- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (438 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (142 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Po 40 latach z Gdyni znika punkt napraw i sklep AGD. "Klienci codziennie nam dziękują"
Niewielki sklep APC Usługi-Handel działający przy ul. Abrahama znika z usługowej mapy Gdyni. Naprawiano tam sprzęt AGD, można było kupić drobiazgi potrzebne w domu. - Klienci dziękują, kupują to, co nam zostało, a ja odchodzę na emeryturę - mówi Piotr Cich, właściciel sklepu, który funkcjonował od ponad 40 lat.
Ponad 40 lat historii
Wielu mieszkańców po awarii sprzętu swoje pierwsze kroki kierowało właśnie do zakładu prowadzonego przez pana Piotra. A ten nie odmawiał, nawet jeśli naprawa była skomplikowana. Co ważne, nie narażał przy tym klientów na wysokie koszty, więc ci chętnie do niego wracali, wiedząc, że mogą liczyć na fachową i niedrogą pomoc.
Punkt zaczął działać w 1979 roku. Niektórzy wspominają, że przy punkcie rosło żyto. Do końca lat 80. sklep należał do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego.
- Gdy przychodziłem do pracy, było siedmiu pracowników w warsztacie. W latach 90., po reprywatyzacji, przejąłem punkt i zaczęła się jego współczesna historia. Prowadziłem serwisy gwarancyjne sprzętu. Samego Zelmera sprzęty na gwarancji naprawiałem przez 25 lat. Dominowały odkurzacze, młynki, suszarki, roboty - wylicza Piotr Cich.
Coraz niższa jakość sprzętów
Jak wspomina, jakość oferowanego kiedyś sprzętu była nieporównywalna do tego, co jest obecnie produkowane.
- Teraz weszła chińszczyzna, a z drugiej strony nie ma też części, a i materiały już nie te same co kiedyś. W przeszłości była firma z Kętrzyna, która robiła sprzęt oświetleniowy, suszarki i termowentylatory cieszące się ogromną renomą. Jeśli sprzęt się popsuł, to tylko przez nieuwagę użytkownika - opowiada.
Do punktu przychodzili ludzie w różnym wieku. Ostatnimi laty przede wszystkim starsi, szanujący nabyte przedmioty i chcący je naprawiać.
"Naprawiali głównie starsi"
Wielu też przychodziło po drobnostki do domu i części do sprzętów.
- W pewnym momencie zaczęliśmy prowadzić sprzedaż niektórych sprzętów, bo pojawił się popyt na niektóre z nich. Wciąż jednak naprawialiśmy intensywnie przedmioty. Ostatnio naprawy zaczęły zanikać. Teraz, jak się zepsuje stary sprzęt, to młodzi wyrzucają stary, kupują nowy najczęściej przez internet, a jak się nie podoba, to odsyłają - wskazuje pan Piotr.
Bywało, że sklep towarzyszył niektórym klientom przez całe życie. Teraz ci przychodzą i dziękują za pomoc i fachową obsługę.
Podziękowania od mieszkańców
- Mieszkańcy codziennie nas odwiedzają, dziękują, wchodząc nawet bez żadnego kupowania. Są wdzięczni. Przez lata staraliśmy się, jak mogliśmy. Co trzeba było naprawić, to robiliśmy na drugi dzień. Weekendów właściwie nie wykorzystywaliśmy, urlopy z moim współpracownikiem też braliśmy na zakładkę - wyjaśnia.
Powodem zakończenia działalności jest wysoka podwyżka czynszów w lokalach gminnych. Pan Piotr nie ukrywa rozczarowania takim ruchem. Jego zdaniem na takiej polityce tracą nie tylko przedsiębiorcy, ale także klienci.
Mówi, że gdyby nie podwyżki, punkt nadal by działał, bo czuje się na siłach, żeby go prowadzić. Może w innym miejscu, szukając lokalu w rozsądnej cenie.
Wyprzedaż pozostałego towaru
- W trakcie pandemii zaczęliśmy dokupować rzeczy, żeby starczyło, bo wiele hurtowni zaczęło się zamykać. Włodarze miasta nas zaskoczyli podwyżkami - nie ukrywa rozgoryczenia, podkreślając, że sporo złego spowodowały opłaty pobierane za parkowanie także w soboty.
Chce do końca sprzedać towar, który jest w sklepie. Wyprzedaż może potrwać nawet do końca roku. W ofercie wiele małego sprzętu, który może przydać się w każdym domu.
- Towar jest atrakcyjny, więc klienci biorą na zapas. Wszystko sprowadzaliśmy przecież dla nich. Później przechodzę na emeryturę - kończy pan Piotr.
![Trójmiasto kiedyś i dziś](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3010/405x405/3010516__kr.webp)
Trójmiasto kiedyś i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (438) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-18 08:44
Szczur
Odejdz i nie niszcz juz Gdyni! Cos sie jeszcze wywali i Biedronka jak znalazl albo kolejna pusta knajpa!
- 9 1
-
2021-11-18 09:03
Szacunek za rzetelność, uczciwośc i cierpliwość ;)
Pozdrawiam.
- 9 1
-
2021-11-18 09:08
Gdyby wszystkie sprzęty
były niezawodne to co z nami, którzy pracują w fabrykach ?
- 2 1
-
2021-11-18 09:10
Strasznie żal
Ogromny żal że jeden z charakterystycznych punktów znika z mapy miasta. Dla Państwa Właścicieli ogromny szacunek i podziekowania za wspaniałą ciepłą , profesjonalną obslugę swoich klientów.
- 8 1
-
2021-11-18 09:10
Szkoda mi czasu na naprawianie
Wolę kupić nowy a czas poświęcić rodzinie
- 2 8
-
2021-11-18 09:18
To jest przykład na prowadzenie biznesu
Szacun dla właściciela bo to jesteś zadkosc teraz sklepy rok i się zamykają bo mają wielkie oczekiwania że po roku zostaną milionerami . Pozdrawiam i zasłużonego odpoczynku na emeryturze Wszystkie dobrego :)
- 6 2
-
2021-11-18 09:19
Taki sam punkt nazywał się BIO, znikł w Gdańsku i nie było takiego halo. (1)
- 4 3
-
2021-11-19 06:25
Tez dostał podwyżkę czynszu o 300%? To trzeba było zmienić halo to by było..
- 0 1
-
2021-11-18 09:24
Zrobil dla ochrony srodowiska wiecej niz niejedna korporacja.
- 7 2
-
2021-11-18 09:39
;(
Wielka szkoda że takie sklepy się zamykają i powstają tylko to nowe korporacje
- 9 1
-
2021-11-18 09:52
Brawo Gdynia (1)
Zdusić opłatami!!! A co do parkowania proponuje jeszcze pobierać opłaty w nocy. No i może na prywatnych posesjach - a co niech płacą za samochody, zło niszczące środowisko!
- 11 1
-
2021-11-18 10:38
w śródmieściu płacimy 24h/7 dni w tygodniu. Spóźniłeś się z pomysłem :)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.