• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni

VIK
4 lipca 2024, godz. 20:00 
Opinie (120)
aktualizacja: godz. 14:15 (5 lipca 2024)
Ostatnio stocznia Karstensen zaprosiła publiczność na wodowanie w ub. roku. Przyszły tłumy. Ostatnio stocznia Karstensen zaprosiła publiczność na wodowanie w ub. roku. Przyszły tłumy.

Karstensen Shipyard Poland zaprasza mieszkańców i turystów na wodowanie statku rybackiego na historycznych terenach stoczniowychMapka, czyli tam, gdzie stoją zielone dźwigi KONE. Będzie to wodowanie przy użyciu pochylni B1.



Aktualizacja, godz. 14:15. Wodowanie ma się odbyć o godz. 17 (wejście na teren od 16.30)

- Jeszcze raz bardzo przepraszamy. Niestety, nie mogliśmy przewidzieć awarii głównego zaworu odpowiedzialnego za zalewanie pochylni. Wygląda na to, że wykorzystując awaryjne pompy będziemy gotowi na godz. 17. Od godz. 16.30 będzie można wejść na teren stoczni. Jednak nie możemy na 100 proc. wykluczyć kolejnego opóźnienia, jeśli zawiodą pompy awaryjne - poinformował Tomasz Mulica, dyrektor zarządzający Karstensen Shipyard Poland.
Tak czy inaczej nic straconego. Samo wejście na teren stoczni i zobaczenie z bardzo bliska pochylni, statku, a przede wszystkim słynnych zielonych dźwigów KONE już jest nie lada atrakcją.



Aktualizacja, godz. 9:30 Uwaga: godzina wodowania została przesunięta

- Niestety, ze względu na awarię, wodowanie będzie opóźnione. W tej chwili nie jestem w stanie określić o ile się opóźni. Więcej będziemy wiedzieli za ok. dwie godziny. Bardzo przepraszamy i prosimy o cierpliwość - przekazał Tomasz Mulica, dyrektor zarządzający Karstensen Shipyard Poland.


Wybierzesz się na wodowanie?

Już w najbliższy piątek, 5 lipca, odbędzie się otwarte dla publiczności wodowanie statku rybackiego. Operacja jest zaplanowana na godz. 12, ale brama stoczni (od ul. MalarzyMapka, na wysokości SKM Stocznia) będzie otwarta dla odwiedzających od godz. 11:30.

Wodowanie będzie też widoczne z wiaduktu pieszego nad torami przy przystanku SKM Stocznia, ale tylko częściowo, dlatego lepiej udać się na teren stoczni.


Zwodowany zostanie statek rybacki Heroyhav o numerze budowy 478. Ma on 75 m długości i jest budowany dla armatora z Norwegii. Będzie to wodowanie bardzo efektowne, ponieważ przy użyciu tzw. pochylni wzdłużnej. Najprościej rzecz ujmując, statek tyłem, czyli rufą, zsunie się do wody.

A jak to się stało, że Karstensen Shipyard Poland buduje statki na terenach po Stoczni Gdańskiej? Spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S kupiła udziały w spółce Synergia 99 w październiku 2022 r. Stroną sprzedającą była państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.

Statek rybacki Hákon już na wodzie Statek rybacki Hákon już na wodzie

Karstensen specjalizuje się w budowie statków rybackich o długości od 63 do 89 m. Są to bardzo nowoczesne jednostki, które swoim wyglądem bardziej przypominają luksusowe jachty niż kutry cumujące w Ustce czy Orłowie. Stocznia buduje trawlery RSW, czyli statki, które po złowieniu ryb (trałem lub okrężnicą) w sieć przeładowują je do specjalnych zbiorników i żywe transportują do przetwórni na lądzie. Nie są to statki przetwórnie, choć wersje kombinowane, czyli z małymi przetwórniami - stocznia Karstensen też już budowała. A kto kupuje takie statki? Są to głównie wielopokoleniowe firmy rodzinne ze Szwecji, Norwegii, Islandii i Wysp Owczych.
10:03 5 LIPCA (aktualizacjaakt. 14:22)

Opóźnione wodowanie w stoczni przez awarię (33 opinie)

Niestety, ze względu na awarię, wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland będzie opóźnione.
Niestety, ze względu na awarię, wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland będzie opóźnione.
VIK

Miejsca

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Upadek polskiego rybołóstwa stał się już dawno faktem, Dalmoru nie ma, to co pływa nadaje się na złom,,,

    • 12 8

    • Ale wszędzie masz ryby z chin

      W pomorskim zakaz połowu dorsza. Pojedziesz za Jarosławiec i dalej to dostaniesz świeżego dorsza

      • 2 2

    • Pierwsze rzady PO

      Polacy łowić nie mogą, a za odra Niemcy tak. Stocznia w Rostock padała, to Merkel kazała zlikwidować stocznię w Gdyni. I rudy PO słusznie zrobił!

      • 4 6

  • Wiechu Topinambur (23)

    Byłem w podstawówce w latach 80-tych na wodowaniu (wtedy jeszcze była stocznia Gdańska .
    Był wodowany statek na jednej z tych pochylni.
    Statek nazywał się Królowa Bona .Kadłub miał 280 metrów długości .
    Były tłumy na tym wodowaniu .
    Niestety kadłub zatonął chwilę po zwodowaniu bo stoczniowcy nie zatkali kurka w zbiornikach.
    Pisały o tym gazety Wieczór Wybrzeża i Trybuna Ludu.
    W tamtych czasach stocznia Gdańska budowała na swoich 15 pochylniach 65 statków rocznie .

    • 17 3

    • A później nominat kulawego Andrzej Jaworski sprzedał Stocznię ukraińcom :))))))))))))))) (10)

      A później kulawy sprzedał Lotos arabom za bezcen :))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • 7 11

      • A TfuSSk za to zniszczył w Polsce stocznie oraz cały przemysł okrętowy (4)

        Teraz niszczy kolej, Lot oraz Orlen. A w sumie to całą Polskę

        • 8 12

        • Podaj PiSuarze tylko jeden przykład dużej firmy sprzedanej za grosze w czasach rządów Donalda Tuska? (3)

          Nie podasz bo nie ma takiej PiSuarze :))))))) A Ja podaję co grupa kulawego z Nowogrodzkiej razem z VATeuszem MoRadzieckim sprzedali: Stocznię Gdańską oraz Lotos. Nie PiSz więcej PiSuarze takich bzdur :)))))

          • 9 6

          • Zamkniecie stoczni w Gdyni i Szczecinie które wychodziły na prostą (2)

            Próba sprzedaży Orlenu rosyjskiemu oligarchowi powiązanemu z Putinem, próba sprzedaży Lotudla niemieckiej lini lotniczej Air Berlin która zresztą szybko zbankrutowała, darowanie 25 milionów euro długu rosyjskiemu Gazpromowi oraz podpisanie z ruskimi zamiast Norwegami kontraktu na najdroższy gaz w Europie, największe w historii Polski bezrobocie i zarazem drugie największe w Europie (większe niż w będącej w kryzysie Grecji), wyłudzenie 250 miliardów złotych z vat, afery z AG na czele, gigantyczna dziura budżetowa. A to jakieś 30% POpapranych akcji TfuSSka które niestety POwracają

            • 10 8

            • A co na to lekarz? Nie podajesz faktów tylko powielasz propagandę kulawego z Nowogrodzkiej :)))))) (1)

              • 4 7

              • Buhaha co za d**il!!!

                I zrób na złość pisowi czyli przyjmi imigrantów pod swój dach!!!

                • 8 3

      • Jaworskiemu ta sztuka przynajmniej się udała... (3)

        Od Tuska nikt nie chciał tego kupić, nawet za "złotówkę Lewandowskiego". W gospodarce się wie, z kim warto robić interesy. W tym samym czasie Niemcy oddali wschodnie stocznie Rosjanom. Z podobnym efektem jak w Polsce.

        To nie jest łatwy business, to trzeba umieć.
        Duńczycy najwyraźniej to potrafią.

        • 5 6

        • Tylko że w tym samym czasie Tusk zablokował podpisanie kontraktu z Norwegami na gazowce (2)

          Stocznia Gdynia dzięki temu kontraktowi wyszła by na prostą i dzisiaj by mogła działać prężnie.

          • 6 5

          • Puknij się w swoją gazówkę (1)

            Przychodzi klient z kasą i stocznia mu buduje co sobie zażyczy. Rząd nie ma nic do tego i nie blokuje kontraktów.

            • 1 2

            • punkt widzenia "janusza" od walizkowego "byznesa"

              Klient nigdy nie przychodzi z kasą, na budowę trzeba mieć własne środki lub z banku.
              W tym również państwowego...
              I takich gwarancji nie udzielono a inaczej pozyskać ich nie umiano. Fakt wolnego obiegu pieniądza jest głównym powodem problemów przemysłu ciężkiego (w tym stoczniowego) w Europie. Nikogo nie interesują deale, w których cykl produkcji to pięć lat. Za to kraje Dalekiego Wschodu podjęły to ryzyko i wygrały.

              Dla ilustracji, budowę DCT sfinansował rząd australijski i fundusze emerytalne tego kraju, które w ten sposób zarabiają na emerytury swoich obywateli.

              • 2 0

      • A potem

        wszystkie kundla z osiedla załatwiły ci się do pustego sagana i do tej pory nikt nie posprzątał

        • 2 1

    • A guzik i nie 285 metrów a 365 metrów (1)

      I nie zatonął a złamał się na 3 części, które później przez dwa tygodnie łapano w kanale portowym
      Chcieli je połączyć ale brakło spawów i nitów bo cegiełki z odbudowy stoczni popłynęły do Torunia

      • 5 7

      • Ale spawy w końcu

        znaleziono u arabskiego inwestora który rozpłynął się w promieniach słońca Peru.

        • 2 0

    • troche zmyslasz... (5)

      Ale fakt, czasem wodowania sie nie udaja...
      W czasie ktory sugerujesz mialo miejsce takie zdarzenie, wodowanie boczne zaglowca dla Rosji. Czesc wozkow sie zablokowala i dziob nie zszedl do wody. Za to rufa zatonela... Uszkodzony kadlub sciagano z pochylni wiele miesiecy, Po naprawie w doku statek ukonczono i plywa do dzisiaj.

      To szkolny zaglowiec Mir.

      • 3 0

      • Stoper dziobowy pochylni bocznej się nie otworzył. Byłem na tym pechowym wodowaniu. 1987 rok to był. Ale po pochylni śladu już nie ma. Teraz nie wiem co na terenie dawnego C-1, a później K-4 się dzieje.

        • 4 0

      • A jeden wywrócił się do góry nogami (2)

        • 0 1

        • łał, nie wiedziałem że statek ma nogi (1)

          • 1 0

          • mają, takie do stawiania farm wiatrowych na morzu, sam uczestniczyłem w budowie trzech takich.

            • 0 0

      • Lauching

        Niestety pracownik odpowiedzialny za stoper nie wytrzymal psychicznie i po pewnym czasie targnal sie na siebie, ze skutkiem udanym. To byly czasy kiedy podejrzewano sabotaz, bo 'Mir' dla CCCP byl przeznaczony, jak wiekszosc budowanych jednostek wowczas. Ten zaglowiec to zreszta statek 'siostrzany' naszego Daru Mlodziezy'.

        • 4 0

    • Bzdura.

      Piłeś, to nie pisz.

      • 0 0

    • 280 metrów..??

      nie słyszałem aby w Gdańskiej zbudowano taki Statek ..a dodatkowo zatonął ..!!!!!!!!!!!1111
      wiielkie statki budowano przed wojną ..

      • 0 0

    • A potem się obudziłeś

      cały mokry i salowa w Tworkach zmieniła ci pampersa. Nie było statku o takiej nazwie i nigdy takie zdarzenie nie miało miejsca. Zapomniałeś znowu wziacleki na schizofrenię paranoidalną

      • 0 0

    • Aż takich sukceów SG za casów PRL nie miała.

      Na największej pochylni B1 można budować statki do 260 metrów długości.
      Zatonięcie kadłuba w chwilę po wodowaniu z powodu zalania 1 zbiornika nie jest możliwe.
      Kadłub zatonął kiedyś przy wodowaniu bocznym ale nie z powodu "kurka".
      W latach 80-tych w Stoczni Gdańskiej na wydziale K3 były czynne 3 pochylnie i na K1 drugie tyle lub mniej.
      65 statków rocznie z 15 pochylni po przeliczeniu to 1 kadłub w 2,5 miesiąca. Z kilku powodów takie tempo było niemożliwe w SG.

      • 2 0

  • Lepiej nie.

    Tu się może zdarzyć wszystko.

    • 6 6

  • Przyjdę pod warunkiem że nieszczęśliwie zatonie w czasie wodowania:) To była by atrakcja:)

    • 2 17

  • Czyli w 2022 roku sprzedali Duńczykom, działkę z infrastrukturą, która wcześniej należała do Stoczni Gdańskiej (7)

    W 2022 roku, ani później nie słyszałem takiej informacji, jakoś cicho o tym było

    • 37 15

    • No cóż naczelny związkowiec Solidarności oponiarz karol guzikiewicz tak był zajęty robotą że nie zauważył sprzedaży :))))

      • 16 7

    • Słabo słuchałeś... (2)

      Sprawa była komunikowana.

      "Ciekawszą" sprawą jest, jak Synergia wielu imion weszła w posiadanie tego terenu i jaki miało to wpływ na działalność stoczniową w tym miejscu...

      • 6 2

      • Typowo pisowska zagrywka. (1)

        To nie my to oni.Nalezy jednak dodac że SG nie oplacalo sie i dalej na Ostrowiu tez nic sie nie opłaca budowac statkow.Zresztą nie miałby kto to robic,tam zostało samo zomo pisowskie w osobach leniwych tow. związkowców

        • 7 5

        • w ukladzie jaki zostal wytworzony przez Synergie

          Nie oplacalo by sie nawet "perpetum mobile".

          • 2 0

    • a co ty myslales ? ze kutry polsza buduje ?

      wiadomo ze podwykonawca jestesmy

      • 6 0

    • PiS wyprzedało co się dało

      włączając stocznię Duńczykom i lotos Arabom

      • 11 9

    • Bo PISowcy wyprzedawali majątek Polski po cichu

      • 10 6

  • Nie ma już Stoczni. Andrzej Jaworski z PiSuaru za grosze sprzedał ją ukraińcom :))))))))))))))))))))) (2)

    Po co ludziom mieszać w głowach ? Lepiej osądzić tych którzy wyprzedają za kopiejki polski majątek narodowy. Grupa kulawego z Nowogrodzkiej tak pozbyła się Stoczni, Lotosu. Pora rozliczyć zdrajców :)))))))

    • 27 13

    • Wez sie nie ośmieszaj

      Słońce peru sprzedał kolejkę na Kasprowy, polskie nagrania niemcom, PKP energetyka nawet lot chciał sprzedać, ale Lufthansa akurat wtedy kasy nie miała. A jak nie miał już co sprzedać, to zajumał kasę z ofe

      • 7 9

    • no jak sprzedal??!

      To co kupili Dunczycy?!

      • 3 0

  • Kolejny raz sprzedana (1)

    Czyli po cichu złodzieje z pisu sprzedali stocznie i to kolejny raz , a ciągle kwaczą o tym że to pan Tusk wyprzedaje. Ciemnogród łyka te ich kłamstwa jak pelikan żaby.

    • 19 14

    • jakie po cichu??!

      Byl przy tym niezly szumek, bo nalezalo najpierw "przekonac" Synergie, aby odstapila udzialy w tym terenie...

      Poszukaj sobie, jak te udzialy nabyla... I kto w tym palce maczal.

      • 1 0

  • Pamiętam wodowania stutysiecznikow (4)

    To było za PRL.

    • 16 0

    • a pamiętasz jak ZOMO pałowało stoczniowców? (1)

      to też za PRL było

      • 3 6

      • Teraz tez niektórym od tow

        Guzikiewicza to by sie przydało.

        • 4 2

    • A niby gdzie w Gdansku takie wodowano?

      Pomyliło ci sie z Komuna Paryską a i oni robili to chyba w dwóch sekcjach i potem łączyli na wodzie

      • 1 1

    • Jak się ma na starość słabą pamięć to można skorzystać z literatury tematycznej

      W gdańskiej stoczni nigdy nie budowano statków o wyporności 100 tys. ton. takie statki można budować tylko w doku.

      • 4 0

  • (1)

    niedlugo wodowanie kajakow

    • 1 5

    • bo na tyle polakom pozwala wladza

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Szkoda, że nie w sobotę :/ (3)

    • 55 4

    • (1)

      Zabrakło w ankiecie punktu: - chętnie bym zobaczył, ale o tej porze jestem w pracy.

      • 15 1

      • ludzie pracy sobote i niedziele chca miec wolna!!

        • 2 1

    • ty sobote chcesz wolna,a,,oni"niech pracuja!!!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane