- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (177 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Rębiechowo: ewakuacja potrzebna, ale czemu tak chaotyczna?
Czwartkowa ewakuacja terminalu pasażerskiego wywołała spore zamieszanie na lotnisku. Służby odpowiedzialne za akcję nie informowały przylatujących pasażerów o swoich działaniach. Władze lotniska zamierzają wyciągnąć konsekwencje z tego zdarzenia.
Czytaj także: rocznie dochodzi co najmniej do 30 ewakuacji terminalu w Rębiechowie
Wydawałoby się, że stosunkowo częste podejmowanie takich działań poskutkuje opracowaniem i przećwiczeniem skutecznej procedury, która zminimalizuje utrudnienia dla pasażerów oraz sprawi, że działania służb lotniskowych będą szybkie i efektywne.
Wczorajsze zdarzenie tego jednak nie potwierdza.
W czwartek w południe doszło do kolejnej ewakuacji pasażerów z terminalu T2.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
O ewakuacji terminalu na lotnisku informowali nas pasażerowie, którzy chcieli z Rębiechowa odlecieć. Z ich relacji wynikało, że choć nie podano im powodu ewakuacji to przebiegała ona stosunkowo sprawnie.
Akcja znacznie gorzej wypadła w relacji czytelnika, który na lotnisku w Rębiechowie dopiero wylądował. Pan Rafał, który przyleciał do Gdańska z Monachium, miał wiele krytycznych uwag do pracy służb lotniskowych.
- To, co rzuciło mi się w oczy, to absolutny brak koordynacji działań między służbami lotniskowymi: Służbą Ochrony Lotniska, Strażą Graniczną i pracownikami technicznymi - relacjonuje.
- Choć wśród pasażerów samolotu z Monachium zawsze jest wielu obcokrajowców, to w terminalu przylotów nie pojawiła się żadna informacja w języku niemieckim czy angielskim. Ludzie byli zdezorientowani, niektórzy przestraszeni. Polacy próbowali im pomóc, ale sami niewiele wiedzieli. Koło mnie stanął pracownik z walkie-talkie, dzięki czemu usłyszałem taki komunikat: "Renata, rusz d.... do tej barierki". Czy to jest poważne? - pyta retorycznie nasz czytelnik.
Historię opowiedzianą przez czytelnika przekazaliśmy władzom lotniska.
- Na pewno nie może być tak, że pasażerowie słyszą takie komunikaty. To jest nieprofesjonalne, będziemy przestrzegać o tego typu zachowaniu pracowników naszego lotniska - zapowiada Michał Dargacz, rzecznik prasowy zarządcy gdańskiego lotniska.
- Sprawę opisanej ewakuacji będziemy na pewno analizować w naszym dziale do spraw bezpieczeństwa. Postaramy się zapobiec sytuacji, w której pasażerowie, także ci z zagranicy, mówiący w języku niemieckim czy angielskim, nie wiedzą o prowadzonych działaniach ewakuacyjnych - zapewnia Dargacz.
Miejsca
Opinie (110) 8 zablokowanych
-
2014-05-23 07:22
Alarmy
Tylko po co?
jeszcze terroryzmu u nas nie ma i nie bedzie- 6 1
-
2014-05-23 07:30
w Gdyni (1)
nie byłoby takich akcji i zamieszania
- 9 5
-
2014-05-23 19:47
tak, tak na pewno...kolejny znawca i ekspert...na pseudo lotnisku ewakuacji nie było, nie widział i komentuje :/ yyyy śmiechu warte...
- 0 0
-
2014-05-23 08:09
Polska jakość to bylejakość...
Tak było, jest i będzie zawsze. Patałachy lotniskowe. A może slużby akurat nie funkcjonowały odpowiednio bo dzielili się "łupami" z skonfiskaty?
- 5 1
-
2014-05-23 08:14
Józef Bąk znowu coś spartaczył (1)
Ten wybitny fachowiec zarabia 6 tyś zł miesięcznie za to że nazywa się Michał Tusk.
- 6 6
-
2014-05-23 09:21
słabo się orientujesz
On ma 3500 netto. Sprawdzone przez NSZZ. (nie mówię czy to mało czy duzo, tylko ile)
- 2 0
-
2014-05-23 08:17
pracowałam na lotnisku i tam nie ma czegoś takiego jak współpraca między służbami. Pracują razem ale osobno i każdy uważa się za ważniejszego od drugiego. Komunikaty też są kiepskie.
- 7 1
-
2014-05-23 08:22
Na lotnisku rządzi klika PO z Kloskowskim dyspozycyjnym lizusem (3)
Znajomy po 7 latach pracy na lotnisku w Londynie z certyfikatami 6 światowych linii lotniczych i certyfikatem bezpieczeństwa sił brytyjskich nie dostał pracy na lotnisku Rębiechowo a w tym samym, czasie przyjęto Michała Tuska faceta po socjologii który nie ma pojęcia o pracy portu lotniczego.
- 10 2
-
2014-05-23 08:40
Standard w Bolandii
A znajomy uwierzył tacie Bąka iż jakoby "Polacy będą wracać?"
Oj naiwny naiwny naiwny, itd...- 5 0
-
2014-05-23 09:28
To ciekawe (1)
Pytanie tylko co ten twój znajomy tam robił. Chyba mylisz handling z administracja. Agenci handlingowy działający na lotnisku nie mają z samym lotniskiem nic wspólnego, pracują na zlecenie linii lotniczych. Z resztą obaj agenci w GDN szukają pracowników, ale raczej wolą ludzi bez doświadczenia, bo taniej. Pewnie to oni odmówili Twojemu znajomemu.
- 1 0
-
2014-05-23 11:10
nie nie nie, na pewno nie. ta odmowa byla inspirowana przez samego tuska.
- 0 0
-
2014-05-23 08:22
A JAK WC (1)
czy na przylotach dalej sa tylko 2 (dwa) kible w męskiej WC bo przy kumulacji mozna nie doczekac w kolejce ( tak bylo 3 m-ce temu - moze juz jest inaczej?)
moze Ktoś wie?- 5 0
-
2014-05-23 19:44
otwórz oczy to i TOALETY znajdziesz ...
- 1 1
-
2014-05-23 08:22
Jestem dumny z Gdyni (3)
A w gdyńskim Kosakowo Airport spokój i porządek! Można inaczej? Można! Ucz się panie Bąku!
- 13 1
-
2014-05-23 09:05
;) (2)
... i wiatr hula
- 2 1
-
2014-05-23 09:14
(1)
Ale nasz, gdyński wiatr a nie budyniowy!
- 3 0
-
2014-05-23 10:00
...śledziowy
- 1 1
-
2014-05-23 08:25
do gościa który przyleciał z Monachium
chciałbys napisy w różnych językach,czy w Niemczech są napisy po polsku? Nawet w zamkach i muzeach brak j.polskiego.Proponuję anulować skargę tego typka.
- 14 1
-
2014-05-23 08:39
A co będzie jak przlecą sami Chińczycy czy Arabowie
Komunikaty powinny być jak w samolocie gestykulowanie przez służby lotniskowe dla niesłyszących czy obcojęzycznych np. Chińczyków czy Arabów
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.