- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (45 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (195 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (80 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (67 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (72 opinie)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (74 opinie)
Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni
Karstensen Shipyard Poland zaprasza mieszkańców i turystów na wodowanie statku rybackiego na historycznych terenach stoczniowych, czyli tam, gdzie stoją zielone dźwigi KONE. Będzie to wodowanie przy użyciu pochylni B1.
Wodowanie będzie też widoczne z wiaduktu pieszego nad torami przy przystanku SKM Stocznia, ale tylko częściowo, dlatego lepiej udać się na teren stoczni.
Zwodowany zostanie statek rybacki Heroyhav o numerze budowy 478. Ma on 75 m długości i jest budowany dla armatora z Norwegii. Będzie to wodowanie bardzo efektowne, ponieważ przy użyciu tzw. pochylni wzdłużnej. Najprościej rzecz ujmując, statek tyłem, czyli rufą, zsunie się do wody.
A jak to się stało, że Karstensen Shipyard Poland buduje statki na terenach po Stoczni Gdańskiej? Spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S kupiła udziały w spółce Synergia 99 w październiku 2022 r. Stroną sprzedającą była państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.
![Statek rybacki Hákon już na wodzie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3570/150x100/3570495__kr.webp)
Karstensen specjalizuje się w budowie statków rybackich o długości od 63 do 89 m. Są to bardzo nowoczesne jednostki, które swoim wyglądem bardziej przypominają luksusowe jachty niż kutry cumujące w Ustce czy Orłowie. Stocznia buduje trawlery RSW, czyli statki, które po złowieniu ryb (trałem lub okrężnicą) w sieć przeładowują je do specjalnych zbiorników i żywe transportują do przetwórni na lądzie. Nie są to statki przetwórnie, choć wersje kombinowane, czyli z małymi przetwórniami - stocznia Karstensen też już budowała. A kto kupuje takie statki? Są to głównie wielopokoleniowe firmy rodzinne ze Szwecji, Norwegii, Islandii i Wysp Owczych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
38 min
Super widowisko
Szkoda, że nie zobaczę, bo piątek i jak większość będę w pracy...
- 3 0
-
1 godz.
Szkoda, że nie w sobotę :/ (1)
- 2 0
-
37 min
Zabrakło w ankiecie punktu: - chętnie bym zobaczył, ale o tej porze jestem w pracy.
- 0 0
-
1 godz.
Czyli w 2022 roku sprzedali Duńczykom, działkę z infrastrukturą, która wcześniej należała do Stoczni Gdańskiej (6)
W 2022 roku, ani później nie słyszałem takiej informacji, jakoś cicho o tym było
- 14 9
-
19 min
Bo PISowcy wyprzedawali majątek Polski po cichu
- 3 2
-
1 godz.
PiS wyprzedało co się dało
włączając stocznię Duńczykom i lotos Arabom
- 6 6
-
1 godz.
a co ty myslales ? ze kutry polsza buduje ?
wiadomo ze podwykonawca jestesmy
- 3 0
-
1 godz.
Słabo słuchałeś... (1)
Sprawa była komunikowana.
"Ciekawszą" sprawą jest, jak Synergia wielu imion weszła w posiadanie tego terenu i jaki miało to wpływ na działalność stoczniową w tym miejscu...- 3 1
-
35 min
Typowo pisowska zagrywka.
To nie my to oni.Nalezy jednak dodac że SG nie oplacalo sie i dalej na Ostrowiu tez nic sie nie opłaca budowac statkow.Zresztą nie miałby kto to robic,tam zostało samo zomo pisowskie w osobach leniwych tow. związkowców
- 3 1
-
1 godz.
No cóż naczelny związkowiec Solidarności oponiarz karol guzikiewicz tak był zajęty robotą że nie zauważył sprzedaży :))))
- 9 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.