- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (191 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (101 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Remont dworca Gdańsk Główny: drożej o 10 proc., dłużej o 15 miesięcy
Zakrojona na szeroką skalę modernizacja i przebudowa dworca Gdańsk Główny złapała kolejne opóźnienie. Kolejarze podają teraz, że obiekt zostanie udostępniony podróżnym wiosną 2023 roku. W tzw. międzyczasie o 10 mln zł wzrosła też kwota kontraktu i może jeszcze ulec zmianie.
Roboty do końca roku
Na zewnątrz obiektu zakończyła się bowiem renowacja elewacji wraz z detalami architektonicznymi, budynek zyskał nowy dach oraz stylizowane na historyczne okna. W półrozetach nad głównym wejściem i z tyłu obiektu pojawiły się witraże. Wciąż na montaż czekają drzwi wejściowe do holu głównego.
Prace wykończeniowe trwają wewnątrz gmachu oraz w nowej części tunelu. Wszystko ma być gotowe jeszcze w tym roku.
Otwarcie w pierwszych dniach wiosny
Po nowym roku rozpoczną się rozruchy urządzeń i instalacji w budynku oraz procedury związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Do lokali handlowych wprowadzą się najemcy i zaczną je urządzać.
To wszystko sprawi, że pierwsi podróżni skorzystają z dworca na początku drugiego kwartału, czyli w pierwszych dniach wiosny.
Jeśli uda się dotrzymać tego terminu, cała inwestycja będzie miała 15 miesięcy opóźnienia.
Zasadne wydaje się zatem pytanie o koszty tego przedsięwzięcia. Umowa zawarta w sierpniu 2019 roku między PKP a firmą Mostostal Warszawa opiewała na 99,6 mln zł.
Już 109,7 mln zł, a może być jeszcze drożej
Było to zatem jeszcze przed pandemią, wojną i wysoką inflacją. Z drugiej strony wykonawca mógł nabyć szereg materiałów zanim ceny poszybowały.
Okazuje się jednak, że wartość kontraktu wzrosła.
- W trakcie inwestycji kwota wzrosła do 109,72 mln złotych brutto, na skutek zawartych aneksów do pierwotnej umowy. Dotyczyły one głównie zwiększenia zakresu prac - informuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP. - Ostateczna wartość inwestycji może jeszcze ulec zmianie.
Opinie (180) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-31 13:12
Dworzec z zewnątrz wygląda dobrze (1)
Ale tunel to całkowita porażka.
Mieliśmy marmur, mamy płyty gipsowe sorry kompozytowe i blachę falistą. To jawne złodziejstwo. Chciałbym wiedzieć co stało się z marmurem ze ścian. Może dociekliwy dziennikarz dopyta.- 23 5
-
2022-10-31 15:30
marmur zwrocono pierwotnym wlascicielom ,ktorzy zaplacili za niemieckie nagrobki
- 3 0
-
2022-10-31 13:29
Ile jeszcze (1)
Będą wyciągać pieniędzy. Były terminy i powinni się rozliczy jeśli nie to powinni płacić kary. Brak słów ile domów wybudowali sobie przy okazji
- 16 3
-
2022-10-31 20:59
A weź sie rozpedz przed jakas sciana i nie zatrzymuj
Kilkanaście osób już ten remont wykończył. Żaden nowego domu nie postawił tylko do psychiatry kolejkę zrobili, bo projekt niedokładny, decyzji PKP przez rok podjąć nie potrafi, konserwator łaskę robi a radosne lata 90 tez ładnie się w konstrukcji odbiły.
- 1 1
-
2022-10-31 13:35
Że będzie dluzej (1)
To wiadomo w przypadku każdej inwestycji w Gdansku
- 11 3
-
2022-10-31 13:51
Czytałeś dzbanku że remot przeprowadza PKP - spółka państwowa?
A wykonawcą jest Mostostal Warszawa - firmy wchodzącej w skład hiszpańskiej grupy Acciona
W kraju corridy - też muszą na tym zarobić...- 5 2
-
2022-10-31 13:56
Typowe dla PO... remonty robią się dłuższe i droższe... (3)
I wszyscy zadowoleni. Kto za to płaci ?
Marek- 18 13
-
2022-10-31 14:24
ty, z panstwowych pieniedzy, dworzec nalezy do PLK/ Państwa a nie miasta
- 6 3
-
2022-10-31 21:09
We władzach PKP siedzą PISowcy
Ale co Ty możesz o tym wiedzieć?
- 4 2
-
2022-10-31 22:12
Pełowskich standardy
- 1 4
-
2022-10-31 14:01
Tak
Moze i dłużej ale przynajmniej drożej
- 6 1
-
2022-10-31 14:16
na koniec zrobią miejsce na byłą palmę (1)
- 12 3
-
2022-10-31 14:24
nie ta opcja, raczej ławeczka patriotyczna bedzie i przeciecie wstegi przez Horałę
- 5 1
-
2022-10-31 14:26
Remont trwa dłużej niż budowa tego dworca.
- 17 0
-
2022-10-31 14:44
Jeszcze dłużej?
Budynek ma raptem 117 lat a remont trwa już 50!
- 20 0
-
2022-10-31 15:00
Jednym słowem wykonawca cały czas trzyma się filozofii PKP dotyczącej terminów przyjazdów.
Z drugiej strony jest europejską tradycją, że różne przedsięwzięcia trwały po 30 czy 100 lat, więc długo ale mam nadzieję, że wykonawca nie jest miłośnikiem Kapetyngów i ten remont nie będzie trwał ponad 100 lat chociaż idzie w tym właśnie kierunku.
- 2 1
-
2022-10-31 15:03
Pieniądze wyrzucone w błoto
Palma w środku Już dawno obumarła, mcdonalda też już nie ma. Po co komu teraz dworzec?
- 10 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.