• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Korki powodują samochody w nadmiernej ilości, a nie odwrócony ruch na osiedlowej ulicy gdzie ruchu tranzytowego nigdy nie powinno być!

    • 3 8

    • To nie

      Jest ulica osiedlowa! Ta ulica istniała już w 1904 roku i stanowiła ważną drogę komunikująca Wrzeszcz Dolny z Conradinum i Politechnika

      • 1 3

  • Trzeba podejmować decyzje korygujące jeśli zapadła zła decyzja !!!

    • 3 2

  • tak, samochodów w Gdańsku jest za dużo (1)

    ich ilość na drogach może zmniejszyć tylko sprawna komunikacja miejska, która w Gdańsku jest tragiczna. Coraz wyższe ceny za bilety , coraz uboższa oferta, zwłaszcza w czasie pandemii.
    Albo auta, albo komunikacja.
    Rowerki to jakieś tam małe, pomijalne statystycznie uzupełnienie. Jezeli ktoś sądzi, że uzytownicy samochodów się masowo przesiądą na rowery to powinien skonsultować się ze specjalistą. Niestety wyznawcy rowerów obsiedli UM i niszczą to miasto

    • 7 4

    • Rowery same w sobie to rzeczywiście nie jest alternatywa

      dla polskich spaslaczkow. Na szczęście są też inne pojazdy jak rowery elektryczne, hulajnogi etc. To nawet korporacyjny brzuchacz ogarnie, trzeba mu tylko dać porządną infrastrukturę, żeby mógł z tych środków korzystać. To i tak będzie koniecznośc wraz z rozwojem miasta, bo liczba samochodów zawsze szybko osiągnie masę krytyczną jakbyś ich ruchu nie usprawniał. Są po prostu za duże i za mało efektywne.

      • 0 2

  • Należy sprawdzić kto mieszka na tej ulicy i komu przeszkadzały jeżdżące tam samochody.

    • 5 2

  • Garby by sie przydały.

    "Podziwiam" wyobraźnię niektórych osób które za wszelką cenę chcąc się wykazać, co jakiś czas fundując nam różne niespodzianki. Czy ten ktoś lubi komuś robić na złość ? Stawiamy parę znaków. Odwracamy ruch i po ptakach. Współczuję mieszkańcom którzy mieszkają przy ul.Hallera. Hałas i spaliny. O współczuciu tym którzy stoją w korkach już lepiej nie pisać. Ciekawe kto i dlaczego za wszelką cenę usiłuje coś "polepszyć" ? Drogi Decydencie - może czas posypać głowę popiołem i wycofać się z tej mało popularnej decyzji. Myślę że koszt przeorganizowania ruchu nie przekroczy strat jakie ponosi dziennie społeczeństwo naszego miasta. Można na skrzyżowaniu z ulicą Grunwaldzką na ścieżce rowerowej zamontować odpowiednie progi zwalniające bądź po prostu stworzyć szykanę dzięki czemu rowerzyści będą musieli zwolnić przed skrzyżowaniem. Chodzi tu przede wszystkim o bezpieczeństwo rowerzystów.
    Nikomu nic się nie stanie jeśli będzie musiał na chwilę ograniczyć prędkość.
    W Gdańsku jest wiele takich miejsc nad którymi warto byłoby się pochylić. Tu chodzi o bezpieczeństwo.

    • 7 4

  • Czyli co

    kolejna akcja płatków śniegu, które są zdolne, chętne, odważne i nieegoistyczne, ale nie na tyle, żeby założyć rodzinę, spłodzić dzieci i zdać sobie sprawę, że samochód jest jednak niezbędny do życia? Mam DOŚĆ dyktatury tych ludzi. Jak jesteś taki chojrak, to zapraszam: zacznij żyć. Ożeń się, zacznij wychowywać dzieci. Pokaż, jaki jesteś cudowny. Wszyscy czekamy.

    • 2 5

  • to jedna z tych zmian

    tak głupich jak to tylko możliwe .do TBO chodziłem w 70 i było dobrze ale po ponad 50 latach ktoś uznał ,że może być lepiej.Efekty są sadzę ,że należy to natychmiast przywrócić do uznanego stanu wrośniętego w krwiobieg miasta i mieszkańców.

    • 2 1

  • Poroniony pomysł (2)

    W newralgicznym punkcie należy zdyscyplinować rowerzystów. Ograniczyć prędkość do 10/ godz. w miejscu przecinania ulicy. Nie może być tak, że rowerzyści cisną ile się da w miejscu gdzie kierowcy kompletnie nie mają widoczności. Jak się wyznacza ścieżki rowerowe to tak żeby były bezpieczne. Jeśli się nie da to należy ograniczyć dozwoloną prędkość rowerzystów (ta ścieżka wytyczona jest w pasie chodnika i nie powinno się zezwolić na szybką jazdę w tym miejscu). Władze Gdańska ścigają się w absurdach z władzami Warszawy.

    • 8 2

    • Przypominam, że oficjalna strategia miasta zakłada priorytet komunikacji rowerowej nad samochodową

      Zgodnie z tą strategią ograniczono ruch samochodów, żeby poprawić komfort i bezpieczeństwo pieszych. Jest lepiej. Może będzie jeszcze lepiej i sam któregoś dnia zrezygnujesz z samochodu.

      • 1 2

    • zlituj się

      Samochód jadący 100 na godzinę w mieście jest ok. Rower jadący 20 stanowi ogromne niebezpieczeństwo dla kierowców.

      • 0 0

  • To nie są kontrowersje, to jest głupota rządzących

    • 4 1

  • Czy w wydziale miasta pracują jakieś niekompetentne osoby?

    A szczególnie te które zarządzają organizacją ruchu w mieście. Takie mam wrażenie i sporo innych osób.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane