• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Podwala Przedmiejskiego: uwaga, będą korki!

Michał Brancewicz
10 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu. Bezsprzecznie nawierzchnia Podwala Przedmiejskiego wymaga remontu. Należy jednak spodziewać się dużych utrudnień w ruchu.

Od piątku należy spodziewać się gigantycznych korków w centrum Gdańska. Wszystko przez wyczekiwany remont Podwala Przedmiejskiego. Już od poniedziałku, mimo że remont jeszcze na dobre się nie zaczął, ruch w tym rejonie jest utrudniony.



Mapa zmian na Węźle Śródmieście. Mapa zmian na Węźle Śródmieście.
Wraz z początkiem tygodnia dojazd do centrum zajmował kierowcom więcej czasu, szczególnie tym jadącym al. Armii Krajowej i Traktem Św. Wojciecha.

Modernizacja niedługiego, bo ponad 300 metrowego odcinka (od ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska) potrwa ok. 8-9 tygodni i niestety wpłynie na spowolnienie ruchu w śródmieściu Gdańska.

- Utrudnienia w ruchu potrwają około 4-5 tygodni - przekonuje dyrektor ZDiZ Mieczysław Kotłowski. - Resztę czasu poświęcimy na prace wykończeniowe poza jezdniami.

By jak najszybciej uporać się z tym newralgicznym odcinkiem jezdni drogowcy będą pracować przez całą dobę. - Jedyne momenty wstrzymania prac związane będą z przestojami technologicznymi, np. gdy beton będzie się wiązał - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Od 12 czerwca, kiedy ruszą prace, jeden z trzech pasów będzie wyłączony z ruchu, a dwa pozostałe będą przejezdne. To drastycznie utrudni przejazd tym odcinkiem drogi. Już teraz korki to chleb powszedni dla kierowców, którzy wydostają się z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów.

Nie ma niestety możliwości stworzenia sensownego objazdu pozwalającego ominąć zator. Jedyny realny mógłby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, ale to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

By, mimo zwężenia, Podwale było jak najbardziej drożne drogowcy chcą maksymalnie wydłużyć zielone światło na skrzyżowaniu z ul. Okopową. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem odbywał się będzie w tym miejscu tunelem zobacz na mapie Gdańska. Dla kierowców chcących z Oruni dostać się na trasę W-Z zorganizowana zostanie specjalna zawrotka na ul. Okopowej na wysokości ul. Bogusławskiego.

Osoby jadące trasą W-Z z Chełmu będą normalnie skręcać na Węźle Śródmieście w ul. Okopową. Jednak muszą się one przygotować na to, że przepustowość zmniejszy się na rzecz kierowców z Podwala Przedmiejskiego.

Na czas remontu zmieni się trasa kursowania wielu autobusów. Zamknięcie skrzyżowania ul. Okopowej z al. Armii Krajowej dla autobusów jadących prosto spowoduje, że przystanek Brama Wyżynna w kierunku Oruni zostanie przeniesiony na Targ Rakowy w zatoce parkingowej na wysokości biblioteki. Objazd od strony dworca będzie prowadził przez Podwale Grodzkie, Targ Rakowy, Targ Sienny i Okopową. Dzięki temu wszystkie autobusy zatrzymujące się dotychczas na przystanku Brama Wyżynna w kierunku Oruni będą mogły kursować przez tunel.

Zmiany dotyczą linii: 106, 108, 111, 112, 121, 123, 138, 151, 154, 166, 178, 186, 189, 205, 207, 209, 210, 212, 213, 232, 254, 256, 275, 606, N1, N4, N5, N7, N8, N9 i N11

Opinie (406) 6 zablokowanych

  • zaj.ebista mapa ;D

    • 5 0

  • korek gigant - DOBRZE ZE MAMY TRAMWAJE :)

    PRZESIĄŚĆ SIĘ DO TRAMWAJU LINIA 8 i 13 JEŻDZI CO 5 MINUT W SZCZYCIE CZYLI PRAKTYCZNE CAŁY DZIEŃ OPRÓCZ 9;40 - 12 ;00 !!

    APEL :

    PROSZĘ TYLKO ZTM ... TRÓJSKADY NA STOGI PROSZE!! BO JEST TAKI SCISK ŻE MASAKRA JECHAC CZASAMI NO ALE W SUMIE LEPSZE TO NIŻ KOREK NA PODWALU W Samochodzie - DOBRZE ,ŻE MAMY TRAMWAJE !

    • 2 1

  • mdło

    Najlepsze w Gdańsku są te nazwy ulic: Podwale Grodzkie, Staromiejskie, Przedmiejskie, Wałowa, Okopowa, główna przelotówka co 200 m inna nazwa - Jedności Robotniczej, Grunwaldzka, Niepodległości, Zwycięstwa (tu już dochodzi indywidualizm kolejnych członków "metropolii"). Ciężko coś z tym zrobić, ale połapać się w tym nazewniczym galimatiasie, a już wytłumaczyć komuś z zewnątrz to dziękuję.

    • 2 0

  • Szkoda papieru na pisanie o korkach na Podwalu Przedmiejskim

    Korki były, są i będą - jak to już napisali p0przednicy. Wystarczy sobie uświadomić, że w Gdańsku jest dzisiaj tyle czynnych mostów, ile ich było przed drugą wojną światową, a nawt tyle, ile ich było przed pierwszą wojną światową, czyli 100 lat temu, podczas gdy samochodów trochę przybyło! Cóż, ta prosta konstantacja, nie dociera do świadomości naszych władz i z każdym rokiem, problemy tylko się zwiększają! O przebudowie Węzła Okopowa, do stanu który byłby satysfakcjonujący sądzę, że potrzeba kilkudziesięciu lat, górę pieniędzy, a przede wszystkim innych włodarzy i projektantów, obdarzonych wizją jak to miasto winno się rozwijać przez najbliższe sto lat. Tu ważna rola naszych mediów! Konieczna jest ciągła presja i przypominanie władzom i mieszkańcom o ważnej roli kartki wborczej!

    • 3 0

  • W tym miejscu powinno być takie skrzyżowanie jak na klinicznej- zero świateł.

    • 1 0

  • Ciąg dalszy o "szkoda papieru na pisanie o korkach na Podwalu Przedmiejskim"

    Przede wszystkim należy zbudować (w realu, a nie na papierze), "Obwodnicę Południową", od której, tak naprawdę należało zacząć, w momencie, kiedy wbijano pierwsą łopatę pod budowę pierwszego terminalu kontenerowego w Gdańsku!? Pytanie tylko czy ktoś z decydentów wiedział, że z każdego kontenerowca będą wyładowywać kilka set kontenerów i że na każdy z tych kontenerowców trzeba załadować, podobną liczbę kontenerów, a każdy z tych kontenerów trzeba przywieść lub wywieść samochodem i że każdy z tych samochodów musi przejechać przez Gdańsk, zadymiając miasto spalinami i sypiąc startymi okładzinami hamulcowymi (pewnie z azbestem) prosto w nos mieszkańców!
    Teraz można jedynie szukać szybkich, ale niestety drogich, kłopotliwych, połowicznych i irytujących rozwiązań i sprawnie wyrzucać duże pieniądze na kolejne a nieuniknione remonty.
    Jakoś widać, że nasze władze, niechętnie korzystają z konsultacji miejscowych wyższych uczelni! A szkoda, bo fachowców w poszczególnych branżach mamy pod dostatkiem!!!

    • 2 0

  • Ciąg dalszy o "szkoda papieru na pisanie o korkach na Podwalu Przedmiejskim"

    W ubiegłym roku, podczas wymiany torów tramwajowych na Podwalu Przedmiejskim", nasi drogowcy uruchomili na skrzyżowaniu Podwala i Chmielnej, prowizoryczne (bardzo prymitywne a jednak światła), i o dziwo, korki przy Węźle Okopowa znacznie zmalały! Koledzy kierowcy, którzy gnali średnio 90 km/h, po trudach szybkiej jazdy muszą odpoczywać na światłach przy Okopowej, a potem rozpędzać TIR"y od nowa, a naogół nie są to błyskawice typu ferrari. Proponuję zamontować te same, stare, przenośne światła i dokonać np w ciągu tygodnia, stosowne obserwacje i pomiary!?
    To skrzyżowanie i tak w niedalekiej przyszłości, trzeba będzie i tak przebudować, jeżeli poważnie myślimy o odbudowie Wyspy Spichrzów.

    • 1 0

  • dalszy ciąg o "szkoda papieru na pisanie o korkach na Podwalu Przedmiejskim"

    Pragnę zwrócić uwagę, na jeszcze jeden szczegół, który poprawiłby przpustowość Węzła Okopowa, idzieo bó o Teatr Szekspirowski przy Bogusławskiego. Myślę, że walka winna się zakończyć zwycięztwem koncepcji, ulokowania tegoż Teatru na Ołowiance lub ewentualnie na Wyspie Spichrzów, a wtej przestrzeni między ABW i byłym Centromorem, przeprowadzić dodatkowy pas ruchu pomiędzy Okopową a Podwalem Przedmiejskim. Na Podwalu Przedmiejskim miejsca na dodatkowy pas ruchu jest dosyć, a płot boiska Pałacu Młodzieży, można bez strat przesunąć!. Boisko to przez ostatnich sześć lat służyło jako baza Allcon'u i nikomu to nie przeszkadzało. Idąc za ciosem, proponuję tam zorganizowanie dużego płatnego parkingu dla naszych miłych gości, a w dalszej perspektywie, w tym miejscu wybudować przyzwoity parking podziemny!?
    W ten prosty sposób, zniknęły by blokady z autokarów na ulicy Chmielnej, przywożących turystów ( pasażerów) z wycieczkowców cumujących w Gdyni.

    • 1 0

  • dalszy ciąg o "szkoda papieru na pisanie o korkach na Podwalu Przedmiejskim"

    Gzieś wyczytałem, a może usłyszałem, ale sprawę warto wyjaśnić, że nasze władze mają nowy pomysł ożywienia ulicy Ogarnej, przez zorganizowanie tam "deptaku", wzorem ulicy Piwnej z ubiegłego roku. Pomysł godny potępienia, bo nic nie rozwiązuje ala za to kosztowny, bo pewnie nasi urzędnicy UM Gdąńsk, zwolennicy zabytkowych bruków, zechcą zmienić kolejną "łamaczkę" obcasów.
    Gdyby władzom miasta, spodobał by się pomysł parkingu, lub jeszcze lepiej podziemnego parkingu na boisku Pałacu Młodzieży, można by pomyśleć o poszerzeniu Ogarnej i na stałe wprowadzić tam ruch dwu kierunkowy> Skończyły by się jazdy na wstecznym biegu pod prąd, czego wciąż nie zauważa Straż Miejska!

    • 1 1

  • NIECH ADAMOWICZ I SPÓŁKA ZBUDUJE TEŻ EKRANY DŹWIĘOCHŁONNE BONIOEIDZIE WYTRZYMAC OD HAŁASU ZWŁASZCZA W NOCY

    ADAMOWICZ MUSI ODEJŚĆ!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane