- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (216 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (630 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (216 opinii)
- 4 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (216 opinii)
Remont Piastowskiej oczami czytelniczki
O tym, że zielona polityka miasta nijak się ma do remontu ul. Piastowskiej, który jest już na ostatniej prostej, a także o błędach, jakie popełniają urzędnicy odpowiedzialni za przebudowy dróg, pisze w liście do redakcji nasza czytelniczka - pani Joanna. Poniżej prezentujemy lekko skrócony, ale nadal obszerny list pani Joanny.
Czytaj także: Piastowska na Przymorzu do przebudowy. Nowa nawierzchnia i sieć wodociągowa
Dowód pierwszy
Ulica Piastowska to przedwojenna trasa obsadzona po obu stronach starymi lipami, które giną w oczach, a remont dołożył się jeszcze do obrazu zniszczenia. Na wysokości starych budynków (Piastowska nr 24-28
- Kto to w ogóle zaprojektował i projekt zaakceptował, godząc się na zniszczenie lub zaniechanie odtworzenia historycznego założenia nasadzeń?
- W jakich jednostkach samorządowych, wydziałach projekt był konsultowany, czy uzyskał opinię dot. ochrony środowiska, ewentualnie konserwatora (założenie trasy i nasadzeń jest przedwojenne)?
- Czy zbadano jaki wpływ będzie miała ta realizacja na retencję wód? Ulica Piastowska jest dość nachylona w kierunku morza. Woda nie mając gdzie wsiąkać, będzie tworzyła podczas intensywnych opadów wartki strumień.
- Czy zbadano o ile podniesie się temperatura na ulicy po usunięciu drzew z tak długiego odcinka? O ile wzrośnie hałas?
Sięgająca przedwojennych lat lipowa aleja, została zniszczona. Pozostała nadzieja, że kiedyś ktoś zrobi ponownie remont i uwzględni, że w nowoczesnych miastach drzewa się sadzi, a nie wycina.
Dowód drugi
Idąc dalej spacerowicz dociera do przystanku
- Czy wykonano ekspertyzę, jak zatarasowanie całego ciągu pieszego wpłynie na możliwość poruszania się niepełnosprawnych?
- Dlaczego wybrano tak ogromną, niepotrzebną wiatę, jak uzasadniono ekonomicznie ten wydatek?
Dowód trzeci
U zbiegu ulic Piastowskiej i Chłopskiej był pas ziemi będący przedłużeniem alei lipowej. Mieszkańcy od lat pisali do miasta pisma, by uzupełnić nasadzenia i "pociągnąć" aleję, aż do prawie samego skrzyżowania. Podczas tego remontu mogli oni przekonać się, że wysłane pisma i obietnice urzędników nic nie znaczą. Poszerzono i wydłużono bowiem prawoskręt tak, że żadnych drzew już się nie dosadzi. Zamiast uzupełnienia alei, mieszkańcy mają pod oknami trójpasmówkę.Na tym samym odcinku znacznie poszerzono chodnik, wcinając się w dotychczasowe trawniki.
Po drugiej stronie ulicy znajdują się punkty gastronomiczne, przystanek, na którym w słoneczny dzień można zasłabnąć z gorąca. Całość podczas remontu, odnowiona, wybetonowana, nie ma miejsca na krzaczka, trawnik, drzewo, nic, tylko betonoza i zgroza.
Nie doczytano w urzędzie widocznie, że w europejskich miastach zwęża się drogi, a nie poszerza, że sadzi się drzewa gdzie tylko można, a zwłaszcza na poboczach, że ma to wymierny wpływ, nie tylko na jakość życia, ale i na zdrowie mieszkańców.
Współczesne koncepcje rozwoju miast zakładają miasta zielone, z małym, uspokojonym ruchem samochodowym, dostępne dla niepełnosprawnych, z tanimi miejskimi mieszkaniami. Cały zachód Europy podąża tym torem. Na przykładzie remontu tylko jednej ulicy widać, że w Gdańsku betonowanie wszystkiego ma się dobrze.
W piątek wróci ruch na Piastowskiej (7 opinii)
W ramach inwestycji na ul. Piastowskiej oprócz wymiany nawierzchni na odcinku liczącym ok. 950 metrów przebudowane zostały chodniki, a także sieć wodociągowa. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel. Koszt inwestycji to ponad 3,3 mln zł.
W ramach inwestycji na ul. Piastowskiej oprócz wymiany nawierzchni na odcinku liczącym ok. 950 metrów przebudowane zostały chodniki, a także sieć wodociągowa. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel. Koszt inwestycji to ponad 3,3 mln zł. Zobacz więcej
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (176) ponad 10 zablokowanych
-
2021-10-20 11:42
pisze czytelniczka Joanna... więc ja piszę do czytelniczki Joanny... (4)
Droga Pani Joanno,
jak rozumiem najłatwiej przychodzi napisanie maila do redakcji. Trudniej skorzystanie z radnych miejskich i dzielnicowych. Być może jeszcze trudniej zadanie urzędowi tych samych pytań w drodze dostępu do informacji publicznej.- 20 13
-
2021-10-20 11:54
Teraz każdy chce zaistnieć.
Pani Joanna również.
- 5 6
-
2021-10-20 12:26
jak rozumiem najłatwiej przychodzi
nic nie rozumiesz. Wolne media to czwarta władza, i ta pani z tego skorzystała, brawo.
- 4 5
-
2021-10-20 15:27
(1)
A skąd wiesz, czy sprawa nie była zgłaszana do miast i lekceważona przez urzędników....?
- 2 3
-
2021-10-20 15:42
Ty wiesz i to się liczy
Brawo ty!
- 2 1
-
2021-10-20 11:43
Rzucę inne światło na sprawę (4)
Droga powinna w miarę możliwości odpowiadać potrzebom wszystkich uczestników ruchu. Jeden powie że brakuje mu zieleni, ktoś inny że ścieżki rowerowej, a ktoś inny że miejsc parkingowych czy zatok autobusowych. Projektant musi zmieścić to w pasie drogowym o szerokości w tym przypadku 15-20 metrów. Nie jest to łatwe zadanie biorąc pod uwagę, że zgodnie z przepisami minimalna szerokość pasa zieleni przeznaczonego dla wegetacji drzew powinna wynosić 3 m. i jeszcze jeden problem którego nie widać, czyli sieci uzbrojenia terenu nad którymi nie można nasadzać drzew.
- 17 8
-
2021-10-20 12:09
czyli nic nie można (3)
ale wystarczy podjechac do Sopotu.
I tam mozna. Nasadzono bardzo duzo drzew przy ulicach.Chyba, że w Sopocie nie wymyślili jeszcze wodociągów i kanalizacji.- 3 3
-
2021-10-20 12:37
Proszę o przykład (2)
nowej inwestycji drogowej w Sopocie, przy której nasadzono bardzo dużo drzew. Chętnie popatrzę i wyciągnę wnioski.
- 3 2
-
2021-10-20 12:42
Niepodłegości i Malczewskiego - takie skrzyzowanie
zresztą cała Niepodłegłości obsadzona
- 2 1
-
2021-10-20 12:43
przy starej Alei Niepodległości posadzono w Sopocie wiele drzew
- 3 1
-
2021-10-20 11:44
ważne żeby kierofczyki były szczęśliwe (1)
mają szeroką prosta jezdnie mogą pędzić, a parkować mogą na trawnikach i chodnikach.
Także sukces- 15 17
-
2021-10-20 18:12
Szeroka to ona nie jest.
Ledwo mijają się dwa autobusy
- 0 0
-
2021-10-20 11:48
wprawdzie to nie moja opcja (9)
ale myślę, że minister Dworczyk udzielił odpowiedzi dlaczego tak się dzieje.
- 7 7
-
2021-10-20 11:49
wiem, twoja opcja to Brown (8)
- 4 4
-
2021-10-20 11:55
ten cudak?
Buahahahaha!!!!
- 6 1
-
2021-10-20 12:02
nie, mam lewicowe poglądy (6)
i uważam, że Gdańsk zarządzany jest źle. A pani Dulkiewicz komentowaniem spraw politycznych odwraca uwagę od meritum. I ostatnia uwaga juz- nie jest to osoba o jak się powszechnie uważa o poglądach liberalnych, to konserwa popisowa.
- 2 5
-
2021-10-20 12:09
a co to jest konserwa popisowa? (2)
- 2 1
-
2021-10-20 12:13
to poglądy dotyczące choćby roli kościoła, finansowania i przywilejów w Polsce. (1)
czytałem wywiad z panią Dulkiewicz dotyczący tych kwestii i równie dobrze mogłyby to być słowa wypowiedziane przez Kaczyńskiego, Tuska czy Bosaka.
- 2 3
-
2021-10-20 18:17
Wywiad to jedno a działanie to drugie
Udział w marszu równości to jej sprawa ale obrażanie na tym marszu jakiejkolwiek wiary to chamstwo. Nie dociera do mnie jej tłumaczenie, że nie wie kto był organizatorem i co tam z tyłu za nią noszono
- 0 0
-
2021-10-20 12:16
Czarzasty? Biedroń czy Senyszyn? (2)
- 2 0
-
2021-10-20 12:27
Zandberg, ale wymienione przez Ciebie osoby równiez poważam (1)
- 2 1
-
2021-10-20 12:41
Zandberg? Przecież on jest bardziej socjalny od pisu.
- 2 0
-
2021-10-20 11:55
Remont
Zapewne remont zakończyłby się szybciej, gdyby robotnicy tak ochoczo nie krzątali się na posesji nr 83. No i jeszcze pytanie. gdzie będzie spływać deszczówka ? Nie widać na całej długości ulicy studzienek deszczowych.
- 6 5
-
2021-10-20 11:57
"Zwężanie dróg" i "tanie miejskie mieszkania" się wykluczają (4)
Jeśli zwężamy drogi to korki się wydłużają, i kupujący mieszkanie są w stanie wydać więcej, byleby mieszkać bliżej centrum i swojej pracy.
Żeby mieszkania były tanie, to mieszkania trzeba budować na większej powierzchni, czyli dalej od centrum, ale żeby nie tracić życia na stanie w korkach, to trzeba budować szerokie drogi szybkiego ruchu (albo przynajmniej metro/SKM, ale te ostatnio w Gdańsku jest zwijane).- 36 66
-
2021-10-20 12:26
Od razu Ci powiem, że szerokie drogi absolutnie nic nie dają. (1)
Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie jest Moskwa. Odpal sobie zdjęcia satelitarne i zobacz jakie mają tam drogi ;)
- 20 8
-
2021-10-20 14:08
No właśnie dają
W Moskwie, w której wciąż przybywa nowych mieszkańców, cały czas są budowane nowe drogi. W przeciągu ostatnich 10 lat zbudowano 1000km nowych dróg, i dzięki temu korki zmalały o 18%, a średni czas przejazdu zmalał o 9 minut, i to nawet mimo tego, że co roku na ulicach Moskwy jest o 250 - 300 tysięcy samochodów więcej. To oficjalne dane Urzędu Planowania Miejskiego i Budowy miasta Moskwy.
- 8 8
-
2021-10-20 12:36
żeby nie tracić życia na stanie w korkach (1)
trzeba po pierwsze zauważyć, że samochód nie jest jedynym ani też głównym środkiem transportu po dobrze zarządzanym mieście. Po drugie trzeba zauważyć, że poszerzanie dróg nie rozładowuje korków, a w pewnym sensie nawet je generuje; działając na korki tak jak popuszczanie pasa na objawy nadwagi lub otyłości. Całe szczęście, że przedpiśca zauważył, że w Trójmieście jest SKM, ale nie zauważył, że PKM jest elektryfikowana co może przyczyni się do skrócenia czasu jazdy oraz zwiększenie częstotliwości połączeń.
- 10 7
-
2021-10-21 10:32
Żadna skrajna opinia nie jest właściwa. Rozwiązaniem korków nie jest ani zwężanie ani poszerzanie dróg. Można je zwężać, tam, gdzie nie muszą być szerokie i np. nie ma miejsca na chodniki, ale poszerzać w punktach generujących korki, jak np. prawo-, czy lewoskręty.
- 0 0
-
2021-10-20 11:57
Miasto się rozrasta, ludzi i aut przybywa to jest naturalna kolej rzeczy. (2)
- 9 13
-
2021-10-20 12:13
(1)
Naturalna koleją rzeczy powinno być takie projektowanie miasta, żeby aut było jak najmniej
- 4 2
-
2021-10-20 12:44
i coraz mniejsza była skłonność do korzystania z nich na małe odległości
na większe jest opcja typu kolej (po dotarciu do jej stacji rowerem, pieszo lub hulajnogą)
- 1 1
-
2021-10-20 12:00
Miasto Gdansk w pelnej krasie, urzednicy wiedza najlepiej i maja w nosie opinie ludzi
mowia jedno, robia co innego, lamia wlasne zasady, przepisy, zdrowy rozsadek
- 8 8
-
2021-10-20 12:04
DRMG to opbecnie najwiekszy szkodnik miasta a najwiekszą parodią jest to ze oni ustalili planu ochrony zieleni w miescie :)
To tak jak by złodzieje ustalali sobie ze bedą krasc tylko 5 dni w tygodniu
- 7 11
-
2021-10-20 12:07
Betonowanie trawników by blachosmrody mogły potem na nich legalnie parkować jak na Jagiellońskiej
- 6 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.