• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy Nowej Bulońskiej

DŁ/KFP
12 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.

Mija czwarty miesiąc budowy nowej ulicy Bulońskiej Północnej oraz linii tramwajowej, która ma ułatwić komunikację pomiędzy południowymi dzielnicami Gdańska a Moreną, Wrzeszczem i Śródmieściem. Koszt inwestycji to niemal 200 mln zł.



Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,7 km długości. Jej początek to ul. Bulońska, a koniec - ul. Jabłoniowa. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca przedłużenie już istniejącej linii (jej koniec obecnie znajduje się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej).

Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, łączącej Morenę z Ujeściskiem. Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, łączącej Morenę z Ujeściskiem.
Zobacz także: Największe roboty drogowe zaplanowane na najbliższe miesiące w Gdańsku

Trasa przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej zlokalizowane co pół kilometra. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.

  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
Tuż przed skrzyżowaniem ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską ma powstać w przyszłości nowa zajezdnia autobusów miejskich.

Roboty ziemne na terenie budowy nowej linii tramwajowej prowadzone są obecnie na długości ponad dwóch kilometrów. Na odcinku od strony ul. Bulońskiej dobiegają już końca prace związane z układaniem sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego.

W ramach inwestycji powstaje most o długości 220 metrów nad Potokiem Siedleckim. Trwają roboty przy platformach pod podpory.

  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
Na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Jabłoniowej ekipy budowlane wykonują prace przy kanalizacji deszczowej, gazociągu i wodociągu. Układane są także kable trakcyjne. Roboty ziemne prowadzone są na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej (rozpoczęła się budowa kanalizacji deszczowej).

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Droga i trasa tramwajowa powinna zakończyć się jesienią 2019 roku.

Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka. Materiał z lipca

DŁ/KFP

Opinie (233) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    To wszystko kłamstwa, tam nic nie ma, nie ma po co jechać do Gdańska

    • 6 13

    • Zostan w Krakowie, albo se pojedz na expresso do Wien.

      • 3 1

    • Wyborca Pana Szczurka dał głos:).

      My w Gdyni robim więcej:)!

      • 2 0

  • brawo PIS

    brawo pis! prezydent pisowski to i miasto sie rozwija! super! na pewno zaglosuje na kuperka kacperka! polska podnosi sie z kolan a gdansk wraz z niom.

    • 13 12

  • A gdyby tak Kacper zaproponował budyniowi (1)

    żeby ten namówił wałęsę j. żeby wyszli przy Neptunie i publicznie ogłosili: koniec niszczenia Gdańska, a najbliższych wyborach popieramy Pana Kacpra Płażyńskiego na Prezydenta Gdańska !

    • 9 23

    • To kacper az tak odleciał. Taka ciemna masa, a po takim rodzicu.Wygląd ma jakiegoś kundla czy wyżla, ale zeby aż tak. no, no

      • 6 0

  • Ta a morena

    Zakorkowana będzie czyli dla kogo te dobro się pytam

    • 10 6

  • Liberalni czyli kto ? Róbta co chceta ? Chyba już tego liberalne złodzieje nie chcą ?

    • 0 5

  • kiedy cymbały wybudują wiadukt w ciągu Armii krajowej ? (3)

    • 22 5

    • Wiadukt nad całà AK!

      • 7 4

    • Oby nigdy

      To jest miasto, a nie węzeł na autostradzie

      • 4 4

    • nasypy stoją od komuny

      ale Budyń mądrzejszy

      • 0 1

  • Nowa Świętokrzyska - duuuużo bardziej potrzebna (2)

    Kiedy rusza budowa, ?............... ??

    • 19 7

    • (1)

      Ale deweloperzy jej nie potrzebuja do sprzedazy mieszkan. Tam wszedzie jest juz blok na bloku, przy bulonskiej poludniowej duzy potecjal. Dlatego ta inwestycja powstaje predzej...

      • 6 4

      • *bulonskiej polnocnej

        • 3 3

  • błagam, dajcie prezydenta Gdańska (1)

    do zukowa. U nas w gminie Żukowo kaszubi palą w piecach śmieciami, szambo leją w ziemię a inwestycje polegają na utwardzeniu gruzem parkingu przy kościele.
    ło rany.
    Błagam weźcie sobie kankowskiego a nam dajcie adamowicza.

    • 33 1

    • Ze adamowivz to taki dobry gospodarz? Szybko bysciengo.zwrocili oj szybko!

      • 0 5

  • Znowu wizualizacja (1)

    A zaraz wyżej raport o stojących tramwajach

    • 1 7

    • Tramawaje niedlugo odleca z Lostowic do Wrzeszcza . Czas trwania lotu 5 minut.

      • 3 0

  • Aaaaaaa ciekawe jaki głąb wydał pozwolenie na budowę 61 tysięcy (!) M2 powierzchni magazynów (6)

    Na Szadólkach bez wcześniejszej rozbudowy dróg, jedyna nadzieja w tym, że nie dostaną
    Pozwolenia na użytkowanie zanim drogi nie zbudują, w przeciwnym razie, cały rejon
    Osiedli w rejonie j/w zostanie praktycznie odcięty od świata, za parę dni otwarcie
    Kolejnego centrum handlowego, jak już teraz w weekendy robi się Kongo, a tu w perspektywie
    Monstrualny obiekt magazynowy, gdzie infrastruktura na tą chwilę niewydolna
    Paranoja komletna

    • 20 7

    • a umie czytać? (2)

      trza było przeczytać mpzp

      • 5 1

      • "Przeczytac" to że możesz metkę na gaciach ciolku (1)

        Prawo obliguje inwestorów takich inwestycji do współfinansowania infrastruktury,
        I jej realizowania po pierwsze przed ,a nie po wybudowaniu takich obiektów

        • 0 2

        • I wyszło że guzik znasz prawo.

          Inwestor jako spółka prawa handlowego nie ma możliwości inwestowania na nie swoim terenie, czyli na terenie do którego nie ma tytułu prawnego. Deweloper może co najwyżej zbudować zjazd na osiedle, wyremontować lub poszerzyć drogę wzdłuż działki, zrobić przyłącza. No chyba, że zawrze stosowną umowę z gminą i będzie partycypowac w kosztach rozbudowy układu drogowego. Ale i tak inwestorem jest zawsze gmina. Dorzucić kasę może, że buduje TYLKO gmina. Więc to co napisałeś jest bzdura do kwadratu.

          • 1 0

    • Kacper P wydal.

      • 3 2

    • To wysypisko śmieci:)!

      • 0 0

    • A co budować przy samej obwodnicy i wysypisku śmieci jak nie magazyny

      Magazyny właśnie zmniejszają korki bo TIRy z A1, S6 i S7 zjadą bezpośrednio do magazynu przy obwodnicy, a nie do miasta.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane