• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Świętokrzyskiej. Kierowcy pojadą jak po grudzie?

Maciej Naskręt
12 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prace przygotowawcze przy przebudowie ul. Świętokrzyskiej. Ułożone przez wykonawcę płyty betonowe, które mają posłużyć jako objazd, zostały pozyskane z innej budowy. Prace przygotowawcze przy przebudowie ul. Świętokrzyskiej. Ułożone przez wykonawcę płyty betonowe, które mają posłużyć jako objazd, zostały pozyskane z innej budowy.

Z początkiem czerwca ruszyły prace przy przebudowie ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku. Choć poważnych utrudnień jeszcze nie ma, kierowcy sygnalizują fatalny stan płyt betonowych, które będą stanowić objazd w przyszłości. Inwestor zapewnia, że pouczył już wykonawcę. Ma zadbać o jakość tymczasowej nawierzchni.



3 czerwca rozpoczęła się warta 2,6 mln zł przebudowa ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku na odcinku ok. 500 metrów wraz z rozbudową ul. Orląt Lwowskich. Inwestorem przedsięwzięcia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta, a wykonawcą spółka WPRD Gravel.

Na razie w miejscu prac przy pasie w kierunku Kowal ułożono ok. 200-metrową nawierzchnię wykonaną z płyt betonowych. Choć jeszcze poważnych utrudnień nie ma, kierowcy sygnalizują fatalny stan nowej nawierzchni.

- Płyty, po których będziemy niebawem jeździć, są w fatalnym stanie, posiadają one wielkie dziury. Ponadto z płyt wystają na kilkanaście centymetrów druty, więc wielu kierowców może uszkodzić opony - martwi się pan Michał, nasz czytelnik.

Inwestor uspokaja. - Zgodnie ze specyfikacją udzielonego zamówienia, wykonawca jest zobowiązany ułożyć używane płyty. Pouczyliśmy już firmę budowlaną, by dbała o najwyższą jakość tymczasowej nawierzchni. Na pewno autostrady z tych płyt nie będzie. Wykonawca jednak przed dopuszczeniem do ruchu tymczasowej jezdni zostanie skontrolowany przez Zarząd Dróg i Zieleni oraz miejską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta.

Jest szansa, że zapowiadany na 1 lipca ruch wahadłowy nie zostanie wprowadzony. - Rozważamy jeszcze puszczenie ruchu w obu kierunkach. Trwają w tym zakresie uzgodnienia. Jeśli faktycznie zrezygnujemy z ruchu wahadłowego, informacje jak najszybciej przedstawimy mieszkańcom - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz.

Inwestycja drogowa na południu Gdańska obejmuje wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni ul. Świętokrzyskiej na odcinku 500 metrów od al. Havla, budowę ciągu pieszo-rowerowego, rozbudowę skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich. Ponadto nad drogą zostanie wykonane oświetlenie, a pod drogą zainstalowane sieci infrastruktury technicznej niekolidujące z nowym układem drogowym.

Władze DRMG przekonują, że powodem przebudowy ul. Świętokrzyskiej jest konieczność usprawnienia układu komunikacyjnego na połączeniu z węzłem integracyjnym (pętlą Łostowicka/Świętokrzyska) przy al. Vaclava Havla, a także z koniecznością zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej istniejących i planowanych obiektów przy ul. Świętokrzyskiej.

Głównym złożeniem realizacji jest poprawa bezpieczeństwa i warunków ruchu.

Miejsca

Opinie (129) 2 zablokowane

  • BEZEDURA (2)

    Zamknąć to w cholerę na 2 miesiące , zrobić porządnie i zaraz po wakacjach koniec . Co z tego , że teraz czekają do lipca - bo dzieci ,jak po wakacjach też będą - dzieci . Czyli za 2 miesiące . 7 miesięcy na taki badziew ? Praca na 3 zmiany i koniec blisko . Mieszkańcy przeżyją nocne hałasy .

    • 9 1

    • (1)

      ta już widzę te skargi upierdliwych mieszkańców którzy niby chcą szybkiego zakończenia robót ale w nocy to nie hałasować bo paciulkają smacznie... remont sam się nie zrobi

      • 2 1

      • nie powinni narzekać,skoro nie przeszkadzają im

        bijące dzwony z pobliskiego kościoła o 6 rano

        • 4 0

  • Dyrektorze Kotłowski

    jaki fachowiec odbierał po remoncie studzienkę ściekową na kartuskiej--masakra.

    • 4 1

  • niech używają stare płyty, ale do cholery może je załatać betonem (1)

    • 4 0

    • myślę, że tak właśnie będzie bo widziałem inne budowy tej firmy. bez większych zastrzeżeń

      • 2 0

  • Cały czas nie mogę doliczyć się tych 500 METRÓW

    połozyli 200 metrów płyt i to jest prawie cała długość remontowanego odcinka. "na oko" ten odcinek ma właśnie z 250 metrów.
    500m drogi chyba liczyli osobno oba pasy.

    • 2 2

  • tania sensacja (1)

    Jak zwykle redakcja szuka taniej sensacji. Polak zawsze będzie marudził, jak ni to, że będzie stał w korku w wahadle, to mu płyty nie przypasują. Te płyty są w zadowalającym stanie, a dużo dadzą. Przypomnę, że takiego samego rozwiązania użyto przy budowie pętli, co zniwelowało trudnienia. Panie Naskręt, jak chce Pan sobie płyty obfotografować, to proszę sobie w nawigację wbić ul. Kampinowska i będzie pole do popisu.

    • 5 6

    • Jeszcze tak mała dygresja

      Jak kogoś płyty bolą, to śmiało może ominąć ten odcinek. Jadąc od góry, to Świętokrzyską / Staropolską w Kowalach na obwodnicę zjazd Karczemki na Armii Krajowej, potem Havla i już. Wszędzie gładkie drogi.

      • 5 1

  • dzięki (1)

    Trójmiasto.pl to jedyny portal który cokolwiek pisze o tym bzdurnym remoncie. Takie np radio Gdańsk chyna ani razu nie poruszyło tego tematu, a aż się prosi zrobić audycję z Świętokrzyskiej zapraszając Wielce Nam Szanownego Pana Prezydenta, Pana Kotłowskiego i szerokie grono radiosłuchaczy. Niech przyjdą z parasolkami bo zgniłe jajka powinny polecieć!!!

    • 4 1

    • to ja nie usłyszę bo nie słucham radia gdańsk.

      • 0 0

  • Pilnujcie drogi na czas remontu bo rozwalicie auta a naprawa z AutoCasco waszego!!! (8)

    To typowe dla krzak firm. Znajomy ciągał sie tak z ZDIZ ubezpieczycielem ZDIZ WPRD Gravel i jego ubezpieczycielem. Oczywiscie po uszkodzeniu auta na drodze zastępczej naprawa z AC i zwyżka.

    • 5 3

    • (5)

      krzak to ty masz w głowie d..u!!! ta firma jest długo na naszym rynku i radzi sobie bardzo dobrze z remontami dróg i nie tylko. a jak znajomy chciał naciagnąć zdiz/wprd gravel na remont swojego gruchota to wcale się nie dziwie że go wysłali na drzewo ha ha

      • 1 3

      • ta fajfusie auto miało 3 miesiace :-) (3)

        a robota wprd gravel to TANDETA wszyscy urzędnicy w Gdańsku mówia głośno że WPRD Gravel to tandeciarze i wygrywają tylko taniością. Budowali 150m nieborowskiej przez 12 mieisęcy a po 3 miesiacach popękała nawierzchnia

        O innych ich robotach tandetnych mozna poczytać na scrapers

        • 2 2

        • chciałbyś żeby tak było patolu!!!!!!!!!!!

          • 1 0

        • popatrz sobie na przetargi kto jest najtańszy w przetargu i jakie firmy padają a później dopiero pisz takie bezpodstawne komentarze

          • 0 1

        • oooo widać zazdrosna konkurencja nie śpi :-D

          • 1 0

      • Za sugestie tego typu

        i publiczne nazwanie kogos złodziejem zrobimy tobie procesik pokazowy i będziesz grzeczny ale biedniejszy!

        • 4 0

    • (1)

      tam mieszkają obywatele którzy uciekli ze wsi. Więc mają stare samochody. Może już czas je zmienić?

      • 1 1

      • Te stare, ale jare,

        te już nowe bardzo szybko zrobią się stare, ale nic nie będż miały wspólnego z jarością, bo im nowsze tym więcej ważą, czyli szybciej i dokładniej się psują.

        • 0 0

  • Wygląda na to że pracownicy WPRD Gravel dzisiaj pracują przy komputerze. (3)

    Bo jak inaczej wytłumaczyć komentarze że płyty wcale nie są takie stare na jakie wyglądają;)

    • 5 4

    • (2)

      wniosek jest prosty: oprócz takich matołów jak ty są jeszcze normalni i rozumni ludzie, którzy potrafią obiektywnie ocenić daną sytuację

      • 4 3

      • reprymendy udziela rozumny matoL (1)

        zamiast obiektywnie wyjaśnić zainteresowanym, dlaczego firma kładzie zniszczone płyty i jak chce usunąć te niebezpieczne dla samochodów wady to wyzywasz ich od matołów. Tak się nie broni interesów swojej firmy.

        • 4 2

        • ale ty jesteś ograniczony człowieku

          • 1 5

  • Nie rozumiem... (1)

    ... jak można wogóle rozważać ruch wahdłowy na tym odcinku przez 7 miesiecy? To jakaś kpina. Ta droga jest wiecznie zakorkowana bez zamknięcia jednego pasa.
    Dlaczego miasto wydaje pozwolenia na budowę developerom ( bardzo dużo budów w okolicy) przed zrobieniem odpowiedniej ilości dróg dojazdowych. Nikt z decydujących ludzi nie wie, że tam już nie można dojechać? Rośnie ilość mieszkających tu ludzi, a ktoś wpada na pomysł, żeby na ponad pół roku wyłączyć drogę dojazdową.
    Nie do przyjęcia.

    • 12 2

    • niech jeżdżą do miasta przez Maćki. Zamknąc drogę na 7 miesięcy i zrobić ją porządnie.

      • 0 0

  • Co tam jojkać, jest jak jest

    czyli jak zwykle!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane