• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rada wypadkom zaradzi?

on
24 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Dwanaście osób w tym: urzędnicy, policjant, strażak, ratownik, strażnik miejski oraz specjalista z Politechniki Gdańskiej weszło w skład Miejskiej rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która rozpoczęła prace nad poprawieniem ruchu drogowego w Gdańsku.

- Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego została powołana uchwałą Rady Miasta. Jej członkowie będą realizować program "GAMBIT Gdański" zakładający zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych o 50% w ciągu 10 lat - poinformował Błażej Słowikowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Gdańsku.

Jak podaje Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku w grudniu 2005 i styczniu tego roku na gdańskich drogach doszło do 681 wypadków, w których zginęło 14, a zostały ranny 824 osoby.

Historia programu GAMBIT mającego poprawić bezpieczeństwo na drogach rozpoczęła się w 1993 r, kiedy to rząd RP powołał Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Minister Transportu i Gospodarki Morskiej zamówił w Komitecie Badań Naukowych projekt badawczy pt. "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce". Rok później KBN wyłonił w konkursie zespół projektu pod kierownictwem Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Program "GAMBIT Gdański" jest elementem Wojewódzkiego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT Pomorski, który z kolei wchodzi w skład Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005.

- Chociaż program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego był do tej pory realizowany to jednak chcieliśmy go udoskonalić. Dzięki "GAMBITOWI Gdańskiemu", możemy pracować w gronie ludzi, którzy znają potrzeby gdańszczan i wiedzą, co należy robić. Najważniejsze, że Miejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego skoordynuje i usystematyzuje naszą pracę. Jestem pewien, że efekty będą widoczne w krótkim czasie - powiedział sekretarz Rady, Antoni Szczyt.

Zdaniem Antoniego Szczyta na efekty pracy rady mieszkańcy nie będą długo czekać.

W maju na Politechnice Gdańskiej odbędzie się Seminarium GAMBIT 2006.
on

Opinie (42) 1 zablokowana

  • będą realizować program "GAMBIT

    Historia programu GAMBIT mającego poprawić bezpieczeństwo na drogach rozpoczęła się w 1993 r, kiedy to rząd RP powołał Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,"

    program jak widac działa lat 13 , Gdańskie władze zawsze miały refleks,
    - a wielu dzialaczy rożnej maści z Gdańska którzy udali sie po wladzę do Warszawy niczego dla naszego miasta nie zalatwili poza cmentarzem cmentarzy

    problem Gdańska to......przedewszystkim dobre przelotowe. drogi ,

    - a co do wyniku programu to przez 12 lat ilość wypadków wzrosła ,
    wniosek nr 1 - nie było rady, było mniej wypadków
    wniosek nr.2 - czy rada jest czy jej nie ma, ilośc wypadkow rośnie
    wniosek nr.3- nie wydawać kasy na organ który nie ma wpływu na ilośc wypadków

    • 0 0

  • Może by tak zacząć os synchronizacji świateł

    tak aby przy 50-60 km/h można było przejechać przez miasto z kier Pruszcza do powiedzmy Sopotu. Teraz to jest jakiś koszmar .. jak nie wyciśniesz 80-90 / h to stoisz na każdych światłach. Gorzej jest chyba tylko w Olsztynie. Tam na każdych światłach się stoi ile by się nie jechało :-)

    • 0 0

  • blad w rozumowaniu

    No nie wiesz kombatancie czy gdyby rady nie bylo liczba wypadkow nie podwoilaby sie.Wszak ilosc autek na drogach polskich wzrosla w olbrzymim tempie od tamtej pory niepomiernie.Wspomne ze import prywatny glownie z Niemiec spowodowal ze od 1993 ilosc samochodow wzrosla 2,5 raza do dnia dzisiejszego.Tak wiec jednak cos ta rada daje.

    • 0 0

  • propozycja nie do odrzucenia

    W kwestii swiatelek mozna by sie pokusic o swiatla sterowane podarza i popytem na dany kierunek z przyciskami dla pieszych.Albo podziemne przejscia dla pieszych (w razie wojny schrony ),ewentualnie bezkolizyjne 2 poziomowe skrzyzowania.Ja mysle ze juz teraz nalezy budowac caly ciag komunikacyjny z Gdanska do Gdyni na dwoch poziomach( cos jak w USA).To jest koniecznosc jezeli chce sie uniknac poteznych wielogodzinnych korkow w Trojmiescie.

    • 0 0

  • milosnik Sopotu

    wiem co daje rada - kasę za posiedzenia

    wniosek nr.2 - czy rada jest czy jej nie ma, ilośc wypadkow rośnie

    • 0 0

  • !!!!!!!!!

    Zamiast Rad, Stowarzyszeń i Instytutów wszelkiego rodzaju i wszelkiej maści, potrzebujemy pieniędzy na nowe drogi, na szerszy dostęp do służby zdrowia, na lepsze szkoły... Rady i inne ciała urzędowe to po prostu wyrzucanie pieniedzy w błoto!!!

    • 0 0

  • ale heca

    Tyle forsy co placicie jako podatek przy zakupie paliwa za kazdym razem wystarczy zeby w ciagu 5 lat cala Polske zabetonowac i pokryc najlepszym asfaltem.Moze to nie brak pieniedzy ale scieranie sie klik i wyciaganie lap po nie swoja kase jest glowna przeszkoda i niemoca.Tylko pilnowane pieniadze z EU przyczyniaja sie do poprawy niektorych drog,bo z nich musza sie rozliczac.Gdzie ida miliardy za paliwo nikt nie wie!

    • 0 0

  • Sekretarz Rady A. Szczyt

    "Jestem pewien, że efekty będą widoczne w krótkim czasie" - powiedział A.Sz..
    Skoro tak powiedział to ja jednak mam wątpliwości. Pan Szczyt ostatnio wiele mówi i dużo obiecuje wybory idą.
    Były już mapy miejsc niebezpiecznych, czarne punkty i różne inne takie i nic. Czasem się coś zmieni jak już dochodzi do naprawdę poważnych w skutkach wypadków a i to nie zawsze.
    Radzie życzę "owocnych obrad" przy kawusi i ciasteczkach.

    • 0 0

  • Locoski

    Ale ta kawusia i ciasteczka dla Rad to też z naszych, tj. podatników, pieniędzy....

    • 0 0

  • Kiki

    Jasne że tak. Do tego paluszki, herbatki, orzeszki, obiadki na telefon itd. ale to nie jest najwyższej rangi problem w tej sprawie.
    Chodzi mi o to że ludzie którzy są za taki stan odpowiedzialni niewiele robią za to podpierają się jakimiś "ciałami" opiniotwórczymi bez jakiejkolwiek mocy sprawczej. Zazwyczaj kończy się na ględzeniu i wysnuwania jakiś wniosków po czym "ciało" umiera a stan pozostaje niezmieniony.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane