• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala Przedmiejskiego: uwaga, będą korki!

Michał Brancewicz
10 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu. Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu.

Od piątku należy spodziewać się gigantycznych korków w centrum Gdańska. Wszystko przez wyczekiwany remont Podwala Przedmiejskiego. Już od poniedziałku, mimo że remont jeszcze na dobre się nie zaczął, ruch w tym rejonie jest utrudniony.



Mapa zmian na Węźle Śródmieście. Mapa zmian na Węźle Śródmieście.
Wraz z początkiem tygodnia dojazd do centrum zajmował kierowcom więcej czasu, szczególnie tym jadącym al. Armii Krajowej i Traktem Św. Wojciecha.

Modernizacja niedługiego, bo ponad 300 metrowego odcinka (od ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska) potrwa ok. 8-9 tygodni i niestety wpłynie na spowolnienie ruchu w śródmieściu Gdańska.

- Utrudnienia w ruchu potrwają około 4-5 tygodni - przekonuje dyrektor ZDiZ Mieczysław Kotłowski. - Resztę czasu poświęcimy na prace wykończeniowe poza jezdniami.

By jak najszybciej uporać się z tym newralgicznym odcinkiem jezdni drogowcy będą pracować przez całą dobę. - Jedyne momenty wstrzymania prac związane będą z przestojami technologicznymi, np. gdy beton będzie się wiązał - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Od 12 czerwca, kiedy ruszą prace, jeden z trzech pasów będzie wyłączony z ruchu, a dwa pozostałe będą przejezdne. To drastycznie utrudni przejazd tym odcinkiem drogi. Już teraz korki to chleb powszedni dla kierowców, którzy wydostają się z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów.

Nie ma niestety możliwości stworzenia sensownego objazdu pozwalającego ominąć zator. Jedyny realny mógłby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, ale to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

By, mimo zwężenia, Podwale było jak najbardziej drożne drogowcy chcą maksymalnie wydłużyć zielone światło na skrzyżowaniu z ul. Okopową. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem odbywał się będzie w tym miejscu tunelem zobacz na mapie Gdańska. Dla kierowców chcących z Oruni dostać się na trasę W-Z zorganizowana zostanie specjalna zawrotka na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego.

Osoby jadące trasą W-Z z Chełmu będą normalnie skręcać na Węźle Śródmieście w ul. Okopową. Jednak muszą się one przygotować na to, że przepustowość zmniejszy się na rzecz kierowców z Podwala Przedmiejskiego.

Na czas remontu zmieni się trasa kursowania wielu autobusów. Zamknięcie skrzyżowania ul. Okopowej z al. Armii Krajowej dla autobusów jadących prosto spowoduje, że przystanek Brama Wyżynna w kierunku Oruni zostanie przeniesiony na Targ Rakowy w zatoce parkingowej na wysokości biblioteki. Objazd od strony dworca będzie prowadził przez Podwale Grodzkie, Targ Rakowy, Targ Sienny i Okopową. Dzięki temu wszystkie autobusy zatrzymujące się dotychczas na przystanku Brama Wyżynna w kierunku Oruni będą mogły kursować przez tunel.

Zmiany dotyczą linii: 106, 108, 111, 112, 121, 123, 138, 151, 154, 166, 178, 186, 189, 205, 207, 209, 210, 212, 213, 232, 254, 256, 275, 606, N1, N4, N5, N7, N8, N9 i N11

Opinie (406) 6 zablokowanych

  • Wystraczyłoby zrobić estakadę w dwie strony pomiędzy Podwalem, a Okopową (teraz jest tylko w stronę Warszawy) oraz tunel pomiędzy Westerpaltte, a Nowym Portem to dużoby zmieniło. Nie rozumiem też dlaczego tego remontu nie zrobiono przy okazji remontu torów trawmwajowych wtedy też były utrudnienia. Czy w tym kraju ne można czegoś zrobi logicnie tylko wszystko na raty żeby utrudniac ludziom życie. A swoją drogą 300m - 2 miesiące, powodzenia w takim tempie na Euro 2012.

    • 2 0

  • Podziękowania dla władz miasta

    Zamiast wydać pieniądze na planowany tunel dla Tirów to według osób decyzyjnych miasta najlepszym wyjściem jest wykopanie drzew z alei na Podwalu Przedmiejskim i utworzenie nowego pasa jezdni. Już w tej chwili ciężko mieszkać w okolicznych domach , wszystko się trzęsie od natężenia ruchu. Porozmawiamy za jakiś czas jak ktoś wpadnie na pomysł że jednak cztery pasy to mało trzeba utworzyć piąty pas jezdni bo gwarantuję że tiry je rozjadą migiem. A korek się i tak nie zmniejszy.Tylko co wtedy z Teatrem Szekspirowskim? Nobel dla tego co wpadł na ten pomysł. EN

    • 0 1

  • korek

    Ten korek zacznie się w Elblągu! korzystam z ulicy Podwale Przedmiejskie codziennie i to jest udręka. Przy tym rozwiązaniu to KLęSKA!

    • 2 0

  • Ekrany dźwiękosczelne!!! Na Podwalu w str. Kocurek, Żabiego Kruku i Rzeźnickiej! Spać w nocy jest problem, a dzień gdy (1)

    przejeżdża tramwaj, a masa ciężarówek nie daje żadnego poczucia swego mieszkania. Zanim powstanie trasa Sucharskiego Panie Prezyden Spać w nocy jest problem, gdy przejeżdża tramwaj, a masa ciężarówek w dzień nie daje żadnego poczucia swego mieszkania. Zanim powstanie trasa Sucharskiego Panie Prezydencie to NALEŻY ZROBIĆ I OCZEKUJEMY PODJĘCIA KROKÓW. Wyborcy.

    • 6 0

    • trzeba mieś chody u urzedników magistrackich. Na osiedlach typu willowego vide Wzgórze Mickiewicza lub osiedle muzyczne obok Złotej Karczmy - potrafili załatwic

      • 2 0

  • Zamiast ekranów jest jeszcze tańszy sposób!Na długości Kocurek, Żabiego Kruku i Rzeźnickiej należy uzupełnić, zagęścić,

    posadzeniem drzew- mały koszt i ekologiczny. Budynek, który popada w ruinę odbudować jako ścianę dźwięku. Na długości Kocurek, Żabiego Kruku i Rzeźnickiej należy uzupełnić, zagęścić, posadzeniem drzew- mały koszt i ekologiczny oraz budynek, który popada w ruinę odbudować jako ścianę dźwięku.

    • 3 0

  • hahaha "metropolia" bez możliwości stworzenia obwodnicy...

    dajci sobie juz spokój z pompowaniem tego średniej wielkości miasteczka - ni jak wam się to nie udaje - takie systuacje jak ten remont demaskują wszystko. Dlaczego się nie da obwodnicy zrobić haha? Może dlatego że tą mieścinę można przejechać TYLKO jedną ulicą, reszta to dojazdówki osiedlowe hahaha Miłego dnia, kupcie sobie fajne płyty do stania w korkach

    • 2 2

  • oczywiscie roboty drogowe na czas sezonu letniego...

    ciekawe dlaczego ktos madry zaplanowal to na okres lata, kiedy to przyjezdzaja turysci, ludzie mieszkancy maja urlopy, ruch na drogach jest wzmozony, a ten odcinek to jedyna trasa wlotowa do centrum miasta od trasy, a do tego przy najberdziej ruchliwych skrzyzowaniach centrum miasta...

    • 1 3

  • Hejka

    Całe szczęście że dojeżdżam pociągiem. Współczuje wszystkim i pozdrawiam.

    • 2 0

  • Olszynka też rozkopana!!!

    Mam nadzieje ze większość zauważyła to, ze budowa Podwala zgrała sie z budową na olszynce, która jest jedną z dróg omijającą na orunie, pruszcz Najlepsze jest to że wyfrezowano ok 650m., a nową nawierznie polożyli na ok 100m. i nic sie nie dzieje jezdzi sie zle jak sie jezdziło a nawet jeszcze gorzej. Z przeciekow wiem ze kasa sie skonczyla. Takze pytam po co zaczyna sie budowac nie majac na to funduszu i to jeszcze w takim momencie..??? Panie prezydencie zmien pan tego inspektor(k)a!!!

    • 3 0

  • No kur...de utrudnienia będą przez prawie całe wakacje... pogieło ich. Remontów sie nie robi w wakacje bo odstraszą turystów. (1)

    • 1 0

    • a ty co? budę z lodami prwadzisz,ze tak ci na turystach zależy?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane