• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 40 latach z Gdyni znika punkt napraw i sklep AGD. "Klienci codziennie nam dziękują"

Patryk Szczerba
17 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia. Piotr Cich i obsługująca klientów Jolanta Szramka przygotowują sklep do zamknięcia.

Niewielki sklep APC Usługi-Handel działający przy ul. AbrahamaMapka znika z usługowej mapy Gdyni. Naprawiano tam sprzęt AGD, można było kupić drobiazgi potrzebne w domu. - Klienci dziękują, kupują to, co nam zostało, a ja odchodzę na emeryturę - mówi Piotr Cich, właściciel sklepu, który funkcjonował od ponad 40 lat.



Czy naprawiasz sprzęt RTV/AGD?

"Dziękuję za 41 lat. Likwidacja sklepu. Zapraszamy". Taki napis można zobaczyć od kilku tygodni na witrynie niewielkiego sklepu APC Usługi-Handel w Gdyni. Punkt, do którego wejście prowadziło od ul. Władysława IV, służył kilku pokoleniom gdynian.

Ponad 40 lat historii



Wielu mieszkańców po awarii sprzętu swoje pierwsze kroki kierowało właśnie do zakładu prowadzonego przez pana Piotra. A ten nie odmawiał, nawet jeśli naprawa była skomplikowana. Co ważne, nie narażał przy tym klientów na wysokie koszty, więc ci chętnie do niego wracali, wiedząc, że mogą liczyć na fachową i niedrogą pomoc.

Punkt zaczął działać w 1979 roku. Niektórzy wspominają, że przy punkcie rosło żyto. Do końca lat 80. sklep należał do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego.

- Gdy przychodziłem do pracy, było siedmiu pracowników w warsztacie. W latach 90., po reprywatyzacji, przejąłem punkt i zaczęła się jego współczesna historia. Prowadziłem serwisy gwarancyjne sprzętu. Samego Zelmera sprzęty na gwarancji naprawiałem przez 25 lat. Dominowały odkurzacze, młynki, suszarki, roboty - wylicza Piotr Cich.
Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90. Zakład cieszył się od początku niesłabnącą renomą. Na zdjęciu pan Piotr z synem na początku lat 90.

Coraz niższa jakość sprzętów



Jak wspomina, jakość oferowanego kiedyś sprzętu była nieporównywalna do tego, co jest obecnie produkowane.

- Teraz weszła chińszczyzna, a z drugiej strony nie ma też części, a i materiały już nie te same co kiedyś. W przeszłości była firma z Kętrzyna, która robiła sprzęt oświetleniowy, suszarki i termowentylatory cieszące się ogromną renomą. Jeśli sprzęt się popsuł, to tylko przez nieuwagę użytkownika - opowiada.
Do punktu przychodzili ludzie w różnym wieku. Ostatnimi laty przede wszystkim starsi, szanujący nabyte przedmioty i chcący je naprawiać.

Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu. Informację o zamknięciu sklepu można znaleźć na witrynie sklepu.

"Naprawiali głównie starsi"



Wielu też przychodziło po drobnostki do domu i części do sprzętów.

- W pewnym momencie zaczęliśmy prowadzić sprzedaż niektórych sprzętów, bo pojawił się popyt na niektóre z nich. Wciąż jednak naprawialiśmy intensywnie przedmioty. Ostatnio naprawy zaczęły zanikać. Teraz, jak się zepsuje stary sprzęt, to młodzi wyrzucają stary, kupują nowy najczęściej przez internet, a jak się nie podoba, to odsyłają - wskazuje pan Piotr.

Bywało, że sklep towarzyszył niektórym klientom przez całe życie. Teraz ci przychodzą i dziękują za pomoc i fachową obsługę.

Podziękowania od mieszkańców



- Mieszkańcy codziennie nas odwiedzają, dziękują, wchodząc nawet bez żadnego kupowania. Są wdzięczni. Przez lata staraliśmy się, jak mogliśmy. Co trzeba było naprawić, to robiliśmy na drugi dzień. Weekendów właściwie nie wykorzystywaliśmy, urlopy z moim współpracownikiem też braliśmy na zakładkę - wyjaśnia.
Powodem zakończenia działalności jest wysoka podwyżka czynszów w lokalach gminnych. Pan Piotr nie ukrywa rozczarowania takim ruchem. Jego zdaniem na takiej polityce tracą nie tylko przedsiębiorcy, ale także klienci.

Mówi, że gdyby nie podwyżki, punkt nadal by działał, bo czuje się na siłach, żeby go prowadzić. Może w innym miejscu, szukając lokalu w rozsądnej cenie.

Wyprzedaż pozostałego towaru



- W trakcie pandemii zaczęliśmy dokupować rzeczy, żeby starczyło, bo wiele hurtowni zaczęło się zamykać. Włodarze miasta nas zaskoczyli podwyżkami - nie ukrywa rozgoryczenia, podkreślając, że sporo złego spowodowały opłaty pobierane za parkowanie także w soboty.
Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem Trwa wyprzedaż towaru i porządki przed zamknięciem
Chce do końca sprzedać towar, który jest w sklepie. Wyprzedaż może potrwać nawet do końca roku. W ofercie wiele małego sprzętu, który może przydać się w każdym domu.

- Towar jest atrakcyjny, więc klienci biorą na zapas. Wszystko sprowadzaliśmy przecież dla nich. Później przechodzę na emeryturę - kończy pan Piotr.
Quiz Trójmiasto kiedyś i dziś Średni wynik 56%

Trójmiasto kiedyś i dziś

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (438) ponad 20 zablokowanych

  • R.I.P jak większość dorobku gdynian

    • 2 1

  • taki mamy czas

    Postęp, miniaturyzacja, mega oferta 1000-cy rtv i agd, a wszystko chcemy mieć. Sam mam kilka "starych" laptopów, smartphonów, tablet , tv itd. Stan dobry, działają ale nie są tak sprawne w działaniu jak nowe.

    • 2 0

  • senior

    w gdansku jest tak samo sklepiki punkty naprawcze gdzie pracuja z pasja ludzie po 40 50 lat miasto ich nie chroni bylem lata temu w ameryce to miasto staralo sie by ich nie likwidowac ale my jestesmy lepjej rozwinieci senior pozdrawjam radnch p prezydent

    • 3 2

  • wielka szkoda (1)

    Coraz mniej jest zakładów usługowo-naprawczych. Wielokrotnie korzystałam z tego zakładu i zawsze byłam zadowolona z usług. Dziękuję!!!

    • 6 2

    • Teraz są ogłoszenia na gratce

      • 0 1

  • ZURT-ów

    też już nie ma , nawet sklep na Piekarniczej z częściami do pralek i lodówek w likwidacji . Żal.

    • 4 2

  • Ja-nóż

    I dobrze, niech idzie nowe, może jakiś kebab tam powstanie i człowiek zapcha kichy za 16 zeta

    • 2 3

  • Dziękuję bardzo

    Z usług tego zakładu korzystałam wielokrotnie.Zawsze usatysfakcjonowana obsługą i fachowym doradztwem.Wielka szkoda dla klientów.

    • 7 1

  • Opłaty za parkowanie zabijają handel w centrum. Taka prawda. To prezent dla centrów handlowych

    zwłaszcza tych z bezpłatnymi parkingami jak Riviera.

    • 8 1

  • nadtechnik jacek r !!! (2)

    Dlaczego nikt nie wspomina o glownym techniku , a w zasadzie nadtechniku, jacku R., ktory to ON wlasnie naprawial i ratowal caly ten sprzet AGD. Wlasnie Pan Jacek potrafil wszystko naprawic czym sie dalo i bylo dostepne. Dzieki niemu funkcjonowala funkcja serwisowa tego zakladu. Wielkie podziekowania dla Pana Panie Jacku!!! Pozdrawiam.

    • 8 1

    • Popieram.

      • 1 1

    • Popieram.

      Pan Jacek wspanialy fachowiec i technik. Wielkie doswiadczenie i wiedza. Ponad 40 lat w zawodzie serwisanta AGD i w tym zakladzie. Bez niego ten serwis nie mialby dobrej opinii. Dziekujemy za wszystko. Wiele razy Pan nas uratowal. Zyczymy duzo zdrowia i sukcesow na nowej drodze zycia.

      • 2 1

  • Dziękuję (3)

    Szlag mnie trafia kiedy takie punkty znikają !! Czy naprawdę nie było nikogo kto by to kontynuował dalej ? Dlaczego w krajach cywilizowanych można a u nas nie ? Dziękuję za tyle lat że byliście
    z nami .

    • 11 1

    • (2)

      Ale co tu naprawiac? Zelazko za 200 zl, gdzie naprawa to 100?

      Uwierz mi, ze punkty naprawiajace drogi sprzet zyja i maja sie swietnie (TV z wyzszej polki, HiFi audio, lepsze pralki itp), ale nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie naprawiac malego AGD! To nie PRL z jego bieda.

      • 2 3

      • (1)

        na pewno byłby jakiś ruch - kupno worków do odkurzacza albo wymiana szczotek do starego odkurzacza - to zależy tylko od ludzi - to ludzi tak zaprogramowano by iść a nawet jechać do hipermarketu po nowy gadżet a nie do małego sklepiku w którym porozmawiasz z fachowcem -

        • 0 2

        • Jakie hipermarkety? Jaka rozmowa z pseudo-fachowcem, ktory na niczym sie nie zna? O czym Ty piszesz? To lata 90 czy jak? Ostatnio worki do odkurzacza w sklepie kupowalem z 10 lat temu (jak nie dalej - po prostu nie pamietam tak dawno to bylo). 100% takiego towaru to zakupy przez internet (czyli precyzyjny wybor produktu i zakup), nie wylaczajac duzego AGD (choc tu dostawa oczywiscie lokalna).

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane