• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • To tylko pokazuje

    A. Jak bardzo władze, które mają wspomagać obywateli, nie wiedzą jak funkcjonuje miasto/mieszkancy i ich codzienny rytm
    B. Jak bardzo układy i ukladziki są na porządku dziennym i jak pewnie czuja się osoby to praktykujące
    C. Jak nie istotne (dla włodarzy) jest zdanie użytkowników danej przestrzeni (nie tylko w tym przypadku)
    D. Jak bardzo ubozeje poziom przygotowania/ specjalizacji ludzi na stanowiskach, którzy winni myśleć przyszłościowo, calosciowo i posiadać umiejętności planowania przestrzeni miasta oraz jego funkcjonowania.

    • 8 3

  • anna (1)

    Cała ta okolica jest do przebudowy - skręt w PIramowicza, skręt do opery bałyckiej... to, co się tam dzieje trudno jest opisać nawet niebezpiecznym. Jadą auta, rowerzyści, tramwaje, studenci pędzą na polibudę, a ty skręcaj w Towarową nie potrącając nikogo.

    • 3 2

    • a co z tymi skrętami jest nie tak ?

      możesz jaśniej ?

      • 1 0

  • Korki w miescie tworzą dzbany w blachosmrodach miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów!!

    Wystarczy zmniejszyc liczbe tego zerdzewiałego złomu wmiescie i niebedzie zadnych korków.Trzeba poprostu wprowadzic opłaty za jazde szrotem

    • 3 11

  • Liczby

    Może nich ktoś sprawdzi ile rowerów przejeżdża tamtędy na godzinę i wtedy zrozumie kto jest w tym miejscu ważniejszy. Nie powinno się blokować miasta tylko dla wygody 30 rowerzystów dziennie

    • 9 4

  • GZDiZ

    W dziale "Inżynieria Ruchu" pracują sami rowerowi fanatycy. Spodziewajcie się więcej takich stronniczych decyzji.

    • 8 2

  • I znowu wszystko przez święte krowy (3)

    Czyli rowerzystów. Niestety w wiekszosci sami sie nie stosują do przepisów, stwarzają niebezpieczeństwo i są roszczeniowi na drodze.

    • 14 5

    • Tytus

      Co za pajac ! Roszczeniowi ? A kto tu szczeka ? Mnie nikt o zdanie nie pytał pewnie tak jak i innych czy rower czy auto mają to głęboko w d ! Ale widzę że i tobie rower się przyda pewnie nadwaga i samochodem chodzisz na spacery ?

      • 4 0

    • Ty naprawdę wierzysz, że ta zmiana ruchu jest przez rowerzystów?

      • 2 0

    • Samochody mają tam po 3 szerokie pasy w każdą stronę

      Plus dwa na Trakcie Konnym. Rowerzyści mają wąski kręty szlaczek z szykanami, jeden dla dwóch kierunków ruchu, ale oczywiście w twojej głowie wszystko jest pod nich.
      Jeden pas Alei Zwycięstwa z każdej strony powinien być przeznaczony dla komunikacji małymi niesmrodzacymi pojazdami. Wtedy więcej ludzi na nie wsiądzie, będzie szybciej i przyjemniej.

      • 1 2

  • Hallera w korku tylko lewym pasem! :-)

    • 0 0

  • Niech sobie w końcu ktoś w mieście uświadomi że rowerzyści to jedynie promil wszystkich uczestników ruchu. (2)

    Czy komuś się to podoba czy nie zawsze głównymi pojazdami w mieście będą auta i powinno się budować ruch i ułatwienia głownie dla tej grupy społecznej.
    Rowerem można sobie pojeździć po lesie lub po rekreacyjnych ścieżkach rowerowych.

    • 9 4

    • Dzbanie uświadom sobie ze w wielu miastach najbardziej rozwiniętych na świecie to 60% to rowerzysci

      • 1 3

    • A Ty sobie uświadom, że rowerzyści to był tylko pretekst aby zmienić organizację ruchu na tej ulicy na niekorzystną dla każdego oprócz mieszkańców tej ulicy (bo mają mniejszy ruch). Pytanie kto tam mieszka.

      • 0 1

  • Zagadka

    Jak wyjechać z ul.Towarowej o godzinie 15.30 na prawy pas Al.Hallera i jechać w stronę Wrzeszcza?

    • 5 0

  • Rower to środek komunikacji dla ubogich rodem z Azji ;-) (2)

    Samochodzik to samochodzik jest wygodnie i szybko.
    Ludzie oszczędzają swój czas w przeciwieństwie do Dulkiewicz i Grzelaka, którzy tylko bija pianę w tym mieście. Niedorośli to sprawowanych urzędów.

    • 9 4

    • Czyli gimbusie europa zachodnia jest według ciebie uboga bo tam jest 1000 razy wiec ej rowerzystów w miastach (1)

      • 0 2

      • A samochodów jest pewnie 1000 razy mniej?!

        w tej Twojej Europie zachodniej

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane