• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RD Oliwy: wstrzymać prace na Wita Stwosza

Katarzyna Moritz
30 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skrzyżowanie Wita Stwosza i Derdowskiego, tu m.in. mają przebiegać nowe pasy rowerowe i zatoczki parkingowe. Skrzyżowanie Wita Stwosza i Derdowskiego, tu m.in. mają przebiegać nowe pasy rowerowe i zatoczki parkingowe.

W Oliwie ruszyły prace, oficjalnie nazwane "utwardzaniem poboczy". - To omijanie prawa, faktycznie powstają tam parkingi bez pozwoleń budowlanych, prace są nielegalne - alarmuje zarząd osiedla Oliwa.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.

Czy Oliwa potrzebuje nowych miejsc parkingowych?

W czwartek Rada Osiedla Oliwa wysłała pisma do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Pomorskiego Konserwatora Zabytków i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w których zawiadamiają, że w ciągu ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska w Oliwie od 22 listopada, wykonywane są roboty budowlane bez pozwoleń i żądają ich natychmiastowego wstrzymania. Dlaczego?

Kilka dni temu na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni ruszyły prace, które w przetargu zostały nazwane: "utwardzanie poboczy w ciągu ulic Wojska Polskiego i Wita Stwosza w Gdańsku". W ramach prac mają być rozebrane i przeniesione krawężniki, ma także powstać nawierzchnia z betonowych płyt typu MEBA.

Wiążą się one z powstaniem nowych pasów dla rowerów. Pisaliśmy o tym w artykule: Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę.

- Prześledziliśmy dokumentację przetargową i takie sformułowanie jak "utwardzanie poboczy" wiąże się z tym, że nie wymaga się na nie pozwoleń na budowę, środowiskowych i konserwatora zabytków, bo Stara Oliwa jest objęta ochroną - podkreśla Tomasz Strug, z zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Radni Osiedla powołują się też na spotkanie z mieszkańcami gdzie wiceprezydent Maciej Lisicki, w kontekście budowy pasów rowerowych publicznie mówił o budowie miejsc parkingowych, pokazywał także slajdy zliczające przyszłe miejsca parkingowe.

- Obecne prace to omijanie prawa za pomocą terminologii, intencją miasta od samego początku była budowa miejsc parkingowych, dlatego żądamy natychmiastowego ich wstrzymania. Budowane zatoczki na dotychczasowych trawnikach nie są żadnym utwardzanie pobocza, lecz budową miejsc parkingowych - podkreśla Strug.

Co na to ZDiZ? - Utwardzane jest pobocze, a to co w tym miejscu powstanie to jest kwestia terminologii. Żeby zrobić cokolwiek, chodnik czy miejsca parkingowe, postojowe, trzeba najpierw pobocze utwardzić. Z naszej strony wszelkie formalności zostały dopełnione - wyjaśnia Katarzyna Karczmarek, rzecznik ZDiZ.

Pomorski konserwator zabytków, na wiosek ZDiZ, 9 listopada wydał decyzję zezwalającą na prowadzenie prac związanych z przebudową pobocza na miejsca parkingowe, pod warunkiem zachowania istniejących drzew, oraz że prace nie mogą szkodzić ich systemowi korzeniowemu, z umiejscowieniem krawężników tylko równolegle do ulicy Wita Stwosza.

- Prace drogowe są wykonywane zgodnie z planem zagospodarowania w tym miejscu - podkreśla Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków. Jednak obecnego pisma do Rady Osiedla o wstrzymaniu prac urząd nie otrzymał. Trafiło ono za to do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

- Za wcześnie na opinie, dopiero zapoznajemy się wnioskiem. Więcej informacji będę miał w przyszłym tygodniu - wyjaśnił nam Tadeusz Samulski, z PINB.

Tymczasem prace w Oliwie, mają się zakończyć już 22 grudnia. Robotnicy wkrótce wejdą do strefy starej Oliwy.

- Od malowania drogi na czerwono i "utwardzania pobocza"jazda dla rowerów i samochodów bardziej komfortowa nie będzie. Lepiej by wydano te pieniądze, czyli 860 tys. zł na porządne połatanie Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego. W Oliwie ludzie pukają się w głowę, jak słyszą o tym wizjonerskim, rowerowym pomyśle Lisickiego - podkreśla Strug.

Opinie (141) 5 zablokowanych

  • Rada Oliwy wypowiada się głownie w swoim imieniu (1)

    jeżeli radykalnie nie zmieni się skład startujących to już nie pójdę do wyborów do rady dzielnicy - obecna to żart.

    • 6 9

    • a kiedy kolejne wybory?

      w 2014 czy 2015?

      • 1 1

  • (1)

    Lisicki do dymisji!

    • 7 2

    • kolejny anonim wyładowuje emocje, a argumentów żadnych

      bez ataków personalnych proszę

      • 1 1

  • a kiedy płatna strefa

    parkowania na al.Grunwaldzkiej w Oliwie po stronie numerów parzystych ?

    • 2 4

  • Jesteśmy zacofani?

    Po co ten raban w internecie. Byłam w Anglii, w Bristolu.
    Wąskie uliczki, jednak na każdej z nich jest pas wyłącznie dla jednośladów i wózków inwalidzkich. Żaden użytkownik jezdni sobie nawzajem nie przeszkadza.

    • 5 5

  • badacze ustalili że ludzie są coraz głupsi

    nie jestem badaczem ale się z nimi zgadzam.
    wszystkich pogodzi bronabomber

    • 2 2

  • Poroniony pomysł p. Lisickiego....

    2jezdniowa ulica Wojska polskiego i Wita Stwosza( durnota urzędzników-jeden ciąg ulicy o dwu nazwach)ma się stać drogą rowerowa...
    PALANCIE... Tam jest Centrum Uniwersyteckie, tam powstaje olbrzymie centrum biurowo-ekonomiczne,a TY zamykasz drogę publiczną na ścieżkę rowerową... OPANUJ SWOJE AMBICJE...

    • 15 3

  • ed-WMG - typowy przejaw przeginania nieformalnego lobby fascynatów prędkości (3)

    Wita Stwosza nie jest ulicą czteropasmową.
    Na jednym z pasów w każdą stronę parkują samochody. Zaparkowany samochód to nie jest samochód jadący.
    Ciąg drogowy Wita Stwosza nie ma stać się drogą rowerową tylko na jej jezdni ma się pojawić pas dla ruchu rowerów zaznaczony kolorem.
    Ruch samochodów jak dotychczas (wg wielu opinii przeciwników ww rozwiązań znikomo mały) będzie się swobodnie odbywał pasem równoległym do torowiska tramwajowego.

    • 3 11

    • a jest tam pas prostopadły do torowiska tramwajowego?

      • 2 1

    • prostata atakuje... (1)

      przeczytaj poprawnie...nie pisałem o ulicy czteropasmowej
      .obok ulicy są znakomite warunki do wspólnej scieżki i ruchu pieszego.jako drogowiec wspołautor autostrady Ą1 i A2 nie pochwalam takiego rozwiązania...
      ps . jeszce trochę a wymysli jakiś palant ściężkę dla żab...pozdrawiam,dziękuję za opinie.

      • 2 3

      • ed-WMG - o ulicy czteropasmowej pisali inni tobie podobni

        ty pisałeś dyrdymały (sorry za emocjonalną ocenę - nie wiedziałem że z Ciebie ekspert autostradowy) o zamykaniu drogi publicznej na ścieżkę rowerową.

        • 0 0

  • doopy zamiast korkow na grunwaldzkiej zrobic ring na wita stwosza oraz na wojska polskiego i jana pawla ii zielonz droga dojazd

    droga dla samochodow i odciazyc spacerowa oraz grunwaldzka i droga zielona zrobic dojazd do srodmiescia

    • 2 4

  • Jak można odwołać radę Oliwy ?

    Za chwilę zacznie przypominać towarzystwo z Żabianki co to zablokowało rozbudowę Gospody, teraz myśli o wprowadzeniu szlabanów. Tzw. demokracja dzielnicowa. Już w średniowieczu państwo mało nie upadło przez Polskę dzielnicową.

    • 3 10

  • Rower na ulicy (1)

    Tak, ale po wprowadzeniu obowiązkowego ubezpieczenia OC !

    • 8 7

    • obowiązkowe OC dla każdego pojazdu

      proporcjonalnie do pojemności silnika.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane