- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (143 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Po 40 latach z Gdyni znika punkt napraw i sklep AGD. "Klienci codziennie nam dziękują"
Niewielki sklep APC Usługi-Handel działający przy ul. Abrahama znika z usługowej mapy Gdyni. Naprawiano tam sprzęt AGD, można było kupić drobiazgi potrzebne w domu. - Klienci dziękują, kupują to, co nam zostało, a ja odchodzę na emeryturę - mówi Piotr Cich, właściciel sklepu, który funkcjonował od ponad 40 lat.
Ponad 40 lat historii
Wielu mieszkańców po awarii sprzętu swoje pierwsze kroki kierowało właśnie do zakładu prowadzonego przez pana Piotra. A ten nie odmawiał, nawet jeśli naprawa była skomplikowana. Co ważne, nie narażał przy tym klientów na wysokie koszty, więc ci chętnie do niego wracali, wiedząc, że mogą liczyć na fachową i niedrogą pomoc.
Punkt zaczął działać w 1979 roku. Niektórzy wspominają, że przy punkcie rosło żyto. Do końca lat 80. sklep należał do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego.
- Gdy przychodziłem do pracy, było siedmiu pracowników w warsztacie. W latach 90., po reprywatyzacji, przejąłem punkt i zaczęła się jego współczesna historia. Prowadziłem serwisy gwarancyjne sprzętu. Samego Zelmera sprzęty na gwarancji naprawiałem przez 25 lat. Dominowały odkurzacze, młynki, suszarki, roboty - wylicza Piotr Cich.
Coraz niższa jakość sprzętów
Jak wspomina, jakość oferowanego kiedyś sprzętu była nieporównywalna do tego, co jest obecnie produkowane.
- Teraz weszła chińszczyzna, a z drugiej strony nie ma też części, a i materiały już nie te same co kiedyś. W przeszłości była firma z Kętrzyna, która robiła sprzęt oświetleniowy, suszarki i termowentylatory cieszące się ogromną renomą. Jeśli sprzęt się popsuł, to tylko przez nieuwagę użytkownika - opowiada.
Do punktu przychodzili ludzie w różnym wieku. Ostatnimi laty przede wszystkim starsi, szanujący nabyte przedmioty i chcący je naprawiać.
"Naprawiali głównie starsi"
Wielu też przychodziło po drobnostki do domu i części do sprzętów.
- W pewnym momencie zaczęliśmy prowadzić sprzedaż niektórych sprzętów, bo pojawił się popyt na niektóre z nich. Wciąż jednak naprawialiśmy intensywnie przedmioty. Ostatnio naprawy zaczęły zanikać. Teraz, jak się zepsuje stary sprzęt, to młodzi wyrzucają stary, kupują nowy najczęściej przez internet, a jak się nie podoba, to odsyłają - wskazuje pan Piotr.
Bywało, że sklep towarzyszył niektórym klientom przez całe życie. Teraz ci przychodzą i dziękują za pomoc i fachową obsługę.
Podziękowania od mieszkańców
- Mieszkańcy codziennie nas odwiedzają, dziękują, wchodząc nawet bez żadnego kupowania. Są wdzięczni. Przez lata staraliśmy się, jak mogliśmy. Co trzeba było naprawić, to robiliśmy na drugi dzień. Weekendów właściwie nie wykorzystywaliśmy, urlopy z moim współpracownikiem też braliśmy na zakładkę - wyjaśnia.
Powodem zakończenia działalności jest wysoka podwyżka czynszów w lokalach gminnych. Pan Piotr nie ukrywa rozczarowania takim ruchem. Jego zdaniem na takiej polityce tracą nie tylko przedsiębiorcy, ale także klienci.
Mówi, że gdyby nie podwyżki, punkt nadal by działał, bo czuje się na siłach, żeby go prowadzić. Może w innym miejscu, szukając lokalu w rozsądnej cenie.
Wyprzedaż pozostałego towaru
- W trakcie pandemii zaczęliśmy dokupować rzeczy, żeby starczyło, bo wiele hurtowni zaczęło się zamykać. Włodarze miasta nas zaskoczyli podwyżkami - nie ukrywa rozgoryczenia, podkreślając, że sporo złego spowodowały opłaty pobierane za parkowanie także w soboty.
Chce do końca sprzedać towar, który jest w sklepie. Wyprzedaż może potrwać nawet do końca roku. W ofercie wiele małego sprzętu, który może przydać się w każdym domu.
- Towar jest atrakcyjny, więc klienci biorą na zapas. Wszystko sprowadzaliśmy przecież dla nich. Później przechodzę na emeryturę - kończy pan Piotr.
Trójmiasto kiedyś i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (438) ponad 20 zablokowanych
-
2021-11-18 07:52
Łucyk. Tragedia tego miasta
- 17 1
-
2021-11-18 07:52
miasto podwyzszyło oplatę za czynsz
widać w Gdyni jest ta sama zasada co w Gdańsku - 'wszystko dla Gdyni'
- 9 1
-
2021-11-18 07:57
Pamiętam jak zaczynałem mieszkać na stancji w Gdyni, to był to jeden z pierwszych sklepów
które odwiedziłem żeby kupić co nie co do domu żeby mieć na starcie.
- 10 1
-
2021-11-18 08:09
AGD/RTV
Technika i jakość sprawia że serwisy to historia .Ja też podziękowałem poszedłem na zasłużoną emeryturę .Nowe telewizory nie psują się .Powodzenia na emeryturze
- 6 5
-
2021-11-18 08:10
Zamiast narzekać, jak to tak młodzież może kupować wygodnie przez internet
To może warto przenieść usługi do internetu? Takich firm bardzo brakuje. Decyzja o likwidacji bardzo wygodna, ale nieprawidłowa.
- 2 9
-
2021-11-18 08:15
sloiki nie znajo....
- 4 3
-
2021-11-18 08:19
ajfona tam nie zreperujesz
czyli dla generacji fejsbucka i instagrama taki sklep/warsztat nie istnieje.
Prad jest z gniazdka, woda z kranu czyli nie ma sie o co martwic- 4 1
-
2021-11-18 08:20
Jakie to polskie
Notoryczne podwyżki (lub duża jednorazowa)czynszów doprowadzają do likwidacji/bankructw drobnych i jakże potrzebnych przedsiebiorcow-nie mylić z pseudobiznesmenami!A skutek powyższego jest zupełnie odwrotny od zamierzonego:właściciel obiektu,ziemi itp zamiast dalej zarabiać regularnie nawet mniej ale zarabiać przez swoją pazerność trzyma lokal pusty,który niszczeje a on nie zarabia NIC!to samo w każdej innej dziedzinie życia,zrozumcie wreszcie że ciągle podwyżki nie spowodują że będziecie zarabiać więcej ,tylko ludzie będą szukać gdzie indziej np.lokalu czy ograniczać kupno jakiegoś produktu..
- 8 1
-
2021-11-18 08:30
p.Szczurek zniszczyłeś Pan Gdynie jak nikt Gdynianie Panu podziekują w najbliższych wyborach
- 16 1
-
2021-11-18 08:42
Kolejna Żabka.?? ;[
Obstawiamy.??
Najsmutniejsze, że 95% Osób Przeciwnych głupocie , nic nie może zrobić....:(((
Tylko, że niestety To Perfidne Zagrania, właśnie głupich ludzi ;[- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.