy Chełm Morena Brętowo teraz Zakoniczyn itd, itd, należy podziękować kolejnym rządzącym tym miastem za budowę osiedli na podejściu Lotniska
- 0 0
-
2009-06-03 22:53
LOTNISKO
miało zostać na Zaspie ?
- 0 0
-
2009-06-03 07:27
do twojego starego (3)
Gdynia może i by chciała swoje lotnisko, ale nie będzie miała hi hi!!!
- 12 11
-
2009-06-03 07:43
(2)
na szczęście nie Ty o tym decydujesz...
- 3 3
-
2009-06-03 08:34
na szczescie Ty takze... (1)
- 2 1
-
2009-06-03 08:41
Eeeee proboszcz
się nie zdziw...
- 0 2
-
2009-06-03 07:33
Gdynia Babie Doły (26)
W Trójmieście potrzebne jest drugie lotnisko pisałem o tym nie raz.
Rębiechowo(przeciw):
1. złe warunki nawigacyjne - położone jest w niecce. - często zbierają się mgły
2. peryferyjne położenie w stosunku do środka ciężkości trójmiasta.
3. dojazd jednopasmówką, która już teraz jest zakorkowana do granic możliwości- słynna słowackiego
Babie Doły(za):
1. b.dobre warunki nawigacyjne - położenie na zboczu pradoliny, samoloty startują NAD zatoką - tam przyspieszają, tam się wznoszą
2. dojazd - obwodnica, TK (trasa Kwiatkowskiego)
3. Brak mgieł (większe bezpieczeństwo)
4. obok jest port, baza kontenerowa, kargo. Nie trzeba wozić kontenerów po całym mieście uliczkami (jak w Gdańśku)
Doprawdy można zachodzić o głowę, dlaczego Gdańśk blokuje tę inwestycję 'nogami i rękami' - przecież to leży w interesie nas wszystkich....- 42 50
-
2009-06-03 07:42
Dobre...
Jeżeli pisałeś to na serio, to mi Cię doprawdy żal...
- 7 7
-
2009-06-03 07:44
skąd się biora tacy "fachowcy" jak bombardier? (2)
- 13 7
-
2009-06-03 07:45
a skąd się biorą (1)
takie głupie odpowiedzi?
- 8 11
-
2009-06-03 08:11
Może z niezbyt mądrych wypowiedzi?
- 6 5
-
2009-06-03 07:53
Bez sensu...
... a co ma Gdańsk do inwestycji w Gdyni??? A niech se Gdynia buduje co chce, nawet i dwa lotniska... i następny port... i trzy skwery... Przecież Gdańsk nie jest w stanie blokować gdyńskich inwestycji. Coś mieszasz bombardier!
- 13 1
-
2009-06-03 08:20
Babie Doły (1)
tak 2gie lotnisko jest potrzebne. chocby po to by obnizyc opłaty lotniskowe w Rebiechowie. PRECZ Z MONOPOLAMI
- 7 5
-
2009-06-03 10:59
Precz z monopolami ?
a gdzie mam kupować gorzałkę ? hik
- 4 1
-
2009-06-03 08:36
''pisałem o tym nie raz...''
A myslisz, ze to kogos tutaj obchodzi ? :-)
- 6 2
-
2009-06-03 08:45
(2)
Bombardier i bywalec przytoczyli przynajmniej jakieś argumenty w tej dyskusji - tymczasem krzykacze na nie - tylko "nie bo nie" i coś o kompleksach... Się pytam jakie są argumenty przeciw drugiemu lotnisku gdziekolwiek miałoby ono być???
Tylko konkrety proszę- 4 7
-
2009-06-03 10:00
powtórzę...
to co już ktoś wspomniał powyżej.
Co ma Gdańsk do blokowania lotniska w Gdyni??
to że Gdańszaczanie się tu wypowiadają na temat konmpleksów Śledzi, to nie wpływa na niczyje decyzje przecież.
poza tym w Babich Dołach lotnisko przeciez jest. Co za problem uruchomić tam już TERAZ ruch np. awionetek??. już by chodziło i można by sprawdzićw działaniu, ale jakoś władze GDYNI się ni speszą z decyzjami.
Dlaczego? bo lotnisko to przede wszystkim OGROMNY KOSZT dla miasta. takie małe lotnisko się po prostu może nie opłacać.
apropos mgieł. teraz juz ląduje na automacie i Rębiechowo m już ten stystem zamontowany (Okęcie nie ma)- 7 2
-
2009-06-04 15:21
a ja przytoczę taki argument, że aglomeracja trójmiejska to nie Berlin albo Londyn, które mają 3 lotniska cywilne. Trójmiasto jest znacznie mniejsze, a i w Polsce ruch lotniczy nie jest tak rozwinięty jak na zachodzie. Budowanie nowego lotniska w sytuacji, gdy drugie od dawna istniejące lotnisko się rozwija i istnieje niedaleko, jest co najmniej zbędne. Kiedy Gdyńskie lotnisko osiągnie 500 000 pasażerów rocznie? W 2040?
- 1 2
-
2009-06-03 09:14
Co za .... (1)
... dureń!!
Odpowiem Ci na punkty za Babie Doły:
Ad. 2 - zjeżdzając z trasy kwiatkowskiego wjeżdza się na kiepawa drogę prowadzącą do lotniska, tego nie dodałeś
Ad. 3 - mgły są na Babich Dołach i to mniej wiecej tyle samo dni co w Rebiechowie
Ad. 4 - o jakich Ty kontenerach piszesz?? Gdzie wozić, po co?? Kontenery które widzisz w porcie mają się nijak do tego co przewożą samoloty cargo. Głupiś i tyle.- 12 3
-
2009-06-03 15:14
Ad3 Banialuki opowiadasz.
Mgły są bardzo rzadko w stosunku do Rębiechowa. Kilka razy musiałem już lądować w Poznaniu, Warszawie, odwoływano mi loty z Gdańska. Rębiechowo to kompletna pomyłka lokalizacyjna wiosną czy jesienią lepiej żadnego lotu z Gdańska nie planować.
- 5 0
-
2009-06-03 10:15
Something poj...łos' (1)
TW Bolek Airport:
ad1. Dziwna to niecka, skoro to już wzgórza Kaszubskie
ad2. Akurat położone jest idealnie przy głównej aorcie drogowej, poza tym trudno, żeby lotnisko było w centrum miasta.
ad3. a Słowackiego jednopasmowa to ledwie 2km
Babie Doły:
ad2. TK dojeżdża tylko do Unruga, dalej to wąska ścieżynka
ad4. Od kiedy to kontenery latają samochodami, Panie Myślicielu?
Lepiej mieć jedno duże lotnisko z porządnym terminalem, hotelem i parkingiem.
Lotnisko, które może stać się lokalnym bałtyckim Hubem (czyli węzłem przesiadkowym) i realizować połączenia z Królewcem, Rygą, Petersburgiem.
A koło Lotniska zbudować duże tereny targowe i konferencyjne, żeby naprawdę zarabiać na turystyce biznesowej...
A dwa lotniska w Trójmieście oznaczają po prostu dwa mikre kurniki...- 6 11
-
2009-06-03 12:18
Osskaa
a co "Bałtyckiemu hubowi" przeszkadza funkcjonowanie małego zapasowego lotniska do obslugi general aviation - obok??
Lepiej chyba mieć jedno porządne lotnisko jak piszesz, ale drugie w niczym nie przeszkadza...- 3 2
-
2009-06-03 10:58
Babie Doły
dobre lądowanie od strony zatoki , gorzej od Kosakowa.
- 4 0
-
2009-06-03 11:36
Masz człkowitą rację (3)
Te 500 mln. należy włożyć w Gdynia-Kosakowo!!!
To ma jakiś sens dla regionu a nie w rokujące nadziei Rebiechowo.
Gdynia ma plany imponujące rozwoju nie tylko Trójmiasta, tylko niech marszałek Kozłowski nie kluczy i szykuje sobie klaki przed wyborami a zacznie prawidłowo działać dla regionu.
Łącznik ze skrzyżowania OPAT i Trasy Kwiatkowskiego, Kolej Metropolitalna, na dole lądowisko dla hydroplanów.- 7 3
-
2009-06-03 11:39
a nie w rokujące nadziei
winno być >nierokujące rozwój, Rębiechowo!!!!
- 2 1
-
2009-06-03 13:38
i lądowisko dla balonów (1)
z bezpośrednim wejściem do portu
bzdura goni bzdurę
pomysłodawcy Szczurodromu nie dają za wygraną- 1 6
-
2009-06-03 14:16
Piszesz Szczurodromu, a już nie kosmodromu
Pana gen. M.Hermaszewskiego, b.dowódcy na Babich Dołach:))
- 5 1
-
2009-06-03 12:32
argumenty słabe. niestety.ale widzę, żę się starasz. (4)
1. "środek ciężkości" ruchu Trójmiasta leży właśnie w okolicy lotniska. Gdańsk ma 0,5 miliona ludzi. Gdynia 0,25 miliona i leży dużo bardziej peryferyjnie. Za Gdynią leży Puck. Rumia-Reda-Wejherowo są równoważone transportowo przez Pruszcz-Starogard-Tczew. zapleczem dla Rębiechiwa jest też Malbork, Kwidzyn, Elbląg, Olsztyn na wschodzie i Bydgoszcz z Toruniem na południu. Za Gdynią nie ma takiego zrównoważenia, bo jest tylko Lębork i Słupsk, dużo ,mniejsze ośrodki. Z Bydgoszczy i Torunia jedzie się wprost autostradą do Rębiechowa. To tyle w tej sprawie.
2. Słowackiego ma 2 jezdnie po 2 pasy. od obwodnicy do Brętowa. rozbudować trzeba górny i dolny odcinek. W Gdyni obwodnica kończy się w porcie. do Babich Dołów zostaje 4-5 kilometrów. trzeba by wybudować co najmniej dwujezdniową drogę, prawdopodobnie po 3 pasy rychu w każdym kierunku, z powodu peryferyjności położenia B.D. patrz p. 1. Obwodnica ma 2 pasy więc to nie ma prawa działać bez przebudowy całej obwodnicy.
3. baza kontererowa. a nawet dwie niewiele mają wspólnego z ruchem lotniczym. może tak będzie za 20 lat, ale nie teraz. nie ma korelacji pomiedzy towarami w konterenerach a przewozami lotniczymi kargo. nie w Polsce. niestety.
4. Rębiechowo nie leży w żadnej niecce. nie wypowiaam się na temat ilości mgieł. być może B.D. są nieco korzystniej położone. są za to wyeksponowane na wiatry w rejonie brzegowym. nnie słychać, żeby R. było co raz zamykane z powodu mgieł.
5. Gmina Kossakowo jest przeznaczona na niską, ekstensywną, ekologiczną zabudowę i wykorzystanie turystyczne. Samoloty wojskowe latają tuż nad głowami ludzi w gminie. samoloty pasażerskie będą latać tak samo nisko, a wzrost ruchu lotniczego tylko pogorszy sytuację.
6. drobny ruch mini samolotów może sobie być w Gdyni. jeśli mowa o poważnym ruchu lotniczym, to nic nie zastąpi Rębiechowa.- 6 9
-
2009-06-03 12:56
Bydgoszcz ma swoje lotnisko
gówniane bo gówniane ale ma xD
- 2 1
-
2009-06-03 18:08
Taaaaa (1)
Taaaaa,. rozbudować trzeba górny i dolny odcinek. Ile czasu trzeba ,zeby wybudowac gorny i dolny odcinek? Rok 2 3 4 5~10 lat.
- 1 0
-
2009-06-03 20:48
Tyle, ile lat ma lotnisko.
Wtedy już planowali przepustową drogę.- 0 0
-
2009-06-03 18:57
a ty się niestarasz
Rębiechowo i jego samoloty są zagrożone także zderzeniami z ptakami i do tego mogą mieć bardzo poważne konsekwencje a Szadułki b.blisko. Pzekonała się o tym załoga i pasażerowie Airbusa US Airways startującego z lotniska La Guardia w Nowym Jorku, który na swej drodze napotkał stado dzikich ptaków wysypiskowych
- 1 1
-
2009-06-03 12:41
i jeszcze coś w tej samej sprawie.
w zasadzie Gdańsk z Gdynią nie muszą koordynować i uzgadniać swoich inwestycji. Mądrzejsi od nas jednak to robią. powód jest banalny: ograniczone zasoby terenu, kasy i organizacji, czyli tzw. potencjału. niepotrzebne dublowanie to strata a nie zysk. To jest PUBLICZNA infrastruktura. i same lotniska i drogi i tereny pod to wszystko zajęte. żeby to wybudować to trzeba dostać forsę z UE, jeśli się nie ma własnej. takie projekty ubiegają się o kasę z takich samych linii finansowania. więc albo jedno, albo drugie. Nie stać nas na 2 potężne nowe hale widowiskowe, na gigantyczne nowe stadiony i ogromne nowe, zdyblowane drogi. wszystko to zżera kasę na budowę, wszystko to kosztuje masę forsy na utrzymanie Każdy kto tego nie rozumie żyje w obłokach. i jest miłośnikiem tracenia WŁASNEJ forsy. tak, tak. forsa z naszych kieszeni idzie na taki chrzaniony chaos inwestycyjny! nie marudżcie potem że nie ma na co innego.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.