• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklamacje w Idei, a nie u nas!

nazwisko autora do wiadomości redakcji
12 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
W ostatni piątek kupiłem w sklepie Zatoka przy ul. Czerwony Dwór na Przymorzu, kartę POP za 100 zł. Po powrocie do domu i rozpakowaniu karty, odkleiłem taśmę, którą zawsze zaklejony jest kod, umożliwiający doładowanie telefonu. I co? Okazało się, że pod taśmą był biały, nie zapisany pasek. Nie było żadnych wytłoczonych cyfr.

Wróciłem do sklepu z paragonem i poprosiłem o zwrot pieniędzy lub nową kartę. Odmówiono mi bez podania przyczyny.

Zawarłem umowę kupna ze sklepem Zatoka i w związku z tym, że dostałem wadliwy towar mam prawo go wymienić. To, że sklep ma jakąś inną umowę z dostawcami karty wcale mnie nie interesuje. Reklamacje zgłosiłem w sklepie, gdzie kupiłem kartę i tam powinna być ona załatwiona.

Tymczasem dowiedziałem się, że reklamacje przyjmuje Idea, ale na jej rozpatrzenie trzeba poczekać ok. 2 tygodni. Tak więc moje 100 zł poszło sobie do ludzi, ja zostałem bez karty, bez pieniędzy i ze złośliwą uwagą pani kierowniczki, że może miałem za długi paznokieć i zdrapałem numer z karty sam.

No cóż, na głupotę brakuje mi słów!

A teraz trochę praw konsumenta. Myślę, że każdemu się przyda:

Konsument nie ma obowiązku dokładnego badania towaru (dokonywania odbioru towaru) w chwili zakupu, ponieważ przyjmuje się, że oferowany towar jest pełnowartościowy, dobrej jakości, nie posiada ukrytych cech decydujących o obniżeniu jakości w stosunku do poziomu określonego w umowie.

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Naprawa lub wymiana są nieodpłatne, a ponadto sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego.

Konsument może także żądać obniżenia ceny albo zwrotu pieniędzy, ale tylko wówczas, gdy:

· naprawa lub wymiana jest niemożliwa bądź wymaga nadmiernych kosztów,
· sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
· naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
nazwisko autora do wiadomości redakcji

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (31)

  • loteria

    karty zdrapki w Pop-ie zawsze były wadliwe odnosze wrażenie że to celowe działanie ponieważ dużo osób odpuszcza sobie zabawe z reklamacjami bo zajmuje to trochę czasu i nerwów nie zawsze trafia się na miłą obsługe.Jeżeli nie potrafią zrobić porządnych kart to niech sobie odpuszczą.Dziwne że do tej pory żaden urząd państwowy tym się nie zajął co jest ich obowiązkiem .Życzę wszystkim miłego drapania a może się uda

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane