- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (707 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (57 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
"Przyznajemy: Mevo działa źle"
Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.
Rekordowa liczba wypożyczeń...
Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.
...ale błędy jak na dłoni
Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:
"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.
Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."
- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).
Lista rzeczy do poprawy
Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.
Chodzi przede wszystkim o:
1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów
Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów
w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;
Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska
3. Poprawienie relokacji rowerów
Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów
Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;
5. Przywrócenie dokonywania płatności
Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.
Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
Filmy na ten temat
Opinie (705) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-11 21:16
Ale Ale (4)
Ale jak już się uda mewę wypożyczyć to lata się na niej kapitalnie: ))!! Wspaniała sprawa!!: )
- 4 5
-
2019-04-11 21:36
Alu (3)
Tylko po co wozić 30 kg jak by można 10?
- 2 1
-
2019-04-11 22:05
(2)
10kg rower miejski?? zabawny jestes.
moze jeszcze karbonowy?- 0 2
-
2019-04-11 22:54
Nie pewno nie 30kg
Nie wiem jakie masz pojęcie o miejskich bike'ach ale zatrzymało się na gdzieś w okolicy Ukrainy czy jubilata...
- 0 1
-
2019-04-13 23:40
Made in USA
Czemu nie, lżejsze od alu i wytrzymalsze.
- 0 0
-
2019-04-11 21:17
nauczyciele
Dać pieniądze z tego badziewia zwanego projektem nauczycielom. Gdańska Sycylia w rozkwicie!!!
- 2 3
-
2019-04-11 21:23
Wigry Lux
Towarzystwo Metropolitalne popełniło nie mniej rażące błędy niż Nextbike. Po pierwsze : nie wykonało należycie prawdziwych testów systemu. Po drugie: przyjęło za rzecz normalną, a normalne to nie jest, że przemieszczanie rowerów z punktu B do A odbywać się ma za pomocą oleju napędowego, a nie pedałów. Po trzecie: nazywajmy miejsce dla rowerów Mevo "stajakiem", a nie "stacją". Stacje to można oglądać w Paryżu albo w Warszawie. Przypuszczam, że wykonanie systemu właśnie w tej taniej formie to przyczyna jego nieodległego upadku.
- 10 1
-
2019-04-11 21:25
Najtańsza oferta....
... wszystko przygotowywane na kolanie w pośpiechu. Brak doświadczenia (to nie sklep rowerowy) Poważna firma planując takie przedsięwzięcie przyjmuje 100% obłożenia a nie 27%. A reszta rowerów płynie w kontenerach z Chin. Panowie po polsku "jakoś to będzie" nie sprawdziło się...
- 11 0
-
2019-04-11 21:25
"Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo"
Obawiam się że raczej nic.
- 13 0
-
2019-04-11 21:37
System błędnie nalicza opłaty serwisowe
Są takie stacje w których system notorycznie nalicza opłaty serwisowe za rzekomy zwrot roweru poza stacją. Nie wygląda mi to na błąd, ale raczej na celowe działanie i próbę wyłudzenia. Chyba trzeba będzie złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Komu też naliczyło karę, niech się wpisuje
- 4 3
-
2019-04-11 21:38
Jakie baterie trzeba pedałować a nie na bateryjke
- 3 2
-
2019-04-11 21:39
lemingi
zadajom szpanu....
- 3 1
-
2019-04-11 21:41
Do wymiany
Należy wyrzucić ludzi, którzy zarządzają wprowadzeniem tego systemu do metropoli. Nie sprawdzili się w działaniu, technicznie nie ogarniają tematu. To Michał Glaser i spółka.
- 9 3
-
2019-04-11 21:50
po poludniu zapomnij o rowerze
to co stoi notorycznie rozladowane a wlasnie wieczorami rower jest potrzebny jak komunikacja rzadko kursuje, nie tego oczekiwalam, abonamentu wiecej nie kupie 10 zl w plery a rower az 1 raz znalazlam naladowany
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.