• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Działa tak jak UBER na polską gospodarkę (1)

    Amerykanie inwestują, polacy pragną bo jest TANI a w tle wychodzi że ktoś nas po cichu okrada i jest do bani!

    • 2 2

    • jak GPEC

      • 1 0

  • Wygląda jak przekręt (2)

    Takiego numeru nie było dawno.

    • 14 1

    • OLT

      Był Amber Gold.

      • 0 1

    • E tam dawno

      A Tristar? Przecież on nic nie robi...

      • 2 0

  • Zaraz....36 milionow za 1200 rowerow? (3)

    • 12 2

    • Za 4080 (2)

      I obsługę

      • 0 0

      • Amber2

        To i tak jest wielki miś jak na nasze czasy.

        • 1 0

      • no ale zapomniałeś o abonamencie

        • 0 0

  • urzędasy + cwana firma

    Za tę kasę można by kupić 10.000 zwykłych, lepszej marki, do tego słupki z zapięciami jak w Warszawie i od listopada już byśmy o mevo nie pamiętali, a używali.

    A tak urzędasy napisały nierealny SIW, ale innowacyjny, nowatorki, pierwszy, eko. Znalazła się cwana firma, co to łyknęła i zamiast 4000 rowerów, jest 1000. Zamiast 1000 baterii - 150, a zamiast 20 busów z pracownikami - 5. Ok mają prawo, firma ma przynosić zyski nie straty. Do nich mam mniejszy żal.

    Miało być eko, a teraz te diesle busy zasuwają po mieście i rozwożą baterie ładowane prądem z węgla. No szlag mnie trafia.

    I tak pamiętające pewnie komunę urzędasy i cwaniaki zepsuli świetny, fajny, ekologiczny, potrzebny (co widać po wypożyczeniach) projekt i obrzydzili go ludziom. Nie da się zepsuć metalowej kulki? No to daj ją tym urzędasom od SIWu... to zobaczysz.

    • 13 2

  • Wypożyczyłem rower 23 razy od (abo od 2 kwietnia). (1)

    Chyba mam szczęście albo nauczyłem się trochę dostosowywać do systemu. W przypadku roweru wspomaganego nie jest dla mnie kluczowe, czy wysiądę z SKM na Przymorzu, Zaspie, czy we Wrzeszczu. I tak dojadę do celu w 5, 7 lub 10 minut. Rezerwacja trwa 15 minut, zawsze zdążam. Jedynie kilka razy musiałem jechać autobusem bo bez kitu nigdzie się nie pojawiały. Aplikacja sama się odświeża chyba co 30 sekund. Pojawia się jedyneczka gdzieś w koło mnie i cyk rezerwacja. dopiero się wkurzyłem jak wyłączyli doładowania. Jeśli się nic nie zmieni to 27 kwietnia przestanę jeździć bo mi się skończy abo. Co do samych rowerów, chodzą lekko i wydają się być solidne. Nie rozumiem dlaczego postawiono na system z dowożeniem baterii zamiast stacji dokujących. Kiedy będzie 4000+ rowerów z pewnością będzie lepiej... jeśli operator nadąży z ładowaniem. System jest dotowany więc opłacalność to nie tylko zyski z abonamentów ale także z dotacji. Bardzo trzymam kciuki za rozwiązanie problemów i wznowienie abonamentów. Oczywiście są powody do narzekania, ale nawet w tej niedoskonałej formie Mevo zrewolujonizowało moje codzienne dojazdy. Do momentu aż skończy się abo...

    • 7 1

    • 1000 baterii dziennie nie nadążają wymieniać

      to 4000 dadzą radę?

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    FuckUp Nights

    Chcę Was widzieć na FuckUp Nights! Opowiecie co poszło nie tak, ale technicznie. Jestem mega ciekawy :)

    • 7 0

  • Szkoda mi nawet tych 10 zł

    Za ćwierć produkt.

    • 7 1

  • Rafałek coś ty nawyrabiał?

    • 1 0

  • (1)

    Rowery, które mają niski poziom baterii i tak powinny być móc wypożyczane. Dlaczego taki innowacyjny system nie wziął pod uwagę ladowania się baterii, gdy np jedziemy z górki?
    Jestem za tym, żeby mogła być możliwość wypożyczenia roweru bez wspomagania elektrycznego, każdy sobie sam może zadecydować.

    • 8 2

    • Już widzę jak się decydujesz na holowanie tego 30 kilogramowego molocha bez prądu, no ale każdemu wg potrzeb

      • 2 1

  • nie dzala nie dziala nie dziala nie dziala nie dziala

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane