• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni powiedzieli "tak" tunelowi pod Pachołkiem i Drodze Zielonej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.

Niespodziewanie, dzięki radnym z PiS-u, udało się przegłosować przystąpienie do sporządzania dokumentacji niezbędnej dla starań o dofinansowanie unijne budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, inwestycji wycenianej na prawie 2 mld zł. "Za" głosowało 14 radnych, "przeciw" 13, dwoje radnych wstrzymało się od głosu.



Czy radni miasta głosują dla dobra miasta?

Dyskusja na temat zasadności budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej trwa w mediach od kilku tygodni. To efekt porozumienia Sopotu i Gdańska ws. wspólnego przygotowania dokumentacji do tzw. decyzji środowiskowej. Sopot jeszcze w lipcu głosował nad przekazaniem na ten cel pół miliona złotych, a w czwartek zrobiła to gdańska Rada Miasta.

W głosowaniu wzięło udział 29 radnych, z czego 14 poparło uchwałę, 13 było przeciwko niej, zaś dwoje radnych wstrzymało się od głosu. Choć Paweł Adamowicz w imiennych listach namawiał radnych do poparcia decyzji forsowanej przez władze miasta, przeciwko zagłosowało aż sześcioro radnych PO.

Swoje zdanie w sprawie budowy tunelu pod Pachołkiem zmieniło natomiast dwoje radnych PiS, którzy podczas wcześniejszego posiedzenia Komisji Zrównoważonego Rozwoju zaopiniowali projekt uchwały negatywnie: Łukasz Hamadyk (głosował na sesji RMG "za") oraz Jacek Teodorczyk (wstrzymał się od głosu).

Tak swoją woltę tłumaczył radny z Nowego Portu:

- Przed posiedzeniem komisji nie miałem okazji rozmawiać z tymi, których problem dotyczy. Po głosowaniu przychodziły do mnie pielgrzymki mieszkańców. We wtorek odbyłem ponadgodzinne spotkanie z przedstawicielami rad dzielnic. Nie ukrywam, że dla mnie bliższą kwestią był przebieg Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. Otrzymałem zapewnienie, że informacje o ekranach akustycznych w tym miejscu to plotki, a nie fakty, i mieszkańcy dzielnic nadmorskich nie mają powodów do obaw - wyjaśniał zmianę postawy w czasie głosowania Łukasz Hamadyk.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
Przed czwartkową sesją Rady Miasta aż trzy komisje opiniowały uchwałę w sprawie wyłożenia pół miliona złotych na dokumentację dla tej inwestycji. Oprócz Komisji Zrównoważonego Rozwoju, projekt uchwały negatywnie opiniowała także Komisja Polityki Gospodarczej i Morskiej. Pozytywnie o niej wyraziła się jedynie Komisja Zagospodarowania Przestrzennego. (rozkład głosów w komisjach i podczas sesji Rady Miasta prezentujemy w ramce pod tekstem)

Podczas sesji inwestycji bronił zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski.

- Nie wiemy dziś, czy budowa tunelu pod Pachołkiem będzie kosztowała 800 mln czy miliard zł. Nie wiemy też, czy zbudujemy dwie jezdnie w obszarze nadmorskim, czy tylko jedną. Pewne jest, że ucywilizujemy, a na pewno zabezpieczymy tę przestrzeń [pas nadmorski - dop. red.] środowiskowo. Teraz nie ma tam odwodnienia, są za to elementy infrastruktury w spadku po poprzednim systemie. Obrona obecnych układów [drogowych - red. red.] jest działaniem na szkodę środowiska - przekonywał podczas sesji Andrzej Bojanowski.
Zastępca prezydenta wielokrotnie podkreślał w toku dyskusji, że decyzja o wyborze konkretnego wariantu drogi zapadnie nie wcześniej niż za 1,5 roku - 2 lata, gdy miasto dojdzie do etapu projektowania.

- Ale już teraz musimy się do tego przygotowywać, bo gdybyśmy nie przygotowali się wcześniej na nową perspektywę europejską, nie wybudowalibyśmy tramwaju na Piecki-Migowo, zbiorników retencyjnych i wód opadowych, dojazdów do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nawet nie wybudowaliśmy samej PKM-ki, gdybyśmy nie zaczęli wcześniej jej projektować - przypominał Bojanowski.
Czytaj też: Tramwaj na Morenę już gotowy

Do tej pory Sopot i Gdańsk wydały już ok. pół miliona złotych (Sopot i Gdańsk złożyły się po 250 tys. zł) na tzw. Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ), które wskazało niektóre rozwiązania techniczne i potwierdziło zasadność budowy połączenia drogowego obwodnicy z trasą Słowackiego na wysokości Brzeźna.

Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera. Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera.
Podczas sesji Rady Miasta obecni na sali mieszkańcy Gdańska rozwiesili dwa transparenty: w jednym protestowali przeciwko "autostradzie w pasie nadmorskim", w drugim apelowali, by zamiast budować szeroką arterię dla aut, wyznaczono buspas na ul. Spacerowej.

Odpowiedziała im radna z Osowy Małgorzata Chmiel (PO), przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego.

- Przez wiele lata rozpatrywano różne możliwości udrożnienia dojazdu do ul. Spacerowej. I okazało się, że nie jest problemem poszerzenie ul. Spacerowej nawet do 10 pasów, czy wycięcie połowy lasu i wstawienie buspasów. Problemem są dwa węzły, które blokują ruch na tej ulicy: jeden w Osowej, drugi w Oliwie.
Zdaniem Małgorzaty Chmiel budowa tunelu pod Pachołkiem (szacunkowy koszt: 900 mln zł, czyli czteroipółkrotność budowy trasy tramwajowej na Morenę wraz z kupnem pięciu nowych tramwajów) nie powinna budzić żadnych kontrowersji. Jej zdaniem dyskusyjna może być jedynie budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. W opinii radnej na tym odcinku powinna ona mieć przekrój jednojezdniowy, dwupasmowy, a nie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II
Wątpliwości radnych

Radni zwrócili uwagę, że choć inwestycję ma sfinansować Gdańsk z Sopotem, to skorzystają na niej także inne gminy, leżące za obwodnicą (temat poruszył Piotr Borawski z PO).

Odpowiedź miasta: istnieje szansa, że inwestycja powstanie za zaledwie 10 proc. wszystkich kosztów (wymagałoby to dofinansowania z UE na poziomie 90 proc. kosztów), "o ile wszystkie zainteresowane strony dojdą do porozumienia".

Z kolei Piotr Czauderna (PiS) zwracał uwagę, że kierowanie ogromnego strumienia pieniędzy na nowy układ drogowy może odbić się na dzielnicach bardziej zaniedbanych, m.in. na Oruni, która nie może się doczekać wielokrotnie tańszego tunelu pod torami kolejowymi.

Odpowiedź miasta: bezkolizyjny przejazd na Oruni ma szansę na realizację przy okazji budowy przedłużenia torów SKM do planowanego od kilkudziesięciu lat węzła przesiadkowego Czerwony Most.

Urzędnicy zapewnili, że wkrótce opublikują całe kalendarium działań podjętych na rzecz budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, aby uzmysłowić mieszkańcom, na jakim etapie jest ta inwestycja oraz przekazać podstawowe informacje na jej temat.

Głosowanie w sprawie "przystąpienia wspólnie z Gminą Miasta Sopotu do przygotowania kolejnego etapu przedsięwzięcia polegającego na realizacji układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 (ul. Kielnieńską) z Trasą Słowackiego".

ZA: Dunajewska Beata (PO), Kaźmierczyk Lech (PO), Stybor Wojciech (PO), Błaszkowski Wojciech (PO), Wasilewska Teresa (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Chmiel Małgorzata (PO), Dzik Piotr (PO), Dulkiewicz Aleksandra (PO), Geryk Żaneta (PO), Bumblis Marek (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Gorecki Jarosław (PO), Oleszek Bogdan (PO).

PRZECIW: Czauderna Piotr (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Falandysz Jaromir (PiS), Borawski Piotr (PO), Gierszewski Piotr (PiS), Jankowiak Beata (PO), Wirska Anna (PiS), Olek Magdalena (PO), Strzelczyk Grzegorz (PiS), Ryś Przemysław (PO), Dudek Dorota (PiS), Nieroda Adam (PO), Owczarczak Agnieszka (PO).

WSTRZYMALI SIĘ: Lodzińska Emilia (PO), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zrównoważonego Rozwoju:

PRZECIW: Nieroda Adam (PO), Magdalena Olek (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zagospodarowania Przestrzennego:

ZA: Chmiel Małgorzata (PO), Aleksandra Dulkiewicz (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Bumblis Marek (PO).

PRZECIW: Owczarczak Agnieszka (PO), Falandysz Jaromir (PiS).

WSTRZYM.: Lodzińska Emilia (PO).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Polityki Gospodarczej i Morskiej:

ZA: Dzik Piotr (PO), Stybor Wojciech (PO).

PRZECIW: Strzelczyk Grzegorz (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Borawski Piotr (PO).

Opinie (491) ponad 20 zablokowanych

  • a Sopot sam sobie nie moze zafundowac (5)

    polaczenia z Obwodnica ???? to przecierz jedna z najbogatrzych gmin w Polsce ,a nie ma wlasnej komunikacji miejskiej ,wodociagow , wysypiska smieci - no tak to to kurkort i stolica lansu .

    • 21 11

    • (2)

      Bo to TRÓJMIASTO, Metropolia.
      Ale faktycznie ul. Reja mogłaby przejąć część ruchu z Starej Oliwy

      • 4 7

      • Weź się lepiej do roboty zamiast siedzieć na forum.

        • 6 2

      • Ul.Reja to nie ryba i nic brała nie będzie.

        • 0 3

    • Sopot nie powinien mieć również praw miejskich

      A w zasadzie własnego samorządu - już od dawna powtarzam, że powinien zostać rozdzielony między Gdańsk i Gdynię.

      • 9 1

    • histeria

      Sopot nie ma tego nie ma tamtego ale ma wodę którą bierzecie do Gdańska za darmo a my musimy płacić wam za ścieki,jasne ??

      • 3 1

  • Brawo Radni !!!!

    wreszcie myślicie o mieszkańcach !!!!

    • 20 23

  • Adamowicz mieszka w Neptun Park (intercyza) (7)

    więc ma Was głęboko....

    • 17 3

    • ten co syna mu wcisnął na vice prezydenta

      ma kwity na niego i nie tylko on, więc Budyń musi tańczyć do końca

      • 9 1

    • kukiz jest trochę niezbyt

      ale pomysł ma dobry - rozwalić korupcję i prywatne interesy

      • 10 3

    • najpierw ścieżki rowerowe za miliony potem 2 stadiony (2)

      tunel jeden, tunel drugi itd.
      no fajne tematy tylko wszystko na kredyt, kto to będzie spłacał

      • 12 4

      • Drogi rowerowe są akurat przy tym wszystkim półdarmowe (1)

        Za 2 mld, to można by wybudować sieć ogólnopolską

        • 8 1

        • drogi rowerowe mają najwyższe wskażniki korzyści do kosztów

          Gdyby w Gdańsku były zbudowane drogi opracowane w projekcie STER i ruch na większej liczbie ulic był uspokojony (nie mówiąc o wprowadzeniu systemu zarządzania popytem na parkowanie)

          mogłoby się okazać, że budowa nowych ulic/ dróg nie jest potrzebna a korki byłyby dużo mniejsze

          • 6 3

    • i tak mamy do powiedzenia

      tyle co Żyd w Getcie

      • 9 1

    • jemu wsiorawno

      już dryfuje

      • 2 1

  • jak patrzę na te zdjęcia (2)

    to widzę wśród protestujących brodatych długowłosych jegomości, trzon polskich zadymiarzy, ludzi bez perspektyw życiowych których jedynym celem biegać po mieście z kolorowymi hasłami
    ja w ich wieku miałem już założoną własną spółkę, rozkręcałem interes, szukałem rynku dla swoich usług, prowadziłem rozmowy z klientami, nie miałem czasu robić z siebie debila i pajaca

    też jestem przeciw budowie tego tunelu ale jak patrzę na te brodate dzieci to z czystej złośliwości ciesze się z takiego a nie innego wyniku głosowania

    • 24 25

    • a jak już rozkręciłeś

      zżarły cię podatki i teraz z Irlandii musisz pisać przed otwarciem kuchni

      • 12 9

    • szczęśliwy bo odstawiłeś tabletki? a może ironia na siłę?

      • 5 6

  • Autostrada (8)

    Jak ktoś uważa ulice 2x2 (taką jak Słowackiego, Rzeczypospolitej, Chłopska, Pomorską) za autostradę, znaczy nigdy nie opuszczał Gdańska.

    • 30 15

    • (7)

      Chłopska i Pomorska mimo układu 2x2 są jeszcze normalne,z przejściami dla pieszych w poziomie jezdni,bez ekranów akustycznych,z dość częstymi skrzyżowaniami itp.Projektowana droga ma być podobna do Nowej Słowackiego,czyli ekrany,tunele dla pieszych ,praktycznie bez skrzyżowań,więc będzie to bliższe obwodnicy,albo nawet autostradzie,która skutecznie rozdziela dany obszar na to co jest "przed" i "za",podobnie jak rzeka.

      • 11 6

      • (6)

        Po pierwsze - nikt jeszcze tej ulicy nie projektuje.
        Po drugie - opisujesz jakieś prywatne abstrakty, bo nie ma nawet żadnej decyzji definiującą założenia dla tej ulicy.
        Po trzecie - zobacz jak wygląda proces inwestycyjny, zamiast się tak podniecać bzdurnymi wizjami.
        Po czwarte - obecny Czarny Dwór i Dąbrowszczaków też ma ograniczoną ilość przejść i skrzyżowań.
        Po piąte - Słowackiego nie jest żadną autostradą, ma normalne skrzyżowania i normalne przejścia dla pieszych.

        • 6 11

        • (5)

          1 - standardem w tym mieście jest mówienie "nikt tego jeszcze nie projektuje, nic nie jest przesądzone", a potem płynne przejście do "przecież to konsekwentna realizacja planów, które znane były już za Gierka",
          2 - kowal odnosi się do konkretnych przykładów, a nie do abstraktów,
          3 - dziękujemy za merytoryczny głos w dyskusji,
          4 - zgadzamy się, że na Czarnym Dworze jest za mało przejść?
          5 - Słowackiego ma podziemne przepusty dla zwierząt, a nie "normalne" przejścia dla pieszych. Zastosowano rozwiązanie droższe w budowie, nieporównanie droższe w eksploatacji, a do tego pogarszające warunki życia mieszkańców.

          • 7 2

          • (4)

            1 - za "Gierka" nie było ekranów akustycznych a droga 2x2 np. Rokosowskiego jest droga miejska.
            2 - do czasów decyzji administracyjnych wskazujących uwarunkowania wszystko co pisze się jest abstraktem.
            3- pisanie o 2 mld zł, albo o autostradach to przejaw braku podstawowej wiedzy o procesach inwestycyjnych
            4- Po co więcej przejść?
            5- idź na Słowackiego i policz ile jest przejść dla pieszych podziemnych i ile naziemnych, ile jest skrzyżowań bezkolizyjnych i zobacz iż tam nie ma żadnych świateł.
            A jeżeli jest jednak tak, iż przejść dla pieszych naziemny jest więcej niż podziemnych, jeśli brak jest węzłów bezkolizyjnych i jeżeli są normalne skrzyżowania sterowane sygnalizacja świetlna to może przyznasz iż Słowackiego nie jest żadną autostradą, tylko normalna miejska ulicą

            5a - jeżeli dla Ciebie normalny tunel dla pieszych jest aż tak zły iż nazywasz go przejściem dla zwierząt, to znaczy, iż nie przechodzisz tunelami pod torami kolejowymi (bo to jest taki sam tunel jak pod ulicą(. Tyle, ze to się nazywa fobia

            • 1 7

            • jak się przechodzi pod torami kolejowymi, często widać światło po drugiej stronie (3)

              TL - to czy ulica jest autostradą czy nie, to jest oczywiście dyskusyjne.
              Problemem jest to, że niektórzy kierowcy próbują z niej korzystać jak z autostrady i nie dają szansy jadącym zgodnie z przepisami lub przechodzącym przez jezdnię.

              Jak na razie dostajesz ode mnie medal za jednostronność reprezentowania opcji prosamochodowej.

              Wyobraź swoją wnuczkę idącą tunelem pod ulicą miejską w okresie jesienno - zimowym, może coś skojarzysz.

              • 4 1

              • (2)

                Słowackiego na odcinku miejskim na ograniczenie do 50 km/h. Cóż autostrada.

                Cóż, zgodnie z Twoją i nie tylko Twoją teorią każdy tunel jest zły, ten kolejowy (Oliwa, Wrzeszcz (stacja), Żabianka, Gdańsk) musisz więc omijać szerokim łukiem.
                Współczuję....

                Z ciekawości, ile km pokonałeś rowerem w tym roku, bo ja ponad 1000.

                • 1 3

              • jeździsz rowerem a przeginasz jak typowy prosamochodowy d*pek (1)

                nie każdy tunel jest zły, jeśli ułatwia dostęp do stacji SKM to jak najbardziej jest dobry, ale gdyby z obu stron było widoczne w nim światło, byłby jeszcze lepszy.

                Złe jest projektowanie miasta z myślą głównie lub wyłącznie o potrzebach ludzi chcących jeździć samochodem bez skupienia uwagi potrzebnej przy jeździe normalną ulicą miejską.

                Jak jadę rowerem nie liczę kilometrów tylko godziny jechania: w tym roku osiągnąłem przeciętnie dziennie ponad godzinę (na dojazd do stacji SKM i odjazd od niej), w weekendy ponad 4 godziny.

                Czas wykorzystuję bardziej na cieszenie się życiem, a nie próby udowadniania czegokolwiek komukolwiek.

                • 1 1

              • Typowa hipokryzja - tunel dobry bo idzie się nim do SKM. Ale tunel zły, gdy idzie się nim bezpiecznie na drugą stronę ulicy.
                I tu i tu tunel, taki sam konstrukcyjnie.

                Ale przecież nie o tunel chodzi, ale o ideologię. Te wszystkie nawoływania o Słowackiego jakoby była autostradą, o tych "złych" tunelach, choć na Słowackiego więcej jest przejść ze światłami to wszystko tylko chora ideologia.

                Używasz roweru/SKM ale nie zmuszaj innych do tego. I ani Słowackiego, ani żadna inna ulica CI nie przeszkadza używać dalej SKM/ roweru.

                Jeżdżę rowerem/ samochodem/ tramwajem/ autobusem i czasami SKM. Mam wybór, ale nikogo nie zmuszam, nie uważam też, iż ktoś jest pokrzywdzony, bo buduje się ulice.
                Owszem, nie spełnia się pomysłów garstki ideologicznie nastawionych lewaków, którzy pragną zawłaszczyć miasto dla swoich chorych wizji.

                • 2 0

  • Po prostu (3)

    radni do wymiany

    • 25 11

    • Hamadyk pierwszy

      • 7 4

    • nie wszyscy, nie wszyscy (1)

      przekonuj, unikaj przepychanek personalnych.

      Nawet Hamadyka trzeba próbować przekonywać.

      • 2 0

      • do : ....nawet hama......

        Hahahaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,tępota człeczek , by człeczek zrozumiał!......... "intere..K panie dziejku"
        do pis : porada - wymienić "mądrale" na nowy model!!!!!!!!!!!!!!!.

        • 0 0

  • Smutny to dzień (2)

    Wywalenie tak olbrzymiej kasy, degradacja środowiska, zniszczenie pasa nadmorskiego

    • 26 19

    • żeby Żukowo i Chwaszyczno mogło swobodnie przyjechac i zaparkować ci na trawniku

      • 9 2

    • Oliwa już zdegradowana, zabytkowy Park zdegradowany, ale kogo to obchodzi. Ważne aby chronić mieszkańców blokowisk, którzy oczywiście nie poruszają się samochodami.
      Tylko co te samochody tam na tym Przymorzu na tych parkingach robią.
      Czyżby mieszkańcy je kupili, aby sobie stały i rdzewiały?

      A może oni mogą "niszczyć" inne dzielnice swymi brykami, ale u nich nikt inny jeździć już nie może.

      • 7 4

  • Na szczescie mieszkam i pracuje za miastem. Nie musze dusic sie w spalinach Gdanska. Ale dziekuje, chetnie raz na miesiac przejade sie gdanskimi tranzytami w srodku miasta. Za 2mld to pewnie moznaby zafundowac darmowa komunikacje miejska na dlugie lata, ale oczywiscie lepiej ladowac w samochody. Powodzenia.

    • 14 10

  • PiS jest przeciwny UE i wydaje UE pieniadze ? (3)

    co to za patrioci ?

    • 14 8

    • i po co pisac glupoty? (1)

      pierwsza glupota jest stwierdzenie, ze PIS jest czy byl przeciwny UE, ktora obala Twoj wywod. druga glupota - nawet gdyby rzeczywiscie PIS byl przeciw UE, to bycie w UE i obowiazkowe placenie skladek + ogromne koszta wewnetrznej redystrubucji oraz pozyskiwania srodkow polaczone z rezygnacja ze srodkow UE byloby idiotyzmem.

      • 4 3

      • wśród głosujących na PIS jest wielu antyunijnych radykałów

        Wśród posłów PIS także.
        Kłania się pani profesor Pawłowicz.

        • 3 2

    • thomas, ładnie tak kłamać???,wstydu nie masz!.

      Nie wydają UE pieniędzy, bo głosowali przeciwko projektowi , jedna zakała się tylko znalazła w ich gronie,

      • 1 0

  • Dzielenie miasta i ekrany akustyczne (17)

    PKM czy SKM też dzielą miasto nasypami kolejowymi. Czemu wiec nie protestujecie, iż mieszkańcy ostali pozbawienie możliwości swobodnego poruszania.

    Czemu nie protestujecie, iż trzeba chodzić jakimiś przejściami podziemnymi, choć przy ulicach krótsze przejścia są już najgorszym złem.

    Dalej - te okropne ekrany są tylko przy ulicach, bo przy torach kolejowych dzielących np Oliwę i Przymorze to jest już ok, że je tam ostatnio wybudowano.

    To pokazuje skale hipokryzji tych protestów.

    • 14 19

    • (4)

      Tory kolejowe dzielące Oliwę i Przymorze wybudowano ponad sto dwadzieścia lat temu, a jeżdżące po nich pociągi bardzo rzadko smrodzą spalinami lub wpadają na siebie powodując wypadki. Znajdź lepszy przykład, bo te tory już się opatrzyły. Tak samo nasyp pod PKM był " od zawsze"

      • 7 2

      • (3)

        Tory tak, ale wiadukty niekoniecznie.
        A trasą PKM chodziło się na Niedźwiednik, jak normalną leśną przecinką.

        A te ekrany przy kolei, tak szpecące to pomysł ostatnich kilku lat, ale jakoś zamontowano je bez protestów.

        • 1 1

        • ja chciałem protestować, ale wolałem zająć się bardziej produktywną działalnością (2)

          uczestnicząc w spotkaniach na temat Strategia Gdańsk 2030+.

          Jej zapisów niestety radni chyba nie przeczytali.
          Lepiej dyskutować niż protestować.

          • 2 1

          • (1)

            Te wiszące banery to dyskusja. Pewnie jakaś nowa, lewacka jej definicja ?

            • 2 3

            • sprawdź w wikipedii definicję dyskusji: przypuszczalnie chodzi o wymianę opinii

              wieszanie banerów to tylko próba zapoczątkowania dyskusji.

              Znam skuteczniejsze, ale jej nie potępiam.
              Jak na razie to nie dyskutujesz, tylko przyklejasz etykietki.

              • 0 1

    • (7)

      Protestuja Ci, co nie chca miec tej ulicy pod nosem.
      A co z Tymi co mieszkaja przy Grunwaldzkiej, Chlopskiej i innych trasach przelotowych. Oni tez chcieliby odetchnac !

      • 3 1

      • (6)

        Protestują tylko Ci, którzy widza swój własny czubek nosa i nic więcej.
        Jak ktoś kocha rower, to myśli iż każdy musi na rowerze jeździć.
        Jak kogoś nie stać na samochód, to z zazdrości innym chce uprzykrzyć życie etc.

        • 3 5

        • jak ktoś ubóstwia jazdę samochodem, to może tak myśleć (2)

          Chodzenie pieszo i jazda rowerem poszerzają wyobraźnię i poprawiają empatię.

          Jazda samochodem zawęża horyzonty i prowadzi do tunelowego myślenia.

          Jak na razie jak jadę samochodem, to najbardziej uprzykrzają mi życie inni mieszkańcy jadący samochodami.
          Tobie przypuszczalnie też, ale się z nimi przypuszczalnie "solidaryzujesz" parkując poza pasem jezdni i znosisz ich w milczeniu.

          Znam kierowców atakujących innych jadących wg nich "zbyt wolno" do najbliższego skrzyżowania.

          • 3 3

          • (1)

            Sprzedaj samochód - poszerzysz swoje horyzonty. Na co czekasz?

            • 0 2

            • samochodu nie sprzedaję, ale nie korzystam z niego codziennie

              na dojazdy na małe odległości.
              Nie będę się spowiadał na temat liczby niepełnosprawnych wśród moich najbliższych tak jak ty.

              To, że brakuje ci empatii, to wiedziałem już po poprzednich wpisach.

              • 0 0

        • myślę, że wielu mieszkańców mogłoby częściej korzystać z roweru z korzyścią dla innych (2)

          i dla nich samych.

          Zmuszać to chcą projektanci dróg "szybkiego" ruchu w mieście: ale pieszych do korzystania z kładek i tuneli.

          • 2 1

          • (1)

            Miasto to tętniący zżyciem organizm, a nie skansen z rowerami i hipsterskimi knajpkami.

            • 1 3

            • I własnie dlatego ten organizm nie może sie skladac wyłącznie z dróg.

              • 1 0

    • nie jest okey (3)

      Na Zaspie do dzisiaj nie ma ekranów i przeszkadza mi to, że SKM tak halasuje

      • 0 2

      • (2)

        Mi przeszkadza i Grunwaldzka i kolej. W nocy spać nie można....

        • 0 0

        • weź wspomóż akcję uspokajania ruchu na Grunwaldzkiej do 30 km/h (1)

          tylko w nocy daje się tam jeździć szybciej, a szybka jazda generuje hałas.

          • 0 1

          • Chyba jesteś trollem lobby samochodowego, który chce ośmieszyć koncept stref 30. Na Grunwaldzkiej odpowiednią prędkość to.50, wystarczy to egzekwować.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane