- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (209 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (69 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (316 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (118 opinii)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2767/750x0/2767640.webp)
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-25 15:56
Kiedy ta barierka zniknie? (1)
nie ma nawet jak poprawnie się wyminąć z innym rowerzystą.
- 9 2
-
2020-09-26 09:44
Jest, wystarczy zwolnić. Pas dla rowerów nie zmienia tam szerokości. Jest jedynie szykana.
- 0 1
-
2020-09-25 16:01
Może jednak pójdą po rozum do głowy.
- 1 7
-
2020-09-25 16:02
tam stoją dziesiątki samochodów w korku, cała okolica śmierdzi spalinami (2)
by żyło się zdrowiej i lepiej
- 10 8
-
2020-09-25 17:18
I jak zwykle to nie ci którzy te spaliny emitują są winni
Winni oczywiście są (uwaga,uwaga), rowerzyści (kurtyna). Po raz kolejny Himalaje hipokryzji osiągnięte :)
- 5 1
-
2020-09-25 17:40
zezłomować to ich nie będzie. proste
albo zamknąć Hallera dla samochodów. Nie będzie się korkować
- 3 0
-
2020-09-25 16:04
Tak ogólnie.
Kto tym kretynom daje uprawnienia do decydowania o czymkolwiek?- 7 4
-
2020-09-25 16:04
Odwrócenie ruchu, a ciągle ktoś stamtąd wyjeżdża "pod prąd"
Już któryś raz ktoś z stamtąd wyjechał na Grunwaldzką (czyli obecnie "pod prąd"). Podejrzewam, że jechali samą końcówkę z Uphagena, bo jeśli całość to nieźli kamikadze!
- 5 1
-
2020-09-25 16:06
Jezeli
Wszyscy użytkownicy drogi nie będą dbać o bezpieczne poruszanie się po ciągach komunikacyjnych to nic nie pomoże. Robienie z rowerzystów świętych krów tym bardziej! Rowerzystę też obowiązują znaki drogowe! Żeby była jasność przywrócić poprzedni ruch na Piramowicza i podać nazwiska "pomysłodawców"!
- 6 3
-
2020-09-25 16:06
To jeden z najdurniejszych pomysłów miejscowej władzy
To durny pomysł numer jeden na liście, kompletny paraliż centrum miasta
- 12 8
-
2020-09-25 16:13
Wynieść na butach włodarzy miasta
Stado baranow
- 8 3
-
2020-09-25 16:27
Ile jeszcze to musi trwać, żebyście zrozumieli że to wy jesteście dla NAS!!
To jest nutę do pomyślenia, że jeszce nie wycofali się z tej decyzji. Śmiem twierdzić, że gdyby był Adamowicz to w ogóle by nie doszło do takiej zmiany. A jeśli jakimś cudem, to w ciągu jednego tygodnia wszystko wróciłoby do normy
- 4 8
-
2020-09-25 16:31
Urzędasy czy wy myślicie?
precz ze szkodnikami
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.