• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie domów i mieszkań na Wiczlinie

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.
  • Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.

Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. WyszyńskiegoMapka w Gdyni w najbliższych latach zostanie zabudowany domami jednorodzinnymi i blokami. Nietknięty pozostanie rejon lokalnego korytarza o wartościach przyrodniczo-środowiskowych. Takie zapisy znalazły się w projekcie planu miejscowego.



Czy planujesz zmianę domu/mieszkania?

Radni pierwszą decyzję w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania dla rejonu ulic J. Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego podjęli ponad dekadę temu. Prace planistyczne dotyczące ww. projektu planu zostały jednak wstrzymane w 2012 r.

- Powodem były uwagi na przeprowadzone Warsztaty Charrette, w ramach których przyjęte zostały wytyczne do zrównoważonego rozwoju dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, a także potrzeba aktualizacji Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon ulic Wiczlińskiej, Chwarznieńskiej i Śliskiej uchwalonego w 2004 r. - można przeczytać w uzasadnieniu uchwały sporządzania planu, która wróciła na sesję rady miasta w 2020 r.
Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić. Rejon ulic Jana Skrzetuskiego, bpa J. Pelczara i kard. S. Wyszyńskiego to obecnie teren nieurbanizowany. Po uchwaleniu planu może się to szybko zmienić.


Radni z tego powodu oraz innych zmian w przepisach postanowili zająć się tym terenem jeszcze raz. W najbliższych dniach będzie można podyskutować o zapisach w projekcie planu.

Zakładają one zmianę charakteru rolniczych terenów, które mają zostać przeznaczone na zabudowę.

- Przyjęte w projekcie planu rozwiązania przestrzenne przewidują zmianę dotychczas rolniczego charakteru obszaru w kierunku rozwoju funkcji miejskich, ze wskazaniem dominującego rozwoju zabudowy jednorodzinnej w północnej części obszaru oraz zabudowy wielorodzinnej w części południowej - relacjonują urzędnicy.

Będzie zieleń



Wśród zabudowy ma nie zabraknąć zieleni.

- Centralna część obszaru, obejmująca rejon lokalnego korytarza o wartościach przyrodniczo-środowiskowych, przewiduje tereny zieleni ekologiczno-krajobrazowej, tereny rolnicze, w tym rezerwę terenu dla planowanych rozwiązań retencyjnych - dodają.


Dokument przewiduje powstanie centrum usługowego wraz z placami ogólnodostępnymi oraz teren urządzonej zieleni parkowo-rekreacyjnej w miejscu rosnących drzew. Planiści przewidzieli również budowę szkoły podstawowej wraz z przedszkolem.

Z projektem planu można się zapoznać w Infoboksie oraz w Biurze Planowania Przestrzennego. Projekt planu jest dostępny także na stronie internetowej.

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego zostanie przeprowadzona online 5 września 2023 r. o godz. 17. Na uwagi planiści czekają do 26 września. Można je składać w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej projektu planu.

Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Opinie (145) 2 zablokowane

  • Utopia

    A drogi dojazdowe pozostaną bez zmian , he he.

    • 8 0

  • Domów przybędzie i aut więcej będzie!

    Aut przybywa wraz z nowymi domami a nie ma dla nich dróg! Wszystko zakorkowane!

    • 5 1

  • Wiczlino

    A wraz z domkami ,przybędzie ulic ? Bo te dwie nitki dojazdowe do obwodnicy ,już nie mieszczą aut ! Będzie Armagedon ,jakich świat nie widział ! Dojazd do Gdyni , będzie trwał 3 godziny !!! Ludzie z Wiczlina , Nie pozwólcie na to !!! Wpierw drogi ! ,później domy !!

    • 3 0

  • Wspolczuje

    • 3 0

  • To ja bardzo współczuję tym mieszkańcom

    • 3 0

  • Utopia

    A te drogi dojazdowe pozostaną bez zmian, he he he.

    • 4 0

  • Następna strefa dla no-life'ów...

    Idea wszystko w odległości 15min chyba bardzo się spodobała w szczurolandzie. Nikt nie będzie jeździł nigdzie, bo nie będzie dróg. Będzie osiedle i następna nagroda dla miasta najbardziej przyjaznego developerom. Gdynia to burleska. Teatr absurdu popierany przez przecwelonych mieszkańców!

    • 4 1

  • Tragedia, coraz mniej krajobrazów, zielenii, pól i łąk. Działeczki po 800 m2 i coraz więcej betonu

    Niedługo już naprawdę nie będzie gdzie pójść na spacer, czy pojechać na rower. Tragedia.

    • 0 0

  • transport rowerowy nie jest ekologiczny i bezemisyjny

    rowerzysci emituja duze ilosci metanu, ktory jest duzo bardziej niebezpieczny dla klimatu od CO2.
    Nalezy ograniczyc ilosc rowerzystow i sciezek rowerowych dla dobra klimatu.

    • 0 0

  • Najpierw zrobcie dojazd tam a pozniej wydawajcie pozowlenia na kolejne bloki i domy to czeski film co sie dzieje ile zabudowy a droga waska. I ten super zaplanowany buspas zamist zrobic po dwa pasy gratulcje dla rzadacych

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane