• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy Nowej Bulońskiej

DŁ/KFP
12 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.

Mija czwarty miesiąc budowy nowej ulicy Bulońskiej Północnej oraz linii tramwajowej, która ma ułatwić komunikację pomiędzy południowymi dzielnicami Gdańska a Moreną, Wrzeszczem i Śródmieściem. Koszt inwestycji to niemal 200 mln zł.



Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,7 km długości. Jej początek to ul. Bulońska, a koniec - ul. Jabłoniowa. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca przedłużenie już istniejącej linii (jej koniec obecnie znajduje się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej).

Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, łączącej Morenę z Ujeściskiem. Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, łączącej Morenę z Ujeściskiem.
Zobacz także: Największe roboty drogowe zaplanowane na najbliższe miesiące w Gdańsku

Trasa przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej zlokalizowane co pół kilometra. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.

  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
Tuż przed skrzyżowaniem ul. Jabłoniowej z ul. Warszawską ma powstać w przyszłości nowa zajezdnia autobusów miejskich.

Roboty ziemne na terenie budowy nowej linii tramwajowej prowadzone są obecnie na długości ponad dwóch kilometrów. Na odcinku od strony ul. Bulońskiej dobiegają już końca prace związane z układaniem sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego.

W ramach inwestycji powstaje most o długości 220 metrów nad Potokiem Siedleckim. Trwają roboty przy platformach pod podpory.

  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
  • Od czterech miesięcy, na terenie Moreny, Jasienia i Ujeściska, trwają prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej Północnej oraz biegnącej wzdłuż niej nowej trasy tramwajowej. Inwestycja pochłonie ok. 200 mln zł.
Na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Jabłoniowej ekipy budowlane wykonują prace przy kanalizacji deszczowej, gazociągu i wodociągu. Układane są także kable trakcyjne. Roboty ziemne prowadzone są na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej (rozpoczęła się budowa kanalizacji deszczowej).

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które roboty wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Droga i trasa tramwajowa powinna zakończyć się jesienią 2019 roku.

Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka. Materiał z lipca

DŁ/KFP

Opinie (233) ponad 20 zablokowanych

  • W ostatnim roku czytając wasze komentarze zawiodłem sie tylko raz . W ub tygodniu czytałem artykuł o targach piwnych i tam głosy niezadowolonych można było policzyć na palcach jednej ręki ,piwo Wam pasowało . Dziś po przeczytaniu o budowie a wcześniej o kładce ,Wyspie Spichrzów , szekspirowskim itd itp wszystko wróciło do normy i jestem z Was dumny , skrytykowaliście do cna wszystko co z tą budową związane i to obojętnie czy byliście na tej budowie czy nie , czy będziecie korzystać z tej inwestycji czy nie wszystko źle ! Dumny z Was jestem i postuluję żeby Was zadowolić trzeba dać Wam więcej piwa i wódki . Tak, dużo piwa i wódki , takim społeczeństwem dobrze się rządzi i takim społeczeństwem łatwo manipulować . Do boju Rodacy a tych którzy uważają inaczej walić pięściami tylko w miejsca mało wrażliwe żeby prokurator nie miał się do czego przyczepić ..... dobrze że większość życia mam za sobą .

    • 13 2

  • (1)

    a czemu warszawską zamknęli i zrobili obok drogę tymczasową?

    • 3 3

    • Taka jest technologia budowy.

      • 1 0

  • Gdańsk

    Brawo Gdańsk!

    • 6 0

  • Fenomen mieszkańców Gdyni

    Zastanawia mnie co takiego jest w mieszkańcach Gdyni, ze wystarczy im tylko fakt ze Gdynia planuje Gdynia zamierza Gdynia chce Gdynia konsultuje już skonsultowany plan itd , ze wystarcza im nagrody laurki kupowane przez Prezydenta typy Gdynia Dubaj północy , raj na ziemi, a żadnej odpowiedzialności za miasto i publiczne pieniądze? To jak Gdynia stoi w miejsu to nie wina samego Szczurka a mieszkańców akceptujących Pana lenia, co ten facet robi całymi dniami w urzędzie skoro zwykły mieszkaniec nie moze do niego wejść???? Przypadek gdyński dobry na materiał naukowy.

    • 6 0

  • napiszcie lepiej o wałku NDI na budowie obiektu w ciągu Bulońskiej... (1)

    W ciągu trasy jest potok nad którym miał być duży obiekt inżynierski. Jakoś dziwnym trafem został on zastąpiony nasypem z rurą, która potok przeprowadzi. NDI wygrało przetarg i przepchnęło tą zamiane bezboleśnie (przypominam ze w NDI pracuje Trykosko czyli dawny pracownik miasta). Nie jest to projekt "Projektuj i Buduj" by takie zmiany robic to raz. Dwa NDI bylo pewne przepchniecia zmiany poniewaz material (slynna halda piachu) byl gromadzony przed rozstrzygnieciem przetargu. Przypadek? nie sądze.

    • 3 3

    • Myślę że żaden rozsądny wykonawca nie wykona czegoś co jest niezgodne z zatwierdzonym projektem .

      • 0 0

  • Co???

    Adamowicz, mieszkańcy nie chcą zajezdni autobusów na skrzyżowaniu jabłoniowa-warszawska! Zrobcie to dalej od rodzinnej zabudowy!

    • 1 0

  • Linia dla deweloperów (1)

    Tam nikt nie mieszka i trzeba było "uzbroić teren komunikacyjnie". Oprócz tramwaju z kasy unijnej będzie także jezdnia

    • 0 2

    • To jakaś niepoważna argumentacja~Fuj. To chyba dobrze a nie niedobrze że miasto zadbało o lepsza komunikację miejską. Miasto rozrasta się ( oznacza że ludzie chcą tu życ) i to chyba dobrze. A deweloperzy budują - cóż bo ludzie chcą tu mieszkać .Proste?

      • 1 0

  • Myśliwska a (1)

    • 1 0

    • Myśliwska dalej zamknięta

      Do końca roku - skrzyżowanie z Bulońską.
      Ciekawe czy wykonawca odpowiada za opóźnienia ?? Po co pisali, że będzie zamknięta do połowy sierpnia ??

      • 0 0

  • Zwężenie na nowo budowanej Bulonskiej

    Nie wiem czy ktoś zauważył ale miedzy przystankiem łabędzia a zabornia jest zwężenie. Do tych przystanków jezdnia ma dwa cztery pasy (dwa w jedna i dwa w przeciwnym). Miedzy ww przystankami następuje zwężenie do dwóch pasów. To w przyszłości będzie generować korki, szkoda.

    • 1 0

  • Aktualizacja

    Chyba pora na uaktualizowany raport z budowy...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane