- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (143 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
- Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego została powołana uchwałą Rady Miasta. Jej członkowie będą realizować program "GAMBIT Gdański" zakładający zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych o 50% w ciągu 10 lat - poinformował Błażej Słowikowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Gdańsku.
Jak podaje Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku w grudniu 2005 i styczniu tego roku na gdańskich drogach doszło do 681 wypadków, w których zginęło 14, a zostały ranny 824 osoby.
Historia programu GAMBIT mającego poprawić bezpieczeństwo na drogach rozpoczęła się w 1993 r, kiedy to rząd RP powołał Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Minister Transportu i Gospodarki Morskiej zamówił w Komitecie Badań Naukowych projekt badawczy pt. "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce". Rok później KBN wyłonił w konkursie zespół projektu pod kierownictwem Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Program "GAMBIT Gdański" jest elementem Wojewódzkiego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT Pomorski, który z kolei wchodzi w skład Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005.
- Chociaż program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego był do tej pory realizowany to jednak chcieliśmy go udoskonalić. Dzięki "GAMBITOWI Gdańskiemu", możemy pracować w gronie ludzi, którzy znają potrzeby gdańszczan i wiedzą, co należy robić. Najważniejsze, że Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego skoordynuje i usystematyzuje naszą pracę. Jestem pewien, że efekty będą widoczne w krótkim czasie - powiedział sekretarz Rady, Antoni Szczyt.
Zdaniem Antoniego Szczyta na efekty pracy rady mieszkańcy nie będą długo czekać.
W maju na Politechnice Gdańskiej odbędzie się Seminarium GAMBIT 2006.
Opinie (42) 1 zablokowana
-
2006-03-24 07:45
będą realizować program "GAMBIT
Historia programu GAMBIT mającego poprawić bezpieczeństwo na drogach rozpoczęła się w 1993 r, kiedy to rząd RP powołał Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,"
program jak widac działa lat 13 , Gdańskie władze zawsze miały refleks,
- a wielu dzialaczy rożnej maści z Gdańska którzy udali sie po wladzę do Warszawy niczego dla naszego miasta nie zalatwili poza cmentarzem cmentarzy
problem Gdańska to......przedewszystkim dobre przelotowe. drogi ,
- a co do wyniku programu to przez 12 lat ilość wypadków wzrosła ,
wniosek nr 1 - nie było rady, było mniej wypadków
wniosek nr.2 - czy rada jest czy jej nie ma, ilośc wypadkow rośnie
wniosek nr.3- nie wydawać kasy na organ który nie ma wpływu na ilośc wypadków- 0 0
-
2006-03-24 07:53
Może by tak zacząć os synchronizacji świateł
tak aby przy 50-60 km/h można było przejechać przez miasto z kier Pruszcza do powiedzmy Sopotu. Teraz to jest jakiś koszmar .. jak nie wyciśniesz 80-90 / h to stoisz na każdych światłach. Gorzej jest chyba tylko w Olsztynie. Tam na każdych światłach się stoi ile by się nie jechało :-)
- 0 0
-
2006-03-24 07:55
blad w rozumowaniu
No nie wiesz kombatancie czy gdyby rady nie bylo liczba wypadkow nie podwoilaby sie.Wszak ilosc autek na drogach polskich wzrosla w olbrzymim tempie od tamtej pory niepomiernie.Wspomne ze import prywatny glownie z Niemiec spowodowal ze od 1993 ilosc samochodow wzrosla 2,5 raza do dnia dzisiejszego.Tak wiec jednak cos ta rada daje.
- 0 0
-
2006-03-24 08:01
propozycja nie do odrzucenia
W kwestii swiatelek mozna by sie pokusic o swiatla sterowane podarza i popytem na dany kierunek z przyciskami dla pieszych.Albo podziemne przejscia dla pieszych (w razie wojny schrony ),ewentualnie bezkolizyjne 2 poziomowe skrzyzowania.Ja mysle ze juz teraz nalezy budowac caly ciag komunikacyjny z Gdanska do Gdyni na dwoch poziomach( cos jak w USA).To jest koniecznosc jezeli chce sie uniknac poteznych wielogodzinnych korkow w Trojmiescie.
- 0 0
-
2006-03-24 08:11
milosnik Sopotu
wiem co daje rada - kasę za posiedzenia
wniosek nr.2 - czy rada jest czy jej nie ma, ilośc wypadkow rośnie- 0 0
-
2006-03-24 08:16
!!!!!!!!!
Zamiast Rad, Stowarzyszeń i Instytutów wszelkiego rodzaju i wszelkiej maści, potrzebujemy pieniędzy na nowe drogi, na szerszy dostęp do służby zdrowia, na lepsze szkoły... Rady i inne ciała urzędowe to po prostu wyrzucanie pieniedzy w błoto!!!
- 0 0
-
2006-03-24 08:27
ale heca
Tyle forsy co placicie jako podatek przy zakupie paliwa za kazdym razem wystarczy zeby w ciagu 5 lat cala Polske zabetonowac i pokryc najlepszym asfaltem.Moze to nie brak pieniedzy ale scieranie sie klik i wyciaganie lap po nie swoja kase jest glowna przeszkoda i niemoca.Tylko pilnowane pieniadze z EU przyczyniaja sie do poprawy niektorych drog,bo z nich musza sie rozliczac.Gdzie ida miliardy za paliwo nikt nie wie!
- 0 0
-
2006-03-24 08:44
Sekretarz Rady A. Szczyt
"Jestem pewien, że efekty będą widoczne w krótkim czasie" - powiedział A.Sz..
Skoro tak powiedział to ja jednak mam wątpliwości. Pan Szczyt ostatnio wiele mówi i dużo obiecuje wybory idą.
Były już mapy miejsc niebezpiecznych, czarne punkty i różne inne takie i nic. Czasem się coś zmieni jak już dochodzi do naprawdę poważnych w skutkach wypadków a i to nie zawsze.
Radzie życzę "owocnych obrad" przy kawusi i ciasteczkach.- 0 0
-
2006-03-24 09:26
Locoski
Ale ta kawusia i ciasteczka dla Rad to też z naszych, tj. podatników, pieniędzy....
- 0 0
-
2006-03-24 09:35
Kiki
Jasne że tak. Do tego paluszki, herbatki, orzeszki, obiadki na telefon itd. ale to nie jest najwyższej rangi problem w tej sprawie.
Chodzi mi o to że ludzie którzy są za taki stan odpowiedzialni niewiele robią za to podpierają się jakimiś "ciałami" opiniotwórczymi bez jakiejkolwiek mocy sprawczej. Zazwyczaj kończy się na ględzeniu i wysnuwania jakiś wniosków po czym "ciało" umiera a stan pozostaje niezmieniony.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.