- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (29 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania
Prace na odcinku ul. Chwarznieńskiej, od ul. Gierdziejewskiego do obwodnicy, miały się skończyć w sierpniu, ale się przedłużą. Całość będzie gotowa jesienią. Urzędnicy przekazują, że powodem jest poszerzenie zakresu inwestycji. W tle jest spór z wywłaszczonymi właścicielami terenów sąsiadujących z drogą.
- Najdroższa oferta najlepszą
- Opozycja: skoro jest poślizg, to wcześniej była niegospodarność
- Nie wypłacono odszkodowań za przejęte tereny
- Pełnomocnik właścicieli: nie możemy realizować inwestycji
- Urzędnicy: wypłata odszkodowań w sierpniu, nie wpływa na termin
Najdroższa oferta najlepszą
Strabag zadeklarował, że prace na ul. Chwarznieńskiej wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie.
Według harmonogramu, całość robót miała zakończyć się w sierpniu tego roku. Okazało się jednak, że ten termin nie zostanie dotrzymany. Dlaczego? Gdyńscy urzędnicy tłumaczą to rozszerzeniem zakresu prac inwestycyjnych.
- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona, jednak ten fragment powstał od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - opowiada Jakub Ubych, wiceprzewodniczący rady miasta.
Przejezdność na ulicy ma być jednak zapewniona już w sierpniu, czyli jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Prace w całości zakończą się w IV kwartale tego roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Prawie 300 ładnych mieszkań na Chwarznie-Wiczlinie
Opozycja: skoro jest poślizg, to wcześniej była niegospodarność
Opozycyjni radni nie ukrywają zdziwienia przedłużeniem robót na Chwarznieńskiej. Zwłaszcza, że w przetargu wybrano ofertę najdroższą, która jednak miała wygrywać najkrótszym czasem wykonania.
- Firmę Strabag wybrano głównie dlatego, że jako jedyna zadeklarowała zakończenie prac w 34 tygodnie. Inne trzy firmy zaproponowały 40 tygodni, ale były tańsze. Konsorcjum Kruszywo dało ofertę prawie o 4 miliony niższą. Jeżeli zatem termin zakończenia prac i tak się przedłuży, będziemy mieli tutaj sporą niegospodarność. 4 mln wyrzucone w błoto - wskazuje Marcin Bełbot, radny PiS.
Prace na Chwarznieńskiej. Film z lutego 2023
Nie wypłacono odszkodowań za przejęte tereny
Zdaniem Bełbota równie, o ile nie bardziej kontrowersyjna, jest kwestia wywłaszczeń właścicieli terenów sąsiadujących z przebudowywaną drogą. Chodzi o teren pomiędzy ul. Krauzego i obwodnicą Trójmiasta
- Jak informują dawni właściciele, miasto nie wypłaciło im odszkodowań w wysokości nawet kilkunastu milionów złotych. Prezydent Gdyni w ogóle nie angażuje się w tę sprawę. Uważam, że to przerażające. Jeśli nie będzie racjonalnego wytłumaczenia tej sytuacji, to w przyszłości każdy inwestor zastanowi się, czy rozpocząć działalność w naszym mieście - przekonuje.
Pełnomocnik właścicieli: nie możemy realizować inwestycji
Tereny pod inwestycje drogowe wywłaszczono w 2018 roku. Razem to kilka hektarów.
- Urzędnicy przekonują, że nie mają środków w budżecie na odszkodowania. Tłumaczą się też pandemią COVID-19. Cały czas czekamy na wypłatę tych środków. Nie możemy realizować swoich inwestycji - mówił Krzysztof Dawidowski, pełnomocnik właścicieli terenów, na specjalnie zwołanej konferencji prasowej.
Urzędnicy: wypłata odszkodowań w sierpniu, nie wpływa na termin
Jakub Ubych przyznaje, że rzeczywiście natrafiono też na inne przeszkody, które wpłynęły na wydłużenie prac na ul. Chwarznieńskiej. Chodzi o jedną nieruchomość przeznaczoną do wyburzenia.
A co z odszkodowaniami za trzy inne działki?
- Kwestia procedury odszkodowania za przejęte działki w żaden sposób nie wpływa na termin wykonania prac, jest to niezależna procedura. Ujęte są 3 podmioty w tym jeden publiczny i dwa spółki prawa handlowego. W przypadku dwóch z nich procedura zakończy się w sierpniu, a w kwestii ostatniego trwa procedura negocjacji. Wypłacone kwoty muszą stać w zgodzie z operatami szacunkowymi. - wskazuje.
Rozbudowa Chwarznieńskiej: co powstanie?
- parking na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa;
- przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
- nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia z danymi z Tristara
- Stawiamy na zrównoważony transport, tworząc kolejny odcinek, na którym zatory bez problemu ominie komunikacja miejska, a sami mieszkańcy będą mogli w łatwy sposób łączyć różne środki transportu - zapowiadał inwestycję Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
![Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2747/405x405/2747003__kr.webp)
Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?
Rozpocznij quizOpinie (139) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-12 17:50
Wiedziałem ze niewiele się zmieni na wlkp a w między czasie ogarną chwarzno
Wiadomo dla wojtka wszystko
- 7 0
-
2023-07-12 18:01
Jak to po co?
Deweloper nie będzie już musiał budować parkingu a osiedle w tym miejscu niebawem powstanie
- 20 1
-
2023-07-12 18:03
W głupszy sposób
wywalić ponad 50 milionów złotych już nie można
- 16 1
-
2023-07-12 18:06
Stop tej drodze niech hossa byli ale ze swego co chwila cenny podnosi i doliczawaloryzacje i 12tys za drogę se wkładu liczy
- 4 3
-
2023-07-12 18:20
Zrównoważony transport (2)
Czyli hasło przykrywka dla bezmyślności urzędników. Oni wymyślili sobie że 1/3 ma jeździć autem, 1/3 komunikacją, 1/3 na rowerze. Sam fakt równego podziału dowodzi, że za tym nie stoją żadne badania ani przemyślenia tylko wyciągnięto liczbę z d.... Ja też tak potrafię. Proponuję zrównoważony transport. Łucyk i jego banda z buta, a reszta jak chce.
- 21 3
-
2023-07-12 19:01
To dużo się mieści w twojej d...
- 1 0
-
2023-07-12 19:03
Przyzwyczajaj się, że rowerów będzie coraz więcej.
Coraz więcej będzie też utrudnień dla aut w miastach.
- 1 7
-
2023-07-12 18:25
Gdynia Zachód (3)
Gdynia Zachód się rozwija .
Korków nie będzie , bo będzie Bus Pas i droga dla rowerów .
Pamiętajcie tylko zostawić samochody na nowym parkingu , a jak zabraknie miejsca to na parkingach Hossy - tych bez szlabanów .
Rozmach inwestycji robi wrażenie !
Zrównoważony rozwój Gdyni !- 21 16
-
2023-07-12 21:55
(1)
Ja to mam bardzo dobre połączenie . Wstaję o 4:45. O 5:10 mam autobus 147 którym jadę do węzła Cegielskiej. Tam przesiadam się w SKM i jadę do Gdańska Głównego. I już mam z górki, wsiadam w 186. I w pracy jestem o 6:50. O 19:22 mam 186 powrotny i jadę do dworca głównego w Gdańsku. Tam przesiadam się w SKM i jadę do Wzgórza. Przesiadam się w 147 i jestem 20:55 w domu. Tylko Buspasy i komunikacja miejska !!!
- 10 0
-
2023-07-12 22:12
Golisz się
Jest śniadanie i idziesz spac
- 6 0
-
2023-07-12 23:26
Nie zabraknie, bo nikt tam nie będzie zostawiał samochodu.
No może ktoś zaparkuje jakąś przyczepę z reklamą, ewentualnie jakąś wypożyczalnia samochodów czy pobliski warsztat zrobi sobie poczekalnię- 1 0
-
2023-07-12 18:27
ale jak
jak to możliwe że 60% oceny przetargu to termin realizacji prac a pozniej wchodzi opóźnienie? I to znowu MTM
- 11 1
-
2023-07-12 19:37
Słowa opisujace Samorządność (1)
Nieudolni, niegospodarni, słudzy deweloperow, sitwa, która przez ponad 20 lat niszczy Gdynię. Dbają wyłącznie o swoje stołki. Absudrem sa otrzymywane co roku nagrody dla miasta. Bareja by tego nie wymyślił.
- 19 0
-
2023-08-15 10:57
Sludzy wybranych developerów, spoza ukladu gnoją
- 0 0
-
2023-07-12 19:54
Zrobią buspas
A potem zaczną ciąć kursy autobusów. I wszystko wróci do normy czyli korki, korki,korki...
- 9 0
-
2023-07-12 20:29
Opinia wyróżniona
Parking w tym miejscu to
- niepotrzebna i bezsensowna inwestycja. Punkty przesiadkowe tworzy się w miejscach gdzie zbiega się kilka lini komunikacyjnych z różnych kierunków.
- niepotrzebna inwestycja tak jak pozwolenia na Biedronki na ruchliwych skrzyżowaniach - specjalność tego miasta
- ścieżki rowerowe były tak niedawno zbudowane teraz zostały zniszczone kto zapłaci za ta inwestycje
- plany rozwiązania ciągów komunikacyjnych przez Chwarzno i nowo powstające dzielnice były stworzone dawno , to co teraz stworzyliście to wyrzucenie pieniędzy w błoto (poprzednich planów) stworzenie kosztownych nowych które niczego nie rozwiązują a nawet komplikują mieszkańcom poruszanie się po dzielnicy.- 73 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.