• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy biurowcach i SKM bez opłat

Patryk Szczerba
29 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (107)
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej

- Skoro płatny jest parking przy ul. KieleckiejMapka oraz przy cmentarzu WitomińskimMapka, to może zasadne jest wprowadzenie opłat za parkowanie przy ul. ŁużyckiejMapkapętli przy SKM RedłowoMapka, gdzie zdarza się zostawianie aut przez różne firmy. Chyba potrzebna jest rotacja? - pyta nasz czytelnik, pan Karol. Urzędnicy mówią jasno: tam opłat nie będzie.



Miewasz problem z zaparkowaniem samochodu na płatnych miejscach?

Okolice ul. Łużyckiej to zagłębie biurowe Gdyni, gdzie swoją siedzibę ma wiele firm. Miejsca parkingowe znajdują się wzdłuż ulicy. Są bezpłatne, ale zdaniem niektórych kierowców, miasto powinno rozważyć wprowadzenie tam oraz na pętli przy SKM Redłowo opłat za parkowanie. I wymieniają argumenty.

- Skoro płatny jest parking przy ul. Kieleckiej obok stacji SKM oraz znajdujący się obok cmentarza Witomińskiego, to dlaczego nie wprowadzić opłat także w tym miejscu. Zwłaszcza że wielu parkuje tutaj na cały dzień, natomiast np. przy cmentarzu nikt raczej nie zostawia auta i chodzi po cmentarzu osiem godzin. Poza tym miasto niby zachęca do przesiadki na komunikację zbiorową - pisze pan Karol.


Parkingi bywają zastawiane



Zdanie czytelnika potwierdzają obserwacje innych kierowców. Bywało, że parking przy pętli SKM Redłowo zastawiały i blokowały auta na minuty w liczbie kilkunastu samochodów. Twierdzą, że w ciągu dnia trudno znaleźć tu wolne miejsce.

Auta z wypożyczalni blokują miejski parking Auta z wypożyczalni blokują miejski parking

Z drugiej strony w tych miejscach nie ma domów ani mieszkań, na co zwracają podczas rozmów urzędnicy, którzy tłumaczą, że strefa płatnego parkowania ma dawać szansę zaparkować jak największej liczbie osób, a kluczowym słowem jest rotacja.

Rozszerzenia strefy nie będzie



Rozszerzenia strefy płatnego parkowania o te miejsca nikt obecnie w Gdyni nie planuje.

- Liczba dostępnych miejsc, w naszej ocenie, pokrywa zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w tym miejscu. Nie ma więc potrzeby wymuszania rotacji poprzez wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej

Bez zmian na Witomińskiej i Kieleckiej



Nie ma też szans, by zmiany nastąpiły na Kieleckiej i Witomińskiej, gdzie oba parkingi mogłyby przestać być płatne.

- Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie - wyjaśniała w zeszły roku Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Parking przy Kieleckiej. Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Miejsca

Opinie (107) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opłaty (6)

    Opłaty muszą być
    Jak w Gdańsku
    Za wszystko i wysokie
    Miasto musi żyć

    • 13 24

    • (2)

      tu Miasto zaczniemy od ciebie prosze podac adres na ktory mamy wyslac rachunki

      • 6 0

      • Dej, za darmo, mam chorego Passata :D (1)

        • 2 5

        • Widać. Ale to chyba nie passat jest chory u ciebie :)

          • 0 0

    • (1)

      Ul. Węglowa w centrum Gdyni bez opłat samochody blokują chodniki i ulicę piesi mają utrudnione przejście zdiz nie może sprzątać ulicy a samochody z poza Gdyni mają bezpłatny parking kiedy wreszcie samorząd Gdyni tym się zajmie

      • 1 3

      • Już się zajął wcześniej - ustalając SPP w takich miejscach, gdzie ludzie mieli faktyczną potrzebę parkowania.

        Rozpływanie parkujących na inne ulice, by uniknąć opłat jest naturalną koleją rzeczy takiego podejścia. Płatne powinno być tylko i wyłącznie ścisłe centrum - okolice ulicy Świętojańskiej i placu, a nie cała reszta.

        • 1 0

    • Gdynia

      Tylko ze to nie miasto żyje z tych pieniędzy. Tylko ktoś napycha swoje kieszenie od kilku dobrych lat nic się nie dzieje dobrego i cała Gdynia obstawiona budynkami wcisnąć wszędzie gdzie się da

      • 0 0

  • Opłaty będą, ale dopiero po wyborach (1)

    Teraz nie można drażnić elektoratu

    • 47 3

    • Dokładnie, głaskanie podatników przed wyborami.

      • 8 2

  • Akurat auta na minuty powinny właśnie tam stawać. (4)

    Mają opłacone abonamenty na miejskie parkingi i rotują bardzo dobrze.

    • 22 17

    • (3)

      Na pewno?

      • 5 0

      • Tak

        • 1 5

      • (1)

        Tak, auta na minuty mają wykupione abonamenty na parkowanie w płatnych strefach.

        • 6 1

        • warto pamiętać, że w płatnych miejskich strefach

          to nie działa na parkingach prywatnych

          • 1 1

  • Samochody na minuty są bardziej opłacalne dla UM, bp opłata na okaziciela to jakieś 800zł jak nie więcej, gdzie taki Pan Piotr nawet 1/3 kwoty nie opłaci.

    • 16 3

  • Wiecie co.... (2)

    Targajcie wy Tarzana sobie to może coś was tego nauczy. Wstęp do Gdańska tylko dla elektryków powinien być. Zakaz absolutny dla rowerów, deskorolek, samochodow hybryd, spalinowych i wodorowych też nie bo są niebezpieczne.

    • 2 17

    • (1)

      Bardzie j niebezpieczne i nieekologiczne są elektryki niż spalinowe.

      • 6 2

      • Bo tak mówi Obajtek?

        Ale spoko, mają już alternatywę dla ruskiej ropy w postaci wodoru z ruskiego gazu :)

        • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Jeśli miasta chcą rozładować korki, to pomysł by przy skm'kach parkingi były bezpłatne, jest krokiem w dobrą stronę. Sam niejednokrotnie wybieram taką opcję, dojazd autem np. do skm Żabianka i kolejką do Gdyni.

    • 121 6

    • Bezpłatne, ale z egzekwowanym limitem czasu. (4)

      Inaczej zamieniają się w złomowiska dla okolicznych osiedli...

      • 22 8

      • No weź.... (3)

        A niby jaki limit czasowy proponujesz skoro wszyscy normalni ludzie pracują po 8 godzin dziennie + dojazd w obie strony z i do parkingu kolejką?

        • 10 1

        • no więc dlatego na każdym parkingu przesiadkowym limit powinien wynosić 12 godzin (2)

          tak aby nie stały tam pojazdy mieszkańców czy okolicznych firm

          • 6 2

          • Tak jest (1)

            W Chyloni auto trzeba zabrać wieczorem. Nie można zostawić na noc.

            • 2 0

            • abc

              na meksyku mam wrażenie że stoją od długiego czasu nie przepakowane auta

              • 0 0

    • Bezpłatne parkingi przesiadkowe są super ale nie w centrum. (4)

      Czym innym jest parking na Meksyku gdzie można przyjechać z Kosakowa autem bo tam o częste autobusy ciężko a czym innym parking na Wzgórzu Maksymiliana gdzie nie ma ani jednego powodu żeby przyjeżdżać autem no bo skąd niby? z Witomina? Przecież tam co 5 minut autobusy jeżdżą w szczycie! Z Chwarzna minimum co 10 jadą, no zlitujcie się, po co jechać autem? No a nawet jak ktoś faktycznie tego autobusu pod domem nie ma to czy musi akurat wtedy na Wzgórze jechać? Dla takiego powinien być parking przesiadkowy na Grabówku przy zjeździe z estakady żeby nie korkował zbędnie centrum i żeby sobie autem bez przeszkód dojechał. W zasadzie od Gdyni Stoczni do Gdańska Śródmieście nie powinno być żadnych darmowych parkingów przy przystankach kolejowych bo komunikacja w tych rejonach jest zbyt dobra a jednocześnie chętnych do skorzystania z takich parkingów niezgodnie z przeznaczeniem za dużo.

      • 4 5

      • Po co mam się cofać?

        Parking na Grabówku po to aby potem dojechać do Gdańska mijając Wzgórze gdzie mam bliżej z domu. Weź i pomyśl trochę.

        • 1 0

      • Jadąc zza Chwarzna.... gdzie po drodze jest parking przesiadkowy?

        • 2 0

      • W życiu nie zostawiałbym samochodu na takich przesiadkowych przystankach przy skm.Ludzie nawet nie wiedzą że pełno tam obserwujących złodziei samochodów.Takiego delikwenta wypatrza moment co idzie na skm ,wtedy robią przy samochodzie jak przy swoim.Chyba że opłacasz Auto Casco ale to spory wydatek.Na Meksyku i Grabowku nie raz obrabianoo auta,jak i kradziono.Tam nikt ich nie pilnuje,a na te atrapy kamer nie liczcie.

        • 0 3

      • teraz autobus z Kosakowa na Meksyk jeździ bardzo często, więc mieszkańcy mogliby dojeżdżać autobusem

        • 0 0

    • Na takich zad*piach jak Kielecka,Łużycka i tp.powinna być symboliczna oplata np.2 zł za godzinę.Rotacja była by wtedy pewna,nikt by na pewno nie zostawiał samochodu na 8-12 godzin

      • 1 0

  • (7)

    czakam aż Riviera wprowadzi opłaty za parking. Teraz januszeria stawia tam swoje samochody na cały dzień i przesiada się do autobusów/skm, a klienci CH nie mają gdzie parkować

    • 10 22

    • (5)

      Jak wprowadzi, to straci klientów tak jak Klif

      • 7 1

      • (2)

        to niech to zrobią z głową, np. 2h parkingu bezpłatne. Kto przyjedzie na zakupy będzie miał za free lub za drobną opłatą a na cały dzień już się nie będzie opłacało zostawiać auta.

        • 1 6

        • dokładnie tak. 2 godziny gratis albo wazny bilet do kina, potem 5 zł za godzinę i od razu zrobi sie luxniej. Teraz jest tak że w tygodniu ok godz 10:00 parking podziemny jest pełny choć klientów w CH nie ma wtedy zbyt wielu. Po prostu pracownicy pobliskich biur zrobili sobie tam darmowy parking

          • 7 2

        • Jakiś układ Warszawsko Trójmiejski?

          A w Starogardzie pod galerią Neptun są trzy darmowe godziny i szlabany wyjazdowe. Przykładasz bilet na wyjeździe lub wyjściu na parking i już wiesz ile płacisz, inaczej stoisz jak kołek na polu. Można inaczej niż w Trójmieście?

          • 0 0

      • Jak będą 2-3 h za darmo, to klientów nie stracą. Nikt nie siedzi w centrum handlowym po 5-6 h, nie mówiąc o 8-9 h. Może być jeszcze za darmo dla pracowników Riviery, ale to wtedy można im karty wydawać.

        • 3 2

      • Straci jak Forum w Gdańsku

        Czyli wcale.

        • 4 1

    • Mają, mają spokojnie. Tam jest kino więc musi być i parking darmowy inaczej Riviera padnie.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdynio, po co wprowadzono strefy parkowania skoro nie sa egzekwowane (8)

    kary za parkowanie poza wyznaczonymi miejscami? Na Harcerskiej, Partyzantow, Sienkiewicza, Kasprowicza "pieniadze leza na ulicy".

    • 26 85

    • (4)

      Najpierw trzeba zatrudnić osoby, które będą to egzekwować "na ulicy", a one za darmo pracować nie będą. Jesteś gotowy płacić wyższe podatki żeby je opłacić?

      • 8 8

      • Jeżeli będzie to oznaczało, że mogę przejść chodnikiem jak człowiek - jak najbardziej. (3)

        • 8 16

        • to się wyprostuj i przemieszczaj na tylnych kończynach...

          • 14 6

        • (1)

          A gdzie Ty tam zastawione chodniki widzisz?

          • 10 1

          • Wystarczy wejść na StreetView i widać i zastawione trawniki i chodniki.

            • 3 10

    • Jestem ciekaw kto tam mieszka ze te ulice zostały wyłączone z spp z (2)

      • 2 7

      • (1)

        Nikt tam nie mieszka. Przy ul. Łużyckiej są wyłącznie firmy i biura.

        • 12 0

        • ....i dlatego je wyłączono z SPP.

          SPP jest by doić mieszkańców, firmom kłaniają się w pas.

          • 2 1

  • Żadna rotacja nie wchodzi w grę skoro ktoś tutaj pracuje 8 godzin, a mieszka daleko. (3)

    Ciekawe w jaki sposób sugerowane przez jakiegoś pana Karola wprowadzenie opłat w rejonie Łużyckiej i przystanku SKM miałoby spowodować rozwiązanie tej sytuacji i zwiększenie rotacji na tych parkingach. Łużycka to centrum biurowe Gdyni, miejsc parkingowych jest tam za mało, a wiele firm ma wewnętrzne parkingi ze szlabanami tylko dla swoich. Czy mądry rewolucjonista pan Karol nie ma innych problemów w życiu tylko wymyśla nowe? Jeśli ludzie z firm współpracujących mają w centrali odprawę, operatywkę czy coś do załatwienia w biurowcu to nigdy nie wiadomo ile czasu to potrwa, a przekroczenie czasu parkowania często może zakończyć się wysoką karę administracyjną, której szef nie zwróci. To samo dotyczy pseudo rotacji na parkingu przy SKM gdzie część ludzi z innych dzielnic zostawia tutaj samochody aby dojechać kolejką np. do Gdańska do pracy co łącznie z dojazdem może trwać nawet 9 godzin. I dlatego płatny parking na Wzgórzu stoi pusty. Radzę panu Karolowi jazdę środkami komunikacji miejskiej, na Łużyckiej jest kilka linii, a spacer jest podobno zdrowszy. Parking pod cmentarzem uważam za złośliwość UM i wyłudzanie pieniędzy na siłę od ludzi odwiedzających groby, a temat aut na minuty to już problem ogólnopolski.

    • 44 5

    • Masz racjję z tymi argumentami, ale stawiam, że pan Karol jest fikcyjny

      to jest tekst po to, by usprawiedliwić rozszerzenie strefy opłat... albo by wzbudzić zadymę w tym miejscu ;)

      • 14 0

    • pan Karol, o ile istnieje, to tylko osoba dzialajaca na zlecenie i inicjujaca powstawanie "koniecznosci" wprowadzenia oplat

      bo zaniepokojeni obywatele pokroju pana Karolka wyrazaja swoje kobiece zaniepokojenie

      • 10 0

    • Gdynianka

      Ale to przepraszam dlaczego ktoś pracujący na Łużyckiej ma parkować za darmo a pracujący na Legionów lub Świętojańska niestety nie może do pracy jeździć autem bo niestety za miesiąc to parkowanie go wykończy opłatami

      • 0 1

  • znowu ktoś w um gdynia ma zatwardzanie w myśleniu

    ma być pusty? to będzie pusty. Żadnych opłat

    • 24 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane