• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: ewakuacja potrzebna, ale czemu tak chaotyczna?

Maciej Naskręt
23 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Ewakuacja na gdańskim lotnisku oznacza dla pasażerów konieczność opuszczenia na ok. 1 godzinę budynku jednego z terminali. Ewakuacja na gdańskim lotnisku oznacza dla pasażerów konieczność opuszczenia na ok. 1 godzinę budynku jednego z terminali.

Czwartkowa ewakuacja terminalu pasażerskiego wywołała spore zamieszanie na lotnisku. Służby odpowiedzialne za akcję nie informowały przylatujących pasażerów o swoich działaniach. Władze lotniska zamierzają wyciągnąć konsekwencje z tego zdarzenia.



Czy była(e)ś świadkiem ewakuacji jakiegoś lotniska?

W Rębiechowie jest przynajmniej kilkadziesiąt alarmów bombowych rocznie, które skutkują ewakuacją pasażerów z terminala. Niemal zawsze są spowodowane odnalezieniem w porcie lotniczym pozostawionego bez opieki bagażu. Choć powodują spore utrudnienia dla pasażerów, muszą być przeprowadzane, bo tego wymagają względy bezpieczeństwa.

Czytaj także: rocznie dochodzi co najmniej do 30 ewakuacji terminalu w Rębiechowie

Wydawałoby się, że stosunkowo częste podejmowanie takich działań poskutkuje opracowaniem i przećwiczeniem skutecznej procedury, która zminimalizuje utrudnienia dla pasażerów oraz sprawi, że działania służb lotniskowych będą szybkie i efektywne.

Wczorajsze zdarzenie tego jednak nie potwierdza.

W czwartek w południe doszło do kolejnej ewakuacji pasażerów z terminalu T2. zobacz na mapie Gdańska Powód? Ten sam, co zawsze, czyli pozostawiony bez opieki bagaż.

O ewakuacji terminalu na lotnisku informowali nas pasażerowie, którzy chcieli z Rębiechowa odlecieć. Z ich relacji wynikało, że choć nie podano im powodu ewakuacji to przebiegała ona stosunkowo sprawnie.

Akcja znacznie gorzej wypadła w relacji czytelnika, który na lotnisku w Rębiechowie dopiero wylądował. Pan Rafał, który przyleciał do Gdańska z Monachium, miał wiele krytycznych uwag do pracy służb lotniskowych.

- To, co rzuciło mi się w oczy, to absolutny brak koordynacji działań między służbami lotniskowymi: Służbą Ochrony Lotniska, Strażą Graniczną i pracownikami technicznymi - relacjonuje.

- Choć wśród pasażerów samolotu z Monachium zawsze jest wielu obcokrajowców, to w terminalu przylotów nie pojawiła się żadna informacja w języku niemieckim czy angielskim. Ludzie byli zdezorientowani, niektórzy przestraszeni. Polacy próbowali im pomóc, ale sami niewiele wiedzieli. Koło mnie stanął pracownik z walkie-talkie, dzięki czemu usłyszałem taki komunikat: "Renata, rusz d.... do tej barierki". Czy to jest poważne? - pyta retorycznie nasz czytelnik.

Historię opowiedzianą przez czytelnika przekazaliśmy władzom lotniska.

- Na pewno nie może być tak, że pasażerowie słyszą takie komunikaty. To jest nieprofesjonalne, będziemy przestrzegać o tego typu zachowaniu pracowników naszego lotniska - zapowiada Michał Dargacz, rzecznik prasowy zarządcy gdańskiego lotniska.

- Sprawę opisanej ewakuacji będziemy na pewno analizować w naszym dziale do spraw bezpieczeństwa. Postaramy się zapobiec sytuacji, w której pasażerowie, także ci z zagranicy, mówiący w języku niemieckim czy angielskim, nie wiedzą o prowadzonych działaniach ewakuacyjnych - zapewnia Dargacz.

Miejsca

Opinie (110) 8 zablokowanych

  • Alarmy

    Tylko po co?
    jeszcze terroryzmu u nas nie ma i nie bedzie

    • 6 1

  • w Gdyni (1)

    nie byłoby takich akcji i zamieszania

    • 9 5

    • tak, tak na pewno...kolejny znawca i ekspert...na pseudo lotnisku ewakuacji nie było, nie widział i komentuje :/ yyyy śmiechu warte...

      • 0 0

  • Polska jakość to bylejakość...

    Tak było, jest i będzie zawsze. Patałachy lotniskowe. A może slużby akurat nie funkcjonowały odpowiednio bo dzielili się "łupami" z skonfiskaty?

    • 5 1

  • Józef Bąk znowu coś spartaczył (1)

    Ten wybitny fachowiec zarabia 6 tyś zł miesięcznie za to że nazywa się Michał Tusk.

    • 6 6

    • słabo się orientujesz

      On ma 3500 netto. Sprawdzone przez NSZZ. (nie mówię czy to mało czy duzo, tylko ile)

      • 2 0

  • pracowałam na lotnisku i tam nie ma czegoś takiego jak współpraca między służbami. Pracują razem ale osobno i każdy uważa się za ważniejszego od drugiego. Komunikaty też są kiepskie.

    • 7 1

  • Na lotnisku rządzi klika PO z Kloskowskim dyspozycyjnym lizusem (3)

    Znajomy po 7 latach pracy na lotnisku w Londynie z certyfikatami 6 światowych linii lotniczych i certyfikatem bezpieczeństwa sił brytyjskich nie dostał pracy na lotnisku Rębiechowo a w tym samym, czasie przyjęto Michała Tuska faceta po socjologii który nie ma pojęcia o pracy portu lotniczego.

    • 10 2

    • Standard w Bolandii

      A znajomy uwierzył tacie Bąka iż jakoby "Polacy będą wracać?"

      Oj naiwny naiwny naiwny, itd...

      • 5 0

    • To ciekawe (1)

      Pytanie tylko co ten twój znajomy tam robił. Chyba mylisz handling z administracja. Agenci handlingowy działający na lotnisku nie mają z samym lotniskiem nic wspólnego, pracują na zlecenie linii lotniczych. Z resztą obaj agenci w GDN szukają pracowników, ale raczej wolą ludzi bez doświadczenia, bo taniej. Pewnie to oni odmówili Twojemu znajomemu.

      • 1 0

      • nie nie nie, na pewno nie. ta odmowa byla inspirowana przez samego tuska.

        • 0 0

  • A JAK WC (1)

    czy na przylotach dalej sa tylko 2 (dwa) kible w męskiej WC bo przy kumulacji mozna nie doczekac w kolejce ( tak bylo 3 m-ce temu - moze juz jest inaczej?)
    moze Ktoś wie?

    • 5 0

    • otwórz oczy to i TOALETY znajdziesz ...

      • 1 1

  • Jestem dumny z Gdyni (3)

    A w gdyńskim Kosakowo Airport spokój i porządek! Można inaczej? Można! Ucz się panie Bąku!

    • 13 1

    • ;) (2)

      ... i wiatr hula

      • 2 1

      • (1)

        Ale nasz, gdyński wiatr a nie budyniowy!

        • 3 0

        • ...śledziowy

          • 1 1

  • do gościa który przyleciał z Monachium

    chciałbys napisy w różnych językach,czy w Niemczech są napisy po polsku? Nawet w zamkach i muzeach brak j.polskiego.Proponuję anulować skargę tego typka.

    • 14 1

  • A co będzie jak przlecą sami Chińczycy czy Arabowie

    Komunikaty powinny być jak w samolocie gestykulowanie przez służby lotniskowe dla niesłyszących czy obcojęzycznych np. Chińczyków czy Arabów

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane