• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy biurowcach i SKM bez opłat

Patryk Szczerba
29 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (107)
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej

- Skoro płatny jest parking przy ul. KieleckiejMapka oraz przy cmentarzu WitomińskimMapka, to może zasadne jest wprowadzenie opłat za parkowanie przy ul. ŁużyckiejMapkapętli przy SKM RedłowoMapka, gdzie zdarza się zostawianie aut przez różne firmy. Chyba potrzebna jest rotacja? - pyta nasz czytelnik, pan Karol. Urzędnicy mówią jasno: tam opłat nie będzie.



Miewasz problem z zaparkowaniem samochodu na płatnych miejscach?

Okolice ul. Łużyckiej to zagłębie biurowe Gdyni, gdzie swoją siedzibę ma wiele firm. Miejsca parkingowe znajdują się wzdłuż ulicy. Są bezpłatne, ale zdaniem niektórych kierowców, miasto powinno rozważyć wprowadzenie tam oraz na pętli przy SKM Redłowo opłat za parkowanie. I wymieniają argumenty.

- Skoro płatny jest parking przy ul. Kieleckiej obok stacji SKM oraz znajdujący się obok cmentarza Witomińskiego, to dlaczego nie wprowadzić opłat także w tym miejscu. Zwłaszcza że wielu parkuje tutaj na cały dzień, natomiast np. przy cmentarzu nikt raczej nie zostawia auta i chodzi po cmentarzu osiem godzin. Poza tym miasto niby zachęca do przesiadki na komunikację zbiorową - pisze pan Karol.


Parkingi bywają zastawiane



Zdanie czytelnika potwierdzają obserwacje innych kierowców. Bywało, że parking przy pętli SKM Redłowo zastawiały i blokowały auta na minuty w liczbie kilkunastu samochodów. Twierdzą, że w ciągu dnia trudno znaleźć tu wolne miejsce.

Auta z wypożyczalni blokują miejski parking Auta z wypożyczalni blokują miejski parking

Z drugiej strony w tych miejscach nie ma domów ani mieszkań, na co zwracają podczas rozmów urzędnicy, którzy tłumaczą, że strefa płatnego parkowania ma dawać szansę zaparkować jak największej liczbie osób, a kluczowym słowem jest rotacja.

Rozszerzenia strefy nie będzie



Rozszerzenia strefy płatnego parkowania o te miejsca nikt obecnie w Gdyni nie planuje.

- Liczba dostępnych miejsc, w naszej ocenie, pokrywa zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w tym miejscu. Nie ma więc potrzeby wymuszania rotacji poprzez wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej
  • Samochody zaparkowane wzdłuż ulicy Łużyckiej oraz na parkingu przy pętli autobusowej

Bez zmian na Witomińskiej i Kieleckiej



Nie ma też szans, by zmiany nastąpiły na Kieleckiej i Witomińskiej, gdzie oba parkingi mogłyby przestać być płatne.

- Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie - wyjaśniała w zeszły roku Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Parking przy Kieleckiej. Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Miejsca

Opinie (107) 4 zablokowane

  • Jak trzeba być pazernym (a raczej jaki dług miasta wygenerować), żeby pobierać opłaty za parking przy Cmentarzu Witomińskim!

    • 11 0

  • Czy ktoś nie powinien się tej "umowie" bliżej przyjrzeć?

    • 1 0

  • Parking przesiadkowy na SKM zawalony autami pracowników, którzy z SKM ostatni raz korzystali na wycieczce szkolnej w 5 klasie podstawówki. Za takie marnotrawstwo pieniędzy powinna Gdynia zwrócić wszystkie środki otrzymane z Unii, bo celem była promocja transportu, zbiorowego, a nie darmowy parking dla samochodziarzy

    • 9 4

  • Gdynianie pamiętajcie przy wyborach (17)

    Likwidacja parkingów, zabetonowanie Gdyni, brak obiecanej obwodnicy witomina, brak wiaduktu na Puckiej, jedne z najdroższych podwyżek za śmieci w Polsce, jedne z najdroższych cen za parkometry w Polsce, paraliż drogowy w całym mieście, likwidacja wielu lini autobusowych.
    Ktokolwiek chce coś dodać chętnie posłucham.

    • 136 12

    • O, brakowało mi dzisiaj Waszego szczucia :) (1)

      Jak tam wasz "niezależny" kandydat? Gotowy już żeby wejść, cały na biało? :D

      • 7 31

      • Tak gotowy trollu! Bo napewno na twojego starego zgreda, już nikt nie zagłosuje! Gdynia w przepaści!

        • 18 4

    • Zagłosuję na tego, kto przywróci normalność: (4)

      Na Jana z Kolna, Świętojańskiej, 3go maja, Starowiejskiej, i innych ulicach popsutych w ostatnich latach,zanim ktoś tam zginie w wypadku.
      Na parkingu k. Muzem M. Gdyni, na końcu Skweru Kościuszki

      • 13 9

      • Kto z Gdyni ten wie w czym rzecz. (3)

        Ja też jestem za, 100% racji. Przykład, rowerzysta na jednokierunkowej ulicy Abrahana jedzie pod prąd z mojej prawej strony bez ostrzeżenia i ma mieć pierwszeństwo przed dostawczakiem jadącym Obrońców Wybrzeża , Armii Krajowej czy Żwirki i Wigury w stronę Kamionki? To samo ze skrzyżowaniami równorzędnymi w centrum Gdyni ktoś zmienił logiczną i istniejącą od lat organizację ruchu w centrum, postawił znak A-5 i zadowolony.

        • 15 5

        • jak sobie ze znakami i przepisami nie radzisz to przestań samochód prowadzić (2)

          a jeśli uważasz jakieś oznakowanie za niedostatecznie widoczne lub niepełne albo uważasz że gdzieś brakuje widoczności do bezpiecznej jazdy to zgłoś do zdiz

          • 2 10

          • Odezwał się bystrzak po kursie. (1)

            Moja propozycja, a mieszkam blisko bo w centrum jest taka. Pojedź sobie raz ulicami opisanymi wyżej i wtedy zobaczysz czy gość pisząc miał rację czy nie. Znaki drogowe powinny być czytelne i nie mogą zaskakiwać swoją wielkością kartki A4 z symbolem roweru oraz czymś nienormalnym, jak antypas pod prąd. Rowerzysta wyjeżdżający zza budynku na ulicy biegnącej w przeciwną stronę sporo ryzykuje licząc na pierwszeństwo przejazdu przed samochodem. Tak jest np. na Armii Krajowej i Abrahama gdzie jadąc od Władysława IV spotykasz rowerzystę wyjeżdżającego z bramy budynku.

            • 6 1

            • Gdynianie jak zwykle zamykają stawkę w bystrości, jeśli kontraruch rowerowy jest dla nich czymś nieznanym i nienormalnym.

              • 0 1

    • Obwodnica Witomina (3)

      Po co?
      Zupełnie niepotrzebna i westycja i dodatkowo dziesiątki tysiący drzew do wycięcia.

      • 5 14

      • idż i sam policz te drzewa do wycięcia. (2)

        a nie p..rz tu bzdur

        • 8 2

        • o specjalista od liczenia drzew się odnalazł, witamy i prosimy o rzetelne dane (1)

          ile w takim razie drzew zostanie wyciętych? 50? 100? 200? obwodnica od Kieleckiej do Chwarznieńskiej to jakieś 2 km i szerokość minimum 50 m czyli ponad 10ha lasu do wycięcia, na ogół w lesie jest ponad 100 drzew na 1ha no i rachunek jasny że wychodzi ponad 1000 drzew

          • 1 4

          • Na ogół .... ludzie znają stan swojej wiedzy...

            Ale jest grupka o której pisali Duning i Kruger - ta z pierwszej tercji ich krzywej.
            Ty jesteś najlepszym przykładem.

            • 0 0

    • Jakbym mieszkał w Gdyni tro bym chyba na tego Szczurka głosował, 2/3 kwestii które wymieniłeś jest dla mnie pozytywne (2)

      No np drogie parkowanie jest super bo jest szansa na wolne miejsca, likwidacja parkingów jeszcze lepsza no bo skoro są wolne miejsca to parkingów jest za dużo, brak obwodnicy Witomina to chyba najlepsze z tego wszystkiego bo dla mnie żadne korki nie stanowią usprawiedliwienia do wycinania lasów. Z tematem Puckiej to nawet szkoda dyskutować, tunel pod torami jest od kilkudziesięciu lat i nie wiem po co chcecie kolejny, wystarczy pójść pieszo.

      • 4 9

      • Dobrze ze nie mieszkasz w Gdyni

        • 4 0

      • Błąd logiczny....

        Proste umysły tak mają - nie jesteś jedyny.

        • 4 0

    • Zakaz wykupu mieszkań dla mieszkańców, ale dla developera wszystko

      • 2 1

    • odpowiedz

      Gdynianinie jesteś chory na samochód. Miasto dla ludzi, a nie dla śmierdzących, brudzących, trujących, hałasujących I miejsce zajmujących samochodów. Poczytaj, pomyśl, może kiedyś zrozumiesz. Jesteś na prawie dobrym tropie. Betonowanie, linie autobusowe, to są problemy ludzkie, reszta twojej listy to problemy samochodów (osobowych).

      • 2 6

    • Będziemy pamiętać. Zwłaszcza ci, co zostawiali samochody na Wzgórzu i do pracy jeździli s..

      • 2 0

  • Nie będzie SPO bo idą wybory

    Można napisać petycję za pół roku czy za rok, wtedy jest duża szansa, że SPP tam powstanie

    • 2 1

  • Nie może być bezpłatny bo parking za mały ,śmiechu warte !! Zbudować parkingi większe !! albo wielopiętrowe tak jak na całym świcie to robią !!Takie ażurowe bez ścian tylko z barierami !!!

    • 2 0

  • Wszystkie miejskie parkingi powinny być darmowe - w końcu płacimy miastu podatki ,a te opłaty parkingowe to haracz rozbujniczy

    • 8 1

  • A co z parkingiem przy Witomińskiej?

    Pani Wojtkiewicz odniosła się tylko do tego przy kieleckiej - koło SKM, a tymczasem poruszony był też temat płatnego parkingu koło cmentarza na Witomińskiej.

    • 3 0

  • Podpuszczania ludzi cd (1)

    A może mieszkańcy Gdyni powinni zadecydować czy chcą płatnych stref w swoim mieście ale kto by się nimi przejmował mają płacić i zamknąć ryje . Sami ich wybieramy a to już świadczy o nas samych. Smutne ale prawdziwe.

    • 5 1

    • Parkingi płatne to temat modny zdobywania pieniędzy tanim kosztem.

      • 0 0

  • Cmentarz Witomino i Pierwoszyno

    Szczytem bezczelności władz gdyńskich, jest parkomat przy cmentarzach na Witominie i Pierwoszynie należącym pod Gdynię ! Wstyd!!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane