• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • Ekologia (5)

    Jak to możliwe że w czasach gdzie wszyscy wokół trąbią o ekologii miasto buduje prawie wyłącznie skrzyżowania kolizyjne, stawia masę świateł, a światła nie są wyłączane nawet w środku nocy !
    Nie ma prawie w ogóle rond (ale mówię o normalnych dużych rondach a nie pseudo mikro-rondach jak w Sopocie czy na Ujeścisku !)
    Auta powinny poruszać się harmonijnie a nie co chwila stać i wydzielać tony CO2 do atmosfery !
    Ekologiczne jest nie używanie słomek do picia... a ruch na mieście może być byle jaki ?

    Zmarnowane przestrzenie jak na skrzyżowaniu Havla i Łódzkiej... coś a la rondo ale to nie rondo więc jak auta ruszają na skrzyżowaniu z Wilanowską to ruuuuura żeby zdążyć na zielone !, pogmatwane skrzyżowanie na końcu Adamowicza, czemu nie gigantyczne rondo z tramwajem który jedzie środkiem (tak ! tak się da !) ?
    Zmarnowana szansa na gigantyczne rondo przy pętli Łostowice ! Takie a la pół-rondo.
    Ważne żeby auto jak chce zawrócić zatrzymało się minimum 2 - 3 razy :) wtedy urzędnik jest szczęśliwy.

    Najpierw budujemy dziwaczne skrzyżowania a potem... nawrotki przed skrzyżowaniami ! Tak ciężko pomyśleć że nawrotką jest rondo ? Nie potrzeba świateł, naturalnie zmniejsza prędkość aut i sprawia że ruch jest płynny !
    Zobaczcie urzędnicy na google jakie są skrzyżowania we Francji, Danii, Włoszech i wielu innych.

    • 12 6

    • ale posłuchaj tych urzędników (2)

      on ostatni raz był za granicą w Bułgarii w 1975
      a mieszka w Kartuzach.

      • 4 0

      • Ekologia (1)

        OK. ja nawet nie sugeruję im wyjazdu za nasze pieniądze bo po Bułgarii z lat 70-tych to może być pewien szok.
        Można ogólny zarys tendencji i rozwiązań zobaczyć za darmo na własnym komputerze przybliżając mapę google wokół dużych miast, stref przemysłowych, tras szybkiego ruchu etc. Zupełnie za darmo !

        • 3 1

        • zgadzam się z Tobą

          wszystko można jeżeli się chce
          A tutaj jest beton utwardzony od dekad, nawet jeżeli umie samodzielnie włączyć komputer to po to jedynie żeby na nim układać pasjanse.

          Zobacz ile pieniędzy w ciągu ostatnich 10 lat wpakowano w infrastrukturę. Stosując rozwiązania z lat 70 ubiegłego wieku. A transport zbiorowy mimo wymiany torowisk i tramwajów oraz autobusów jest w stanie zapaści.

          • 4 0

    • zezłomujcie swoje gruchoty to będzie ekologicznie. proste. (1)

      • 0 2

      • Ekologia

        Ale jakie swoje ? Ja nigdzie nie napisałem że jeżdżę samochodem...

        • 2 0

  • Przed zmianą kierunku ruchu na Piramowicza (3)

    jechałem z ulicy Gdańskiej w Brzeżnie na Morenę w piątek około godziny 15:00. Po minięciu korków wynikających z dwóch stłuczek w rejonie ulicy Swojskiej nie miałem możliwości stanięcia w korku po wyjeździe z ul. Marynarki Polskiej w ulicę Kliniczną zdecydowałem się jechać w prawo w Hallera. Cała Hallera stała w korku od skrzyżowania z Mickiewicza, więc zdecydowałem się wjechać w na prawą jezdnię ulicy Mickiewicza i stanąłem w korku przy wjeździe na plac Komorowskiego. Tam stanąłem w korku aż do alei Grunwaldzkiej. Dopiero po przecięciu Grunwaldzkiej i wjeździe w ulicę Do Studzienki korek trochę odpuścił, skręciłem w Matejki i dojechałem do Jaśkowej Doliny. Całość jazdy Brzeźno - Morena zajęła mi ponad 1,5 godziny jazdy. Proszę nie pisać, że to zmiana organizacji ruchu na Piramowicza wpłynęła na skalę korków we Wrzeszczu.

    • 2 5

    • Piramowicza (2)

      Jechałeś właśnie ulicami na które ta zamknięta ulica miała wpływ.
      Znasz inną przyczynę takich korków ?

      • 1 1

      • oczywiście znam (1)

        Główna przyczyną jest nadmiar samochodów oraz skłonności do korzystania z nich w wielu relacjach. Kolejną jest brak zdecydowanego działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa oraz promocji aktywnych form mobilności takich jak chodzenie pieszo i jazda rowerem m.in. do stacji SKM. Brak zdecydowanego działania na rzecz wymiany taboru SKM oraz jakości dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM. Nie nastawiona na krótkie odległości polityka przestrzenna miasta.

        • 2 1

        • Nadmiar aut

          Ale pisałeś powyżej, że stałeś w korku... samochodem czy rowerem stałeś w tym korku ? a teraz że jest nadmiar samochodów...
          Sprzedaj auto to będzie o jedno mniej. Ja nie używam i jakoś żyję.

          • 2 0

  • Cisza

    Nie znacie się, nie jesteście oświeceni, w przeciwieństwie do miłościwie nam panujących. Czy wy myślicie, że my jesteśmy dla was

    • 3 2

  • Drodzy kierofczyki. Nie jesteście pępkiem świata !!! (1)

    macie swoje ścieżki samochodowe za miastem to sobie tam jeździjcie.
    Przestańcie uprzykrzać życie mieszkańcom. To jest miasto. Po mieście jeździ się tramwajem, autobusem lub rowerem.

    • 12 14

    • Rowerzyści nie jesteście pępkiem świata.

      • 1 2

  • Nie macie nawet pojęcia, jak spokojnie i wygodnie żyje się na kaszubskiej wsi. Bez korków, bez niezrównoważonych (1)

    rowerzystów, terroryzujących całe miasto, urzędników ZDiZ, którzy uważają się za władców dróg i dyktują większości, jak ma żyć i korzystać z własnego samochodu.

    • 6 4

    • Kaszubskie fanzolenie

      a najlepszy to ten przejazd bez korków przez Kartuzy...

      • 0 2

  • Rydwany ognia ...

    Psy szczekają a karawana - ach nie, nie karawana ale rydwan jedzie dalej.

    • 3 2

  • Natychmiast zwolnić tego geniusza co to wymyślił

    Nazwisko na A...Zapewne i inne jego ,,pomysły" to knoty jak wyłączenie pasa ruchu w Oliwie.

    • 10 5

  • Dwie sprawy.Do dysydentów UM.

    Pierwsza to błędna decyzja z tym odwróceniem ruchu a dwa to co za problem przesunąć krawężniki 40 cm w bok.No i to co zaobserwowałem we Włoszech.Tam gdzie leżą szyny tramwajowe obok zamontowane są gumowe krawężniki,które wystają z asfaltu a kierowcy na nie nie wieżdżają bo wtedy wiedzą że to za blisko tramwai.

    • 2 4

  • Może nareszcie dziennikarze zaczną dopytywać się i publikowa nazwiska osób, które podjęły takie kretyńskie decyzje

    My, obywatele Gdańska, a z pewnością ich część - domagamy sie tego. Ta farsa przekracza już granice i**otyzmu, indolencji i olewania nas - gdańszczan. Kto tych ludzi zatrudnia, kto im płaci - wszyscy -won!

    • 7 4

  • Obecny układ powinien zostać, to nie Piramowicza jest problemem (3)

    Absurdem są blachosmrody w centrum miasta. Należy zakazać ruchu blachosmrodów osobowych na terenie miasta Gdańska. Tylko zbiorowy transport publiczny autobusami, tramwajami i kolejką lub ruch rowerowo hulajnogowy. Blachosmrody won.

    • 8 13

    • tak jest

      przeciez mamy swietne tramwaje. Takie turystyczno stojące z taktem pozaszczytowym co 30 min. Londyn normalnie

      • 1 0

    • agresja słowna

      Niewiarygodne jest to napuszczanie jednych na drugich. Rowerzyści piszą pogardliwie o autach "blachosmrody" (kto to wymyślił ?! Litości !) a ci drudzy o rowerzystach "obcisłogaci".
      Po prostu jedna wielka żenada !
      Jakby nie było takich co korzystają zarówno z auta jak i roweru... Ciekawe jak ci sami siebie wyzywają w zależności od tego czym jadą...

      • 2 0

    • To nie jest centrum miasta!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane