- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (265 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (59 opinii)
- 3 Będzie pył, nie będzie premii? (64 opinie)
- 4 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (130 opinii)
- 5 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (106 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (41 opinii)
Raport z budowy Nowej Bulońskiej
12 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Mija czwarty miesiąc budowy nowej ulicy Bulońskiej Północnej oraz linii tramwajowej, która ma ułatwić komunikację pomiędzy południowymi dzielnicami Gdańska a Moreną, Wrzeszczem i Śródmieściem. Koszt inwestycji to niemal 200 mln zł.
Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,7 km długości. Jej początek to ul. Bulońska, a koniec - ul. Jabłoniowa. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca przedłużenie już istniejącej linii (jej koniec obecnie znajduje się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej).
Zobacz także: Największe roboty drogowe zaplanowane na najbliższe miesiące w Gdańsku
Trasa przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej zlokalizowane co pół kilometra. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.
Tuż przed skrzyżowaniem ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską ma powstać w przyszłości nowa zajezdnia autobusów miejskich.
Roboty ziemne na terenie budowy nowej linii tramwajowej prowadzone są obecnie na długości ponad dwóch kilometrów. Na odcinku od strony ul. Bulońskiej dobiegają już końca prace związane z układaniem sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego.
W ramach inwestycji powstaje most o długości 220 metrów nad Potokiem Siedleckim. Trwają roboty przy platformach pod podpory.
Na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Jabłoniowej ekipy budowlane wykonują prace przy kanalizacji deszczowej, gazociągu i wodociągu. Układane są także kable trakcyjne. Roboty ziemne prowadzone są na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej (rozpoczęła się budowa kanalizacji deszczowej).
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Droga i trasa tramwajowa powinna zakończyć się jesienią 2019 roku.
Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka. Materiał z lipca
DŁ/KFP