• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie domów i mieszkań na Wiczlinie

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.

Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. WyszyńskiegoMapka w Gdyni w najbliższych latach zostanie zabudowany domami jednorodzinnymi i blokami. Nietknięty pozostanie rejon lokalnego korytarza o wartościach przyrodniczo-środowiskowych. Takie zapisy znalazły się w projekcie planu miejscowego.



Czy planujesz zmianę domu/mieszkania?

Radni pierwszą decyzję w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania dla rejonu ulic J. Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego podjęli ponad dekadę temu. Prace planistyczne dotyczące ww. projektu planu zostały jednak wstrzymane w 2012 r.

- Powodem były uwagi na przeprowadzone Warsztaty Charrette, w ramach których przyjęte zostały wytyczne do zrównoważonego rozwoju dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, a także potrzeba aktualizacji Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon ulic Wiczlińskiej, Chwarznieńskiej i Śliskiej uchwalonego w 2004 r. - można przeczytać w uzasadnieniu uchwały sporządzania planu, która wróciła na sesję rady miasta w 2020 r.
Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić. Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.


Radni z tego powodu oraz innych zmian w przepisach postanowili zająć się tym terenem jeszcze raz. W najbliższych dniach będzie można podyskutować o zapisach w projekcie planu.

Zakładają one zmianę charakteru rolniczych terenów, które mają zostać przeznaczone na zabudowę.

- Przyjęte w projekcie planu rozwiązania przestrzenne przewidują zmianę dotychczas rolniczego charakteru obszaru w kierunku rozwoju funkcji miejskich, ze wskazaniem dominującego rozwoju zabudowy jednorodzinnej w północnej części obszaru oraz zabudowy wielorodzinnej w części południowej - relacjonują urzędnicy.

Będzie zieleń



Wśród zabudowy ma nie zabraknąć zieleni.

- Centralna część obszaru, obejmująca rejon lokalnego korytarza o wartościach przyrodniczo-środowiskowych, przewiduje tereny zieleni ekologiczno-krajobrazowej, tereny rolnicze, w tym rezerwę terenu dla planowanych rozwiązań retencyjnych - dodają.


Dokument przewiduje powstanie centrum usługowego wraz z placami ogólnodostępnymi oraz teren urządzonej zieleni parkowo-rekreacyjnej w miejscu rosnących drzew. Planiści przewidzieli również budowę szkoły podstawowej wraz z przedszkolem.

Z projektem planu można się zapoznać w Infoboksie oraz w Biurze Planowania Przestrzennego. Projekt planu jest dostępny także na stronie internetowej.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego zostanie przeprowadzona online 5 września 2023 r. o godz. 17. Na uwagi planiści czekają do 26 września. Można je składać w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej projektu planu.

Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Opinie (145) 2 zablokowane

  • proponuję jak poniżej transport publiczny (7)

    1. 8 buspasów
    2. 14 lub 15 ścieżek rowerowych
    3. 24 ścieżki dla hulajnóg
    4. 32 bieżnie dla biegaczy
    5. szeroki pas dla rowerzystów z wózkami z dzieckiem, powiedzmy po 4 pasy w każdą stronę
    6. tory kolejowe, po 2 linie w każdym kierunku, z trakcją elektryczną
    7. PKS, powiedzmy 4 linie
    8. lotnisko, nie za duże, 2 sztuki
    9. kolejka linowa ze wzgórza Maksymiliana do Krzyżowej Góry co najmniej, a co tam, na kamienną też jest
    Myślę że to powinno na tą chwilę zadowolić rowerzystów, rolkarzy, pieszych itd.
    Acha, zapomniałem o najważniejszym, to wszystko powinno być zamiast ulic dla posiadaczy aut, którzy z racji ich poasiadania płacą kilka danin i podatków (w przeciwieństwie do rowerzystów), z których wszystko to pobudujemy.

    • 10 5

    • Kurdę, gdzie te daniny? (2)

      Na drogi które są zbudowane z podatków w paliwie nie mają wstępu żadne pojazdy poza samochodami...

      • 3 1

      • Możesz rowerem pojeździć. (1)

        • 1 0

        • Po krajówce i autostradzie?

          Na nic innego pieniądze z paliwa nie idą, a i na to nie starcza.

          • 4 0

    • (1)

      Rowery nie psują dróg i powietrza. Jak samochody psują to niech samochody płacą.

      • 2 1

      • bzdura - rowerzysci produkuja mnostwo metanu, ktory jest bardziej szkodliwy niz CO2

        • 0 1

    • Niskiego lotu ten twój sarkazm (1)

      • 2 1

      • obliczony na poziom intelektualny rowerzystow i pracownikow UM Gdynia

        • 0 1

  • A miała być tam (1)

    podobno stocznia

    • 0 4

    • Chyba skocznia

      • 2 0

  • Fajnie... (1)

    Miasta się rozrastają - to nic nowego, ale czy razem z tym idzie budowa nowych dróg, węzłów i usług publicznych? Po co budować nowe osiedla jak nie będzie obok szkół, przedszkoli, sklepów i dróg? Wiem, że i tak mieszkania wyprzedadzą się na pniu, ale miasta powinny zacząć wymagać pewnej odpowiedzialności od byłych mafiozów nazwanych teraz deweloperami.

    • 11 1

    • A od siebie

      Miasta nie powinny wymagać niczego, czyli jak w Gdyni

      • 0 0

  • " Dzielnica warta zachodu" hahahaha.

    • 2 3

  • Ściema

    Mpzp i tak zmienią wedle własnych interesów, tak jak to zrobili w rejonie ulic Staniszewskiego i Zaruskiego, gdzie nagle wybudowano dominantę architektoniczną pasującą tu jak świni siodło.

    • 7 1

  • Dlatego

    trzeba szybko wybudować habitaty na księżycu , załadować tam pospólstwo i mieć spokój. To marzenie ELIT.

    • 3 1

  • (2)

    A mieli budować drogę z Wiczlina na Dąbrowę, przez działki ROD. Zrezygnowali. Za to postawia nowe osiedle bloków. Tysiące ludzi będzie miało wieczny korek. Nawet pogotowie nie dojedzie. Czy Wam rozum odebrało? Gdzie są drogi!!!!!!!!

    • 17 1

    • Pogotowie stoi na wiczlinskiej (1)

      Bez problemu dojedzie

      • 0 3

      • a potem do szpitala teleportacja?

        • 1 0

  • Mieszkam obok (1)

    Skoro Wiczlino i Chwarzno rozwijają się w tak szybkim tempie, dlaczego nikt wpierw nie zadba o prawidłowy rozwój dróg. Na chwilę obecną dzielnice otoczone są remontami, których celem jest zbudowanie bezużytecznych buspasów.

    • 13 2

    • Bo to szczurek

      On nic nie buduje, to chyba widac

      • 0 0

  • po co więcej dróg?

    i gdzie tym drogami dojedziesz? którędy do centrum dojedziesz i gdzie zaparkujesz? na tym Wiczlinie to mogą być po trzy pasy na każdej drodze i niewiele to da niestety

    • 5 4

  • A to ludzie nie maja juz gdzie mieszkac?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane