• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejny absurd (2)

    Dlaczego?
    Bo tak naprawdę te rowery to kolejny lewacki pomysł. Za pieniądze podatników plus unijne, grupa korpo-oszołomów dostała w prezencie rowery do taniego dojazdu do pracy, na imprezy...
    Przecież wszyscy wiemy, że na takich zasadach ten program nigdy nie będzie poprawnie funkcjonował.
    Nie potrzebne akumulatory i za tanie abonamenty.
    Ale dopóki "miejscy" dyrektorzy i specjaliści będą brać kasę, cyrk będzie się kręcić...

    • 17 7

    • (1)

      jakos na całym świecie poprawnie funkcjonuje.

      • 0 1

      • Cały świat ci się pomieszał z jakąś częścią

        Ale w porządku dla ciebie parę krajów Europy zachodniej To jest cały świat

        • 6 0

  • Ciekawe ile milionów trafiło do prywatnej kieszeni (2)

    I później się dziwić że po Trójmieście jeździ tyle luksusowych samochodów xD

    • 11 4

    • Tablica (1)

      Te luksusowe to są głównie z Bydgoszczy.

      • 0 1

      • A nie z Torunia?

        • 0 2

  • Co za brednie jaka to innowacja !!Mamy 21 wiek od wielu lat w niektórych państwach drony dostarczają przesyłki!! (5)

    To jest innowacja oraz wiele innych! wypożyczalnie rowerów miejskich sa od kilkudziesięciu lat na zachodzie ,elektrycznych także.
    Prawda jest taka ze ci ludzie są nie kompetentni ,nieudolni ,i leniami śmierdzącymi.Dokladnie to samo było z firmą co budżet obywatelski spartoliła dopiero po kilku tygodniach od wrzawy miedialnej władze miasta przyznały się ze wynajęta firma jest niekompetentna i trzeba zerwać z nią kontrakt dopiero pod presją medialną to zrobili.I tu jest identycznie!!

    To chyba ten sam facet na molo gwarantował ze wszystko jest przygotowane idealnie i będzie działac idealnie bo maja doświadczenie i swietnie sa przygotowani. Ateraz prawda jest taka ze chcieli to robic jak najniższym kosztem bo zysk jest najważniejszy!
    Od początku było wiadomo tym bardziej ze mieli półroczne opóźnienie!!
    -Brakuje im ludzi do obsługi bo za mało płacą !!
    -brakowało im ładowarek
    -brakowało im baterii na wymiane
    -brakuje im rowerów
    i aplikacja działa beznadziejnie!!
    przez te pól roku spóźnienia mieli idealne warunki do zapewnienia działania .Nie zrobili tego bo nie chca ponosić większych kosztów i licza ze przeczekają do czerwca az przyjdzie więcej rowerów!
    Gdyby realizowali kontrakt dla prywatnej firmy to by się zupełnie inaczej zachowywali ,ale dla miasta to maja to gdzies bo urzędasy im pobłażają bo w koncu to nie prywatna kasa tylko mieszkańców czyli niczyja!!
    od początku było wiadomo jaka będzie frekwencja bo były analizy i ankiety robione
    Tylko kary ich zmuszą do szybszej i solidnej reakcji

    • 23 2

    • g*wno wiesz i tyle (3)

      jw

      • 0 4

      • inteligent sie odezwał hahaha

        • 0 1

      • Wie więcej niż się przedmówcy, który odpisał cytuję:
        "g*wno wiesz i tyle"
        jw
        Koniec cytatu.
        Wydaje
        I ma rację.
        Hipster w ciasnych rureczkach się wkrótce o tym przekona.
        "Takie czasy panie kolego"

        • 1 1

      • To własnie pracownik Mevo sie odezwał,takich ludzi zatrudniają !!

        • 1 0

    • W 21 wieku stołki z rozdziału partyjnego

      W tym mafijno masonskim mieście nic lepiej ne bedzie

      • 1 0

  • JAA

    od czegos trzeba zaczac

    • 1 0

  • "Przyznajemy: Mevo działa źle" mówi stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike.
    A ja mówię:
    Jak mam ochotę na jazdę na rowerze to użytkuję swój własny "Wigry 3"
    Bez "abonamentów" który jest permanentną inwigilacją, na którą godzą się "użytkownicy Mevo"
    Ale kilka milionów euro "ktoś"zarobił znajomy,, marszałka, królika komisarza wyborczego lub innych "włodarzy"
    A na koniec "wisienka"
    Cytat:
    "Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska"
    A na zdjęciu wygląda jak nieogolony niedomyty hipster.

    • 11 1

  • Przecież ten "system" nie działa. Rowerów brak. Nieliczne, które stoją są rozładowane od wielu dni. Niby jest 1200rowerów ale tak naprawdę to pewnie połowa.

    • 8 0

  • Operator myślał, że na 1200rowerów rozrzuconych po wielkim obszarze wystarczy im jedno auto, dwóch pracowników i kilka ładowarek na przyłączu z zabezpieczeniem 6A?

    • 11 0

  • Czy wśród dzbanow piszących OPZ był ktoś z IT ? Wątpię.

    • 2 4

  • Wystarczy zrobić 50gr/min i od razu będzie spokój. Po prostu jest za tanio. Jak ktoś chce traktować mevo jak własny rower bo (7)

    zapłacił 10zł/mc to raczej pomylił adresy. To jest okazjonalna usługa, nie oddanie za darmo. Inny pomysł to uzależnienie ceny (punktów) na koncie od liczby rowerów i zainteresowania w danym regionie. Rozumiem, że wiele osób tego nie pojmie, ale nie ma innej drogi. To nie socjalizm, jak coś jest za tanie to tego nie ma ...

    • 9 13

    • ty chyba nie rozumiesz idei takiego roweru. (2)

      na tym cały pic polega ze ma byc powszechny. inaczej to nie sensu.

      • 3 0

      • Jak u ciebie z matematyką?

        Trójmiasto nie ma 100 000 osób żeby 4000 rowerów starczyło. Nie licząc godzin szczytu i turystow. Daliście sobie wmówić jakieś cuda, a teraz histeryzujecie :)

        • 3 0

      • Skoro rozumiesz to wytłumacz jak pożyczyć jeden

        Rower 10 osobom naraz. Bo takie mniej więcej jest zapotrzebowanie.

        • 3 0

    • leming gdybys miał przynajmniej sladowe resztki mózgu wiedział bys ze załozeniem roweru jest komunikacja miejska i jak (2)

      w abonamencie bezmózgu jest 1,5godziny dziennie.a pozostałe minuty się płaci połowe taniej! I tak wlasnie zalozeniem projektu było by korzystano z nich jak najczęściej ! W innychmiastach jest pierwsze 15 minut bezpłatnie!

      • 0 1

      • Nie kapnales się wcześniej że 4000 rowerow na

        500k osób to nie jest powszechne? Duża beka , naprawdę wierzycie ze to zadziała? nawet 1 rower na 50 osób to za mało, a przecież przelicznik jest jeszcze większy :))) Ceny na pewno urosną, nie ma innej możliwości.

        • 1 1

      • Czyli wszystko świetnie dziala bo nie ma wolnych

        Rowerów. Czyli 100% wykorzystania. Sukces. Więc o co ta awantura.

        • 1 0

    • Masz rację, ceny na pewno się zmienia i rowery zaczną

      Być dostępne. System ze wszystko było za tanie już probowano 50 lat i się nie udało. ..

      • 1 1

  • Umiesz liczyć? Licz ma siebie (i swók rower) (1)

    Z tymi rowerami mevo jest jak z publiczną komunikacją, publiczną służbą zdowia, mieszkaniami komunalnymi,... komuną. Niby jest ale nie działa jak powinno

    • 10 2

    • Ale publiczne domy jakoś funkcjonują.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane